تعمیر پکیج تعمیرپکیج

راهنمای کدهای خطای پکیج مرکوری و روش رفع آنها

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

عدم دسترسی به آب گرم از دسته مشکلاتی است که زندگی روزمره ما را به صورت مستقیم تحت‌تاثیر قرار می‌دهد اما چه عواملی به ایجاد چنین شرایطی کمک می‌کنند؟ اگر شما هم آب گرم ساختمان خود را از طریق پکیج تامین می‌کنید، احتمالا تا به الان با مختل شدن عملکرد آن و مشاهده ارور پکیج مرکوری مواجه شده‌اید.

در چنین شرایطی اولین قدم شناسایی علت بروز مشکل است ولی اکثر ما نسبت به عملکرد این دستگاه اطلاعات بسیار کمی در اختیار داریم و به تنهایی قادر به عیب‌یابی آن نیستیم.

با این وجود سازندگان پکیج با افزودن یک قابلیت مهم که نمایش کد خطا نام دارد، به رفع این مشکل کمک شایان‌توجهی کرده‌اند و شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید مشکل موجود در عملکرد پکیج خود را در زمان کوتاهی شناسایی کنید.

در این مقاله از مجله آچاره با مرور کدهای خطای پکیج مرکوری به شما در روند عیب‌یابی و تعمیر پکیج این دستگاه کمک خواهیم کرد.

نکات کلیدی

هر ارور پکیج مرکوری بیان کننده‌ی یک مشکل است که با دانستن علائم آن می‌توان در رفع آن اقدام کرد. این مقاله به بررسی کد خطایE1 / کد خطای DH، کد خطای E2، کد خطای E3 / کد خطای Fy، ارور پکیج مرکوری E4، خطای E6، ارور E7، کد خطای E9 / کد خطای co، ارور پکیج مرکوری E10، کد خطای EC، کد EL، ارور EF، کد cs / خطای HS، ارور GS و Sy پرداخته شده است.

کد خطا چیست؟

نمایش ارور پکیج مرکوری به این قابلیت اشاره دارد که پکیج شما هنگام بروز مشکل در عملکردش، با نمایش یک کد که معمولا ترکیبی از حروف و اعداد است، اطلاعات لازم به منظور شناسایی علت بروز اختلال را در اختیار شما گذاشته و به شما در راستای رفع آن کمک می‌کند.

در واقع هر کدام از این کدها دارای یک معنای مشخص هستند و شما در جهت شناسایی و رفع مشکل، صرفا باید با معانی این کدهای خطا آشنایی داشته باشید. امروزه همه پکیج‌های برند مرکوری (Mercury) از این قابلیت بهره برده و شما به عنوان مصرف‌کننده می‌توانید از این طریق بخشی از مشکلات خود در چنین شرایطی را از بین ببرید. قبل از همه مراحل حتما نحوه نصب شلنگ پکیج را چک کنید تا از درستی کارکرد دستگاه اطمینان حاصل کنید.

ارور پکیج مرکوری

شما با مطالعه توضیحات ارور پکیج مرکوری موردنظر خود می‌توانید نوع مشکل موجود در پکیج را شناسایی کرده و اقدامات لازم در جهت رفع آن را در نظر بگیرید.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

البته توجه داشته باشید که پکیج‌های مرکوری گاها مشکلات عملکردی خود را با کدهای متفاوتی نمایش می‌دهند و ممکن است یک اختلال یکسان با کدهای خطای متفاوتی در مدل‌های مختلف به نمایش درآید بنابراین در صورت نیاز حتما دفترچه راهنمای پکیج مرکوری خود را مورد بررسی قرار دهید.

کدهای خطای پکیج مرکوری
کد خطایE1 / کد خطای DH
کد خطای E2
کد خطای E3 / کد خطایFy
کد خطای E4
کد خطای E6
کد خطای E7
کد خطای E9 / کد خطای co
کد خطای E10
کد خطای EC
کد خطای EL
کد خطای EF
کد خطای cs / کد خطایHS
کد خطای GS
کد خطای Sy

1. کد خطایE1 / کد خطای DH

زمانی که در پکیج شما شعله تشکیل نشده باشد، شما با کدهای خطای E1 / DH مواجه خواهید شد. رایج‌ترین علت بروز این مشکل نرسیدن گاز به پکیج است اما مشکلاتی از قبیل خرابی جرقه‌زن، سنسور جرقه‌زن و … نیز می‌توانند علت عدم تشکیل شعله در پکیج شما باشند. به منظور رفع این اختلال شما باید با بررسی عوامل و رفع اختلالات احتمالی، شعله دستگاه را مجددا روشن کنید.

2. کد خطای E2

مشکلاتی از قبیل رسوب گرفتن مبدل، خرابی پمپ و … در عملکرد فیوز پکیج اختلال ایجاد کرده و منجر به نمایش این ارور پکیج مرکوری در نمایشگر دستگاه می‌شوند. به منظور رفع این کد خطا شما باید تمام عوامل احتمالی را بررسی و مشکل موجود را شناسایی کنید. پیشنهاد می‌کنیم که در صورت مشاهده این کد خطای پکیج مرکوری، از کمک یک فرد متخصص در راستای رفع آن استفاده کنید.

3. کد خطای E3 / کد خطای Fy

علت نمایش کدهای خطای Fy / E3 در پکیج مرکوری، وجود مشکل در سوئیچ ایمنی دودکش و یا فن پکیج است. شما با بررسی شرایط عملکرد این بخش‌ها و اصلاح مشکلات احتمالی می‌توانید عملکرد صحیح پکیج خود را بازیابی کنید.

4. کد خطای E4

اگر آب به میزان کافی در اختیار پکیج مرکوری قرار نگیرد، سوئیچ فشار دستگاه با اعلام وجود مشکل باعث به نمایش درآمدن کد خطای E4 می‌شود. البته اگر با رفع مشکل نبود آب کماکان این ارور پکیج مرکوری از بین نرفته بود، احتمالا عملکرد سوئیچ فشار پکیج دچار مشکل شده و شما باید این قطعه را تعویض کنید.

5. کد خطای E6

کد خطای E6 پکیج مرکوری به علت اختلال در عملکرد سنسور آب گرم مصرفی نمایش داده شده و معمولا در این شرایط شما راهی جز تعویض این قطعه نخواهید داشت. البته قبل از هر گونه اقدامی حتما نظر افراد دارای صلاحیت را جویا شوید. ارور پکیج مرکوری با این روش‌ها رفع می‌‌شود.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

6. کد خطای E7

در مسیری که آب گرم به سمت شوفاژها حرکت می‌کند، یک سنسور به کار رفته است که به آن اصطلاحا سنسور رفت گرمایشی نیز گفته می‌شود. با مشاهده این ارور پکیج مرکوری شما باید شرایط عملکرد این سنسور را بررسی کرده و در صورت نیاز اقدامات لازم در جهت تعمیر و یا تعویض آن را در نظر بگیرید.

7. کد خطای E9 / کد خطای co

تصور ایجاد یخ‌زدگی در پکیج کمی دشوار است اما در برخی از موارد احتمال بروز آن در پکیج وجود دارد. در چنین شرایطی دستگاه با نمایش کدهای خطای co / E9 وجود این مشکل را به اطلاع شما خواهد رساند.

8. کد خطای E10

یکی از مشکلات رایجی که در پکیج‌ها دیده می‌شود، ایجاد رسوب در مبدل آن‌هاست. به همین دلیل معمولا در سرویس سالیانه پکیج، متخصصین پکیج نسبت به رسوب‌گیری این قسمت اقدام می‌کنند. در صورتی که مبدل پکیج شما دچار رسوب‌گرفتگی شده باشد، شما این کد خطا و ارور پکیج مرکوری را در نمایشگر دستگاه خود مشاهده خواهید کرد.کد خطایE10

9. کد خطای EC

وجود اختلال در برد مرکزی پکیج و یا سوکت‌های متصل به آن در پکیج مرکوری باعث نمایش کد خطای EC خواهد شد. اگر شما این کد خطا را در پکیج خود مشاهده کردید، حتما رفع آن را به افراد دارای صلاحیت بسپارید چراکه کوچکترین اشتباهی هنگام کار با این بخش می‌تواند عواقب بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

10. کد خطای EL

در صورتی که روند ورود آب سرد به پکیج شما مختل شود، این کد خطا وجود مشکل را به شما اطلاع خواهد داد. در این شرایط ابتدا از باز بودن آب سرد اطمینان حاصل کرده و سپس دیگر عوامل ارور پکیج مرکوری را مورد بررسی قرار دهید.

11. کد خطای EF

زمانی که مصرف آب گرم ساکنین از میزان مشخصی بیشتر شود، پکیج مرکوری شما را با نمایش کد خطای EF نسبت به این افزایش مصرف مطلع می‌کند. شما با کاهش مصرف می‌توانید این کد خطای پکیج مرکوری را رفع کنید.

12. کد خطای cs / کد خطای HS

وجود مشکل در سنسور برگشت پکیج به نمایش این کد خطا منجر خواهد شد.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

13. کد خطای GS

زمانی که مبدل حرارتی پکیج مرکوری به دلایلی همچون رسوب‌گرفتگی مسدود شود، شما با کد خطای GS روبه‌رو خواهید شد. با رفع انسداد و رسوب‌گیری مبدل حرارتی، مشکل موجود در پکیج شما برطرف خواهد شد.

14. کد خطای Sy

این کد خطا هنگام افت فشار بار (Bar) در پکیج مرکوری به نمایش درآمده و شما در راستای رفع این کد خطا باید اقدامات لازم در جهت رفع این مشکل را در نظر بگیرید. برای انجام نحوه تنظیم فشار پکیج می‌توانید از متخصصین کمک بگیرید.

کد خطایSy

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا با مرور کدهای خطای پکیج مرکوری به شما در راستای رفع این کدهای خطا کمک کنیم. در صورتی که قصد دارید مراحل عیب‌یابی دستگاه را خودتان انجام دهید، رعایت نکات ایمنی را فراموش نکرده و سلامت خود را به هیچ‌ وجه در معرض خطر قرار ندهید.

همچنین شما می‌توانید سوالات در مورد ارور پکیج مرکوری را از طریق بخش نظرات با کارشناسان مجرب آچاره در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

بهتر است علت نشت آب پکیج را پیگیری و حل کنید.

بررسی وضعیت دیپ سوئیچ روی برد پکیج مرکوری و مگاترم

روشن خاموش کد
گاز مایع گاز طبیعی 1
Bi thermal type Mono thermal type 2
گرمایش از کف رادیاتوری 3
تخلیه اجباری تخلیه نوع باز 4
کارکرد براساس سنسور داخلی کارکرد براساس سنسور خارجی 5
ترموستات اتاقی بی سیم روشن ترموستات اتاقی بی سیم خاموش 6
اشتعال مجدد با دمای تنظیمی با 3 دقیقه تاخیر اشتعال مجدد طبق دمای تنظیمی 7
شیر گاز sit شیر گاز cne 8
دمای تنظیمی _ 3 دقیقه روشن و بعد 7 دقیقه غیر فعال دمای تنظیمی _ پمپ غیر فعال 9

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید