تعمیر پکیج تعمیرپکیج

انواع سختی گیر پکیج و روش نصب آن

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

سختی گیر پکیج که ممکن است با نام‌هایی مثل رسوب‌گیر آبگرمکن و ضد رسوب هم شناخته شود یک وسیله ضروری برای انواع پکیج و آبگرمکن ضروری است که استفاده از آن می‌تواند به میزان چشمگیری نیاز به تعمیر پکیج را ازبین ببرد.

این دستگاه معمولا روی لوله آب سرد ورودی پکیج نصب می‌شود و وظیفه آن جلوگیری از تشکیل رسوبات داخل لوله‌های آبگرم ساختمان است. در این مقاله از مجله آچاره ما قصد داریم به معرفی این وسیله و انواع کاربردهای آن بپردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

انواع سختی گیر پکیج

پرکاربردترین نوع فیلتر سختی گیر پکیج ، نوع مغناطیسی است. این نوع سختی گیر در انواع مختلفی تولید می‌شود و نحوه کارکرد آن هم به این صورت است که با ایجاد میدان مغناطیسی در مسیر آب از ایجاد رسوب جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که رسوبات داخل بدنه خشک نشوند و نیاز به رسوب زدایی پکیج کمتر شود. انواع دیگر هم شامل انواع رزینی یا فیلتردار هستند که عملکرد آن‌ها کمی با سختی گیرهای مغناطیسی متفاوت است. انواع سختی گیر پکیج به شرح زیر می‌باشند:

انواع سختی گیر پکیج

1. سختی گیر مغناطیسی

همانطور که گفته شد پرکاربردترین نوع سختی گیر پکیج نوع مغناطیسی آن است که دارای یک مگنت قوی است. این مگنت باعث تغییر ساختار مولکولی یون‌های فلزی آب مثل منیزیم و کلسیم می‌شود و از تشکیل رسوب در مسیر لوله‌ها جلوگیری می‌کند.
تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

قبل از اینکه طریقه نصب سختی گیر مغناطیسی پکیج را بدانید بهتر است مقاله راهنمای نصب پکیج زمینی را بخوانید.

سختی‌ گیر پکیج مغناطیسی

2. سختی گیر الکترونیکی


این نوع سختی گیر با ایجاد امواج الکترومغناطیس تعادل بین یون‌های منفی و مثبت را از بین می‌برد و باعث کوچک‌تر شدن آن‌ها خواهد شد. در نتیجه این ذرات معلق می‌گردند و دیگر به بدنه لوله‌ها و قطعات داخلی پکیج شما نمی‌چسبند.

3. سختی‌ گیر شیمیایی

این نوع فیلتر پکیج دارای یک مخزن است. درون این مخزن یک کارتریج شیمیایی قرار دارد که آب وارد آن می‌شود و طی یک فرآیند شیمیایی مواد معدنی آب داخل آن حل می‌شود. فیلتر این نوع سختی گیر پکیج باید با توجه به سختی آب بعد از ۶ الی ۱۸ ماه تعویض شود و به همین خاطر محبوبیت کمتری نسبت به انواع دیگر سختی گیر دارد.

سختی‌ گیر پکیج

چرا باید از رسوب گیر پکیج استفاده کنیم؟

با توجه به حجم آب بسیار بالایی که در مدار آب گرم پکیج در گردش است، عدم استفاده از سختی گیر باعث ایجاد مشکلات فراوانی مثل گرفتگی لوله‌ها و حتی خوردگی آن‌ها خواهد شد. در صورتی که لوله‌ها دچار گرفتگی شوند، پکیج باید برای به چرخش درآوردن آب از انرژی بیشتری استفاده کند و همین موضوع نیز باعث می‌شود که موتور پکیج در مدت کوتاه تری خراب شود. افزایش مصرف گاز هم یکی دیگر از عواقب عدم استفاده از سختی گیر پکیج است.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

چرا سختی گیر مغناطیسی محبوب‌تر است؟

همانطور که گفتیم سختی گیرهای مغناطیسی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. دلیل آن هم این است که علاوه بر عملکرد فوق‌العاده ساده، میزان حلال بودن آب را هم افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند رسوباتی هم که از قبل در لوله‌های پکیج ایجاد شده از بین بروند.

همچنین این نوع سختی گیر خیلی دیرتر از انواع دیگر خراب می‌شود و حتی در صورت خراب شدن هم به راحتی قابل تعمیر است. به خاطر این موارد نصب رسوب گیر پکیج مغناطیسی طرفداران بیشتری دارد.

سخت گیر مغناطیسی

علاوه بر موارد ذکر شده، سختی گیر مغناطیسی ممکن است مزایای دیگری هم داشته باشد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • هزینه راه‌اندازی مقرون به صرفه
  • امکان استفاده راحت‌تر
  • کارکرد کاملا اتوماتیک
  • امکان استفاده برای حجم زیاد آب

برای عملکرد بهتر این دستگاه آموزش هواگیری پکیج در 7 مرحله را هم مطالعه کنید.

قیمت سختی گیر پکیج

قیمت سختی گیر پکیج به عوامل متعددی مثل نوع آن بستگی دارد. برای مثال سختی گیر مغناطیسی نسبت به سختی گیر شیمیایی از قیمت بالاتری برخوردار است. حتی برند پکیج مورد استفاده نیز در قیمت آن تاثیر گذار است. مثلا ممکن است سختی گیر بوتان قیمت متفاوت‌تری نسبت به سختی گیر ایران رادیاتور داشته باشد. به صورت کلی عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت آن عبارتند از نوع سختی گیر، برند پکیج، جنس بدنه، فشار کاری، ضخامت بدنه و جنس رزین مورد استفاده در سختی گیر.

چه زمانی باید رسوب گیر پکیج را تعویض کنیم؟

سختی گیر پکیج هم مثل هر قطعه دیگری یک طول عمر مشخص دارد و پس از آن باید نسبت به تعویض سختی گیر اقدام کنید. مهم‌ترین علائم نشان دهنده اتمام طول عمر سختی گیر عبارتند از سرد و گرم شدن مکرر آب و همچنین کاهش فشار آن است.

در صورتی که شاهد کاهش فشار آب شدید، بلافاصله باید نسبت به تعویض سختی گیر  و نصب رسوب گیر پکیج اقدام کنید. زیرا این موضوع باعث می‌شود که فشار بیشتری به موتور پکیج وارد شود و عمر آن زودتر از موعد به پایان برسد. در ادامه به نحوه نصب رسوب گیر پکیج پرداخته می‌شود. در صورت نیاز به تعمیر پکیج بوتان و انواع برندها با آچاره در تماس باشید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

نحوه نصب سختی گیر مغناطیسی

سختی گیر باید قبل از اتصال شیلنگ حصیری نصب شود و همچنین باید توجه ویژه‌ای به ورودی و خروجی آن داشته باشید. محل نصب سختی گیر مغناطیسی و خروجی سختی گیر باید به سمت پکیج باشد. این قسمت معمولا به صورت توپیچ است و با یک فلش مشخص شده است. رزوه‌های شیلنگ حصیری را به خوبی با نوار تفلون بپوشانید و آن را آب‌بندی کنید تا هیچگونه نشتی نداشته باشد.

البته در قسمت ورودی سختی گیر مغناطیسی نیازی به استفاده از نوار تفلون نیست و اورینگ تعبیه شده روی آن می‌تواند وظیفه آب بندی را به درستی انجام دهد. پس از آب بندی یک سر سختی گیر را به شیر ورودی آب سرد و سر دیگر آن را به شیلنگ حصیری متصل کنید. سپس شیر آب ورودی را باز کنید و منتظر بمانید تا پکیج به خوبی آبگیری شود. به این ترتیب نحوه نصب رسوب گیر ابگرمکن به پایان می‌رسد.

در کنار همه فعالیت‌ها نحوه تنظیم فشار پکیج هم بسیار ضروری است و باید به آن توجه کرد.

سختی گیر مغناطیسی

سخن نهایی

سختی گیر پکیج نقش بسیار مهمی در افزایش طول عمر آن دارد. این وسیله از رسوب املاح داخل آب روی دیواره لوله‌ها جلوگیری می‌کند و کمک می‌کند که با تلاش کمتری آب به رادیاتورها برسد.

این موضوع باعث افزایش طول عمر موتور دستگاه و به صورت کلی افزایش طول عمر پکیج خواهد شد. در صورتی که درباره رسوب گیر پکیج و یا دیگر لوازم مربوط به پکیج سوالی دارید، می‌توانید از طریق قسمت نظرات همین مطلب با ما در ارتباط باشید. کارشناسان آچاره آماده‌اند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید