نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

انواع گل کاغذی رونده + نکات انتخاب بهترین نوع برای باغچه

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

گل کاغذی گیاه بومی آمریکای جنوبی و یک گیاه گرمسیری است. این گیاهان معمولاً خاردار هستند (اگرچه انواع بدون خار آن نیز وجود دارد) و ارتفاع آن‌ها بین 6 تا 9 متر است. آنچه در انواع گل کاغذی رونده به نظر می‌رسد، گلبرگ‌های گل و براکت‌های رنگی هستند که سه گل‌ریز را در مرکز احاطه کرده‌اند.

رنگ براکت از سایه‌های صورتی و بنفش تا زرد، نارنجی و سفید متغیر است. گل‌های کاغذی رونده نسبتاً گیاهان مقاومی هستند و در گرما به‌خوبی رشد می‌کنند. این گیاهان در مناطق سردسیر باید در گلخانه نگهداری شوند. گل کاغذی را می‌توان براساس اندازه طبقه‌بندی کرد و در این صورت انتخاب نوعی که برای شما مناسب‌تر باشد، آسان‌تر خواهد شد.

به‌طور کلی انواع گل کاغذی رونده را به مدل‌های کوتوله، نیمه‌کوتوله و غول‌پیکر دسته‌بندی می‌کنند. در این مقاله از مجله آچاره با ما همراه باشید تا با نکات مهم نگهداری گل کاغذی رونده و انواع آن بیشتر آشنا شوید.

1. گل کاغذی رونده کوتوله

گل کاغذی کوتوله برای فضاهای کوچک ایده‌آل بوده و معمولاً ارتفاع و گسترش آن بین 1 تا 3 متر متغیر است. همچنین نگهداری گل کاغذی رونده کوتوله آسان بوده و برخی از آن‌ها را می‌توان به‌شکل درختچه‌ای هرس کرد. اگر به‌دنبال انواع گل کاغذی رونده کوچک هستید، می‌توانید از این گونه‌های گل کاغذی استفاده کنید:

  •  گونه هلن جانسون

گل کاغذی گونه هلن جانسون به ارتفاع 1 متر می‌رسد و انبوهی از براکت‌های مسی‌رنگ را تولید می‌کند که به‌شکل شکوفه‌های صورتی روشن با ته رنگ بنفش بالغ می‌شود. این گونه از گل کاغذی رونده، آفتاب کامل یا سایه روشن را ترجیح می‌دهد و در خاک اسیدی و با زهکشی خوب رشد می‌کند. برای حفظ شکل «هلن جانسون»، بهتر است تا پس از گلدهی، کمی آن را هرس کنید.

انواع گل کاغذی رونده

  • گونه Sunvillea Rose یکی از انواع گل کاغذی رونده

این گونه از گل کاغذی رونده کوتوله، براکت‌های صورتی درخشان یا سرخابی دارد و در طول تابستان به گل دادن خود ادامه می‌دهد. ارتفاع آن به 0.5 تا 1 متر با عرض 40 تا 45 سانتی‌متر می‌رسد. این گونه شاخ و برگ سبز دارد و در مناطقی که فصول سرد نداشته باشد، همیشه سبز است. این گونه از انواع گل کاغذی رونده، آفتاب کامل را ترجیح می‌دهد و فقط به آبیاری گاه‌به‌گاه نیاز دارد.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

خرید گل کاغذی رونده

  • گل کاغذی رونده Sunvillea کرم رنگ

اگر قصد روشن کردن فضایی را دارید که سایه آفتاب دارد، این گونه از گل کاغذی رونده، بهترین انتخاب برای شما است. این گونه براکت‌های سفید خامه‌ای تولید می‌کند و از اوایل بهار تا تابستان شکوفا می‌شود و با گسترش 60 سانتی‌متر و ارتفاع 30 سانتی‌متر تا 1 متر، رشد می‌کند. این گونه در بین انواع گل کاغذی رونده، به‌خوبی با گل‌های آبی و صورتی روشن ترکیب می‌شود و می‌تواند به‌عنوان یک نمونه مستقل هم در گلدان استفاده شود.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

گل کاغذی Sunvillea

  • گل کاغذی پیکسی صورتی

«Pink Pixie» شکوفه‌های صورتی و برگ‌های زرد مایل به سبز دارد. ارتفاع این گونه به 0.5 تا 1.5 متر با گسترش 60 تا 90 سانتی‌متر می‌رسد. این گل کاغذی آفتاب کامل و خاک نسبتاً خشک و با زهکشی خوب را ترجیح می‌دهد و پرندگان و پروانه‌ها را به خود جذب می‌کند.

2. انواع گل کاغذی رونده نیمه‌ کوتوله یا بدون خار

گل کاغذی نیمه کوتوله یکی از انواع گل کاغذی رونده هست که برای مکان‌هایی با فضای متوسط ​​ایده‌آل است. این گل‌ها معمولاً برای رشد در خاک مناسب هستند، چون ممکن است برای رشد در گلدان بیش از حد بزرگ باشند. اگر به‌دنبال خرید گل کاغذی با اندازه متوسط هستید، یکی از این گونه‌های نیمه کوتوله بهترین انتخاب برای شماست!

  • گونه Imperial Delight

این نوع از گل کاغذی، براکت‌های سفیدی تولید می‌کند که با بلوغ، به رنگ صورتی ملایم تبدیل می‌شوند و توهم گل‌های 2 رنگ را ایجاد می‌کنند. آن‌ها در بهار و اوایل تابستان پر زرق و برق‌ترین رنگ را تولید می‌کنند، ولی در طول سال دوباره شکوفا می‌شوند. ارتفاع این گل کاغذی رونده می‌تواند به 3 تا 6 متر برسد، اما با یک هرس سبک می‌توان به‌راحتی آن را در اندازه 1.5 تا 2 متر نگهداری کرد. آفتاب کامل و خاک اسیدی و با زهکشی خوب را ترجیح می‌دهد.

  •  گونه خانم آلیس

یکی دیگر از انواع گل کاغذی رونده، خانم آلیس است که براکت‌های گل‌دار بزرگی را روی یک درختچه نیمه کوتوله و فشرده ایجاد می‌کند. شاخ و برگ آن به رنگ سبز متوسط ​​است و تضاد خوبی با شکوفه‌های سفید ایجاد خواهد کرد. این گونه از کاغذی رونده، بدون خار در نظر گرفته می‌شود؛ اگرچه ممکن است چند خار هم تولید کند.

تمام تابستان گل می‌دهد و باران و رطوبت زیاد را به‌خوبی تحمل می‌کند. ارتفاع آن با گسترش مساوی به 1 تا 2 متر می‌رسد و آفتاب کامل را به مدت 5 ساعت در روز ترجیح می‌دهد.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

3. انواع گل کاغذی رونده غول پیکر

گل کاغذی غول پیکر به فضا رنگ و جذابیت می‌بخشد، اما این تاک‌های عظیم برای رشد به فضای زیادی نیاز دارند. اگر برای حیاط خود به‌دنبال خرید گل کاغذی رونده غول پیکر هستید، این گونه‌ها برای شما انتخاب مناسبی هستند:

  • گونه Barbara Karst

این گونه از انواع گل کاغذی رونده، انبوهی از شکوفه‌های سرخابی را در تاک‌های 20 تا 30 متری تولید می‌کند. در مناطقی که فصول سرد ندارند، در تمام طول سال شکوفا می‌شود و آفتاب کامل را ترجیح می‌دهد. همچنین این گل کاغذی در خاک کمی اسیدی و زهکشی‌شده بهتر رشد خواهد کرد.

گل کاغذی رونده غول پیکر

  • پادشاه نارنجی

برای نمایش رنگ‌های آتشین، «پادشاه نارنجی» را امتحان کنید. این درخت 6 تا 9 متری، خوشه‌هایی از شکوفه‌های نارنجی آتشین را در تمام تابستان ایجاد می‌کند که فضا را با این رنگ زنده می‌کند. این گونه از انواع گل کاغذی رونده آفتاب کامل را ترجیح می‌دهد و بهترین رشد را در خاک نسبتاً خشک و با زهکشی خوب دارد.

  • جیمز واکر

«جیمز واکر» شکوفه‌های بنفش مایل به قرمز با مرکزی سفید تولید می‌کند و تقریباً در تمام سال گل می‌دهد. ارتفاع آن به 6 تا 9 متر می‌رسد و آفتاب کامل را ترجیح می‌دهد. این گل کاغذی در خاک‌هایی با زهکشی مناسب و نسبتاً مرطوب، بهتر رشد خواهد کرد.

نکات مهم در خرید گل کاغذی رونده

  • هنگام انتخاب گل کاغذی برای فضایی که در نظر دارید، ابتدا مقدار فضایی را که برای رشد دارید، مشخص کنید. سپس یکی از انواع گل کاغذی رونده را انتخاب کنید که در محدوده باغ یا حیاط شما قرار گیرد.
  • اگر مطمئن نیستید گونه‌ای که به آن علاقه دارید، برای فضای شما خوب است یا خیر، با یک فرد باتجربه و متخصص مشورت کنید.

جمع‌بندی

اگر شما هم قصد خرید گل کاغذی رونده را برای باغچه یا گلدانتان دارید، در قدم اول باید انواع گل کاغذی رونده را بیشتر بشناسید. در این مقاله تلاش کردیم تا با مرور گونه‌های مهم گل کاغذی، اطلاعات لازم برای خرید گل کاغذی رونده را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم در این زمینه از نکته‌ای مطلع هستید، حتما آن را از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا دیگر کاربران نیز با توجه به این نکات، دست به خرید گل کاغذی موردنظرشان بزنند.

اگر به نگهداری از گل و گیاه علاقمند هستید و در خانه خود گلخانه دارید؛ می‌توانید تمیز کردن آن را به ما بسپارید. نظافت گلخانه تاثیر زیادی بر شادابی گل‌های شما دارد. تمیز کردن گلخانه با وجود تعداد زیادی گلدان و ریختن مداوم خاک پای گلدان کار ساده‌ای نیست. از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت سفارش خود را به‌رایگان ثبت کنید.

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید