تعمیر اجاق گاز تعمیر گاز

تعمیر اجاق گاز پادیسان

لوازم خانگیاجاق گاز و فر

پادیسان یک برند ایرانی است که از سال 1364 شروع به کار کرده است و هدف اصلی شرکت، تولید و صادرات لوازم خانگی است. از تولیدات شرکت پادیسان می‌توان به اجاق گاز، فر صنعتی، هود آشپزخانه و ظرفشویی اشاره کرد. اجاق گاز پادیسان در ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس، در جشنواره‌های متعددی حضور داشته است و در رقابت با معتبرترین برندهای معتبر خاورمیانه است. پس از معرفی برند پادیسان، در ادامه به بررسی مشکلات و تعمیر اجاق گاز پادیسان می‌پردازیم.

بررسی دلیل روشن نشدن اجاق گاز پادیسان و روش تعمیر آن

زمانی که تحت هیچ شرایطی، هیچ یک از شعله‌های اجاق گاز شما روشن نمی‌شوند، در قدم اول پیلوت گاز را بررسی کنید. گیت‌های گاز را بردارید و دامنه شعله‌ها را بررسی کنید.

یکی دیگر از روش‌های برطرف کردن مشکل روشن نشدن شعله‌های اجاق گاز پادیسان، تمیز کردن چربی‌های روی شعله اجاق گاز است؛ زیرا ممکن است سوراخ‌های سر شعله به دلیل کثیفی، دچار انسداد شده باشند و قادر به روشن شدن نباشند.

تعمیر اجاق گاز پادیسان

دلیل خارج شدن دود از شعله‌های اجاق گاز پادیسان

از جمله عواملی که می‌تواند منجر به خارج شدن دود از شعله‌های اجاق گاز شود، می‌توان به کمبود هوا و گاز اشاره کرد. زمانی که میزان گاز نسبت به هوا بیشتر باشد، از شعله‌های اجاق گاز دود خارج می‌شود. برای رفع مشکل خارج شدن دود از اجاق گاز، نازل گاز را عوض کنید و میزان گاز را کم کنید. در صورتی که موفق به برطرف کردن مشکل نشدید ممکن است مطالعه مقاله 5 دلیل دود کردن فر اجاق گاز و نحوه رفع آن برایتان مفید باشد.

تعمیر اجاق گاز
تعمیر گاز

دلیل بیش از اندازه بلند بودن شعله‌های اجاق گاز پادیسان

بیش از اندازه بلند بودن شعله‌ها

زمانی که میزان گاز و اکسیژن زیاد باشد، اندازه شعله اجاق گاز نیز زیاد می‌شود. با کم کردن میزان گاز و اکسیژن می‌توانید اندازه شعله اجاق گاز را تنظیم و یا کم کنید.  آشنایی با نحوه تنظیم شعله اجاق گاز به شما کمک خواهد کرد این مشکل را حل کنید.

بیشتر بخوانید : اجاق گاز چوبی چیست

بررسی دلیل ضعیف بودن شعله اجاق گاز و نحوه تعمیر آن

یکی از دلایلی که می‌تواند منجر به ضعیف شدن شعله اجاق گاز گردد، محبوس شدن شعله است. کم بودن هوا و ساکن بودن شعله نیز می‌تواند از دیگر دلایل ضعیف بودن شعله اجاق گاز باشد. اگر احساس می‌کنید که دلیل ضعیف بودن شعله اجاق گاز ما، ناکافی بودن میزان گاز است، بهتر است که از یک فرد متخصص درخواست کمک کنید.

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر اجاق گاز و فر!

علت روشن نشدن اجاق گاز برقی و نحوه تعمیر آن

یکی از واضح‌ترین دلایل برای روشن نشدن شعله، وصل نبودن دو شاخه برق اجاق گاز به پریز برق است. اگر این مورد را بررسی کردید و دوشاخه به پریز برق وصل بود، جریان برق پریز را با استفاده از یک عدد مولتی متر و یا وصل کردن یک وسیله برقی دیگر به همان پریز، بررسی کنید. اگر متوجه شدید که مشکل از پریز برق است، از یک برق‌کار درخواست کمک کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید اجاق گاز

اما اگر متوجه شدید که پریز برق مشکلی ندارد، روشن نشدن اجاق گاز می‌تواند به دلیل خرابی یکی از اجزا و قطعات اجاق گاز باشد. برای بررسی دقیق‌تر و تعمیر اجاق گاز پادیسان خود در این شرایط از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

سفت شدن ولوم و یا شیر اجاق گاز

بررسی دلیل روشن و خاموش شدن شعله‌های اجاق گاز

عیب‌یابی و تعمیرات اجاق گاز و فر با تیم آچاره

زمانی که با مشکل روشن و خاموش شدن شعله اجاق گاز روبرو می‌شوید، یعنی سوراخ‌های سر شعله دچار گرفتگی و یا کثیفی شده‌اند. سوراخ‌های سر شعله را تمیز کنید.

روشن و خاموش شدن شعله‌ها

 عمل نکردن فندک اجاق گاز پادیسان

در صورت عمل نکردن فندک اجاق گاز، قبل از هر چیز کلید فندک را بررسی کنید. دلیل دیگری که می‌تواند منجر به عمل نکردن فندک گاز شود، خراب بودن الکترود است. اگر صدایی مانند صدای کلیک کردن می‌شنوید، یعنی الکترود دچار مشکل شده است و باید آن را تعمیر و یا تعویض کنید. کسب اطلاعات بیشتر در این مقاله: تعویض جرقه زن اجاق گاز: چرا فندک گاز کار نمی‌کند؟

بیشتر بخوانید : نحوه تنظیم شعله اجاق گاز

بررسی دلیل سفت شدن ولوم اجاق گاز پادیسان

برای بررسی دلیل سفت شدن ولوم و یا شیر اجاق گاز پادیسان بهتر است شفت گاز را بررسی کنید تا از لق نبودن آن مطمئن شوید. بویین اجاق گاز را بررسی کنید، خراب شدن بویین هم منجر به سفت شدن ولوم اجاق گاز می‌شود. در صورتی که خرابی بویین علت سفت شدن ولوم و یا شیر اجاق گاز شده است، باید آن را تعویض کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه

    1. با سلام، به طور کلی تمام فر‌ها یک شیر وسط برای فر دارند که این شیر دو حالته می‌باشد، یک حالت برای گریل بالا و یک حالت برای آون پایین. برای شعله بالا شیر را به سمت راست چرخانده و 10 تا 15 ثانیه داخل نگه دارید تا شیر گاز روشن شود برای شعله پایین نیز شعله را خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و 10 تا 15 ثانیه شیر را از داخل نگه دارید اگر شعله گاز روشن نشد ممکن است مشکل از ترموکوپل باشد و فر باید حتما توسط سرویس کار بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر اجاق گاز

درخواست تعمیر اجاق گاز رومیزی و فردار!

 

کلیک کنید