اسباب کشی در عید نوروز ممنوع است؟!

اسباب کشی

چنان‌چه قصد دارید در ایام عید اسباب کشی کنید، پیش از جمع‌ کردن وسایل خود باید بدانید که اسباب کشی در عید نوروز ممنوع است! برای انجام این‌کار، نیاز به دریافت مجوز از کلانتری دارید که داشتن کارت شناسایی معتبر یکی از شروط لازم است.

اگر شما در حین حمل اسباب و اثاثیه مجوز نداشته‌ باشید، ماشین باربری توقیف می‌شود و با راننده خاطی برخورد قانونی خواهد شد. در ادامه، به‌طور مفصل به توصیف شرایط و قوانین اسباب کشی در عید نوروز خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

چنانچه شما قصد اسباب کشی در عید نوروز دارید، می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران خدمات اسباب کشی آچاره در این خصوص مشورت نمایید و در صورت تمایل، سفارش خود را ثبت کنید.

کارشناسان مربوطه جهت انجام امور قانونی شما را راهنمایی خواهند کرد و شما می‌توانید از خدمات اسباب کشی با خاور و کامیون و همچنین خدمات بسته‌بندی اثاثیه منزل در اسباب کشی هم استفاده کنید. برای کسب اطلاعات تکمیلی با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • بیشتر شرکت‌های باربری در هفته اول نوروز تعطیل هستند، پس بهتر است حتما قبل از عید با باربری مدنظر خود هماهنگ کنید.
  • چنان‌چه شما برای اسباب کشی در ایام نوروز مجوز دریافت نکرده باشید می‌توانید با 110 تماس بگیرید؛ در این‌صورت مامورین در محل حاضر شده و درخواست شما را بررسی می‌کنند.
  • برای پیشگیری از وقوع سرقت، اسباب کشی در ایام نوروز ممنوع است.
  • حتما قبل از شروع تعطیلات نوروز وسایل مربوط به بسته‌بندی وسایل خود مانند: چسب، سلفون، پلاستیک و غیره را تهیه نمایید تا با مشکل مواجه نشوید.

3 نکته مهم برای اسباب کشی در نوروز

در صورتی‌که قصد اسباب کشی در عید نوروز را دارید؛ به نکات زیر توجه فرمایید:

  • همان‌طور که پیش‌تر گفتیم؛ اثاث کشی در تعطیلات نوروز نیاز به اخذ مجوز از نیروی انتظامی منطقه دارد. پس بهتر است قبل از شروع کار، جهت اطمینان خاطر مجوز را در دست ‌داشته ‌باشیی و بدانید اسباب کشی شما چند روز طول می‌کشد؟
  • معمولا بیشتر باربری‌ها هفته اول عید را تعطیل هستند، بهترین راهکار آن است که قبل از عید با باربری مدنظر خود هماهنگ نمایید.
  • حتما وسایل مهم جهت بسته‌بندی وسایل خود مانند: چسب، پلاستیک حباب‌دار، کارتن رگال دار، نایلون و سلفون را تهیه نمایید تا در ایام تعطیل ناکام نمانید!

ممنوعیت اسباب کشی در ایام نوروز

رییس پلیس تهران بزرگ پس از اعلام ممنوعیت هرگونه اسباب کشی در عید نوروز، توضیحاتی را برای دریافت مجوز ارائه نمود: برابر روال سال‌های پیشین از تاریخ 29 اسفند تا 15 فروردین، اسباب کشی بدون مجوز قانونی در تهران ممنوع است و مامورین با متخلفین برخورد خواهند کرد.

وی همچنین درباره افرادی که ممکن است به هر دلیلی در ایام نوروز قصد اسباب کشی داشته‌ باشند گفت: چنان‌چه افراد قصد هرگونه حمل و جابه‌جایی اسباب و وسیله را داشته‌ باشند، باید به کلانتری مراجعه کرده و مجوز لازم را دریافت کنند.

اسباب کشی در عید نوروز

راهکار دیگری هم در این باب وجود دارد که آن تماس با سامانه 110 و اعلام انجام اسباب کشي در عيد نوروز است که در این‌صورت مامورین در محل حاضر شده و به درخواست آنان رسیدگی می‌کنند.

قت داشته باشید که در فرم موردنظر بایستی مبدا، مقصد و تاریخ اسباب کشی قید کنید و لازم است جابه‌جایی خود را دقیقا در همان تاریخ‌های ذکر شده انجام دهید.

اسباب کشي در عيد نوروز

چرا اسباب کشی در عید نوروز ممنوع است؟

می‌توان گفت جلسه‌های متعددی از طرف اداره اماکن با اتحادیه‌ها و صنف‌های فعال مربوط به این حوزه برگزار شد و هشدارهای لازم نیز به آن‌ها ارائه شد.

اصلی‌ترین دلیل ممنوعیت اسباب کشی عید آن است که بسیاری از هموطنان به سفر رفته و در منزل خود حضور ندارند، یا بسیاری از شرکت‌ها خالی هستند. از این رو برای جلوگیری از سرقت چنین اقداماتی برنامه‌ریزی شده ‌است.

محاسبه رایگان هزینه سرویس اسباب‌کشی!

برای انجام اسباب کشی از کودک خود کمک بگیرید!

در قسمت‌های قبلی به اندازه کافی قوانین مربوط به اسباب کشی در عید نوروز را مرور کردیم. در این بخش، می‌خواهیم چند نکته مهم پیرامون اثاث کشی را با شما در میان بگذاریم.

بچه‌ها هم جزو افراد خانواده محسوب می‌شوند و نیاز است تا در هنگام اسباب کشی از آن‌ها مخصوصا در جمع‌آوری وسایل اتاق خودشان کمک بگیرید.

اسباب کشی عید | اسباب کشی در عید نوروز

در این زمینه نیاز دارید تا با آرامش و خونسردی شیطنت‌های کودک خود را نادیده بگیرید تا بتوانید به‌راحتی اسباب کشی کنید. این کار علاوه‌بر ایجاد اعتمادبه‌نفس در کودک، باعث می‌شود تا روحیه کار تیمی و مشارکت در او پرورش پیدا کند.

اثاث‌کشی و بسته‌بندی لوازم با تیم کاربلد آچاره

چند نکته کوتاه درباره مشارکت کودکتان در اسباب کشی که باید بدانید:

  • سعی کنید هر نوع کمکی از سمت کودک خود را بپذیرید. برای مطالعه نکات بیشتر دربارۀ اصول اسباب کشی آسان با کودکان کلیک کنید.
  • برای بسته‌بندی و نحوه انجام امور اسباب کشی از وی نظر بخواهید.
  • معمولا آخرین مرحله در چک لیست اسباب کشی را برای جمع‌آوری اتاق فرزند خود قرار دهید.
  • اگر در خانه خردسال دارید، اسباب‌بازی‌های کوچک و کم‌خطر را در اختیار کودکتان قرار دهید تا سرگرم شود.

جمع‌بندی

در این مقاله، تا حد امکان سعی کردیم شرایط اسباب کشی در عید نوروز را برایتان شرح دهیم و همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، اخذ مجوز اسباب کشی در این ایام برای جلوگیری از سرقت الزامی‌ است.

برای دریافت این مجوز نیز می‌توانید با مراجعه به کلانتری محل خود و ارائه مدرک شناسایی معتبر نسبت به دریافت مجوز برای اسباب کشی در عید نوروز اقدام نمایید.

سوالات متداول

برای انجام اسباب کشی در ایام نوروز باید چه اقداماتی لحاظ شود؟

در ابتدا باید با مراجعه به کلانتری محل اقامت خود و در دست ‌داشتن مدارک شناسایی، مجوز لازم را دریافت کرده و سپس اقدام به اسباب کشی نمایید.

ممنوعیت اسباب کشی در عید نوروز دقیقا از چه تاریخی اعمال می‌شود؟

اسباب کشی هر سال از تاریخ 29 اسفند تا 15 فروردین فقط باید با داشتن مجوز انجام شود و در غیر این‌صورت با فرد متخلف مطابق قانون رفتار خواهد شد.

چرا باید از کودکان در روند اسباب کشی کمک بخواهیم؟

انجام این کار باعث بالا رفتن اعتمادبه‌نفس و پرورش روحیه کار تیمی و مشارکتی در کودکان می‌شود.

 

 

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به اسباب کشی مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا