نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

کود مناسب برای گل دهی گل کاغذی چیست؟

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

گل کاغذی یکی از رنگارنگ‌ترین و زیباترین گل‌های روی زمین است. این گل بالا رونده بوده و شما باید آن را کنار میله نگهدارنده بکارید. آگاهی از نحوه پرورش گل کاغذی در ماندگاری آن نقش مهمی دارد. از جمله مسائل مهم در این زمینه انتخاب کود مناسب برای گل دهی گل کاغذی است.

گل کاغذی را می‌توان هم در گلدان و هم در باغچه پرورش داد. نور کافی و خاک غنی از جمله شرایط لازم برای رشد مناسب این گل است. استفاده از کود زاج سبز مخصوص گل کاغذی نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای تقویت خاک و گل‌دهی مناسب گیاه محسوب می‌شود. در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

ویژگی‌های گل کاغذی

گل کاغذی گونه‌ای از گیاهان همیشه سبز، نیرومند و خاردار است. برگچه‌های آن کمی موج‌دار و دارای رنگ‌های متنوعی از جمله سفید، صورتی، سرخابی و بنفش هستند. همچنین گل‌های کوچک این گیاه در مرکز شاخه‌ها سفید و برگ‌های آن به رنگ سبز متوسط ​​تا تیره نسبتاً براق است.

جوانه گل به نازکی کاغذ است و وقتی به آن دست می‌زنید، همانند کاغذ می‌ماند. جوانه‌ها دارای خوشه‌های گل چندلایه هستند و از پایین به بالا رشد می‌کنند. با بکارگیری کود مناسب برای گل دهی گل کاغذی گل‌ها ظاهری جذاب‌تر و شاداب‌تر خواهند داشت.کود مناسب برای گل دهی گل کاغذی

چگونه گل‌های کاغذی را پرورش دهیم؟

اکنون که با گیاه گل کاغذی آشنا شدیم، زمان آن رسیده که یاد بگیریم چگونه آن‌ها را پرورش دهیم. همچنین لازم است با شرایط نگهداری گل کاغذی در حیاط آشنا شویم. درباره کود مناسب برای گل دهی گل کاغذی هم مطالبی را خواهیم گفت.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

1. رشد گل کاغذی از بذر

برای رشد گل کاغذی، ابتدا باید بذرها را جمع‌آوری کرده و بگذارید تا جوانه بزنند. بذر گل‌های کاغذی کمیاب است و برخی گونه‌ها اصلا بذر ندارند. به‌طور کلی می‌توانید بذرها را داخل برگچه‌ها پیدا کنید.

پس از جمع‌آوری بذرها، آن‌ها را روی پنبه یا دستمال کاغذی قرار دهید. سپس مقدار کمی سولفات منیزیم برای تسریع روند جوانه‌زنی روی پنبه بریزید.

در مرحله بعد مقداری آب روی پنبه اسپری کنید و بگذارید 2 تا 3 روز بماند. بعد از 2-3 روز، بذرها شروع به جوانه زدن می‌کنند. در این مرحله جوانه را به سینی بذر منتقل کنید. سینی بذر باید حاوی 50 درصد ورمی کمپوست، 30 درصد خاک بومی و 20 درصد ماسه باشد.

جوانه زدن بذر ممکن است 15 تا 35 روز طول بکشد. پس از 3 ماه، ارتفاع گیاه به حدود 30 سانتی‌متر می‌رسد. سپس می‌توانید آن را در گلدان بزرگ‌تری قرار دهید. استفاده از کود مناسب برای گل کاغذی در این مرحله از رشد گیاه توصیه می‌شود.

2. کاشت گیاه در فضای باز

می‌توانید به‌جای پرورش گل‌های کاغذی از بذرها، گل‌های گلدانی را از گل‌فروشی‌ها تهیه کنید. همچنین می‌توانید با رعایت شرایط نگهداری گل کاغذی در حیاط، آن‌ها را در باغچه خانه خود پرورش دهید.

قبل از رشد گل‌ها، باید منطقه موردنظر را آماده کنید. ابتدا مطمئن شوید که فضای کافی برای رشد گل‌های کاغذی وجود دارد. وقتی گل کاغذی را در باغچه می‌کارید، می‌توانید سوراخی را حفر کنید و مقداری فضای اضافی در طرفین و زیر آن باقی بگذارید.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

برای بیرون آوردن گیاه از گلدان، ساده‌ترین راه این است که گلدان را وارونه کنید. آن را کمی تکان دهید تا خاک نرم شود. گل را خارج کنید و در خاک بکارید. در این مرحله می‌توانید برای جلوگیری از رشد قارچ در خاک از کود زاج سبز مخصوص گل کاغذی استفاده کنید.

کود برای گلدهی گل کاغذی

3. کود دهی (نحوه انتخاب کود مناسب برای گل دهی گل کاغذی)

گل کاغذی گیاهی است که نسبت به خاک ضعیف مقاوم است. مواد مغذی موردنیاز گل کاغذی نیتروژن و پتاسیم هستند که از طریق استفاده از کود مناسب برای گل کاغذی به آن منتقل می‌شوند. نیتروژن رشد را افزایش می‌دهد و پتاسیم باعث گل‌دهی می‌شود. در زمستان یا نزدیک به دوره گل‌دهی، شما باید از کود کمتری استفاده کنید.

خاک اسیدی و غنی از آهن، بهترین محیط برای گلدهی گل کاغذی است. همچنین کود زاج سبز مخصوص گل کاغذی که به سولفات آهن هم معروف است، تمامی مواد موردنیاز گیاه را دارد. از این رو می‌توان این کود را بهترین انتخاب برای تقویت رشد و گلدهی گل‌های کاغذی دانست.

استفاده از کود زاج سبز مخصوص گل کاغذی، باعث اسیدی شدن خاک محل رشد گل کاغذی می‌شود. به این ترتیب جذب املاح برای ریشه گیاه آسان خواهد شد. علاوه‌بر این استفاده از کود زاج سبز برای گل‌های کاغذی، رشد قارچ در خاک را متوقف می‌کند.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

4. نور خورشید

گل‌های کاغذی اگر بیش از 6 ساعت در روز در معرض نور خورشید باشند، رشدی سالم خواهند داشت. گاهی با این پرسش مواجه می‌شویم که چرا گل کاغذی گل نمی‌دهد. این گل اگر آفتاب کافی دریافت نکند، شکوفه‌های کمتری خواهد داشت.

گل کاغذی به سطح نور حداقل 4000 FC نیاز دارد و باید در برابر یخ‌زدگی محافظت شود. گل کاغذی گلدانی را باید در جای مناسبی نگه داشت تا شاخه‌ها و برگ‌های کناری به اندازه کافی آفتاب بگیرند. به‌طور خلاصه هرچه گیاه خورشید بیشتری دریافت کند، رشد بهتری خواهد داشت.

اگر گل‌های کاغذی را در فضای باز پرورش می‌دهید، باید بدانید که این گیاه مقاوم به خشکی و خشکسالی است.نور خورشید مناسب برای گل کاغذی

5. دما

دمای مناسب برای رشد گل‌های کاغذی 15 تا 35 درجه سانتی‌گراد است. مکان‌هایی با نور شدید آفتاب و آب و هوای گرم ،بهترین شرایط محیطی برای گیاه هستند.

اگر شرایط آب و هوایی خوب نباشد یا طوفان‌های طولانی‌مدت پیش‌بینی شود، اقدامات احتیاطی برای محافظت از گیاه را فراموش نکنید.

6. آب مناسب برای گل دهی گل کاغذی

دادن آب زیاد یا کم به گل‌های کاغذی، برای رشد گیاه خوب نیست. آبیاری خوب و عمیق را هر 3 یا 4 هفته یک بار انجام دهید. آبیاری بیش از حد گل کاغذی باعث بیماری‌های قارچی و پوسیدگی ریشه می‌شود.
گل‌های کاغذی وقتی در محیط خشک نگهداری شوند، بهتر گل می‌دهند و آب زیاد باعث رشد سبزه و گل‌های کمتری می‌شود.

بهترین مکان برای کاشت گل کاغذی کجاست؟

گل کاغذی باید در زمین‌های مرتفع یا تپه‌ها کاشته شود. نه در مناطق پر آب یا کم ارتفاع که ممکن است آب جمع شود. زمانی که به آن‌ها فضای کافی برای پخش داده شود، بهترین رشد را خواهند داشت. این گل باید جایی کاشته شود که حداقل 5 تا 6 ساعت نور خورشید در روز داشته باشد.

این گل در گلدان‌های سفالی با قطر 30 سانتی‌متر با مخلوطی از گلدان شنی از 80٪ کمپوست و 20٪ شن بهترین رشد را دارد. در بهار و تابستان هفته‌ای یکبار و در پاییز و زمستان هر 2 یا 3 هفته یکبار گیاه را آبیاری کنید.

طول عمر گل کاغذی چقدر است؟

شروع جوانه و شروع گلدهی کامل، 1 و 12 روز طول می‌کشد. از شکوفایی جوانه تا پژمردگی، طول عمر گل روی گیاهان حدود 13 روز است. تمام گلچه‌های حاوی گل در عرض 2 روز پس از پژمردگی میفتند. طول عمر گل‌های گل کاغذی نیز تقریباً 24 روز است.کود آهن برای گل کاغذی

گل کاغذی برای رشد چه شرایطی را دوست دارد؟

برای رشد گل کاغذی آن را در آفتاب کامل، خاک کمی اسیدی و با زهکشی خوب و آب و هوای نسبتاً گرم و خشک بکارید. آبیاری کم، کود مناسب برای  گل کاغذی، هرس کردن در پایان فصل و هدایت آن برای بالا رفتن از دیوار یا میله، به مراقبت از گیاه کمک می‌کند.

جمع‌بندی

نور خورشید مهم‌ترین عاملی است که به رشد کامل گل کاغذی کمک می‌کند. این گیاه حداقل به 6 تا 8 ساعت نور خورشید در روز نیاز دارد تا رنگ‌های زیبای خود را نمایان کند. همچنین استفاده به‌موقع از کود مناسب برای گل دهی گل کاغذی به رشد گیاه کمک بزرگی خواهد کرد.

یکی از بهترین کودها برای گلدهی بیشتر گل کاغذی، کود زاج سبز است. این کود با نام تجاری سولفات آهن در فروشگاه‌ها در دسترس بوده و شما می‌توانید آن را به‌راحتی خریداری کنید. شما با انجام مراقبت‌های منظم و کوددهی مناسب می‌توانید گل کاغذی پرگل و شادابی را داشته باشید.

اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، حتما آن را از طریق بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

اگر به نگهداری از گل و گیاه علاقمند هستید و در خانه خود گلخانه دارید؛ می‌توانید تمیز کردن آن را به ما بسپارید. نظافت گلخانه تاثیر زیادی بر شادابی گل‌های شما دارد. تمیز کردن گلخانه با وجود تعداد زیادی گلدان و ریختن مداوم خاک پای گلدان کار ساده‌ای نیست. از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت سفارش خود را به‌رایگان ثبت کنید.

3.9/5 - (7 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. با سلام و آرزوی شادابی بهترین خاک برای گل کاغذی ماسه بادی رودخانه ای. کود 202020 هرس به موقع رطوبت بالا بین هر دو آبیاری یکبار سطح خاک خشک شود مقاوم تا 60در درجه در مقابل گرما سرما دوست نیست هرس لابلایی شاخه ها برای اکسیژن رسانی بسیار الزامی ست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید