تعمیر پکیج تعمیرپکیج

بررسی علت گرم نکردن آب پکیج مرکوری و ایرادات رایج آن

گرمایشپکیجسرمایش و گرمایش

پکیج مرکوری، یکی از پکیج‌های خارجی است که در خیلی از خانه‌ها وجود دارد. این پکیج هم مانند خیلی از پکیج‌های دیگر، گاهی دچار مشکلاتی از جمله نرساندن آب به دمای مطلوب می‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با مشکلات این پکیج، از جمله گرم نکردن آب پکیج مرکوری آشنا کنیم. اگر شما هم چنین پکیجی در منزل دارید و فکر می‌کنید که آب را خوب گرم نمی‌کند یا مشکلاتی برایتان ایجاد کرده است، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بهتر با روند تعمیر پکیج آشنا شوید.

نکات کلید

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج مرکوری می‌تواند ناشی از خرابی در پمپ گردش آب، ارتفاع کم شعله، دقت پایین NTC، خرابی فلوسوئیچ، فشار بالای آب ورودی به پکیج، باز بودن سوپاپ بای پس، مشکل در برد،رسوب داشتن مبدل‌های، کثیفی الکترود جرقه زنی، ایراد در شیر سه طرف و سایر موارد باشد.

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج مرکوری

۴ مورد از ایرادات رایج پکیج مرکوری

  1. گرم نبودن رادیاتورها
  2. گرم نکردن آب پکیج مرکوری
  3. روشن شدن ناگهانی پکیج
  4. سرد و گرم شدن آب

گرم نکردن آب پکیج مرکوری

این ایرادات بسیار رایج هستند و برای اکثر پکیج‌ها پیش می‌آیند. در ادامه هر چهار ایراد عیب‌یابی می‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر کدهای خطای پکیج آماتیس را مطالعه کنید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

۱. گرم نبودن رادیاتورها

وقتی رادیاتورها گرمای مورد نظر را ندارند، می‌تواند به این علت باشد که ارتفاع شعله کم است، یا این که در سیستم هوا وجود دارد. همچنین باید حواستان به فشار بار سیستم باشد که اگر فشار کم باشد، می‌تواند منجر به گرم نشدن رادیاتورها شود. علاوه بر این‌ها، مسائل دیگری چون خرابی ترموستات، خرابی شیر موتوری، خرابی پمپ سیرکولاسیون، نزدیک بودن زیاد رادیاتور و پکیج، برعکس بودن شیرهای رفت و برگشت، باز بودن بای‌پس، نامناسب بودن لوله‌کشی شوفاژ، و رسوب داشتن رادیاتورها و مبدل‌ها از دیگر دلایلی هستند که باعث بروز این مشکل در پکیج مرکوری می‌شوند.

۲. گرم نکردن آب پکیج مرکوری

این علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج مرکوری نیز بسیار رایج است و ناراحت‌کننده. اما با عیب‌یابی اصولی می‌توانید بفهمید علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج مرکوری از کجاست و باید چه اقداماتی انجام دهید. دلیل گرم نکردن آب به شرح زیر است:

  • ارتفاع شعله بسیار کم است.
  • میزان دقت NTC کم است.
  • فلوسوئیچ خراب است.
  • آبی که وارد پکیج می‌شود فشار بالایی دارد.
  • سوپاپ بای پس در مبدل‌ها باز است.
  • پمپ گردش آب یا سیرکولاتور خراب شده است.
  • برد الکترونیک ایراد پیدا کرده است.
  • شیر سه طرفه مشکل دارد.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

۳. روشن شدن ناگهانی پکیج

گاهی وقت‌ها که می‌خواهید پکیج را روشن کنید، صدایی مانند انفجار می‌دهد و یکباره روشن می‌شود. این هم می‌تواند یک مشکل و علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج مرکوری باشد و نباید به آن بی‌توجهی کرد. بنابراین به این ایراد هم نگاهی می‌اندازیم.

آشنایی با تمامی خطاهای پکیج

اگر پکیج مرکوری شما ناگهانی روشن می‌شود، احتمالا ولتاژ جرقه ضعیف است یا الکترودهایی که کارشان جرقه‌زنی است کثیف هستند. یا این که می‌تواند به‌خاطر کم و زیاد بودن فشار گاز این‌طور شده باشد چون فشار گاز در حالت استاندارد باید ۱۸ بار باشد و کمتر یا بیشتر بودن از این مقدار، به انفجاری روشن شدن پکیج منجر می‌شود. همچنین اگر این ایراد را در پکیج خود حس کردید، باید فاصله الکترود جرقه تا مشعل را چک کنید. این فاصله در حالت استاندارد باید بین ۳ تا ۵ میلی‌متر باشد.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

۴. سرد و گرم شدن آب

پس از گرم نبودن رادیاتورها، روشن شدن ناگهانی پکیج و گرم نکردن آب پکیج، نوبت می‌رسد به آخرین علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج مرکوری رایج یعنی سرد و گرم شدن مدام آب. 

این مشکل آزار دهنده می‌تواند به علت رسوب داشتن مبدل‌های پکیج باشد. همچنین اگر سنسور فن خراب باشد، آب ساختمان از منبع نوسان داشته باشد، یا مبدل حرارتی رسوب گرفته باشد، شما شاهد چنین مشکلی خواهید بود.

آشنایی با خطاهای رایج 

نوع خطا علت بروز راه حل
خطای E1 گاز وجود ندارد یا شعله تشخیص داده نمی‌شود. اگر شیر ورودی باز نیست، بازش کنید. قسمت تنظیم کننده شعله را چک کنید که تمیز باشد.
خطای E2 دما از ۱۰۵ درجه بالاتر زده. احتمالا مبدل ثانویه رسوب گرفته که باید رفع شود. همچنین ممکن است مسیر شیرهای رادیاتور گرفته باشد. مسیر را باز کنید.
خطای E3 مشکل فن. خرابی فن یا سنسور فن را بررسی کنید.
خطای E4 آب درون دستگاه کم است. بار دستگاه را روی ۱.۵ تنظیم کنید. در صورت رفع نشدن مشکل، سنسور فن را عوض کنید.
خطای E6 خرابی سنسور آب گرم. سنسور را تعویض کنید.
خطای E7 سنسور رفت گرمایش از نظر NTC خراب است. سنسور شوفاژ را عوض کنید.
خطای E9 حالت یخ زدگی فعال شده است. با استفاده از محلول ضد یخ و تزریق آن در مدار شوفاژ مشکل را حل کنید.
خطای E10 یادآوری جهت رسوب گیری مبدل. وقتی این خطا را دریافت کردید، مبدل را رسوب‌گیری کنید.

برای بررسی جامع خطاهای این برند، راهنمای کدهای خطای پکیج مرکوری و روش رفع آنها کلیک کنید.

جلوگیری از مشکل گرم نکردن آب پکیج مرکوری

پکیج‌ها هم باید هر چند وقت یکبار سرویس شوند تا اگر مشکلی دارند، متخصصین به آن مشکل رسیدگی، و یا از بروز ایرادات دیگر جلوگیری کنند. سرویس پکیج مرکوری شامل خدماتی به شرح زیر می‌باشد:

  • رفع صدای فن و پکیج
  • رفع آب‌دهی قطعات
  • عوض کردن ترموستات و اورینگ‌ها
  • بهبود اوضاع گرمایش پکیج
  • تنظیم ارتفاع مبدل

سخن پایانی علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج مرکوری

با معرفی کد خطاها و علت بروزشان، احتمالا عیب‌یابی پکیج و بررسی مشکلاتی مانند گرم نکردن آب پکیج این برند، راحت‌تر از پیش می‌شود. اما اگر باز هم نتوانستید خودتان مشکل پکیج را بفهمید، هیچ ایرادی ندارد. شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز سفارش خود برای بررسی وضعیت پکیج را در سایت یا اپلیکیشن آچاره ثبت کنید تا متخصصین ما به محل مراجعه کرده و وسیله عیب‌یابی و تعمیر کنند.

4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید