بسته بندی لباس در اسباب کشی

اسباب کشی

اثاث‌کشی هیجان‌انگیز و همین‌طور پر دغدغه است. اسباب‌کشی به شما فرصت تغییر و ایده‌پردازی می‌دهد. شما می‌توانید وسایلی که استفاده نمی‌کنید را اهدا کرده یا درصورتی ‌که قابل‌استفاده نیستند دور بریزید.

بسته‌بندی وسایل برای اسباب‌کشی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به‌خوبی آن‌ها را بسته‌بندی کنیم در غیر این صورت وسایل و لباس‌ها آسیب می‌بینند. همچنین بسته بندي مناسب کمک می‌کند که وسایل و لباس‌ها جای کمتری اشغال کنند. در ادامه قصد داریم در مورد بسته‌بندی لباس و نحوه بسته بندی لباس در اسباب کشی بیشتر توضیح دهیم.

چنانچه در این زمینه نیاز به خدمات حرفه‌ای و مقرون‌به‌صرفه دارید با متخصصان آچاره به طور رایگان مشورت کنید. یکی از سرویس‌های پردرخواست، خدمات اسباب کشی مشهد است که برای هموطنان مشهدی در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید برای ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سرویس با شماره سراسری ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • لباس‌های مرطوب را به‌هیچ‌عنوان بسته‌بندی نکنید.
  • قبل از بسته‌بندی لباس در اثاث‌کشی حتماً آن‌ها بشویید و لباس‌های کثیف را کنار لباس‌های تمیز قرار ندهید.
  • با استفاده از کیسه‌های وکیوم شده برای بسته‌بندی لباس‌ها شما می‌توانید لباس‌های خود را با محافظت بیشتری جابه‌جا کنید.

گام اول بسته‌ بندی لباس در اسباب کشی؛ بررسی کمد لباس

قبل از شروع بسته‌ بندی لباس‌ در اسباب کشی و انجام کارهای ضروری روز قبل اسباب کشی حتماً کمد و کشوهای لباس خود را بررسی کنید. نگاهی کلی به تمام لباس‌ها و وسایل مانند کیف، کفش، کلاه پیراهن، شلوار و… بیندازید.

لباس‌ها و کفش‌هایی که استفاده نمی‌کنید را از سایر لباس‌هایتان جدا کنید. برای اینکه بفهمید چه لباس‌هایی را احتیاج ندارید آن‌ها را کنار هم و روبه‌روی خود قرار دهید تا با تمرکز بیشتری به این مسئله پی ببرید.

لباس‌های داخل کشوها و کمدهای خود را روی زمین یا تختتان پهن کرده و به‌خوبی آن‌ها را بررسی کنید. بسیاری از افراد لباس‌های زیادی دارند که مورداستفاده قرار نمی‌گیرد شما می‌توانید در این هنگام این لباس‌ها را به دیگران اهدا کرده یا دور بیندازید.

بسته بندی لباس در اسباب کشی

  • نحوه جداسازی لباس‌ها

بعد از اینکه لباس‌هایتان را به‌خوبی بررسی کردید برای آسان‌تر شدن بسته بندی لباس در اسباب کشی آن‌ها را در سه دسته قرار دهید. لباس‌هایی که مورداستفاده قرار می‌گیرند و قصد دارید نگهدارید، لباس‌هایی که قصد فروششان را دارید و لباس‌هایی که دوست دارید به دیگران اهدا کنید.

برای تصمیم‌گیری راحت‌تر می‌توانید به سؤالات زیر درمورد لباس موردنظرتان پاسخ دهید.

  1. آیا در چند وقت اخیر این لباس را پوشیده‌ام؟
  2. آیا این لباس را دوست دارم؟
  3. آیا این لباس از مد نیافته است؟
  4. آیا این لباس از لحاظ اندازه برای من همچنان مناسب است؟
  5. آیا این لباس قابل‌استفاده است؟
  6. آیا عمر لباسم تمام شده است؟

اگر پاسخ شما به اکثر این سؤالات منفی بوده شما باید لباس خود را اهدا کرده یا اگر هنوز ارزش خاصی دارد آن را بفروشید.

لباس‌ها را شسته و تمیز کنید

قبل از بسته بندی لباس در اسباب کشی حتماً آن‌ها را شسته و به‌خوبی خشک کنید. اگر لباس‌های کثیف را همراه با وسایل و لباس‌های تمیز خود بسته‌بندی کنید باعث می‌شود وسایل یا لباس‌هایتان بوی بدی بگیرد و احساس بدی به شما دست می‌دهد.

به این نکته توجه کنید که لباس‌هایی که رطوبت دارند را به‌هیچ‌عنوان بسته‌ بندی نکنید؛ زیرا علاوه بر ایجاد بوی بد کپک می‌زنند و دیگر قابل ‌استفاده نیستند پس قبل از بسته‌ بندی حتماً اطمینان حاصل کنید که لباس‌ها به‌خوبی خشک شده‌اند.

محاسبه رایگان هزینه اسباب‌ کشی در مشهد!

وسایل موردنیاز برای بسته‌ بندی لباس‌ها

برای بسته‌ بندی لباس‌ها نیاز به برخی از وسایل دارید. ابتدا باید بفهمید که چگونه قصد حمل وسایل را دارید و با توجه ‌به آن لباس‌های خود را بسته‌ بندی کنید. در ادامه برخی از وسایل کاربردی برای بسته‌ بندی لباس در اسباب‌ کشی آورده شده است.

1. کارتن‌های مخصوص بسته‌ بندی

برای بسته‌ بندی لباس‌های تاشو می‌توانید از کارتن‌های مخصوص اثاث‌کشی استفاده کنید. کارتن‌های زیادی برای این ‌کار در بازار وجود دارد. برای بسته‌بندی لباس در اثاث‌کشی بهتر است از کارتن‌های ۷ لایه استفاده کنید. شما می‌توانید این کارتن‌ها را از مراکز خرید و فروشگاه‌های معتبر شهر خود خریداری کنید.

2. کارتن‌های مخصوص لباس مجلسی

انواع کارتن رگال‌دار مانند کمد امکان آویزان کردن لباس‌ها را به شما می‌دهند. برای بسته‌ بندی لباس‌های مجلسی که نگران چروک شدن و آسیب‌ دیدن آن‌ها هستید می‌توانید از این نوع کارتن‌ها استفاده کنید.

شما شخصا می‌توانید با استفاده از وسایل ساده کارتن رگال‌دار بسازید. برای آموزش ساخت کارتن رگال‌دار کلیک کنید.

بسته بندی لباس در اسباب کشی

3. چمدان‌ها

چمدان‌ها برای بسته‌ بندی لباس‌های تاشو یک گزینه بسیار مناسب هستند. اگر چمدان‌های بزرگی دارید می‌توانید از آن برای بسته‌ بندی لباس‌های تاشو، کیف، کفش قاب‌های کوچک و… استفاده کنید. در صورت امکان برای این کار می‌توانید چند چمدان از دوستان خود به امانت بگیرید.

بسته بندی لباس در اسباب کشی

4. ساک دستی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای بسته‌ بندی لباس در اسباب کشی ساک‌های دستی هستند. این ساک‌ها برای بسته‌بندی لباس‌های تاشو و کفش‌ها مناسب‌تر است. برای بسته‌ بندی لباس‌ها در ساک‌های دستی بهتر است آن را رول کنید تا فضای کمتری اشغال کنند.

5. کیسه‌های وکیوم

با استفاده از کیسه‌های وکیوم شده برای بسته‌بندی لباس‌ها شما می‌توانید لباس‌های خود را با محافظت بیشتری جابه‌جا کنید. کیسه‌های وکیوم شده حجم لباس‌ها را کمتر کرده و آن‌ها را فشرده می‌کنند که به همین دلیل جای کمتری اشغال می‌کنند.

روش بسته بندی لباس در اسباب کشی

مرتب‌ کردن لباس‌ها

بعد از انتخاب نحوه بسته بندی لباس در اسباب کشی باید لباس‌هایی که قصد دارید با خود ببرید را مرتب کنید. برای این کار بهتر است آن‌ها را دسته‌بندی و سازمان‌دهی کنید. برای این کار می‌توانید لباس‌های خود را به ۴ دسته تقسیم کنید.

  • بسته بندی لباس در اسباب کشی بر اساس جنس لباس‌ها

لباس‌ها جنس‌های مختلفی مانند پنبه‌ای، ابریشمی، جین و پشم دارند و بهتر است براین‌اساس لباس‌ها را دسته‌ بندی کنید؛ زیرا در حین شست‌وشو احساس راحتی بیشتری دارید و می‌دانید هر لباس را به چه نحوی بشویید. اکثر لباس‌شویی‌ها بر اساس جنس تنظیمات مختلفی دارند.

اثاث‌ کشی و بسته‌بندی لوازم در مشهد با تیم کاربلد آچاره

  • جدا کردن لباس‌های فصلی

می‌توانید لباس‌ها به‌صورت فصلی به ۴ دسته بهاره، تابستانی، پاییزه و زمستانی تقسیم کنید. این کار به شما کمک می‌کند بعد از اثاث‌کشی لباس‌های مربوط به فصلی که در آن هستید را به‌راحتی پیدا کنید.

بسته بندي لباس در اسباب کشي

  • بسته بندی بر اساس نوع لباس

شما می‌توانید تمامی شلوارهای خود را باهم، پیراهن‌های خود را باهم و هر لباس دیگری را با هم نوع خود بسته‌ بندی کنید. این کار به شما کمک می‌کند لباس مدنظر خود را راحت‌تر پیدا کنید.

سخن پایانی

بسته بندي لباس در اسباب کشي از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بادقت این کار را انجام دهید. پیش از بسته‌بندی لباس‌ها باید آن‌ها را بررسی کرده و فقط لباس‌هایی را با خود به خانه جدید ببرید که مورد استفاده هستند و از بردن بار اضافی خودداری کنید.

روش بسته بندی لباس در اسباب کشی به نوع و جنس لباس بستگی دارد. برای مثال بسته‌بندی لباس‌های مجلسی یا لباس‌هایی که زود چروک می‌شوند از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به‌ خوبی و با روشی مناسب آن‌ها را بسته‌بندی کنید تا در حین باز کردن بسته؛ مانند قبل سالم و تمیز باشند.

سؤالات متداول

چه وسایلی برای بسته‌بندی لباس‌ها نیاز است؟

شما می‌توانید از کارتن‌های مخصوص اثاث‌کشی، چمدان‌ها، ساک‌های دستی و... برای بسته‌بندی لباس در اثاث‌کشی استفاده کنید.

چگونه لباس‌ها را دسته‌بندی کنیم؟

شما می‌توانید لباس‌های خود را بر اساس جنس، فصل و نوع دسته‌بندی کنید که در این مقاله در مورد هر دسته‌بندی توضیح دهید.

قبل از بسته‌بندی لباس‌ها چه کاری انجام دهیم؟

لباس‌ها را بررسی کنید و فقط لباس‌های قابل ‌استفاده را بسته‌بندی کرده و با خود ببرید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا