8 نکته حیاتی مراقبت ناخن بعد از کاشت

زیبایی و سلامتترمیم و کاشت ناخنناخن

همه کسای که تجربه کاشت ناخن دارند می‌دانند که انجام مانیکور و کاشت ناخن چقدر حس خوبی دارد و می‌تواند به ما کمک کند تا احساس شادابی و زیبایی داشته باشیم. اگر از ناخن‌های خود به‌خوبی مراقبت کنید و آن‌ها را در بهترین حالت نگه دارید، ناخن‌های شما می‌توانند زمان بیشتری دوام بیاورند. در این مقاله از مجله آچاره نکاتی راجب مراقبت ناخن بعد از کاشت را مرور خواهیم کرد که ظاهر ناخن‌هایتان بعد از کاشت به خوبی روز اول حفظ شود.

راه‌های مراقبت ناخن بعد از کاشت

1. استفاده از روغن کوتیکول

روغن کوتیکول را می‌توان از روغن‌های گیاهی، اسید سیتریک و ویتامین‌های مختلف تهیه کرد. این روغن همچنین می‌تواند شامل روغن جوجوبا و روغن بذر کتان باشد. روغن کوتیکول دارای قوام نازکی است که به‌راحتی جذب پوست می‌شود. بدون آن، ناخن‌های شما می‌توانند شکننده، کدر و ترک‌خورده شوند. استفاده از روغن کوتیکول برای تغذیه و هیدراته نگه داشتن ناخن‌ها بسیار مهم است. این نه تنها ظاهر ناخن‌های شما را بهبود می‌بخشد، بلکه گردش خون اطراف ناخن‌ها را نیز بهبود می‌بخشد تا رشد و تحریک ناخن‌های سالم را افزایش دهد. روغن کوتیکول علاوه بر این می‌تواند از هرگونه لاک یا ژل روی ناخن شما محافظت کند تا به ماندگاری آن کمک شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که هر روز از روغن کوتیکول استفاده کنید. برای استفاده، کافی است چند قطره را مستقیماً روی کوتیکول فشار دهید یا ابتدا روی یک پد پنبه‌ای بچکانید. سپس آن را در اطراف کوتیکول ماساژ دهید تا جذب شود.

مراقبت ناخن بعد از کاشت

2. از جویدن ناخن بعد از کاشت بپرهیزید

برای برخی از ما، جویدن ناخن چه ناخودآگاه باشد و چه عمدی، می‌تواند یک عادت بد باشد. در حالی که ذهن شما سرگردان است، جویدن نخ و لاک می‌تواند آسان باشد، به خصوص اگر احساس اضطراب می‌کنید. با این حال، توصیه می‌کنیم که در برابر این وسوسه مقاومت کنید زیرا این امر می‌تواند به کاشت ناخن شما آسیب وارد کند. همچنین اگر کاشت ناخن به روش صحیح برداشته نشود، می‌تواند به ناخن طبیعی شما آسیب برساند یا ناخن شما را نازک، پوسته پوسته و ضعیف کند.

مراقبت ناخن بعد از کاشت

 3. ناخن‌های کاشته شده خود را کوتاه نکنید یا سوهان نزنید

برای کسانی که تازه به سراغ کاشت ناخن رفته‌اند، ترک عادت کوتاه کردن و سوهان کشیدن ناخن‌ها می‌تواند سخت باشد. به نظر می‌رسد این یک قدم طبیعی و مهم در مراقبت از کاشت ناخن باشد. با این حال، کوتاه کردن و سوهان زدن ناخن‌ها در واقع می‌تواند بیش از آنکه مفید باشد، آسیب‌های زیادی به همراه داشته باشد. کوتاه کردن ناخن باعث شکستن مهر و موم بالای ناخن می‌شود، بنابراین کاشت ناخن شما را مستعد تراشیدن و لایه‌برداری می‌کند. به‌طور مشابه، سوهان کشیدن ناخن‌های کاشته شده نیز می‌تواند به این مهر و موم آسیب برساند. اگر به دلیل گیرکردن یا ناهمواری نوک ناخن خود نیاز مبرمی به سوهان دارید، مراقب باشید که ناخن خود را در جهتی ملایم و رو به پایین سوهان بزنید. به‌طور کلی از سوهان کردن ناخن خودداری کنید زیرا باعث به‌هم خوردن بافت پولیش می‌شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

4. برای کارهای خانه دستکش بپوشید

این کار به هیچ وجه ضروری نیست، اما اگر می‌خواهید مانیکور خود را تا بیشترین زمانی که ممکن است حفظ کنید، می‌توانید هنگام انجام کارهای عملی، باغبانی و شستشوی وسایل از دستکش استفاده کنید. این باعث محافظت از کاشت ناخن شما می‌شود.

5. از محصولات حلّال خودداری کنید

حلال‌ها مایعاتی هستند که خاصیت حل‌کنندگی دارند. به‌طور طبیعی، این ماده‌ها می‌توانند کاشت ناخن شما را در صورت قرار گرفتن در معرض آن‌ها از بین ببرند. حلال‌ها را می‌توان در برخی از محصولات زیبایی، محصولات برنزه‌کننده و همچنین دافع حشرات یافت.

6. از ناخن‌های خود به جای ابزار استفاده نکنید

برخی از ما ممکن است یک درپوش را با ناخن‌های کاشته شده بلندمان، باز کنیم یا از آن‌ها برای خراشیدن چیزی استفاده ‌کنیم. در حالی که این رفتار ممکن است کارتان را انجام دهد، اما اشیا یا ابزارهای زیادی وجود دارند که می‌توانید به‌جای استفاده از انواع مانیکور از آن‌ها استفاده کنید.

7. از ضربه زدن مستقیم با ناخن‌هایتان خودداری کنید

با زندگی در عصر دیجیتال، ما دائماً به لپ‌تاپ و تلفن‌هایمان گره خورده‌ایم. ضربه زدن روی صفحه کلید در تمام روز می‌تواند بسیار تکراری باشد. سعی کنید به‌جای ناخن‌های کاشته شده خود، با نوک انگشتتان ضربه بزنید، زیرا این کار می‌تواند ناخن‌ها را کنده و حتی باعث آسیب به ناخن‌های شما به خصوص ناخن‌های بلند شما شود.

مطلب پیشنهادی: تاپ کات ناخن چیست؟ 

مراقبت ناخن بعد از کاشت

مطالعه بیشتر: درمان خانگی ناخن شکسته دست از وسط + راه های تقویت ناخن

8. در استفاده از ژل آنتی‌باکتریال زیاده‌روی نکنید

ژل آنتی‌باکتریال دارای الکل است گه باعث خشک شدن پوست و کوتیکول ناخن‌های شما می‌شود. شستشوی بیش از حد می‌تواند منجر به خشکی پوست شود و همچنین می‌تواند پوشش رویه ناخن شما را کدر نشان دهد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

نکات کلیدی برای مراقبت ناخن بعد از کاشت

  • هنگام شستشو از دستکش ظرفشویی استفاده کنید تا از تماس دست‌هایتان با مواد شوینده خشن که ممکن است ناخن‌ها و پوست را کم‌آب کنند، اجتناب کنید.
  • پس از شستشو، دست‌ها را کاملاً خشک کنید. همیشه بعد از شستشو از کرم یا لوسیون دست استفاده کنید تا پوست را روان و نرم کند. برخی از کرم‌های دست حاوی فیلترهای UV هستند که باعث کاهش بیش‌پیگمانتاسیون (که به‌عنوان نواحی تیره‌تر پوست دیده می‌شود) در پشت دست‌ها می‌شود.
  • کرم دست را در آشپزخانه و نزدیک ظرفشویی نگه دارید تا به خود یادآوری کنید که بعد از شستن از آن استفاده کنید.
  • هنگام باغبانی یا انجام کارهای خانگی از دستکش محافظ استفاده کنید تا از آسیب دیدن تصادفی دست‌ها و ناخن‌ها جلوگیری کنید.
  • همیشه در هوای سرد دستکش بپوشید زیرا به حفظ گردش خون سالم در ناحیه دست‌ها کمک می‌کند.
  • در ماه‌های سرد سال از کرم دست غنی‌تری استفاده کنید.
  • هر شب دست‌ها و کوتیکول ها را با یک کرم دست غنی درست قبل از رفتن به رختخواب ماساژ دهید.
  • از ناخن‌ها به‌عنوان ابزار استفاده نکنید.
  • از پاک‌کننده لاک ناخن بدون استون استفاده کنید، زیرا اثر سختی کمتری روی ناخن‌ها دارد.
  • یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید که حاوی تمام مواد مغذی ضروری برای پوست و ناخن‌های خوب / سالم باشد.
  • آب فراوان بنوشید تا پوست و ناخن‌ها هیدراته بماند.
  • لبه‌های ناهموار ناخن‌های شکسته یا لب‌پَر شده را با سوهان ناخن با کیفیت خوب، فوراً صاف کنید و ناخن‌هایتان را همیشه در یک جهت سوهان بزنید.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله آچاره به بررسی نکات مراقبت ناخن بعد از کاشت پرداختیم. شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید تا پاسخ خود را درکوتاه‌ترین زمان ممکن از کارشناسان آچاره دریافت کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا