نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

بهترین شرایط نگهداری کاج مطبق

باغبانیباغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

کاج مطبق یکی از گیاهان پرطرفداری است که زیبایی و جلوه خاصی دارد و می‌تواند فضای خانه و آپارتمان شما را باطراوت‌تر و زیباتر کند؛ اما لازم است که شرایط نگهداری کاج مطبق را کاملا فراهم کنید تا این گیاه زیبا کمتر دچار آفت و ریزش برگ شود.

در این مطلب در خصوص شرایط نور، دما، خاک و زمان آبدهی کاج مطبق بیشتر صحبت می‌کنیم و شرح خواهیم داد که چگونه می‌توانید با تامین شرایط نگهداری کاج مطبق به رشد بیشتر آن کمک کنید.

یادآور می‌شویم که یکی از خدمات پردرخواست آچاره، خدمات باغبانی است و شما می‌تواند برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی خود از خدمات ویژه این سرویس‌ها استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • کاج مطبق را در فصل تابستان هر سه روز یک بار و در زمستان هر 10 روز یکبار آبیاری کنید.
  • این گیاه را در معرض نور غیرمستقیم خورشید قرار دهید.
  • داشتن رطوبت نسبی برای رشد این گیاه لازم است و باید بین ۵۰ تا ۹۰ درصد باشد.

شرایط نگهداری کاج مطبق در خانه

کاج مطبق برای این که بتواند در شرایط خوبی رشد کند و سالم بماند، نیاز دارد که شرایط خاصی برای آن مهیا شود.

یکی از شرایطی که برای رشد و نگهداری کاج مطبق باید رعایت شود، نور است. اما باید توجه داشته باشید که از نور معمولی برای نگهداری از آن استفاده کنید. برخوردار بودن محیط نگهداری کاج از هوای خنک هم یکی دیگر از شرایطی است که می‌توان برای این گیاه آماده کرد. خاکی که این گیاه در آن قرار می‌گیرد، باید همیشه نیمه خیس باشد، پس این نکته را در نظر بگیرید.

داشتن رطوبت نسبی برای رشد این گیاه لازم است و باید بین ۵۰ تا ۹۰ درصد باشد و نیاز است که خاک آن هم کمی اسیدی باشد. نکته کلیدی دیگری که برای نگهداری کاج مطبق وجود دارد، اضافه کردن کود است که مقدار آن باید دو گرم در لیتر باشد که می‌تواند هر سه هفته یک بار نیازهای غذایی این کاج را تأمین کند.

نگهداری کاج مطبق در خانه

در نظر داشته باشید که کاج مطبق رشد کندی دارد؛ بنابراین انتظار نداشته باشید که با مهیا کردن تمامی شرایط لازم برای نگهداري کاج مطبق، رشد انفجاری داشته باشد.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

به‌طور کلی افرادی که کاج مطبق را در آپارتمان خود نگهداری می‌کنند، باید با راهنمای کامل نگهداری از کاج مطبق در فضای آپارتمانی آشنا باشند. مواردی مانند تامین نور کافی، کوددهی مناسب وتوجه به نوع خاک از جمله مواردی است که باید در نگهداری کاج مطبق در آپارتمان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

1. تامین نور مناسب جهت نگهداری کاج مطبق

برای نگهداری کاج مطبق در فصل تابستان توجه داشته باشید که نور خورشید به‌صورت مستقیم به آن نتابد. لازم به ذکر است که کاج مطبق می‌تواند سایه را تحمل کند، اما بهتر است آن را در معرض نور ملایم قرار دهید.

در فصل‌های تابستان و بهار توصیه می‌کنیم که هفته‌ای یک بار کاج مطبق را ۸۰ درجه بچرخانید. این گیاه اگر همیشه ثابت بماند، باعث می‌شود تا شکل طبیعی خود را از دست بدهد.

راهنمای کامل نگهداری از کاج مطبق در فضای آپارتمانی

2. مقدار آبیار کاج مطبق

این کاج باید در فصل تابستان هفته دو بار و در فصل زمستان هر ۷ تا ۱۰ روز یک بار باید آبیاری شود. زمان آبدهی کاج مطبق، موقعی است که خاک کمی رطوبت خود را از دست بدهد. توصیه می‌کنیم تا حدی که امکان دارد، از آبی برای آبیاری استفاده کنید که املاح زیادی داخل خود نداشته باشد.

یکی از نکاتی که توجه به آن لازم است، مربوط به شهرهایی است که رطوبت پایینی دارند. اگر در این شهرها زندگی می‌کنید، بهتر است که کاج مورد نظر خود را به صورت روزانه با اسپری آبپاشی کنید.

در خصوص مقدار آبیاری هم توجه داشته باشید که باید آبیاری به‌گونه‌ای باشد که خاک گلدان سیراب شود؛ اما با لحاظ کردن زهکشی مناسب در خاک، اضافه آب از انتهای گلدان خارج شده و در داخل خاک نماند.

مقدار آبیاری کاج مطبق

علت‌ افتادگی برگ‌های کاج مطبق

گاهی ممکن است برگ‌های کاج مطبق ریزش داشته باشد که این مشکل دلایل مختلفی دارد. گاهی اوقات جابه‌جاشدن از یک مکان به مکان دیگر، ممکن است باعث شود برگ‌های آن زرد و پژمرده شوند و در نهایت بریزند.

یکی از علت‌هایی که باعث می‌شود برگ‌های کاج دچار افتادگی شوند، این است که هوای گرم و مرطوب ندارند؛ بنابراین بهتر است به گیاه خود کمی هوای تازه و خوب برسانید.

معمولا نگهداری کاج مطبق در آپارتمان‌هایی که شرایط مناسبی برای گیاه فراهم نیست با مشکلات اینچنینی بیشتر همراه است. این امر می‌تواند ناشی از این مورد باشد که کاج مطبق مدت زمان طولانی را برای عمر خود طی کرده‌ است و حالا وقت آن رسیده که‌برگ‌های آن بیفتند و در نهایت ریزش آن‌ها هم صورت پذیرد.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

البته باید گفت که نگهداری کاج مطبق به‌شکل صحیح، می‌تواند روند ریزش برگ را کندتر کند و آب زیاد و همین‌طور خاکی که زهکشی نشده باشد، می‌تواند باعث افتادگی برگ‌های این گیاه شود. توجه داشته باشید که زمان تعویض خاک گلدان را هم رعایت کنید تا به‌دلیل کاهش مواد مغذی خاک، گیاه آسیب نبیند.

همه چیز درباره نگهداری کاج مطبق

یکی از مطالب مهمی که در این بین وجود دارد، این است که آیا شیر دادن به کاج مطبق کار درستی است؟ افراد مختلفی ادعا دارند که می‌توان به کاج مطبق شیر داد و شیر برای رشد این گیاه مناسب است. دقت داشته باشید که شیر دادن به کاج مطبق کار صحیحی نیست و باعث می‌شود که باکتری‌های آن از بین بروند. از بین رفتن باکتری‌ها باعث ایجاد بوی بد در گیاه می‌شود و در نهایت برگ‌های آن پژمرده می‌شوند‌.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

چگونه رشد کاج مطبق را زیاد کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم، کاج مطبق یکی از گیاهانی است که به رطوبت علاقه دارد و رشد آن هم بسیار کند؛ بنابراین شاید نگهداری کاج مطبق زیاد ساده به‌نظر نرسد. اما با انجام کارهای مختلفی می‌توان رشد این کاج را افزایش داد.

برای نگهداری کاج مطبق و افزایش رشد آن، یکی از راه‌حل‌هایی که وجود دارد، این است که از کود مناسب برای پرورش دادن آن استفاده کنیم. کسانی که گلخانه دارند، در این زمینه از تخصص کافی برخوردارند و می‌توانند شما را راهنمایی کنند که چه نوع کودی بهتر است که برای گیاه کاج مطبق استفاده کنید.

چگونه رشد کاج مطبق را زیاد کنیم

نکته در خصوص نگهداری کاج مطبق توجه به دمای مناسب است. برای رشد این گیاه باید دمای مناسبی در نظر گرفته شود و در فصل زمستان این کاج می‌تواند دما را تا حداکثر ۵ درجه سانتیگراد تحمل کند. در تابستان هم به‌علت گرمی هوا، دمای بالاتر از ۱۶ درجه سانتیگراد برای این گیاه نامناسب بوده و موجب پژمردگی آن می‌شود.

راهکار دیگری که می‌توان در رابطه با رشد بیشتر و نگهداری کاج مطبق در نظر گرفته شود، این است که نوع خاک استفاده شده برای آن، باید مناسب باشد. برای رشد گیاه بهتر است از خاکی که کمپوست سبک دارد و همین‌طور املاح معدنی کافی دارد، استفاده شود. کاج مطبق در فصل تابستان نیاز دارد تا غذای آن تکمیل باشد. برای همین استفاده کردن از کود کامل، گزینه خیلی خوبی برای دادن تغذیه این گیاه است.

سخن پایانی

کاج مطبق یک گیاه جنگلی است که می‌تواند در مناطقی که سرد و خنک هستند رشد خوبی داشته باشد؛ اما با تامین دما، خاک و نور مناسب می‌توانید از این گیاه زیبا در خانه و آپارتمان‌های خود استفاده کنید.

با توجه به اینکه کاج مطبق یکی از گیاهان تقریبا گران‌قیمت محسوب می‌شود، بهتر است قبل از خرید این گیاه همه چیز درباره نگهداری کاج مطبق را از منابع موثق جستجو کنید و از افراد حرفه‌ای اطلاعات بیشتری کسب کنید تا در نگهداری آن دچار مشکل نشوید.

در پایان یادآور می‌شود که اگر به گل و گیاه علاقه دارید و گلخانه دارید؛ می‌توانید برای تمیز کردن آن از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت خدمات نظافت منزل کافی است سفارش خود را به‌رایگان در سایت ثبت کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا