تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی (6 دلیل+ راهکار)

لوازم خانگیماشین لباسشویی

وقتی ماشین لباسشویی شما به اندازه کافی سریع نمی‌چرخد، بدون در نظر گرفتن علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی، نتیجه این عیب ماشین لباسشویی، باقی ماندن لباس‌های تمیز نشده و خیس خواهد بود. مشکل اصلی در اینجا می‌تواند شل شدن یا شکستگی تسمه، بار نامتعادل لباس، کار نکردن سوئیچ درب یا از کار افتادن قطعات الکتریکی داخلی باشد.

هنگام عیب یابی هر وسیله برقی ابتدا با انجام مراحل ساده شروع کنید. همیشه به یاد داشته باشید که قبل از دست زدن به قطعات متحرک، دستگاه را از پریز برق جدا کنید.

6 دلیلی کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی  چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که می‌توان به‌عنوان علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی در نظر گرفت. گاهی اوقات ممکن است حسگرهایی که در ماشین قرار دارند با تشخیص وجود مشکل در ماشین لباسشویی چرخه شستشو را به طور خودکار آهسته یا متوقف کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با دلایل مختلف آهسته چرخیدن ماشین‌های لباسشویی برندهای مختلف از جمله حایر، سامسونگ، ال‌جی، اسنوا و دوو بیشتر آشنا شوید.

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی چیست

1. نوسانات برق داخلی ساختمان

شاید بتوان با اطمینان گفت که اولین علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی می‌تواند وجود نوسانات برق ساختمان باشد. گاهی به دلیل عدم اتصال کامل برق و وجود نوسان جریان برق ساختمان، ماشین لباسشویی به درستی نمی‌چرخد و چرخه شستشو را به آهستگی انجام می‌دهد.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

بیشتر بخوانید تنظیم هیدروستات لباسشویی

برای رفع این مشکل احتمالی بهتر است از یک برقکار باتجربه کمک بخواهید.

2. کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی به دلیل بارهای نامتعادل

اگر ماشین لباسشویی سامسونگ شما در طول مرحله آبکشی یا شستشو، آن طور که انتظار می‌رود نمی‌چرخد به احتمال زیاد علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی وجود بار نامتعادل است. یکی از نشانه‌های نامتعادل بودن بار، این است که زمان چرخه شستشو طولانی می‌شود.

اگر در هنگام شروع چرخه شستشو یا در طول چرخه آبکشی، عدم تعادل بار احساس شود دستگاه سعی می‌کند بار را با چرخش آهسته در هر دو جهت به طور خودکار تغییر مکان دهد. توزیع مجدد خودکار بسته به چرخه انتخابی چندین بار انجام می‌شود و می‌تواند زمان کلی را 30 دقیقه برای بارهای نامتعادل افزایش دهد.

اگر ماشین لباسشویی تشخیص دهد که بار در محدوده ایمن است و می‌تواند بچرخد اما با سرعت کمتر، به طور خودکار سرعت چرخش نهایی را تنظیم می‌کند و چرخه شستشو کامل می‌شود. در نتیجه می توان نامتعادل بودن وزن لباس‌ها و طولانی شدن چرخه شستشو را یکی از چندین علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی دانست.

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

بررسی کنید تا مطمئن شوید که درب به درستی بسته می‌شود و وقتی درب بسته می‌شود، سوئیچ درب محکم شده و صدا می‌دهد. اگر سوئیچ درب صدا نمی‌دهد ممکن است سوئیچ نیاز به تعویض داشته باشد یا ممکن است درب خمیدگی پیدا کرده باشد.

برای بررسی علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی چک کنید که آیا ماشین لباسشویی بیش از حد بار شده است. ماشین‌های لباسشویی مدرن دارای دستگاه‌های خاموش کننده خودکار برای بارهای خارج از تعادل هستند. سعی کنید مقداری از لباس‌ها را از ماشین لباسشویی بیرون بیاورید و دوباره راه اندازی کنید.

بیشتر بخوانید علت خشک نکردن ماشین لباسشویی

این مراحل را برای تنظیم دستی بار لباس داخل ماشین لباسشویی دوو دنبال کنید:

  • در ماشین را باز کنید و لباس‌ها را به طور یکنواخت در اطراف لگن پخش کنید.
  • بررسی کنید که بار لباس داخل لگن به یک نسبت پخش شده باشد.
  • از شستن لباس‌های بزرگ و سنگین خودداری کنید. اگر می‌خواهید حوله حمام، بالش‌ها و حوله‌ها به تنهایی شسته ‌شوند بعید است که لباسشویی شما با موفقیت بچرخد. بهتر است برخی لباس‌های اضافی را برای متعادل کردن بار داخل لگن اضافه کنید.
  • برای بررسی چرخه انتخاب شده به راهنمای ماشین لباسشویی مراجعه کنید. اگر توزیع بار داخل لگن درست است مرحله بعدی را انجام دهید. اگر نه چرخه شستشوی مناسب‌تری انتخاب کنید.
  • چرخه را دوباره شروع کنید.
  • اگر همچنان با مشکل مواجه شدید دستگاه را در چرخه شستشو با بار خالی امتحان کنید. این تست نشان می‌دهد که آیا ماشین لباسشویی مشکل دارد یا اینکه علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی دوو توزیع نامتعادل بار داخل لگن بوده است.

3. کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی: مشکلات دیگ

اگر دیگ ماشین لباسشویی شما در طول چرخه شستشو و چرخش اصلاً نچرخد احتمالاً برای رفع این مشکل به تعمیرکار نیاز دارید. برای بررسی این موضوع باید یک چرخه کوتاه بدون شستشو و بدون مواد شوینده اجرا کنید. وقتی چرخه شروع شد باید دیگ را بررسی کنید. در چند دقیقه اول دستگاه پر از آب می‌شود پس از آن باید از طریق  درب نگاه کنید تا ببینید آیا می‌توانید چرخش دیگ را ببینید.

4. وجود عیب و خرابی در تسمه ماشین لباسشویی

بررسی کنید که آیا تسمه جدا شده یا شل شده است. ماشین لباسشویی را از برق بکشید و آن را از دیوار جدا کنید. برای جدا کردن پنل پشتی از پیچ گوشتی استفاده کنید. تسمه ها را بررسی کنید. هر گونه تسمه شل یا شکسته را تعویض کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

پدر حالی که پانل پشتی خارج شده است به صورت چشمی پیچ و مهره‌های شل یا گم شده روی موتور یا لگن را بررسی کنید. اگر یکی از آن‌ها مفقود یا شل شده باشد آن‌ها را سفت کنید و آن‌هایی را که گم شده‌اند جایگزین نمایید.

خرابی در تسمه ماشین لباسشویی

 5. لگن تخلیه نمی‌شود یا خیلی آهسته تخلیه می‌شود

یکی از چندین علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی  شرایطی است که به دلیل مسدود شدن پمپ تخلیه نمی‌تواند به درستی تخلیه شود. این مشکل زمانی اتفاق میفتد که چیزی در لوله خروجی گیر کند و از جریان ثابت آب به داخل و خارج ماشین جلوگیری شود.

این گرفتگی ممکن است به خاطر پرزها یا یک شیء کوچک مانند سکه یا سنجاق سر باشد. در این شرایط تخلیه ماشین لباسشویی شما بیشتر طول می‌کشد یا اگر پمپ تخلیه شما مسدود باشد، لگن به طور کامل تخلیه نمی‌شود.

اگر تخلیه لگن متوقف شده باشد ماشین لباسشویی  به درستی نمی‌چرخد. مطمئن شوید که آب به درستی تخلیه می‌شود. اگر آب تخلیه نشود ممکن است ماشین لباسشویی شما نچرخد. تمام شیلنگ‌های تخلیه را از نظر گرفتگی یا پیچ خوردگی بررسی کنید. این کار به‌راحتی با جدا کردن شلنگ‌های تخلیه و بررسی گرفتگی یا پیچ خوردگی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید ارور های ماشین لباسشویی سامسونگ و روش رفع خطا

6. خرابی سوئیچ تنظیم سطح آب

اگر همه چیز تا این مرحله بررسی شده باشد ممکن است سوئیچ سطح آب خراب باشد یا شلنگ سطح آب مسدود شده باشد. پانل جلویی ماشین لباسشویی را بردارید و لوله شفافی که از لگن به سوی کلید سطح آب می‌رود را پیدا کنید. اگر پرز یا زباله وارد شیلنگ سطح آب شده باشد ممکن است ماشین لباسشویی سریع نچرخد. با دمیدن داخل شلنگ یا ضربه زدن به کناره، زباله‌ها را از شلنگ تمیز کنید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

برای بررسی سوئیچ سطح آب به پشت ماشین لباسشویی بروید و انتهای پشتی شلنگ سطح آب را پیدا کنید. از ولت‌متر برای بررسی اینکه آیا سوئیچ سطحِ آب، برق می‌گیرد یا خیر استفاده کنید. در بعضی مواقع زیاد بودن کف داخل لگن نیز می‌تواند سرعت چرخه شستشو را کاهش دهد. برای حل این مشکل باید ماده شوینده را عوض کنید یا چرخه بدون لباس را اجرا کنید تا تمامی کف داخل لگن به‌طور کامل تخلیه شود.

7. عیب موتور ماشین لباسشویی

حتی زمانی که ماشین لباسشویی شما به خوبی می‌چرخد ممکن است مشکلی در چرخه شستشو به دلیل موتور آن ایجاد شود. حتی ممکن است با ادامه عملکرد صحیح و چرخش آهسته، موتور ماشین لباسشویی شما بسوزد.

برای حل این مشکل باید از متخصص تعمیرات لباسشویی کمک بگیرید چون کاری کاملاً تخصصی است و احتمالاً از عهده خود شما برنمی‌آید.

جمع بندی

چندین دلیل مهم دیگر وجود دارد که می تواند علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی شما باشد. ممکن است ماشین شما به دلیل مشکلات مربوط به کنترل‌های الکتریکی، پمپ ها، موتورها یا سایر اجزای داخلی آن معیوب شده باشد. با این حال، مشکلات ذکر شده رایج ترین دلایلی هستند که باعث می شود ماشین لباسشویی شما نچرخد یا آهسته بچرخد.

لطفاً بدون داشتن، آموزش و تجربه حرفه‌ای کافی اقدام به تعمیر تجهیزات الکتریکی نکنید. برای مشاوره و راهنمایی حرفه‌ای، لطفاً با تکنسین‌های حرفه‌ای تماس بگیرید و تعمیرات ماشین لباسشویی خود را به آن‌ها بسپارید.

تعمیرکاران ماشین لباسشویی آچاره با اجرت تعمیرات منصفانه و‌قطعات یدکی اورجینال آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید