تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ

لوازم خانگییخچال و فریزر

کنترل پنل و صفحه نمایش یخچال سامسونگ نمایش‌دهنده اطلاعات مفیدی در خصوص دمای داخلی یخچال و چگونگی کارکرد آن است؛ اما در مواقعی ممکن است به علت خاموش شدن صفحه نمايشگر يخچال فريزر سامسونگ دیگر به این اطلاعات دسترسی نداشته باشید.

علاوه‌بر این خرابی و خاموش شدن صفحه نمایشگر در بعضی مواقع نشانگر این است که یخچال دچار مشکلات الکترونیکی یا فنی است؛ بنابراین باید این مشکل در اسرع وقت برطرف شود.

در ادامه بررسی می‌کنیم که علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ چیست و چگونه رفع می‌شود. چنانچه در این زمینه نیاز به مشاوره و خدمات تخصصی دارید، می‌توانید از طریق ثبت درخواست در بخش تعمیر یخچال فریزر سامسونگ از کارشناسان و متخصصان مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • اگر کنترل پنل یخچال سامسونگ شما کار نمی‌کند ممکن است به‌دلیل تنظیماتی مانند قفل کودک، قفل کنترل یا حالت Sabbath باشد.
  • یخچال‌های سامسونگ سیستم‌های قفل متفاوتی دارند تا ایمنی دستگاه و خانه شما را تضمین کنند.
  • خرابی صفحه لمسی دیسپنسر و برد کنترلی یخچال فریزر سامسونگ یکی دیگر از دلایل از کار افتادن صفحه نمایشگر دستگاه است.
  • اگر حالت صرفه‌جویی در انرژی فعال باشد صفحه نمایشگر یخچال فریزر شما از کار می‌افتد.

چرا صفحه نمایش یخچال فریزر بعد از قطع برق، کار نمی کند؟

برخی مواقع پیش می‌آید که صفحه نمایش یخچال فریزر بعد از قطع برق کار نمی کند. این اتفاق به چند دلیل فنی رخ می‌دهد که آشنایی با آن‌ها به رفع مشکل کمک می‌کند. در ادامه علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ آشنا می‌شویم؛

چرا صفحه نمایش یخچال فریزر بعد از قطع برق، کار نمی کند؟

1. دوشاخه برق را بررسی کنید

داخل یخچال، دما و نور داخلی را بررسی کنید. اگر چراغ روشن نمی‌شود یا دمای یخچال در درجه مناسبی نیست ممکن است دوشاخه برق یخچال مشکل داشته باشد. یخچال را از برق بکشید و سوکت را با دستگاه دیگری مانند لامپ یا شارژر تست کنید تا ببینید آیا مشکل از سوکت است یا خیر.

اگر از محافظ برق استفاده می‌کنید آن را هم بررسی کنید. علاوه‌بر این ممکن است مشکل از فیوز باشد. جعبه فیوز را بررسی کنید تا ببینید آیا کلیدهای مربوط به یخچال فریزر روشن هستند یا خیر.

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

2. سافت ریست را امتحان کنید

برای یافتن علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ و ال جی یخچال را به‌مدت ده ثانیه از برق بکشید. سپس دوباره آن را به برق بزنید. ری‌استارت زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه حداقل ده ثانیه از برق جدا شود. دکمه نمایش دما را فشار دهید. با این کار نمایشگر دوباره روشن خواهد شد.

3. صفحه نمایش را ریست کنید

یادتان باشد همه مدل‌های یخچال فریزر سامسونگ دارای نمایشگری نیستند که قابل ریست باشد. اگر مطمئن نیستید دفترچه راهنمای یخچال خود را بررسی کنید.

درب سمت راست یخچال را باز کنید و درپوش سوئیچ را در گوشه سمت راست بالای در قرار دهید. درپوش را فشار دهید تا به کلید برق دسترسی پیدا کنید. کلید را خاموش کنید و اجازه دهید 5 ثانیه بماند. سوئیچ را دوباره روشن کنید. درپوش سوئیچ را تا زمانی که صدای کلیک بشنوید دوباره فشار دهید.

4. از برنامه SmartThings مشکل را بررسی کنید

اگر یخچال شما هوشمند است می‌توانید آن را به برنامه SmartThings متصل کنید. برنامه SmartThings را باز کنید. About Devices و گزینه Self Check را انتخاب کنید. سپس Start Now را فعال نمایید.

برنامه SmartThings آزمایش تشخیص خودکار را روی یخچال اجرا کرده و هر مشکلی را جستجو می‌کند. برای رفع علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ به توصیه‌های ارائه شده در برنامه ادامه دهید.

علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ

5. کدهای خطا یخچال فریزر سامسونگ

در این قسمت مقاله با کدهای خطای یخچال فریزر سامسونگ آشنا می‌شویم که به علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ در زمان قطعی برق اشاره دارند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

  • کدهای خطای 88 88، 83E، 85E یا 86E

این کدهای خطا پس از قطع برق یا مشکلات الکتریکی نمایش داده می‌شوند. اگر قطعی برق و سوئیچ یا افت ولتاژ وجود داشته باشد خطای ارتباطی رخ می‌دهد و این کدها نمایش داده می‌شوند. برای حل این مشکلات یخچال را از برق بکشید یا از جعبه فیوز خاموش کنید.

  • کدهای ارور PC ER، PC CH

این کدها زمانی نشان داده می‌شوند که خطای ارتباطی داخل یخچال وجود داشته باشد. این خطاها معمولاً به‌دلیل نوسانات برق یا در صورت عدم اتصال درب‌ها ایجاد می‌شوند. برای رفع علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ سعی کنید با خاموش کردن و جدا کردن یخچال از برق، دستگاه را ری‌استارت کنید.

  • کدهای خطای 21E، 22E، 22C

این کدهای ارور به‌دلیل مشکلات فن یخچال است؛ چون احتمالا فن به‌درستی نمی‌چرخد. این مشکل اغلب به‌دلیل یخ زدن یا گیر کردن فن است. برای رفع این مشکل یخچال را از برق بکشید و یخ‌زدایی را با درب‌های باز انجام دهید.

  • کدهای ارور OF OF یا O FF

این کدهای خطا نشان می‌دهند یخچال شما در حالت خنک‌کننده یا نمایشی است. مراحل خاموش کردن دستگاه به مدل یخچال شما بستگی دارد. برای بررسی مشکلات به دفترچه راهنمای یخچال خود مراجعه کنید.

6. قفل کودک فعال شده

قفل کودک عملکردی است که برای جلوگیری از تغییرات ناخواسته در تنظیمات یخچال به‌کار می‌رود. زمانی که قفل کودک فعال می‌شود دکمه‌های روی صفحه نمایش یخچال کار نمی‌کنند و آب سردکن از کار می‌افتد.

مراحل فعال یا غیرفعال کردن قفل کودک به مدل یخچال شما بستگی دارد؛ بنابراین برای این کار به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید. رایج‌ترین روش برای روشن یا خاموش کردن قفل کودک نگه داشتن قفل یا دکمه ذخیره انرژی به‌مدت 3 ثانیه است.

علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ

علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ چیست؟

صفحه نمایشگر و پنل کنترل یخچال سامسونگ یکی از مهم‌ترین بخش های آن است. علاوه‌بر تنظیم دمای مورد نظر، نشانگرهایی دارد که شما را از وضعیت یخچال مطلع می‌کند. اگر کنترل پنل یخچال فریزر سامسونگ شما کار نمی‌کند باید مشکل را در اسرع وقت بررسی کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

  • حالت ذخیره انرژی فعال است

شاید متوجه شوید که پنل کنترل و صفحه نمایشگر یخچال شما فقط برای چند ثانیه روشن می‌شود؛ یعنی زمانی که از آن استفاده می‌کنید. سپس از کار می‌افتد، تاریک شده و پس از چند ثانیه خاموش می‌شود. در نگاه اول شاید فکر کنید یخچال شما خراب شده است؛ اما این بخشی از عملکرد منظم دستگاه است.

کنترل پنل به‌دلیل حالت صرفه‌جویی در انرژی خاموش می‌شود. بنابراین زمانی که چند لحظه در یخچال را باز نکنید کنترل پنل آن خاموش می‌شود تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود. برای رفع این مشکل کنترل پنل را لمس کنید تا دوباره روشن شود.

چرا صفحه نمایش یخچال فریزر بعد از قطع برق، کار نمی کند؟

  • قفل کودک روشن است

همانطور که در بالا گفتیم فعال شدن قفل کودک یکی از چند علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ شما است. یخچال‌های سامسونگ دارای ویژگی قفل کودک هستند که در صورت فعال شدن، مانع عملکرد پنل کنترل یخچال شما می‌شود.

این ویژگی برای محافظت از کودکان در برابر کارکرد تصادفی یخچال یا تغییر تنظیمات آن برنامه ریزی شده است. غیرفعال کردن قفل کودک کار سختی نیست. برای این کار دکمه قفل را در کنترل پنل پیدا کنید. این دکمه با عبارت «قفل کودک»، «قفل کنترل» یا موارد مشابه مشخص شده است.

آن را به‌مدت 3 ثانیه یا تا زمانی که صدای زنگ را بشنوید فشار دهید و نگه دارید. این صدا به شما می‌گوید که شما قفل را فعال یا غیرفعال کرده‌اید.

  • صفحه لمسی و صفحه کنترل دیسپنسر خراب شده‌اند

اگر تمامی موارد بالا را بررسی کرده‌اید و به نتیجه نرسیده‌اید وقت آن است که خرابی صفحه لمسی و برد کنترل را در نظر بگیرید. صفحه لمسی دیسپنسر و برد کنترلی قطعه‌ای است که عملکرد یخچال سامسونگ شما را کنترل می‌کند.

علاوه‌بر کنترل دیسپنسر، دمای یخچال و تمام چراغ‌های نشانگر آن را نیز کنترل می‌کند. این قسمت از یخچال ممکن است به‌دلیل اتصال کوتاه یا خطای الکتریکی از کار بیفتد. اگر صفحه لمسی و برد کنترل یخچال شما از کار افتاد نمی‌توانید آن را تعمیر کنید.

جمع‌بندی

علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ با عوامل متعددی بستگی دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. گاهی می‌توان با یک ری‌استارت و ظرف چند دقیقه مشکل صفحه نمایشگر را حل کرد؛ اما در مواقعی نیاز است که قطعات به‌صورت تخصصی بررسی و عیب‌یابی شوند که قطعا لازم است توسط یک متخصص انجام شود.

سوالات متداول

چرا صفحه نمایش یخچال سامسونگ من کار نمی‌کند؟

یخچال سامسونگ برای صرفه‌جویی در مصرف برق پس از چند ثانیه خاموش می‌شود. آن را لمس کنید تا ببینید آیا دوباره روشن می‌شود یا خیر. اگر همچنان کار نمی‌کند شاید یخچال روشن نیست یا نمایشگر خراب شده است.

آیا یخچال سامسونگ دکمه ریست دارد؟

متأسفانه خیر. یخچال‌های سامسونگ دکمه ریست ندارند. قبل از روشن کردن یخچال، آن را به‌مدت 60 ثانیه از برق بکشید. این کار باعث ریست دستگاه شما می‌شود.

چرا پنل کنترل یخچال سامسونگ من چشمک می‌زند؟

وقتی دمای داخلی یخچال خیلی بالا باشد دستگاه شروع به چشمک زدن می‌کند. این مشکل به این معنی است که درب یخچال بسته نیست و هوای سرد خارج نمی‌شود. پس از بسته شدن درب یخچال، چند ساعت زمان نیاز دارید تا دوباره خنک شود.

چگونه قفل کودک یخچال سامسونگ را خاموش کنم؟

می‌توانید ویژگی قفل کودک را با فشار دادن دکمه آن برای حداقل 3 ثانیه خاموش کنید. وقتی صدای زنگ را شنیدید و مشاهده کردید که Child Lock خاموش شده می‌توانید دکمه را رها کنید.

به این پست امتیاز دهید

1 دیدگاه

  1. فیز ساید من 3روز کار می‌کند ودوباره خاموش می‌شود وکلا همه چیز رو آب میکنه باید ریستارت کنیم بعد از 8 ساعت دوباره کار کندووو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا