آموزش کاشت ناخن با قالب + مراحل کاشت ناخن قالبی یا دوئال

ترمیم و کاشت ناخنمراقبت از ناخنناخن

یکی از روش‌های آرایش و تزئین ناخن که طرفداران زیادی دارد، کاشت ناخن با قالب است. در این روش به وسیله قالب‌های آماده مواد را روی ناخن قرار می‌دهند. در نهایت قالب را جدا می‌کنند و تنها پلی ژل باقی می‌ماند. 

کاشت ناخن با قالب یکی از روش‌های بسیار خوب برای زمانی است که بخواهید در مدت کوتاه به ناخن‌های خود فرم بدهید و آنها را زیبا کنید.

برای فرم دادن به ناخن‌های خود و زیباتر کردنشان نیازی نیست ناخن‌کار حرفه‌ای باشید! با خواندن این مقاله می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن ناخن‌هایتان را به فرم دلخواه درآورید. در این مقاله کاشت ناخن قالبی و دوئال و مراحل انجام آنها را به طور کامل آموزش خواهیم داد. 

در صورتی که شما فرصت کافی برای مراجعه به سالن زیبایی را ندارید می‌توانید با ثبت سفارش خدمات ناخن در منزل آچاره که توسط ناخن‌کارهای حرفه‌ای ارائه می‌شود، از این خدمات ویژه بهره ببرید.

نکات کلیدی

  •  کاشت ناخن قالبی نسبت به ضربه و رطوبت حساس است. ضربه و رطوبت احتمال هوا گرفتن مواد سازنده قالب را بیشتر می‌کنند.
  • کاشت ناخن قالبی به دو صورت پودری و پلی ژل انجام می‌شود.
  • در زمان قرار دادن مواد درون قالب باید دقت کرد که هوا زیر مواد قرار نگیرد. در صورت قرارگیری هوا زیر مواد امکان جدا شدن قالب از صدف بسیار زیاد است.

کاشت ناخن با قالب و الگو

استفاده از قالب‌ها و الگوهای مخصوص کاشت ناخن یکی از روش‌های مرسوم کاشت ناخن است. البته این روش برای همه افراد مناسب نیست؛ به عنوان مثال اگر شما تایپیست هستید یا فردی هستید که مرتب در استخر شنا می‌کنید، این روش کاشت ناخن برای شما مناسب نیست.

 کاشت ناخن قالبی نسبت به ضربه و رطوبت حساس است. ضربه و رطوبت احتمال هوا گرفتن مواد سازنده قالب را بیشتر می‌کنند.

 در نتیجه ممکن است قارچ در ناخن ایجاد شود. با این وجود، کاشت ناخن با قالب برای بیشتر افراد یک روش ساده و سریع برای داشتن ناخن‌هایی زیباست.

کاشت ناخن با قالب همان طور که از نام آن نیز مشخص است، با استفاده از قالب‌های مخصوص انجام می‌شود. این نوع کاشت با استفاده از پودر و ژل هر دو قابل انجام است.

کاشت ناخن قالبی

ابزار مورد نیاز برای کاشت ناخن با قالب

ابتدا باید مواد و تجهیزات لازم برای کاشت ناخن را تهیه کنید. مواد مورد نیاز برای کاشت ناخن قالبی عبارتند از:

  • قلم مخصوص کاشت
  • قالب دوئال یا قالب ژل
  • پوشر برای کنار زدن کوتیکول ناخن‌ها
  • کلینزر یا الکل
  • سوهان
  • بیس کت و تاپ کت
  • دستگاه UV
  • کاردک مخصوص برای ریختن مواد پلی ژل روی قالب
  • براش مخصوص پخش کردن مواد روی قالب

 استعلام هزینه خدمات ناخن، کاشت و پدیکور

اقدامات قبل از کاشت ناخن با قالب

برای اینکه کاشت ناخن دوئال شما نتیجه خوبی داشته باشد، باید پیش از شروع به کاشت، برخی موارد را بررسی کنید. این موارد یا توسط خود شما یا آرایشگرتان باید حتما بررسی شوند:

  1. بررسی سلامت ناخن‌ها و اطمینان از سالم بودن بستر ناخن
  2. مشخص کردن نوع ناخن و اطمینان از مناسب بودن نوع ناخن برای کاشت ناخن قالبی
  3. بررسی پیشینه حساسیت‌های فرد متقاضی کاشت به این نوع از کاشت ناخن
  4. بررسی انتظارات فرد متقاضی کاشت و سبک‌های مورد علاقه او

آموزش کاشت ناخن با قالب

برای کاشت ناخن دوئال یا قالبی مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا با پوشر کوتیکول ناخن‌ها را به سمت عقب ببرید.
  • ناخن‌ها و صدف را سوهان بزنید.
  • با استفاده از الکل یا پد کلینزر، ناخن را از هر گونه نوچی یا آلودگی پاک کنید. می‌توانید روی سطح صدف ناخن از مواد ضدقارچ نیز استفاده کنید.
  • یک لایه بیس کت روی سطح ناخن بزنید و آن را خشک کنید.
  • در این مرحله باید سایز قالب مورد نظر خود را مشخص کنید (معمولا اندازه قالب را بزرگتر از صدف ناخن در نظر می‌گیرند).
  •  مقداری ژل روی کاردک مخصوص ریخته و روی قالب قرار دهید. موادگذاری داخل قالب باید سریع انجام شود؛ زیرا ممکن است مواد ژلی خشک شوند و به ناخن نچسبند.
  •  روی براش مخصوص مقداری الکل بریزید. سپس با استفاده از براش مواد ژلی را روی قالب ناخن به‌گونه‌ای پخش کنید که نه ضخیم باشد و نه نازک.
  • روی ناخن را پرایمر بزنید. این کار را زمانی انجام دهید که مواد پلی ژل به درستی درون قالب قرار گرفته باشند. از آنجا که پرایمر تنها 20 ثانیه خاصیت چسبندگی خود را حفظ می‌کند، سرعت عمل شما در این مرحله مهم است.
  • قالب را روی ناخن بگذارید. انگشتان خود را در دستگاه UV قرار دهید. برای ثابت ایستادن قالب روی ناخن می‌توانید از گیره ناخن نیز استفاده کنید.
  •  قالب را با ملایمت از ناخن جدا کنید.
  • حال می‌توانید با سوهان به ناخن‌های خود فرم دهید.
  • اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید از انواع دیزاین ناخن نیز در این مرحله روی ناخن‌های خود استفاده کنید.
  • یک لایه تاپ کت روی ناخن بزنید و خشک کنید.

مراحل کاشت ناخن قالبی یا دوئال | کاشت ناخن با قالب

قیمت کاشت ناخن با قالب چقدر است؟

کاشت ناخن قالبی به دو صورت پودری و پلی ژل انجام می‌شود. قیمت کاشت ناخن با قالب بستگی دارد که شما چه روش کاشتی را انتخاب کنید.

 البته قیمت کاشت ناخن با قالب با توجه به آرایشگاهی که در آنجا کار کاشت را انجام می‌دهید، آرایشگر مربوطه، هزینه مواد استفاده شده و … متفاوت است.

 ثبت سفارش خدمات ناخن، کاشت و پدیکور

مزایا و معایب کاشت ناخن قالبی

کاشت ناخن قالبی نیز مانند دیگر انواع کاشت مزایا و معایبی دارد. بهتر است قبل از هر گونه اقدامی عوارض و فواید روش انتخابی خود را به خوبی بررسی کنید. در ابتدا به بیان مزایای آن می‌پردازیم.

مزایای کاشت ناخن قالبی

کاشت ناخن با قالب مزیت‌های فراوانی دارد که موجب شده است بسیاری از بانوان برای استفاده از این تکنیک ترغیب شوند. در این بخش مهم‍‌‌ترین مزایای این روش را بررسی می‌کنیم:

 1. بوی کم یا بدون بو

کاشت ناخن با قالب پلی ژل بر خلاف کاشت‌های آکریلیک بوی تند ندارد. این موضوع به خصوص در افرادی که به بوی لیکوئید موجود در آکریلیک حساسیت دارند، حائز اهمیت است.

2. تنوع رنگ

یکی دیگر از مزایای کاشت ناخن با قالب وجود تنوع در رنگ‌های قابل استفاده است. پلی ژل‌ها در رنگ‌های مختلفی تولید شده‌اند و دیگر نیازی به لاک ژل برای رنگ کردن ندارند.

کاشت ناخن با قالب

3. مرحله موادگذاری کوتاه‌تر

در کاشت ناخن با قالب، ناخن‌کار زمان بسیار کوتاهی را به موادگذاری اختصاص می‌دهد. این موضوع باعث کاهش قابل توجه زمان کاشت شده و برای اشخاصی که نیاز به کاشت سریع دارند، مناسب است.

4. سوهان‌کشی و فرم‌دهی راحت‌تر

این نوع کاشت نیازی به سوهان‌کشی طولانی ندارد. در شرایطی که مشتری نیاز به کاشت ناخن سریع داشته باشد، کاشت ناخن قالبی روش بسیار مناسبی است.

5. دوام بالا

این روش ماندگاری بالایی دارد؛ از این رو نیاز نیست که در فواصل زمانی کوتاه برای ترمیم کاشت ناخن قالبی یا دوئال اقدام کنید.

معایب کاشت ناخن قالبی

شاید بتوان مهم‌ترین عیب کاشت ناخن با قالب (مخصوصا برای افراد مبتدی) را نیاز به مهارت و تجربه فراوان دانست. گذاشتن مواد درون قالب نیاز به تجربه و دقت زیادی دارد.

در زمان قرار دادن مواد درون قالب باید دقت کرد که هوا زیر مواد قرار نگیرد. در صورت قرارگیری هوا زیر مواد امکان جدا شدن قالب از صدف بسیار زیاد است.

کاشت ناخن با قالب فلزی

نوعی از قالب ها که در کاشت ناخن استفاده می‌شوند، قالب‌های فلزی هستند. این قالب‌ها متفاوت با قالب‌هایی هستند که در کاشت ناخن قالبی در این مقاله در مورد آنها صحبت شد. 

به فرمرهای با قابلیت چند بار استفاده که معمولا از فلز و طلق ساخته شده‌اند، قالب فلزی کاشت ناخن گفته می‌شود. نحوه استفاده از آنها متفاوت با قالب کریستالی یا شیشه‌ای است که در کاشت ناخن قالبی به‌کار می‌رود.

ترمیم کاشت ناخن قالبی یا دوئال

اگر ناخن کاشت شده شما دچار آسیب شده یا قسمتی از کاشت آن جدا شد، باید به ترمیم آن اقدام کنید. بهتر است ترمیم کاشت ناخن قالبی را به یک متخصص بسپارید تا از ایجاد مشکلات ناخواسته جلوگیری شود.

مراقبت‌های پس از کاشت ناخن قالبی یا دوئال

برای اینکه کاشت ناخن شما ماندگاری بالایی داشته باشد، نکات زیر را رعایت کنید:

  1. عدم انجام فعالیت‌های سنگین با دست‌ها
  2. پوشیدن دستکش در کارهای خانگی و در زمان برخورد دست‌ها با آب یا مواد شوینده
  3. استفاده از روغن‌های طبیعی و مغذی مرطوب‌کننده پوست برای مرطوب نگه داشتن کوتیکول‌ها

نتیجه‌گیری

 کاشت ناخن با قالب یکی از روش‌های پرطرفدار برای کاشت ناخن مخصوصا در مواقعی است که نیاز به کاشت فوری ناخن دارید.

می‌توانید این روش کاشت ناخن را خودتان در منزل نیز انجام دهید، اما پیشنهاد می‌کنیم کار کاشت ناخن دوئال را به دلیل حساسیت کار و نیاز به دقت فراوان، به آرایشگر یا ناخن‌کار باتجربه بسپارید

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا