پاک کردن لکه خون از روی مبل بدون کوچکترین رد و اثر!

نظافت و شستشومبل‌شویی

لکه خون یکی از سمج‌ترین و بد ظاهرترین لکه‌هایی است که ممکن است روی مبل ایجاد شود و باید در اسرع وقت و به بهترین روش اقدام به پاک کردن آن کرد. اما پاک کردن لکه خون از روی مبل به چه صورت انجام می‌شود؟ بهترین روش پاک کردن لکه خون از مبلمان چیست؟ جهت کسب اطلاعات کامل و دقیق در رابطه با موارد بیان شده تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اگر برای شستشوی تخصصی مبلمان منزل و پاک کردن لکه خون از روی مبل نیاز به سرویس تخصصی مبل شویی داشتید می‌توانید از سرویس اقتصادی مبل شویی در منزل استفاده کنید. برای استعلام رایگان قیمت کافی است از طریق وبسایت یا اپلیکیشن آچاره اقدام کنید. آچاره خدمات مبل شویی در تهران و شهرستانها ارائه می‌دهد. شستشوی مبل شما با دستگاه مخصوص و مواد شستشوی نانو و توسط تکنسین ماهر انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت این خدمت کافی است به راهنمای قیمت مندرج در این صفحه https://achareh.co/landing/furniture-cleaning مراجعه کنید.

سریع‌ترین روش پاک کردن لکه خون از روی مبل

یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی بانوان خانه‌دار این است که لکه‌های ایجاد شده در روی مبل را چگونه از بین ببرند، مخصوصاً پاک‌کردن ‌لکه خون خشک شده از روی مبل کار ساده‌ای نیست و فقط با دانستن نکات مهم در این باره می‌توانید لکه‌های خون را از روی مبل پاک نمایید.

قبل از اینکه جواب سوال پرتکرار «لکه خون روی مبل با چی پاک میشه؟» را بدهیم بابد بدانید که نخستین نکته مهم برای پاک کردن کامل لکه این است که حتماً باید در سریع‌ترین زمان ممکن و قبل از خشک شدن خون، اقدام به پاک کردن آن کرد. قبل از اینکه اقدام به پاک کردن لکه‌ی خون روی مبل کنید حتماً باید به چندین مورد توجه کنید.برای مثال توجه کردن به برچسب مبل و مد نظر قرار دادن شیوه مراقبت از مبل و نحوه صحیح شستن مبل بسیار مهم است.

حتماً قبل از این که پاک‌کننده‌های مختلف را به بخش زیادی از مبل آغشته کنید، در ابتدا در یک بخش کوچک از مبل شوینده را تست کنید و اگر باعث پاک شدن رنگ پارچه نشد در این حالت می‌توانید تمام بخش‌هایی که به خون آلوده شده است را با استفاده از شوینده پاک کنید. برای مثال استفاده کردن از آب اکسیژنه یا محلول آب و صابون یا شوینده‌هایی که در منزل وجود دارند می‌توانند گزینه خوبی برای از بین بردن اثر خون در روی مبل باشند.

از بین بردن لکه خون روی مبل

از بین بردن لکه خون خشک شده

برای اینکه هنگام نظافت منزل اثر خون خشک شده را از روی مبل پاک کنید ابتدا باید با استفاده از یک مسواک نرم، لکه خشک شده را از روی مبل پاک کنید. سپس با استفاده از یک شوینده و پاک‌کننده مناسب می‌توانید اثر خون باقی مانده روی مبل را پاک کنید.

برای مثال می‌توانید یک پارچه مناسب را به الکل آغشته کرده و به آرامی در روی سطح لکه دار بکشید، توجه داشته باشید که استفاده از آب سرد برای کار بسیار مهم است و به هیچ عنوان نباید از آب گرم برای پاک کردن لکه‌ی خون روی مبل استفاده شود. همچنین بعد از پاک کردن کامل لکه خون با استفاده از شوینده مناسب، حتما مبل را خشک کنید.

نکات مهم در رابطه با پاک کردن لکه‌های خون

  1. حتماً باید از یک محلول مناسب برای پاک کردن اثر خون در روی مبل استفاده کنید.
  2. پاک کردن سریع خون در روی مبل تاثیر زیادی در پاک شدن کامل لکه دارد.
  3. حتما از آب سرد برای پاک کردن خون استفاده کنید.
  4. خشک کردن مبل بعد از پاک کردن خون بسیار مهم است.
  5. استفاده از پارچه سفید برای پاک کردن خون مهم است.

مراحل پاک کردن لکه خون از مبلمان

حتماً محلول مناسب را در یک ظرف آماده کنید و از یک پارچه سفید تمیز برای پاک کردن لکه خون استفاده کنید.  پارچه تمیز را به محلول موردنظر آغشته کنید و به آرامی بر روی لکه خون بکشید و پاک کردن را تا زمانی ادامه دهید که اثری از لکه نماند.

توجه کنید که استفاده کردن از آب سرد بسیار مهم است و حتماً بعد از تمیز کردن کامل لکه خون باید اقدام به خشک کردن بخش تمیز شده کنید. توجه داشته باشید که پاک کردن لکه خون باید تا جایی ادامه پیدا کند که به هیچ عنوان دیگر اثری از خون در روی مبل نماند.

روش‌های رایج جهت پاک کردن لکه خون از روی مبل

در لیست زیر چند مورد از موثرترین و رایج‌ترین روش‌ها بیان شده است:

  1. استفاده از سرکه
  2. استفاده از الکل
  3. آب اکسیژنه
  4. استفاده از محلول آب و صابون
  5. استفاده از آمونیاک
  6. استفاده از نشاسته ذرت
  7. استفاده از نوشابه
  8. استفاده از آب سرد شور

پاک کردن جای خون کاناپه با استفاده از سرکه

استفاده از سرکه یکی از گزینه‌هایی است که باعث پاک شدن لکه خون روی مبل می‌شود. توجه کنید که قبل از خشک شدن لکه خون، باید اقدام به پاک کردن آن کنید، برای این کار ابتدا باید سرکه را بر روی لکه خون بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس با استفاده از یک پارچه سفید یا حوله مناسب اقدام به پاک کردن محل لکه کنید.

محاسبه رایگان هزینه سرویس مبل شوی با دستگاه!

پاک کردن جای خون کاناپه با استفاده از سرکه

پاک کردن لکه خون از روی مبل با هیدروژن پراکسید

آب اکسیژنه نیز یک گزینه مناسب برای ایتن کار است، که برای این کار بهتر است آب اکسیژنه را روی لکه ریخته و سپس با استفاده از آب خالی و پارچه تمیز مناسب اقدام به تمیز کردن لکه کرده و سپس مبل را خشک کنید.

از بین بردن لکه خون کاناپه با آمونیاک

آمونیاک نیز یک گزینه مناسب جهت از بین بردن لکه خون در روی مبل است که برای این کار، حتماً باید آمونیاک را با آب مخلوط کرده و محلول را رقیق نمایید.  سپس محلول آب و امونیاک را بر روی لکه ریخته و چند دقیقه صبر کنید و سپس با استفاده از یک پارچه مناسب اقدام به پاک کردن لکه نمایید.

پاک کردن لکه خون با استفاده از نوشابه

استفاده از نوشابه برای پاک کردن لکه خون در روی مبل، از گزینه‌های رایجی که معمولاً به وسیله بانوان خانه‌دار استفاده می‌شود.  در این روش حتماً باید نوشابه را بر روی لکه خون ریخته و کمی صبر کنید، سپس با استفاده از یک دستمال خیس اقدام به پاک کردن لکه کنید. پیشنهاد می‌کنیم از نوشابه‌های بی رنگ برای این کار استفاده کنید. پاک کردن جای خون کاناپه با استفاده از نشاسته ذرت

پاک کردن لکه خون مبل نشاسته ذرت

یکی از روش‌های رایج برای تطهیر لکه خون در روی مبل استفاده از نشاسته ذرت است که در این روش حتماً باید نشاسته ذرت را با آب مخلوط نمایید تا یک حالت خمیری پیدا کند.

محاسبه رایگان هزینه سرویس مبل شویی با دستگاه!

سپس خمیر را بر روی لکه بگذارید و با حرکات آرام خمیر را بر روی لکه بکشید. بهتر است بخش آلوده شده را در معرض آفتاب قرار دهید تا احتمال بر جای مانده لکه خون به حداقل برسد. سپس می توانید با استفاده از یک پارچه مرطوب مناسب اقدام به پاک کردن مبل کنید. توجه داشته باشید که هر چه سریعتر اقدام به پاک کردن لکه کنید در این حالت احتمال برجای ماندن لکه در روی مبل به حداقل می‌رسد.

پاک کردن لکه خون مبل با پودر بچه

یکی از روش‌های رایج دیگر جهت پاک کردن لکه خون از روی مبل با پودر بچه است که در این روش باید پودر بچه را با آب مخلوط کنید تا یک حالت خمیری پیدا کند. پاک کردن لکه خون مبل با پودر بچه سپس خمیر درست شده را بر روی لکه قرار دهید و چند ساعت صبر کنید و بعد از خشک شدن خمیر باید آن را از روی مبل جدا کنید.  اگر لکه به صورت کامل پاک نشده باشد در این حالت استفاده از نشاسته ذرت می‌تواند گزینه خوبی جهت پاک کردن کامل لکه باشد.

پاک کردن لکه خون با استفاده از آب شور سرد

اگر پارچه‌ای که دارای لکه خون است را حدود ۴ ساعت در آب شور سرد قرار دهید و کمی مایع لباسشویی را به آن اضافه کنید در این حالت احتمال طاهر شدن لکه خون فوق‌العاده افزایش پیدا می‌کند. در واقع برای انجام این کار حتما باید روکش مبل را جدا کنید و سپس اقدام به تمیز کردن آن کنید. پاک کردن لکه خون با استفاده از آب شور سرد

از بین بردن لکه با محلول صابون و آب سرد

مخلوط کردن صابون و آب سرد گزینه مناسبی جهت پاک کردن لکه خون روی مبل است.  توجه کنید که هر چه زودتر اقدام به پاک کردن لکه کنید در این حالت دیگر اثری از لکه بر روی مبل باقی نخواهد ماند.

پاك كردن لكه خون پريود از مبل

لکه شدن مبل هنگام دوران عادت ماهیانه خانم‌ها یک مشکل متداول است. برای پاک کردن لکه‌های خون پریود  از روی مبل، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱- آب سرد و صابون برای پاک كردن لكه خون پريود از مبل:‌ با استفاده از یک مسواک یا فرچه کوچک، ترکیب آب و صابون را روی لکه خون بمالید و سپس با دستمال خشک و تمیز پاک کنید. این کار را چندبار تکرار کنید.

۲- استفاده از نمک برای پاك كردن لكه خون پريود از مبل: نمک ماده‌ای جاذب است و لکه خون را پاک می‌کند. به یاد داشته باشید استفاده از آب گرم یا داغ می‌تواند لکه خون را مقاوم‌تر کند.

۳- از بین بردن لکه پریود با جوش شیرین: حتما می‌دانید که جوش شیرین یک لکه بر طبیعی و جاذب است که می‌تواند برای پاک کردن لکه خون پریود مفید باشد. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیر شود. خمیر را روی لکه بمالید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه بماند. سپس با استفاده از یک پارچه تمیز و مرطوب، خمیر را از روی مبل پاک کنید.

شما چه تجربیاتی از پاک کردن لکه خون روی مبلمان منزل خود دارید؟ در بخش نظرات آن را با دیگران در میان بگذارید.

4.1/5 - (24 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. با سلام، خدمات مبل شویی آچاره برای تمیز کردن مبل نجس و پاک کردن لکه خون هم مناسب است؟

    1. با سلام، بله شما میتوانید از خدمات شستشوی مبل با دستگاه آچاره برای پاک کردن لکه خون و طهارت آن استفاده کنید. برای استعلام رایگان قیمت مبل شویی با دستگاه به این لینک مراجعه کنید.
      خدمات مبل شویی آچاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا