سرویس و تعمیر کولر آبی سرویس و تعمیر کولر آبی

دلایل چکیدن آب از کولر در حالت خاموش و روشن

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر آبی

آب دادن کولر آبی و چکه کردن آب از کولر آبی یکی از مشکلات رایجی است که افراد هنگام استفاده از این دستگاه با آن مواجه می‌شوند. فارغ از این که کولر شما در حالت روشن چکه می‌کند و یا خاموش، این اختلال نشان از وجود نقص در عملکرد یکی از بخش‌های مرتبط در ساختار کولر شما دارد، اما در این شرایط باید عملکرد کدام یک از قطعات این دستگاه را بررسی کنیم؟

در این مقاله از مجله آچاره با بررسی مشکل چکیدن آب از کولر در حالت خاموش و روشن، به شما در روند رفع این اختلال کمک خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

شما می‌توانید در صورت نیاز از خدمات تعمیر کولر آبی ما استفاده کنید. با مراجعه به لینک شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه از تعمیرکاران کولر قیمت بگیرید و قیمت آنها را مقایسه کرده و بهترین فرد را انتخاب کنید.

فیلم بررسی دلیل نشتی کولر آبی و روش رفع آن

 

دلایل چکه کردن آب از کولر در حالت خاموش و روشن

عملکرد کولر آبی به صورت میانی به آب وابسته است و شما چه در حال استفاده از این دستگاه باشید و چه کولر در حالت خاموش قرار داشته باشد، احتمال چکیدن آب از آن وجود دارد. زمانی که شما با مشکل چکه کردن آب در این دستگاه مواجه می‌شوید، باید با بررسی عملکرد چند بخش، ریشه اختلال را شناسایی کنید.

به منظور این که روند عیب‌یابی کولر را در سریع‌ترین زمان ممکن پشت سر بگذارید، بهتر است از قبل با قطعات مرتبط آشنایی داشته باشید. در ادامه با اشاره به این قطعات، اطلاعات لازم در راستای برطرف کردن اختلال موجود در آن‌ها را نیز در اختیار شما قرار خواهیم داد.

چکه کردن آب از کولر

1. عدم اتصال صحیح شیلنگ آب کولر

آب موردنیاز کولر آبی از طریق یک شیلنگ باریک تامین می‌شود و این شیلنگ، آب را از شبکه آب شهری به کولر شما منتقل می‌کند. در صورتی که اتصال این شیلنگ به درستی با کولر برقرار نشده باشد، چکیدن آب از این ناحیه کاملا قابل انتظار است.

محل اتصال شیلنگ و کولر با استفاده از لوازمی همچون چسب عایق‌بندی می‌شود تا از نشتی در این اتصال جلوگیری به عمل آید. حال اگر عایق‌بندی این نقطه به هر دلیلی از بین رفته باشد، آب به جای وارد شدن به مخزن کولر، از گوشه و کنار این اتصال خارج خواهد شد.

علت دیگر بروز این اختلال، وجود پارگی در ساختار شیلنگ در نظر گرفته می‌شود که باعث خروج زودهنگام آب از آن می‌شود.
سرویس و تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی
شما برای رفع این مشکل باید ابتدا نحوه اتصال شیلنگ به کولر را مورد بررسی قرار دهید. اگر عایق‌بندی این ناحیه از بین رفته بود، شیلنگ را خارج کرده و مجددا آن را به طور صحیح و با عایق‌بندی کامل متصل کنید تا نشتی از بین برود. اما اگر اتصال شیلنگ مشکلی نداشت و علت چکیدن آب پارگی شیلنگ بود، شما راهکاری جز تعویض شیلنگ نخواهید داشت.

2. خرابی شیر شناور کولر، علت آب دادن کولر آبی

شیر شناور وظیفه جلوگیری از ورود آب بیش از حد به مخزن کولر را برعهده دارد و نحوه عملکرد آن به این صورت است که وقتی سطح آب با بالاترین حد ممکن می‌رسد، شیر شناور نیز به همان تناسب بالا آمده و با بستن مسیر ورود آب، از وارد شدن آب بیشتر به مخزن جلوگیری می‌کند.

در صورتی که شیر شناور کولر شما خراب شده باشد، ورود آب پس از پر شدن مخزن نیز ادامه پیدا کرده و باعث چکیدن آب از بدنه دستگاه خواهد شد. بروز این مشکل می‌تواند ریشه در نصب ناصحیح شیر شناور و یا خرابی آن داشته باشد و در این شرایط شما در طول روند عیب‌یابی باید مشکل را به صورت دقیق شناسایی کرده و اقدامات لازم جهت رفع آن را در نظر بگیرید.

با وجود این که تنظیم و تعمیر شیر شناور کولر در  تعمیر کولر آبی یک روند تخصصی محسوب می‌شود، شما می‌توانید در راستای رفع این مشکل تلاش کنید. به منظور برطرف کردن این اختلال شما باید در قدم اول به شیر شناور دسترسی پیدا کنید. پس از دسترسی به این قطعه ابتدا سالم بودن آن را بررسی کنید. در این جهت شیر شناور را به سمت بالا هدایت کنید.

اگر پس از بالا بردن این شیر جریان آب ورودی قطع شد، این قطعه به تنظیم مجدد نیاز دارد اما اگر پس از طی کردن این مرحله کماکان آب وارد مخزن می‌شد، شیر شناور کولر شما خراب است و باید تعویض شود. توجه داشته باشید که قطعه جایگزین را حتما از مراکز معتبر تهیه کنید.

خرابی شیر شناور کولر

3. وجود نشتی در سینی کولر

سینی یا کفی کولر بر اثر مجاورت دائمی با آب به مرور زمان دچار پوسیدگی و خوردگی خواهد شد که نتیجه آن ایجاد نشتی در این ناحیه و چکیدن آب از کولر در حالت خاموش و روشن است.

به نوعی می‌توان گفت که در این شرایط تا وقتی آب در مخزن وجود داشته باشد، چکه آب نیز ادامه پیدا خواهد کرد. اگر پس از بررسی سینی کولر متوجه وجود نشتی در آن شدید، با استفاده از 2 راهکار می‌توانید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید.

استعلام قیمت تعمیر کولر آبی

در راهکار اول کفی کولر باید به کلی تعویض شود. البته دقت داشته باشید که تعویض کفی کولر به تخصص بالایی نیاز دارد و افراد عادی نباید در این راستا اقدامی انجام دهند. اگر شما با هزینه بالای این تعویض مشکلی ندارید، با استفاده از کمک یک فرد متخصص مقدمات عوض کردن سینی را فراهم کنید.

در راهکار دوم شما باید این نشتی را بدون تعویض سینی از بین ببرید. رایج‌ترین روشی که در به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از ایزوگام است که نشتی کفی کولر را کاملا می‌پوشاند. شما با دنبال کردن مراحلی که در ادامه ذکر می‌کنیم، می‌توانید این روند را به صورت صحیح طی کنید.

  • در قدم اول اتصال کولر با شبکه برق شهری قطع کنید.
  • سپس آب موجود در مخزن کولر را خالی کرده و تا خشک شدن کامل سینی منتظر بمانید.
  • بعد از این که سینی کاملا خشک شد، سطح آن را سنباده بکشید تا این سطح برای قرار گرفتن ایزوگام آماده شود.
  • در قدم بعد با استفاده از حرارت، ایزوگام را در ناحیه موردنظر قرار داده و آن را به صورت مستحکم بچسبانید.
  • پس از چسبیدن ایزوگام، کمی صبر کنید تا اتصال ایزوگام با بدنه کولر به صورت کامل برقرار شود.
  • حالا آب را مجددا وارد مخزن کرده و جریان برق را نیز متصل کنید.

در صورتی که چکیدن آب از کولر شما متوقف شده بود، شما این روند را با موفقیت کامل پشت سر گذاشته‌اید. در غیر این صورت شما باید این روند با دقت بیشتری به انجام برسانید.

وجود نشتی در سینی کولر

4. عملکرد نادرست شیر سرزیر کولر

شیر سرریز در واقع یک لوله کوتاه است که با استفاده از پیچ و مهره در سوراخ موجود در سینی کولر قرار می‌گیرد. وظیفه این شیر جلوگیری از خروج آب قبل از پر شدن مخزن و کمک به خروج آب هنگام پر شدن مخزن و عمل نکردن شیر شناور است.

این شیر پس از وارد شدن به سوراخ موجود در مرکز سینی، با کمک یک واشر در موقعیت خود مستحکم می‌شود اما اگر این شیر به دلایلی همچون هرز شدن و یا رسوب‌گرفتگی به درستی در موقعیت خود قرار نگیرد، چکیدن آب از کولر شما کاملا قابل انتظار خواهد بود.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر آبی

اگر شیر سرزیر علت چکیدن آب از کولر در حالت خاموش و روشن باشد، شما باید ابتدا سعی کنید تا اتصال آن را به صورت صحیح برقرار کنید اما در صورتی که آسیب وارد شده به این شیر زیاد بود، شما راهی جز تعویض کامل شیر و یا واشر آن پیش روی خود نخواهید داشت. در این شرایط با مراجعه به یکی از فروشگاه‌های معتبر و تهیه یک شیر سرریز و یا یک واشر باکیفیت، نشتی موجود را برطرف کنید.

مطلب پیشنهادی: تعمیر موتور کولر آبی

چکیدن آب از کولر در حالت خاموش و روشن

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره با بررسی دلایل آب دادن کولر آبی و چکیدن آب از کولر در حالت خاموش و روشن تلاش کردیم تا تمامی اطلاعات لازم به منظور رفع این مشکل را در اختیار شما بگذاریم. اگر در راستای رفع این اختلال از تجربه کافی برخوردار نیستید، پیشنهاد می‌کنیم که تعمیر کولر خود را به یک فرد متخصص بسپارید.

در این شرایط کارشناسان کاربلد آچاره در کنار شما خواهند بود و شما با ثبت یک درخواست و یا تماس با شماره 1471 می‌توانید در زمانی بسیار کوتاه از کمک این متخصصین بهره‌مند شوید.

همچنین شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات با این کارشناسان در میان گذاشته و پاسخ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

سوالات متداول

دلیل چکه کردن آب از کولر چیست؟

  1. عدم اتصال صحیح شیلنگ آب کولر
  2. خرابی شیر شناور کولر، علت آب دادن کولر آبی
  3. وجود نشتی در سینی کولر
  4. عملکرد نادرست شیر سرزیر کولر

4.4/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی با تعمیرکاران آچاره

 

کلیک کنید