تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت داغ شدن موتور و بدنه یخچال چیست؟

لوازم خانگییخچال و فریزر

شب، خسته به سمت آشپزخانه می‌روید که لیوان آبی بخورید و یکدفعه در هنگام باز‌کردن درب یخچال احساس می‌کنید که بدنۀ آن داغ است. یا حس می‌کنید که کمپرسور یخچال، به شدت غیرمعمول کار می‌کند و با دست زدن به بدنۀ آن، داغی‌اش را احساس می‌کنید. نگران نباشید! یافتن علت داغ شدن موتور و بدنه یخچال اصول خاصی دارد که در ادامه خواهید آموخت و با شناخت آن‌ها، می‌توانید مشکل را حل کنید.

علت داغ‌شدن موتور و بدنه یخچال چیست؟

داغ‌شدن موتور و بدنۀ یخچال، در حد متعارف، امری طبیعی است. اما گاهی اگر هنگام دست زدن به آن، متوجه افزایش دمای محسوس شدید، بایستی علت داغ‌شدن موتور و بدنۀ یخچال را دقیق بررسی کنید یا به عبارتی، یخچال فریزر را عیب یابی کنید.

علت داغ شدن موتور و بدنه یخچال

علت دا‌غ‌شدن موتور یخچال‌های قدیمی

به طور کلی، شیوۀ عملکرد یک یخچال قدیمی به این شکل است که گاز درون لوله‌های پشت یخچال، گرما را از موادغذایی داخل گرفته و به داخل کمپرسور که در پایین دستگاه است، راه می‌یابد و در آنجا با کاهش حجم، فشارش افزایش می‌یابد و متعاقب آن دمایش نیز بالا می‌رود. حالا این گاز، گرمای خود را به هوای پشت یخچال می‌دهد تا دوباره خنک شود. پس گرم‌شدن متعارف کمپرسور و لوله‌ها، امری طبیعی است اما اگر این موضوع از حد معمول خارج شود، ممکن است به دلایل زیر رخ داده باشد:

تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

  • کم‌شدن گاز یا مبرد یخچال، ممکن است موجب فشار به کمپرسور و افزایش فشار و دما شود. این موضوع یک علت داغ شدن موتور و بدنه یخچال است.
  • تنظیم نبودن دمای ترموستات دستگاه، روی مقداری پایین‌تر از حد معمول، باعث می‌شود که موتور یخچال برای اینکه دما را به مقدار مدنظر شما پایین بیاورد، فشار بیشتری را تحمل کند و باعث افزایش دمای آن شود. این موضوع در درازمدت باعث کاهش عمر دستگاه نیز می‌شود. پس همیشه، متناسب با دستورالعمل‌های یخچال و دمای خانه و محیط، ترموستات را در حالت بهینه قرار دهید.
  • در بررسی علت داغ‌شدن موتور یخچال، استفاده از حداکثر حجم پیش‌بینی شدۀ درون یخچال برای سردکردن موادغذایی به صورت طولانی‌مدت، یکی از شایع‌ترین دلایل است. خیلی وقت‌ها ما احساس می‌کنیم که یخچال را باید تا جایی که ممکن است پر از موادغذایی کنیم که موجب آسیب به موتور یخچال می‌شود و ممکن است دیگر غذاها را به مقدار دلخواه ما سرد نکند. این مورد یکی از علل سرد نکردن یخچال است. همیشه سعی کنید مقداری از حجم درون یخچال خالی بماند.
  • فن کمپرسور در صورت خرابی، موجب افزایش دمای موتور می‌شود.
  • از باز و بسته‌کردن مرتب در یخچال خودداری کنید چرا باعث تحمیل بار اضافی به موتور دستگاه می‌شود.

علت گرم‌شدن بدنه و جدارۀ یخچال‌های ساید‌بای‌ساید

در یخچال‌های جدید ساید‌بای‌ساید، لوله‌ها بر خلاف گذشته در درون دستگاه و در دیوارۀ آن قرار دارند. پس بسیار پیش می‌آید که به بدنه و جدارۀ یخچال ساید‌بای‌ساید دست بزنید و گرما را حس کنید. اینجا هم این گرما در حد متعارف، قابل قبول است ولی اگر حس کردید که این گرما از حد معمول فراتر است، باید به فکر رفع این مشکل باشید.

علت داغ شدن موتور و بدنه یخچال

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

علت گرم‌شدن کندانسورهای یخچال

در بررسی علت داغ شدن موتور و بدنه یخچال، به گرم‌شدن کندانسور‌های یخچال هم دقت ویژه‌ای داشته باشید، چونکه کندانسور یا لوله‌ها در یخچال‌های قدیمی، در پشت دستگاه تعبیه شده‌اند. اکثر یخچال‌های قدیمی در گوشه‌ای از آشپزخانه و یا اتاق، در نزدیکی دیوار قرار می‌گرفتند و کاملاً محتمل بود که در درازمدت مقدار زیادی گرد و غبار و خاک بر روی این لوله‌ها بنشیند که در صورت تمیزنشدن، موجب افزایش بار دستگاه و گرمای کندانسور می‌شد.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

گرم شدن کندانسور

چند نکته در بررسی علت داغ ‌شدن موتور و بدنه یخچال

  • عملکرد کلی یخچال به این شکل است که گرما را از موادغذایی داخل گرفته و به محیط بیرون می‌دهد. پس اگر دمای خود محیط هم بالا باشد (مثلاً آشپزخانه)، این باعث می‌شود که کمپرسور متحمل فشار بیشتری شود تا بتواند دمای گاز را بالاتر از دمای محیط برساند. پس همیشه سعی کنیم که محیطی که در آن یخچال قرار دارد، دمای مناسبی باشد یا برای متعادل‌ نگه‌داشتن دمای آن از پنکه استفاده کنیم.
  • حداقل 10 سانتیمتر فاصله بین یخچال یا دیوار قرار دهید تا هوا به صورت طبیعی در پشت دستگاه، جریان داشته باشد و فرایند خنک‌شدن پشت دستگاه مرتباً انجام شود.  (حداقل فاصله بین یخچال و گاز چقدر است؟ | فاصله استاندارد گاز و یخچال)

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

علت داغ شدن موتور و بدنه یخچال

  • گاهی خستگی دستگاه، علت داغ شدن موتور و بدنه یخچال است! یخچال هم مانند ما آدم‌ها به علت کار پیوسته و طولانی‌مدت، مستهلک و فرسوده می‌شود. پس بهتر است هر چند مدت یک بار، کل یخچال خود را خالی کنید و مواد را در یخچال دیگر خانه یا در محیط باز و روبروی جریان هوا قرار دهید و دستگاه را از برق خارج کنید. اجازه دهید دستگاه هم مثل شما هر چند مدت یک بار تنفس کند!

اگر پرسشی درباره مشکلات یخچال خود دارید می‌توانید در بخش نظرات درج کنید تا تعمیرکاران یخچال آچاره به شما پاسخ دهند.

برای ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان و ارتباط با متخصصین آچاره میتوانید از طریق سایت با اپلیکیشن اقدام به ثبت سفارش نمایید.

در این باره بیشتر بخوانید 

راهنمای تعمیر کمپرسور یخچال

علت روشن نشدن یخچال

آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید