نکات کاربردی نصب و تعمیر شیر پیسوار

شیرآلاتلوله کشی و تاسیسات

در مواقعی که شیر آب پیسوار دچار خرابی و پوسیدگی می‌شود یا رزوه داخل آن می‌شکند باید هرچه سریع‌تر برای تعمیر شیر پیسوار اقدام کرد. یکی دیگر از مشکلاتی که معمولا باعث زحمت کاربران می‌شود، گرفتگی شیر پیسوار است که به‌دلیل انباشته شدن رسوبات در مجاری شیر اتفاق می‌افتد و باید رسوب‌زدایی شود.

شیر پیسوار اغلب از جنس پلاستیک، سرب یا برنج ساخته می‌شود و نوع سربی آن بیشتر در معرض خرابی است. اگر برای تعمیر و تعویض قطعات شیر پیسوار به کمک نیاز دارید مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

قابل ذکر است که یکی از سرویس‌های پرتکرار آچاره، نصب شیرآلات است و شما می‌توانید از طریق شماره 1471 یا صفحه خدمات نصب شیرآلات ساختمانی، سفارش خود را ثبت کنید و از قیمت نصب شیرآلات ساختمانی مطلع شوید.

چنانچه به‌دلیل گرفتگی یا پوسیدگی شیر پیسوار، سیستم لوله‌کشی ساختمان شما دچار مشکل شده است، می‌توانید از متخصصین لوله‌کشی آب و فاضلاب آچاره مشاوره رایگان دریافت کنید و در صورت لزوم در اسرع وقت خدمات ارائه خواهد شد. فقط کافی است در صفحه خدمات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان درخواست خود را به ثبت برسانید یا با شماره ذکر شده در بالا، تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • شیر پیسوار برای کنترل جریان و فشار آب در سیستم لوله‌کشی ساختمان به‌کار می‌رود.
  • برای کنترل فشار و سرعت آب می‌توانید شیرهای پیسوار را تا نیمه باز نگه دارید.
  • اگر شیر پیسوار نصب کرده باشید برای تعمیر اتصالات آب سینک ظرفشویی، روشویی و توالت فرنگی فقط کافیست شیر پیسوار همان نقطه را ببندید.

شیر پیسوار چیست؟

قبل از این که به موضوع تعمیر شیر پیسوار بپردازیم بهتر است با قطعات شیر پیسوار و نقش آن در لوله‌کشی آشنا شویم. نقش اصلی شیر پیسوار، کنترل جریان آب در سیستم لوله‌کشی ساختمان است. شیر پیسوار تفاوت زیادی با شیرهای معمولی دارد و در واقع نوعی رابط است.

این شیر همراه با شلنگ پیسوار در زیر سینک ظرفشویی، لوله‌کشی لباسشویی، ماشین ظرفشویی، زیر پکیج و زیر روشویی دستشویی در انتهای خروجی آب نصب می‌شود. اگر هر یک از این نقاط نیاز به تعمیرات داشته باشد با کمک شیر پیسوار، آب همان نقطه را می‌توانید قطع کنید.

شیر پیسوار یکی از کاربردی‌ترین انواع شیر در سیستم ‌لوله‌کشی ساختمان است و آشنایی با نحوه تعمیر و تعویض واشر و شلنگ آن لازم و ضروری است.

نصب شیرآلات خود را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب انواع شیرآلات
  • نصب شیر دستشویی، روشویی، ظرفشویی و حمام

نصب انواع شیرآلات با تیم آچاره

نصب شیرآلات خود را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب انواع شیرآلات
  • نصب شیر دستشویی، روشویی، ظرفشویی و حمام

نصب انواع شیرآلات با تیم آچاره

انواع شیر پیسوار

قبل از اینکه به نحوه تعویض واشر شیر پیسوار و شلنگ آن بپردازیم بهتر است با انواع گوناگون این شیر آشنا شویم. شیرهای پیسوار در دو نوع فیلتردار و بدون فیلتر در بازار موجود هستند که انتخاب آن‌ها به نیاز افراد بستگی دارد.

به‌طور کلی تعمیر شیر پیسوار فیلتردار آسان‌تر است و این نوع شیر کارآیی بیشتری دارد. برای مثال از شیر پیسوار فیلتردار در سیستم‌های آبیاری و شبکه توزیع سوخت مانند بنزین هم استفاده می‌شود.

نحوه تعویض شلنگ و نصب شیر پیسوار

استفاده از شیر پیسوار فیلتردار مزیت‌های زیادی دارد. این نوع شیر مانع ورود ذرات معلق در آب و سنگریزه به سیستم لوله‌کشی می‌شود. از طرفی فیلتر شیر پیسوار باعث می‌شود که این شیر عمر بیشتری داشته باشد؛ برای تعمیر شیر پیسوار کافیست هر چند وقت یکبار فیلتر آن را باز و تمیز کنید.

شیرهای پیسوار در دو مدل آب سرد و آب گرم تولید می‌شوند. دسته شیر آب سرد به رنگ آبی است و دسته شیر آب گرم به رنگ قرمز مشخص شده است؛ بنابراین به‌هنگام تعمیر شیر پیسوار سرد یا گرم به‌راحتی می‌توان آن‌ها را تشخیص داد.

رفع نشتی شیر پیسوار

نحوه تعویض و تعمیر شیر پیسوار

همانطور که پیش از این گفتیم تعمیر و رفع نشتی شیر پیسوار اهمیت زیادی دارد چون این قطعه یکی از کاربردی‌ترین اتصالات در لوله‌کشی ساختمان است. بنابراین برای تعویض مغزی شیر پیسوار باید تجربه و دانش کافی داشته باشید. با ما همراه باشید تا با این پروسه بیشتر آشنا شوید. مراحل تعمیر شیر پیسوار عبارتند از:

  1. اولین مرحله برای رفع گرفتگی و تعمیر شیر پیسوار بستن شیر فلکه اصلی آب ساختمان است. سپس باید شلنگ پیسوار را از شیر معیوب جدا کنید. برای این کار می‌توانید از آچار فرانسه استفاده کنید. مهره شلنگ را باز کنید و آن را از شیر جدا نمایید.
  2. در مرحله بعد با کمک آچار مناسب شیر خراب را باز کنید و شیر جدید را برای نصب آماده نمایید. به‌هنگام تعویض یا تعمیر شیر پیسوار از نوار تفلون برای پیچیدن دور دو رزوه شیر جدید استفاده کنید.
  3. برای باز کردن شیر قبلی می‌توانید از اسپری‌های بازکننده پیچ استفاده کنید تا کارتان راحت‌تر شود. نوار تفلون برای شیر جدید باید در جهت عقربه‌های ساعت پیچیده شود. بهتر است نوار تفلون را 10 تا 20 دور بپیچید و سپس شیر جدید را با آچار فرانسه نصب کنید.

تعویض واشر شیر پیسوار

  1. برای بستن شیر جدید ابتدا با دست آن را در جای خود ببندید. سپس با آچار فرانسه آن را محکم کنید؛ توجه داشته باشید که علت صدای لوله آب می‌تواند ناشی از نصب نادرست اتصالات باشد.
  2. در این مرحله نوبت به بستن شلنگ پیسوار می‌رسد. شلنگ را به خروجی شیر پیسوار وصل کنید.
  3. پس از تعویض یا تعمیر شیر پیسوار، اتصال شیر و شلنگ را با آچار محکم کنید تا از نشتی آب در آینده جلوگیری کرده باشید.

هنگام تعمیر شیر پیسوار فیلتردار می‌توانید با تمیز کردن آن مشکل افت فشار آب را حل کنید. در زمان تمیز کردن فیلتر شیر پیسوار مراقب باشید به توری آسیبی نزنید.

اگر مشکل افت فشار آب سرد و گرم وجود دارد باید فیلتر و توری شیر پیسوار را باز و تمیز کنید. برای رفع نشتی و تعمیر شیر پیسوار باید شیر را با نوار تفلون به‌طور کامل آب‌بندی کنید. نشتی آب به پوسیدگی شیر و شلنگ پیسوار منجر خواهد شد.

 نحوه تعویض شلنگ و نصب شیر پیسوار

در بیشتر موارد نیازی نیست شیر پیسوار را تعویض کنید؛ چون با تعویض شلنگ و تعمیر شیر پیسوار، مشکل حل می‌شود. در ادامه به مراحل تعویض شلنگ پیسوار روشویی را می‌پردازیم.

در اولین مرحله از تعویض شلنگ پیسوار باید شیر فلکه آب را قطع کنید. سپس شیر پیسوار را جدا کرده و قسمت‌های داخلی آن را تمیز کنید. اگر شیر پیسوار از نوع فیلتردار است کار شما راحت‌تر می‌شود.

مغزی شیر پیسوار

در مرحله بعد نوبت به نصب شلنگ ورودی آب می‌رسد. یک سمت شلنگ پیسوار روشویی دارای مهره است و طرف دیگر آن باید به شیر روشویی وصل شود. قبل از نصب شلنگ جدید سمت دیگر آن که بدون مهره است را با نوار تفلون عایق‌بندی کنید تا از نشتی آب جلوگیری شود.

چرا باید از شیر پیسوار استفاده کنیم؟

استفاده از شیر پیسوار دارای مزیت‌های بسیاری است که به چند مورد در بالا اشاره کردیم. در ادامه به موارد بیشتری از مزایای استفاده از شیر پیسوار اشاره می‌کنیم:

  • با نصب شیر پیسوار برای شیرآلات ساختمانی مانند روشویی، ظرفشویی، لباسشویی و توالت فرنگی در صورت خرابی قطعات فقط کافیست با بستن شیر پیسوار آب همان منطقه را قطع کنید. بنابراین نیازی نیست آب کل ساختمان قطع شود.

نحوه تعویض شلنگ و نصب شیر پیسوار

  • کنترل فشار آب با نیمه باز گذاشتن شیر پیسوار به‌راحتی انجام می‌شود. اگر فشار آب زیاد است می‌توانید شیر پیسوار را تا نیمه باز نگه دارید تا سرعت و فشار آب را کاهش دهید. به این ترتیب از آسیب به لوله‌کشی جلوگیری خواهید کرد.
  • در صورت بروز نشتی در هر یک از قسمت‌های مربوط به اتصالات لوله‌کشی آب ماشین لباسشویی، سینک ظرفشویی یا توالت فرنگی کافیست شیر پیسوار همان نقطه را ببندید. بنابراین رفع نشتی آب بدون نیاز به قطعی آب کل ساختمان به‌راحتی انجام می‌شود.
  • اگر توالت فرنگی منزل شما نیاز به تعمیر دارد، فقط کافی است شیر همان بخش را قطع کنید و آن را تعمیر کنید.

جمع‌بندی

توجه داشته باشید که شیر پیسوار فیلتردار ماندگاری بیشتری دارد؛ بنابراین در هنگام خرید شیر پیسوار جدید بهتر است نوع فیلتردار آن را انتخاب کنید. همچنین شیر پیسوار برنجی نسبت به نوع سربی و پلاستیکی مقاوم‌تر است و کمتر دچار پوسیدگی و خرابی خواهد شد.

در این مطلب تلاش کردیم نکات مهم و کاربردی مراحل تعمیر شیر پیسوار و تعویض شلنگ آن و همچنین انواع شیر پیسوار را بازگو کنیم. همانطور که توضیح دادیم این کار کاملا تخصصی و حرفه‌ای است و بهتر است توسط تعمیرکار باتجربه انجام شود.

سوالات متداول

شیر پیسوار از چه نوع موادی ساخته می‌شود؟

شیرهای پیسوار در سه نوع پلاستیکی، برنجی و مسی تولید می‌شوند که نوع برنجی آن عمر طولانی‌تری دارد.

کدام نوع شیر پیسوار عملکرد بهتری دارد؟

شیر پیسوار برنجی طول عمر طولانی‌تری دارد و کمتر دچار پوسیدگی و خرابی می‌شود.

شیر پیسوار فیلتردار دارای چه مزایایی است؟

شیر پیسوار فیلتردار عمر طولانی‌تری دارد و از ورود رسوبات آب و سنگریزه به سیستم لوله‌کشی روشویی و سینک ظرفشویی جلوگیری می‌کند.

3.2/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا