آموزش باز کردن قفل کمد با 5 ترفند

تعمیرات ساختمانساختمانکلیدسازی

کمد در هر جایی باشد، چه ادارات که محل نگهداری اسناد است، چه خانه که محل نگهداری وسایل روزمره‌ است و چه جاهای دیگر، عضو کاربردی و مهم به شمار می‌رود و که اصولا قفل کردن آن یک عادت همیشگی‌ست.
قفل‌های کمد شاید ظاهری معمولی‌تر از قفل درب‌های دیگر داشته باشند اما تقریبا به همان اندازه ایمنی دارند و محکم هستند. البته که گاها مشکلاتی هم مثل گم شدن کلیدها، عجله داشتن شما برای باز کردن درب و… پیش می‌آیند که نمی‌توان جلوی آن‌ها را گرفت اما می‌توان با آگاهی از ترفندهای جالب و استفاده صحیح از آن‌ها، سریعا قفل کمدها را باز کرد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با هم ترفندهای باز کردن قفل کمد را بگیریم.

ترفندهای باز کردن قفل کمد

اجرای هر یک این روش‌ها در کنار صبر و خلاقیت، با موفقیت همراه خواهد بود اما ابتدا پیشنهاد می‌کنیم با توجه به شرایط و معیارهای خود مثل زمان، جنس کمد، هرز بودن یا نبودن قفل و… را بسنجید و تمامی روش‌ها را مطالعه و سپس یکی از آن‌ها را اجرایی کنید.

  1. استفاده از کلید یدکی
  2. استفاده از چاقو
  3. استفاده از گیره کاغذ یا ناخن‌گیر
  4. استفاده از مته برقی
  5. تماس با کلیدساز

مطلب پیشنهادی انواع آویز لباس کمد دیواری

ترفندهای باز کردن قفل کمد

1. استفاده از کلید یدکی

معمولا کمدها و کابینت‌ها یک کلید یدکی دارند و یا کلید بقیه کمدها هم با مغزی آن‌ها سازگار است. بنابراین زمانی که کلید اصلی را گم کردید، می‌توانید ابتدا شانس خود را برای باز کردن قفل کمد با این روش آسان امتحان کنید.

استفاده از کلید یدکی

2. استفاده از چاقو

این روش را باید با دقت و احتیاط کامل انجام دهید تا تیزی چاقو آسیبی به دست شما وارد نکند. اول چاقو را وارد مغزی قفل کنید و به تدریج در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف آن‌ها بچرخانید، این کار ممکن است قفل را سست و سپس باز می‌کند.

مطلب پیشنهادی نصب قفل برقی درب

چاقو برای باز کردن قفل کمد

3. استفاده از گیره کاغذ یا ناخن‌گیر

در این روش‌، گیره‌ کاغذ و ناخن‌گیر نقش کلید بازی می‌کنند. برای اجرای آن کافی‌ست سیم گیره‌ کاغذ را صاف کنید و سپس به آرامی و از بالا آن را داخل مغزی قرار دهید و خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. اگر قفل کمد هرز و سفت نباشد، این ترفند موفقیت‌آمیز خواهد بود. در صورت نداشتن گیره‌ کاغذ، بخش سوهان ناخن‌گیرها نیز ابزار خوبی برای به کار‌گیری این روش است.

4. استفاده از مته برقی

باز کردن قفل کمد با این روش را به کسانی توصیه می‌کنیم که دسترسی سریع به محتویات داخل کمد آن‌قدر برایشان مهم است که بعد از باز شدن قفل کمد بتوانند آن را عوض کنند. در این روش مته را به شکل عمود روی مغزی قفل قرار می‌دهید و با فشار و ضربه مته دستگیره می‌شکند و می‌توانید قفل را باز کنید.

مته برقی

5. تماس با کلیدساز

در نهایت اگر روش‌های بالا کارساز نبودند، تماس با کلیدساز را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در اسرع وقت خودش را برساند و با باز کردن قفل کمد با راهکارهای تخصصی به این چالش پایان دهد. در برخی موارد نیز مجبور به عوض کردن قفل درب کمد خواهید شد.

برای کلید سازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مطلب پیشنهادی تعویض قفل درب ماشین ظرفشویی

باز کردن قفل کمد

نتیجه‌گیری

به طور کلی، زمانی که کلیدها به هر دلیلی دسترس نیستند و یا گم می‌شوند، تکنیک‌های بالا برای باز کردن قفل کمد بسیار کاربردی هستند و تنها با کمی صبر و دقت می‌توان یکی از آن‌ها را به کار بست. ممنون که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که مطالب بالا برایتان مفید واقع شده باشند.

2.5/5 - (80 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا