تعمیر پکیج تعمیرپکیج

8 راهکار برای کاهش مصرف گاز پکیج!

پکیجسرمایش و گرمایش

صرفه جویی انرژی در پکیج دیواری، علاوه‌بر کاهش هزینه‌های گاز و برق، به بهبود عملکرد دستگاه نیز کمک می‌کند. اگر به‌دنبال کارکرد بهینه این وسیله گرمایشی در منزل خود هستید، در ادامه این مقاله از مجله آچاره با ما همراه باشید تا با 8 راهکار کاربردی برای کاهش مصرف گاز پکیج آشنا شوید.

نکات کلیدی

  • انتخاب پکیج متناسب با متراژ خانه، نصب صحیح پکیج، کم کردن جریان آب، بررسی عملکرد شیرآلات، استفاده از شیر ترموستاتیک و جلوگیری از ورود جریان هوای سرد به محیط، به کاهش مصرف گاز پکیج کمک بسیاری می‌کند.
  • مصرف انرژی پکیج برقی 7 کیلو وات در ساعت و پکیج گازی 2.5 کیلو وات در ساعت است.
  • بهترین دمای پکیج در زمستان برای افراد ساختمان 75 درجه و برای آب گرم مصرفی 60 درجه سانتی‌گراد است.

پکیج با برق کار میکند یا گاز

به‌طور کلی پکیج‌ها براساس طرز کار پکیج به 2 دسته برقی و گازی تقسیم می‌شوند. شاید بتوان گفت بارز‌ترین تفاوت این پکیج‌ها در میزان مصرف آن‌هاست.

مصرف انرژی پکیج برقی مساحتی حدود 100 متر مربع و 7 کیلو وات در ساعت است. در حالی که مصرف انرژی پکیج گازی 2.5 کیلو وات در ساعت است.

بنابراین میزان مصرف پکیج گازی از پکیج برقی کمتر است و می‌تواند انتخاب به‌صرفه‌تری باشد.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

8 روش برای کاهش مصرف گاز پکیج

در ادامه به معرفی 8 راهکار کاربردی می‌پردازیم که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید به کاهش مصرف گاز پکیج خود کمک کنید:

1. انتخاب پکیج متناسب با متراژ و مساحت خانه

یکی از اولین و مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید پکیج باید به آن توجه کافی داشته باشد، ظرفیت و قدرت گرمایش دستگاه با توجه به مساحت فضا است. انتخاب پکیج متناسب با متراژ محیط، باعث افزایش بازدهی این وسیله گرمایشی خواهد شد.

به‌طور کلی دستگاه به‌ازای هر یک کیلو وات قدرت به یک متر مکعب فضا احتیاج دارد. در مساحت‌های بالا به دلیل مصرف آب گرم بیشتر، پکیج‌هایی باید استفاده شوند که دارای ظرفیت زیادی هستند.

توصیه می‌کنیم به‌منظور کاهش مصرف گاز پکیج، به‌جای استفاده از یک پکیج با ظرفیت بالا، از چند پکیج کوچک استفاده کنید تا انرژی کمتری مصرف شود.

مصرف برق پکیج

2. نصب صحیح پکیج

یکی دیگر از شیوه‌های کاهش مصرف برق پکیج در زمستان، توجه کافی به تراز بودن هنگام نصب است. زیرا زمانی که پکیج به صورت تراز نصب نشده باشد گرم نمی‌شود.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

همچنین بهتر است فاصله محل اتصال پکیج تا شوفاژ‌ کم باشد تا پکیج بتواند آب گرم را با سرعت بیشتری به شیر‌های مصرفی برساند. چنانچه در این زمینه تجربه‌ای ندارید، برای نصب صحیح پکیج و نصب درست دودکش پکیج، از یک نصاب پکیج حرفه‌ای کمک بگیرید.

مصرف برق پکیج در زمستان

3. کاهش مصرف گاز پکیج با کم کردن جریان آب

کم کردن جریان آب از راهکار‌های مؤثر برای کاهش مصرف گاز پکیج است. البته شما نباید این موضوع را با افت فشار پکیج اشتباه بگیرید.

هر پکیج به‌طور معمول در هر دقیقه 100 لیتر آب را گرم می‌کند. در صورت عدم نیاز به این حجم از آب، شما می‌توانید مصرف انرژی خود را کاهش دهید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

4. بررسی عملکرد شیرآلات

هرچه جریان خروجی آب از لوله‌ها کمتر باشد، آب بیشتری در لوله‌ها می‌مانند و بیشتر گرم می‌شوند؛ در نتیجه پکیج انرژی کمتری مصرف خواهد کرد.

قدیمی بودن شیرآلات ساختمان یکی از عواملی است که موجب افزایش جریان آب ورودی از لوله‌ها شده و منجر به افزایش مصرف پکیج خواهد شد.

کاهش مصرف گاز پکیج

 5. سرویس به موقع پکیج

سرویس به‌موقع و هواگیری پکیج از خرابی دستگاه و اتلاف انرژی دستگاه جلوگیری می‌کند.

توصیه می‌کنیم هر 6 ماه یا حداقل سالی یک‌بار برای سرویس دوره ای پکیج خود اقدام نمایید تا مواد معدنی و رسوبات اضافی پکیج از لوله‌ها خارج شوند.

6. تنظیم صحیح دمای پکیج

تنظیم دمای پکیج بر روی درجه صحیح باعث کاهش هزینه‌های قبض گاز پکیج و انرژی خواهد شد. اولین گام برای تنظیم درجه پکیج اطلاع از میزان دمای اتاق است.

بهترین دمای پکیج در فصل زمستان برای افراد ساختمان 75 درجه سانتی‌گراد و برای آب گرم مصرفی 60 درجه سانتی‌گراد است.

7. جلوگیری از ورود جریان هوای سرد به محیط

گاهی ورود جریان هوای سرد به محیط باعث می‌شود تا مجبور به بالا بردن درجه پکیج شوید. برای جلوگیری از بروز این اتفاق می‌توانید برای پوشاندن درز پنجره و درب‌ها از نوار درزگیر استفاده کنید.

8. کاهش مصرف گاز پکیج با استفاده از شیر ترموستاتیک

یکی دیگر از راهکار‌هایی که به کاهش مصرف گاز پکیج کمک بسیاری می‌کند، استفاده از شیر ترموستاتیک است.

با نصب این شیر‌ها روی پکیج هنگام بالا رفتن دمای آب، جریان آب قطع می‌شود و از گرم شدن بیش از حد رادیاتور جلوگیری خواهد شد که همین امر هم باعث کاهش مصرف پکیج می‌شود.

جمع‌بندی

صرفه جویی انرژی در پکیج دیواری به کارکرد بهینه دستگاه کمک بسیاری می‌کند. در این مقاله از مجله آچاره به معرفی 8 شیوه برای کاهش مصرف گاز پکیج پرداختیم.
فراموش نکنید که تیم متخصصین آچاره به‌منظور تعمیر و سرویس پکیج در محل، در کنار شما خواهند بود. کافی‌ست سفارش خود را در سایت آچاره ثبت کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید