نظافت منزل آچاره نظافت منزل آچاره

با 18 کاربرد مسواک در تمیزکاری آشنا شوید!

خانه‌دارینظافت و شستشو

مسواک‌های قدیمی خود را دور نیندازید، بلکه از کاربرد مسواک در تمیزکاری نهایت استفاده را ببرید. از آن‌ها برای تمیز کردن انبوهی از وسایل یا شکاف‌های کوچک با میزان دسترسی کم (مانند شیشه نوشابه) استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از مسواک برای تمیز کردن گل‌ها و گیاهان مصنوعی، جواهرات، برس‌ها، ارگنایزر حمام و لولاها استفاده کنید. تیغه های دربازکن، درزهای روی کفش و طبقات یخچال نیز اشیائی هستند که به‌راحتی با مسواک پاک می‌شوند.

اگر شما برای نظافت منزل و همچنین خدمات نظافت راه‌پله و مشاعات ساختمان خود نیاز به نظافتچی کاربلد آقا یا خانم دارید، به وبسایت آچاره مراجعه کنید و در بخش مربوطه درخواست خود را ثبت نمایید. به این ترتیب هزینه سفارش شما به‌صورت آنلاین محاسبه و به شما اعلام خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • از یک مسواک با موهای متوسط یا سخت برای شستشوی سیب‌زمینی، استفاده کنید.
  • برای از بین بردن آثار مداد رنگی از سطوح، از مسواک و مقداری فوم اصلاح یا خمیر دندان استفاده کنید.
  • بعد از نظافت لوازم خانگی با مسواک، حتماً آن‌ها را خشک کنید تا لابه‌لای برس مسواک، قارچ ایجاد نشود.

فهرست مطالب

آشنایی با کاربردهای مسواک در تمیز کردن خانه

اکثر ما اغلب با استفاده از اسفنج، پارچه، گردگیر، جاروبرقی و غیره تمیزکاری منزل خود را انجام می‌دهیم، اما گاهی‌اوقات موثرترین راه فقط تمیز کردن با مسواک است. اگر می‌خواهید با کاربرد مسواک در تميزکاري آشنا شوید، کافیست تنها چند دقیقه از وقت ارزشمند خود را به ما بدهید و ادامه مطلب را مطالعه کنید.

گاهی اوقات مفیدترین، غیرمنتظره‌ترین و معمولی‌ترین وسیله برای نظافت، مسواک است. از تمیز کردن فیلتر قهوه گرفته تا تمیز کردن لوازم خانه با سرکه.

در تمامی این موارد مسواک کاربردهای بسیار زیادی دارد. می‌توان از مسواک حتی برای از بین بردن لکه‌های فرش استفاده کرد یا برای نظافت سرویس بهداشتی از آن بهره برد. نمونه‌هایی از کاربرد مسواک در تمیزکاری را در زیر برای شما آورده‌ایم:

1. تمیز کردن شیرآلات با مسواک

آیا کثیفی و املاح در پشت و اطراف شیر شما پنهان شده است؟ بله درست است، کپک و باکتری‌ها می‌توانند روی شیرها رشد کنند. از کاربرد مسواک در تمیزکاری و از بین بردن زنگ‌زدگی روشویی و وان حمام بهره ببرید و با مخلوط آب و صابون برای تمیز کردن کامل آن‌ها استفاده کنید.

نظافت با مسواک

2.کاربرد مسواک در تمیزکاری اجاق گاز

موهای درشت و اندازه کوچک مسواک، آن را برای تمیز کردن مکان‌های سرسخت و غیرقابل دسترس خانه مانند اجاق‌ها عالی و کاربردی می‌کند.

دود و چربی به‌سرعت روی اجاق‌ها جمع می‌شود؛ برای تمیز کردن آن‌ها تنها مقداری مایع ظرفشویی را روی مسواک بمالید و از حرکات دایره‌ای کوچک برای پاک کردن کثیفی استفاده کنید. البته لازم است بعد از این کار حتماً آن را با دستمال بشویید و پاک کنید.
نظافت منزل آچاره
نظافت منزل آچاره

3. پاک کردن لکه‌های اثاثیه و فرش با مسواک

می‌توان از کاربرد مسواک در تمیزکاری و از بین بردن لکه‌های کوچک اما سرسخت روی فرش و اثاث منزل استفاده کرد. برای از بین بردن این لکه‌های عمیق، سعی کنید از یک مسواک نایلونی با موهای نرم استفاده کنید.

آن را به‌آرامی روی سطح بمالید. برای تمیزی بهتر مقداری لکه‌بر را روی نقطه بمالید و از یک مسواک برای فشار آوردن به لکه استفاده کنید. بهتر است با حرکات دایره‌ای مسواک را حرکت دهید تا لکه از بین برود.

4. برداشتن آثار مداد رنگی به کمک مسواک

اگر فرزندان شما از دیوارها به‌عنوان بوم نقاشی استفاده کرده‌اند، یک راه سریع برای از بین بردن آثار مداد رنگی این است که یک مسواک را با مقداری فوم اصلاح یا خمیر دندان روی آن‌ها بمالید و پاک کنید. سپس به‌سادگی سطح را با یک حوله یا دستمال کاغذی پاک کنید.

5. کاربرد مسواک در نظافت ناخن

گاهی‌اوقات ممکن است پاک کردن کثیفی که زیر ناخن‌های شما جمع شده است، سخت باشد. مقداری صابون را روی یک مسواک قدیمی بریزید و از آن برای تمیز کردن ناخن های خود استفاده کنید.

تمیز کردن با مسواک

6. کاربرد مسواک در تمیزکاری یخچال

استفاده از مسواک برای وارد شدن به قفسه‌های پلاستیکی یخچال با شیارها، بهترین راه برای تمیز کردن مناطقی است که دسترسی به آن‌ها سخت است. همین امر در مورد درزگیر لاستیکی بین در و قسمت اصلی یخچال که گردوغبار، کثیفی و خرده‌های مواد غذایی در آن جمع می‌شود نیز کاربرد دارد.

محاسبه رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

7. تمیز کردن صفحه‌کلید کامپیوتر با مسواک

صفحه‌‌کلیدهای کامپیوتر معمولاً دارای گردوغبار هستند و حتی ممکن است مواد زائد در اطراف کلیدها کمین کرده باشند. یک مسواک تمیز، نرم و خشک برای تمیز کردن این نواحی عالی است.

برای تمیز کردن آن‌ها در ابتدا صفحه‌کلید را از کامپیوتر جدا کنید یا اگر لپ‌تاپ است، آن را از برق بکشید. صفحه‌کلید را به طرف خود بچرخانید و به‌آرامی اطراف کلیدها را تمیز کنید. توجه داشته باشید که از هیچ نوع آب یا مایعی برای تمیز کردن آن استفاده نکنید.

کاربرد مسواک در تمیزکاري

8. استفاده از مسواک برای تمیز کردن پرده

می‌دانید که پرده‌ها می‌توانند به‌شدت کثیف شوند. مسواک‌ها برای تمیز کردن گوشه‌ها و شکاف‌های پرده‌های باریک و همچنین مکانیسم‌هایی مانند ریل‌های پرده عالی هستند.

9. تمیزکاری لبه‌های سینک و چاه سینک با کمک مسواک

مقدار زیادی قارچ و کپک در این نواحی اعم از لبه‌ی سینک، زهکشی دور سینک و حتی زباله‌گیر آن ایجاد می‌شود؛ بنابراین از کاربرد مسواک در تمیزکاری سینک استفاده کنید و با مقداری ماده پاک‌کننده جرم و آهک ایجادشده در گوشه‌های سینک را پاک کنید.

10. کاربرد مسواک در تمیزکاری ماکروفر و توستر

آیا اخیراً به توستر و ماکروفر خود نگاهی کرده‌اید؟ احتمالاً پر از خرده‌ها و آشغال‌های سوخته است. یک مسواک برای تمیز کردن این مناطق عالی است. ابتدا فر را از برق بکشید و از یک مسواک خشک استفاده کنید تا خرده‌های آن بیرون بیاید و سپس ظرف گریل داخل آن را با آب و صابون بشویید و کاملا خشک کنید.

11. تمیز کردن رنده با مسواک

قبل از شستن رنده یا گذاشتن آن در ماشین ظرفشویی، دندان‌های رنده را با یک مسواک قدیمی، خوب مسواک بزنید. این کار شستن آن را آسان‌تر می‌کند. با خلاص شدن از شر تکه‌های میوه یا هر چیز دیگری که ممکن است رنده کرده باشید، از گرفتگی در سینک یا ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کنید.

12. تمیزی اتو با مسواک

از جمله کاربرد مسواک در تمیزکاری، نظافت اتو است. یک مسواک تمیز و نرم، ابزار مناسبی برای تمیز کردن کثیفی و رسوبات از گوشه‌ها و سوراخ‌های کف اتو است.

نظافت با مسواک

13. شستشوی سبزیجات و صیفی‌جات

از کاربرد مسواک در تمیزکاری و شستن قارچ‌ها و آلودگی‌های سبزیجات استفاده کنید. برس نرم مسواک بدون اینکه آسیبی به سطح بافت میوه و سبزیجات برساند، گل‌ولای ساقه‌ها و روی پوست میوه‌ها و سبزیجات را به‌راحتی پاک می‌کند.

14. مسواک برای تمیزکاری دریچه‌های هوا تهویه ماشین و سرویس بهداشتی

پرز و گردوغبار، در هر چیزی که هوا را گردش می‌دهد نفوذ می‌کند؛ مانند سشوار، دریچه کولر ماشین و حتی دستگاه هواکش سرویس بهداشتی. آیا تا به حال به دریچه حمام خود نگاه کرده‌اید؟ این دریچه‌ها معمولاً پر از گردوغبار هستند. برای نظافت با مسواک در ابتدا اطمینان حاصل کنید که دریچه هوا خاموش یا جدا شده است.

سپس درپوش را بردارید و به‌آرامی مسواک را روی آن بکشید. اگر چیزی روی آن چسبیده است، می‌توانید آن را در سینک خود با یک مسواک مرطوب تمیز کنید. درمورد سشوار نیز، مطمئن شوید که از پریز برق جدا شده است و یک مسواک خشک برای پاک کردن گردوغبار آن استفاده کنید.

15. نظافت لوازم خانگی با مسواک

یک مسواک قدیمی را در آب و صابون آغشته کنید و از آن برای تمیز کردن دستگیره‌ها و دکمه‌های لوازم خانگی خود استفاده کنید.

16. کاربرد مسواک در تمیزکاری فیلتر اسپرسو

اگر از طرفداران اسپرسو هستید، برای جلوگیری از مسدود شدن صفحه فیلتر اسپرسوساز خود، پس از هر بار استفاده با یک مسواک نرم آن را به‌آرامی تمیز کنید. در پایان اگر تکه‌هایی باقی ماند، آن‌ها را با یک سوزن بردارید.

17. آبمیوه‌گیری خود را جدا کنید

آبمیوه‌گیری‌های برقی و دستی، تله‌ای برای ذرات میوه هستند. آن‌ها را تمیز نگه دارید تا از تجمع باکتری جلوگیری کنید. برای این کار از کاربرد مسواک در تمیزکاری فیلترها و تیغه‌های آبمیوه‌گیری استفاده کنید.

در ابتدا آن‌ها را از برق جدا کنید، کثیفی‌های بزرگ‌تر آن را پاک کنید و سینک آشپزخانه خود را با آب گرم و صابون پر کنید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

همه‌چیز را به‌جز بدنه موتور ده دقیقه در آب خیس کنید، سپس قطعات را از سینک بردارید و با یک مسواک نرم بشویید. در نهایت آن‌ها را خوب خشک کنید و دوباره سرهم کنید.

18. تمیز کردن لابه‌لای کاشی‌ها

برای اینکه بین کاشی‌های خانه شما تمیز و بدون اضافات گچ و سیمانی به‌نظر برسد، از یک مسواک و محلول سفیدکننده برای تمیز کردن درزهای کاشی استفاده کنید تا هرگونه لکه از بین برود. به یاد داشته باشید که بعد از اتمام، سطوح را آبکشی کنید.

آشنایی با کاربردهای مسواک در تمیز کردن خانه | کاربرد مسواک در تمیزکاری

کاربردهای دیگر مسواک

کاربردهای مسواک فقط محدود به تمیزکاری نیست. این وسیله‌ی کوچک، کاربردهای فراوان دیگری هم دارد که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

  • تمیز کردن رشته‌های ذرت

قبل از پختن ذرت، یک مسواک قدیمی بردارید و به‌آرامی روی آن بمالید تا رشته های چسبناک باقی‌مانده پاک شوند. با این کار، پس از خوردن ذرت دیگر مجبور نخواهید بود آن‌ها را از بین دندان های خود مسواک کنید!

  • رنگ کردن مو

از یک مسواک قدیمی به‌عنوان اپلیکاتور رنگ مو استفاده کنید. زیرا سایز آن عالی است و آشفتگی مو را کاهش می‌دهد.

  • شانه کردن مو

اسپری مو را روی مسواک‌هایی که استفاده نمی‌کنید، اسپری کنید و موهای ظریفی که همیشه اطراف صورتتان می‌افتد را شانه کنید. این ترفند ساده به شما یک مدل موی مرتب و تمیزتر می دهد.

سخن پایانی

مسواک یک ابزار بسیار کاربردی است که صرفا برای نظافت دهان و دندان به‌کار نمی‌رود. اگر اهل تمیزکاری حرفه‌ای هستید، مطمئن باشید که ابزاری کارآمدتر و موثرتر از مسواک پیدا نخواهید کرد. این وسیله همیشه در دسترس، می‌تواند به شما در نظافت حرفه‌ای خانه و همچنین امور دیگر کمک کند.

کاربرد مسواک در تمیزکاری بسیار متعدد است؛ فقط کافی است کمی خلاقیت داشته باشید و از این وسیله بهترین و بیشترین استفاده را ببرید. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که هزینه زیادی بابت خرید انواع فرچه‌ و برس بپردازید.

منبع: www.rd.com

سوالات متداول

آیا می‌توان از مسواک برای رنگ کردن مو استفاده کرد؟

بله سایز مسواک برای این کار عالی است و آشفتگی مو را کاهش می‌دهد. علاوه‌بر این شما می‌توانید با استفاده از مسواک، تارهای نازک موهای خود را به‌خوبی به رنگ آغشته کنید.

برای تمیز کردن لکه‌ها از فرش و مبلمان، چه ماده پاک‌کننده‌ای را روی مسواک بزنیم؟

بهترین ماده برای این کار سرکه است.

از چه نوع مسواکی برای تمیز کردن سشوار استفاده کنیم؟

از یک مسواک خشک برای پاک کردن گردوغبار اطراف دکمه‌ها و دریچه‌ هوای آن استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا