هنگام افتادن صابون در چاه دستشویی چه کنیم؟

ساختمانتخلیه چاهلوله کشی و تاسیسات

آیا اتفاقی بدتر از افتادن صابون در چاه دستشویی وجود دارد؟ آیا پیش آمده به نقطه‌ای در زندگی خود برسید که ندانید با یک تکه صابون که در کاسه توالت افتاده چه کار کنید؟ اگر صابون در چاه توالت ایرانی بیفتد چگونه باید آن را در بیاوردید؟ همه این‌ها سوالاتی است که ممکن است در شرایطی ناراحت‌کننده به ذهن ما خطور کنند. اگر شما هم به دنبال جواب این سؤالات هستید در این مقاله از مجله آچاره درباره علت افتادن صابون در چاه دستشویی یا چگونگی سقوط آن راه‌حل‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

راه‌های نجات دادن قالب صابون

وسایل مورد نیاز:

  1. دستکش لاستیکی (دستکش‌هایی که برای شستن لباس ها یا نظافت منزل استفاده می‌کنید)
  2. صابون یا شوینده مایع
  3. آب

افتادن صابون در چاه دستشویی باعث گرفتگی فاضلاب و بالا آمدن آب داخل چاه می‌شود. به همین دلیل اگر صابون در چاه توالت ایرانی بیفتد باید هرچه سریع‌تر برای بیرون آوردن آن اقدام کنید. برای حل این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید تا بتوانید صابون را از چاه توالت نجات دهید.

افتادن صابون در چاه دستشویی

1. عجله کار شیطان است. صبر داشته باشید

اولین اقدام در مواجهه با صابونی که به چاه توالت شما سقوط کرده صبر است. لازم نیست دستپاچه شوید و سیفون را بکشید. افتادن صابون در چاه دستشویی مشکل بزرگی نیست. حتی اگر صابون چند روزی هم در چاه بماند باز هم جای نگرانی ندارد. فقط باید خونسرد باشید و در صورت نیاز از توالت فرنگی یا توالت دیگر منزلتان استفاده کنید. چون استفاده مجدد از توالت و ریختن آب و فاضلاب، گرفتگی چاه را تشدید می‌کند. بعد از چند روز صابون حل می‌‌شود و چون نرم شده به راحتی در لوله فاضلاب حرکت کرده و خارج خواهد شد.

حالا فرض می‌کنیم منزل شما فقط یک توالت دارد و گزینه دیگری ندارید. در این شرایط برای حل مشکل افتادن صابون در چاه دستشویی روش‌های زیر را دنبال کنید.

2. تا دیر نشده دست به کار شوید!

در این مرحله، راه حل افتادن صابون در چاه دستشویی در دست‌های شما است. دستکش لاستیکی خود را بپوشید و مطمئن شوید که به اندازه کافی بلند باشد که هیچ بخشی از بازوی شما با آب کاسه توالت تماس پیدا نکند. امیدوار باشید که عمق لوله فاضلاب هم به اندازه‌ای باشد که دست شما به ته چاه برسد. حالا وقت آن است که صابون را بیرون بیاورید.

3. استفاده از آب داغ برای حل کردن صابون

آب داغ قوی‌ترین حلال صابون است و نقش مایع لوله باز کن را ایفا می‌کند.آب داغ باعث نرم شدن صابون شده و به سرعت آب می‌‌شود. البته منظور ما از آب داغ، آب جوشیده نیست چون باعث ترک خوردگی سنگ توالت می‌شود. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که صابون به طور کامل حل شده کافی است چند بار این پروسه را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید : انواع مدل‌های سقف کاذب آشپزخانه 

4. استفاده از قلاب یا میله فلزی برای بیرون آوردن قالب صابون

روش‌های بالا را امتحان کردید اما هنوز شک دارید که صابون سر جای خودش است یا نه؟ می‌توانید برای حل مشکل افتادن صابون در چاه دستشویی از قلاب یا میله فلزی استفاده کنید. طول میله فلزی بهتر است حدود یک متر باشد تا در عمیق‌ترین چاه هم کاربرد لازم را داشته باشد.

میله فلزی یا قلاب در دسترس شما نیست؟ نگران نباشید. یک چوب لباسی را با کمک انبردست باز کنید و انتهای آن را خم نمایید. حالا به راحتی می‌توانید با کمک این قلاب صابون را از چاه توالت بیرون بکشید. البته احتیاط را فراموش نکنید چون نباید صابون به جلو حرکت کند.

افتادن صابون در چاه دستشویی

5. استفاده از مایع بازکننده برای حل کردن صابون

استفاده از مایع شوینده همچون مایع ظرفشویی، مایع لباسشویی یا صابون مایع می‌تواند گزینه‌ای راحت برای حل مشکل افتادن صابون در چاه دستشویی شما باشد. فرض کنیم تمام روش‌های بالا را امتحان کردید و نتیجه‌ای حاصل نشد. مایع شوینده را آزمایش کنید. برای شروع کار باید یک پیمانه مایع شوینده را داخل چاه توالت ریخته و یک ساعتی صبر کنید. بعد از این مدت می‌توانید مقداری آب داغ داخل چاه بریزید. محلول حاصل باعث لیز شدن اطراف صابون شده و خروج آن را تسریع می‌کند. در صورت نیاز چند بار این کار را تکرار کنید.

افتادن صابون در چاه دستشویی

6. استفاده از فنر دستی برای باز کردن چاه توالت

اگر روش‌های بالا برای حل مشکل افتادن صابون در چاه دستشویی کارساز نبود از فنرهای دستی استفاده کنید. فنر زدن چاه فاضلاب موثرترین روش برای گرفتگی لوله توالت و رفع گرفتگی آن است.

برای لوله کشی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مطلب پیشنهادی : سنگ آنتیک پشت تلویزیون

فنر دستی را می‌توانید از ابزارفروشی‌ها تهیه کنید. در این پروسه باید یک سر فنر را وارد لوله توالت کرده و آن را فشار دهید تا زمانی که به صابون برخورد کند. هر زمان که فنر به صابون رسید آن را بچرخانید و حرکت دهید تا صابون به فنر گیر کند. حالا فنر و صابون را با هم بیرون بکشید.

افتادن صابون در چاه دستشویی

چگونه از افتادن صابون در چاه دستشویی جلوگیری کنیم؟

نزدیک بودن روشویی به چاه توالت می‌تواند به مشکل لیز خوردن و سقوط صابون منجر شود. اما با رعایت یکسری نکات مهم می‌توانیم از بروز این مشکلات جلوگیری کنیم.

  •  بهتر است ظرفی که صابون را درون آن می‌گذاریم لبه داشته باشد یا در دار باشد. در این صورت بعد از مرطوب شدن آن، امکان لیز خوردنش به حداقل می‌رسد.
  • صابون یا جاصابونی را در جایی دور از لبه سنگ روشویی قرار دهید.
  • صابون مایع گزینه‌ای بهتر و بهداشتی تر است. می‌توانید آن را جایگزین صابون جامد کنید.

حلال صابون چیست؟

همانطور که در بخش‌های قبل گفتیم آب داغ بهترین حلال صابون است که برای سلامت شما و ایمنی سنگ توالت هم هیچ ضرری ندارد. البته آب جوش ممکن است باعث ترک خوردگی سنگ دستشویی شما شود. برای حل مشکل افتادن صابون در چاه دستشویی آب داغ را جایگزین اسید چاه توالت کنید.

جمع‌بندی

مشکل افتادن صابون در چاه دستشویی را می‌توان به روش‌های مختلف حل کرد. استفاده از آب داغ و قلاب فلزی آسان‌ترین روش‌ها هستند. با این حال اگر تصمیم گرفتید صابون را به حال خود رها کنید توالت را نشویید و سیفون را نکشید. بسته به اندازه صابون، این احتمال وجود دارد که توالت شما مسدود شود و اوضاع را آشفته‌تر کند. صبر کنید و اجازه دهید صابون به مرور زمان نرم شود. بعد از نرم شدن به راحتی از لوله عبور کرده و اوضاع مانند قبل می‌شود.

 

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به تخلیه چاه مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.
3.1/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا