5 دلیل عدم گردش آب در رادیاتور ماشین + راهکار
عدم گردش آب در رادیاتور ماشین باعث ایجاد برخی مشکلات جدی از جمله گرفتگی موتور میشود. گرمای بیشازحد میتواند باعث ترک خوردن واشر یا مشکلات دیگری شود که تعمیر آن پرهزینه خواهد بود.
دلایل زیادی برای عدم گردش آب در رادیاتور ماشین وجود دارد و این مشکل میتواند به دلیل انسداد رادیاتور، مشکلات شیلنگ، نشتی، خرابی ترموستات، پایین بودن مایع خنککننده یا مشکلات پمپ آب باشد.
در این مقاله به دلایل رایج عدم گردش آب در رادیاتور ماشین در وسایل نقلیه و همچنین نحوه تشخیص دقیق مشکل خواهیم پرداخت. همچنین به شما نشان خواهم گفت که چگونه خودتان مشکلات مربوط به نچرخیدن آب در رادیاتور ماشین را برطرف کنید.
- کولنت، ترموستات، پمپ آب، رادیاتور، فن و درپوش اجزای اصلی سیستم خنککننده موتور خودرو هستند.
- وجود نشتی و گرفتگی در رادیاتور، رایجترین دلایل عدم گردش آب در رادیاتور ماشین محسوب میشوند.
- اگر پمپ آب از کار بیفتد، مایع خنککننده را از طریق موتور و رادیاتور به گردش در نمیآورد.
فهرست مطالب
بررسی دلایل عدم گردش خنککننده رادیاتور ماشین
اجزای زیادی در سیستم خنککننده خودرو وجود دارد که برای گردش مایع خنککننده کار میکنند. اگر یک یا چند قطعه از کار بیفتد میتواند باعث ایجاد یک سری مشکلات مانند عدم گردش آب در رادیاتور ماشین شود. این مشکل به گرم شدن بیشازحد موتور منجر خواهد شد.
آگاهی از علائم مربوط به علت سرد بودن رادیاتور ماشین و نچرخیدن آب در رادیاتور ماشین میتواند در شناسایی دلیل گردش نکردن مایع خنککننده کمک کند. قبل از همه باید بدانیم که خرابی ترموستات میتواند علت اصلی عدم گردش آب در رادیاتور ماشین باشد.



خدمات خودرو در محل را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!
- شارژ گاز کولر ماشین
- تعویض روغن، فیلتر، لنت، شمع و وایر خودرو
- خدمات مکانیکی ماشین
- صافکاری و نقاشی، جوش پلاستیکی سپر
- تعمیر موتور سیکلت و رفع خرابیها
- برق و باتری خودرو



- شارژ گاز کولر ماشین
- تعویض روغن، فیلتر، لنت، شمع و وایر خودرو
- خدمات مکانیکی ماشین
- صافکاری و نقاشی، جوش پلاستیکی سپر
- تعمیر موتور سیکلت و رفع خرابیها
- برق و باتری خودرو
مشکل ترموستات موتور شایعترین علت عدم گردش مایع خنککننده است. یکی دیگر از دلایل عدم گردش آب در رادیاتور ماشین وجود نوعی انسداد در رادیاتور است. این انسداد میتواند علت سرد بودن رادیاتور ماشین باشد چون مانع جریان مایع خنککننده میشود.
چه چیزی باعث عدم گردش آب در رادیاتور ماشین میشود؟
دلایل زیادی را میتوان به عدم گردش مایع خنککننده در رادیاتور ماشین مربوط دانست. ابتدا باید بررسی کنید که آیا پروانه پمپ آب شکسته یا خورده شده است. همچنین باید تسمه دینام را چک کنید. خرابی ترموستات رادیاتور هم میتواند دلیل نچرخیدن آب در رادیاتور ماشین باشد.
بنابراین این مشکلات میتوانند دلایل عدم گردش آب در رادیاتور ماشین باشند. باید قبل از هر کاری این مسائل را یکبهیک بررسی کنید تا بدانید دلیل واقعی چیست و چه کاری میتوانید در مورد آنها انجام دهید.
نحوه تشخیص مشکلات سیستم خنککننده
احتمالا زمانی که برای اولینبار متوجه بالا رفتن دما در وسیله نقلیه خود شدید، در حال رانندگی در جاده یا پشت چراغ قرمز بودید. حتی ممکن است متوجه خروج بخار از زیر کاپوت ماشین خود هم شده باشید. همه اینها علائم داغ شدن موتور به دلیل عدم گردش آب در رادیاتور ماشین است.
اگر احساس میکنید مشکلی در سیستم خنککننده وسیله نقلیه شما وجود دارد با ما همراه باشید. دانستن اینکه چه چیزی را باید بررسی کنید، میتواند در شناسایی این مشکل و حتی تعمیر آن به شما کمک کند.
مرحله 1: سیستم خنککننده خودروی خود را بشناسید
سیستم خنککننده در وسیله نقلیه شما به گونهای طراحی شده که موتور را در دمای ثابت نگه دارد. رادیاتور ماشین پس از گرم شدن موتور، از گرم یا سرد شدن بیشازحد آن جلوگیری میکند.
سیستم خنککننده از چندین جزء اصلی تشکیل شده است که هر کدام وظایف متفاوتی را انجام میدهند. هر یک از اجزا برای کارکرد موتور در دمای صحیح ضروری هستند. کولنت، ترموستات، پمپ آب، رادیاتور، فن و درپوش اجزای اصلی سیستم خنککننده موتور خودرو هستند.
مرحله 2: مشکل را شناسایی کنید
زمانی که هر یک از اجزاء بالا خراب شود، ممکن است یک سری مشکلات رخ دهد. دانستن علائم ناشی از عدم گردش آب در رادیاتور ماشین میتواند در شناسایی مشکل کمک کند.
خرابی ترموستات شایعترین علت گرمای بیشازحد و علت کاهش آب رادیاتور خودرو است. شاید بپرسید در صورت خرابی ترموستات آیا رادیاتور ماشین قابل تعمیر است؟ پاسخ این سوال به نوع خرابی بستگی دارد.
برای بررسی میزان خرابی ترموستات که به نچرخیدن آب در رادیاتور ماشین منتهی میشود، مراحل ذیل را انجام دهید:
- وسیله نقلیه خود را روشن کنید و اجازه دهید موتور گرم شود.
- کاپوت را باز کنید و شیلنگهای بالا و پایین رادیاتور را روی خودرو پیدا کنید.
- دمای شیلنگهای رادیاتور را بررسی کنید. زمانی که موتور شروع به گرم شدن بیشازحد کرد، از دماسنج استفاده کرده و دمای هر دو شیلنگ رادیاتور را بررسی کنید.
اگر فکر میکنید شیلنگهای رادیاتور به تعویض نیاز دارند، از تکنسین معتبر بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.
به بررسی دمای هر دو شیلنگ ادامه دهید. اگر موتور شروع به گرم شدن بیشازحد کرد و هر دو شیلنگ رادیاتور سرد هستند یا فقط یکی گرم است، ترموستات باید تعویض شود. خرابی یا نشتی شیلنگهای ترموستات را میتوان علت سرد بودن رادیاتور ماشین دانست.
مرحله 3: گرفتگی رادیاتور را بررسی کنید
زمانی که رادیاتور مسدود میشود جریان مایع خنککننده را محدود میکند. اگر از بیرون مسدود شود، جریان هوا را از طریق رادیاتور محدود میکند و باعث داغ شدن موتور خودرو میشود. برای بررسی انسداد که به عدم گردش آب در رادیاتور ماشین منجر میشود، این مراحل را دنبال کنید:
- ماشین خود را پارک کنید. اجازه دهید موتور خنک شود و کاپوت را بالا بزنید.
- درپوش رادیاتور را بردارید و به دنبال زباله یا آلودگی در داخل رادیاتور باشید.
- گرفتگی از بیرون را بررسی کنید.
- جلوی رادیاتور را بررسی کنید و به دنبال هرگونه زبالهای باشید که بیرون رادیاتور را مسدود کرده است.
اگر رادیاتور از داخل گرفتگی داشته باشد، باید تعویض شود. اگر از بیرون مسدود شده باشد، معمولاً میتوانید آن را با هوای فشرده یا شلنگ تمیز کنید.
مرحله 4: نشت سیستم خنککننده را بررسی کنید
نشتی در سیستم خنککننده علت کاهش آب رادیاتور خودرو و گرم شدن بیش از حد موتور است. هرگونه نشتی باید تعمیر شود تا از آسیب جدی به موتور خودرو جلوگیری شود. برای بررسی نشتی مراحل زیر را انجام دهید:
- وسیله نقلیه خود را پارک کنید و اجازه دهید موتور خنک شود.
- درپوش فشار سیستم خنککننده را بردارید و آن را کنار بگذارید.
- کمی فشار وارد کنید. با استفاده از تستر فشار سیستم خنککننده، به سیستم خنککننده فشار وارد کنید.
- با اعمال فشار به سیستم، تمام اجزای سیستم خنککننده را از نظر نشتی بررسی کنید.
- مایع خنککننده را به سیستم اضافه کنید. اگر با فشارسنج نشتی پیدا نشد، تستر را بردارید و مایع خنککننده را به سیستم اضافه کنید.
- درپوش رادیاتور را برگردانید و موتور را روشن کنید.
- نشتی مایع را بررسی کنید. قبل از بررسی نشتی اجازه دهید موتور برای مدتی کار کند.
مرحله 5. درپوش فشار سیستم خنککننده را بررسی کنید
زمانی که درپوش رادیاتور فشار مناسب را نگه نمیدارد، مایع خنککننده میجوشد. همین اتفاق باعث گرم شدن بیشازحد موتور و عدم گردش آب در رادیاتور ماشین میشود. برای بررسی این مشکل مراحل ذیل را انجام دهید:
- وسیله نقلیه خود را پارک کنید و اجازه دهید موتور خنک شود.
- درپوش فشار را از سیستم خنککننده باز کرده و کنار بگذارید.
- با استفاده از تستر فشار سیستم خنککننده، درپوش را تست کنید و ببینید آیا فشار ذکرشده روی درپوش را حفظ میکند یا خیر.
- اگر فشار را تحمل نمیکند، باید تعویض شود.
اگر آزمایش فشار درپوش رادیاتور برایتان سخت است، با مکانیک خبره تماس بگیرید تا آزمایش فشار را برای شما انجام دهد. کارشناسان خبره آچاره به این منظور در کنار شما هستند.
مرحله 6. پمپ آب معیوب را بررسی کنید
اگر پمپ آب از کار بیفتد، مایع خنککننده را از طریق موتور و رادیاتور به گردش در نمیآورد. این عدم گردش آب در رادیاتور ماشین باعث گرم شدن بیشازحد موتور میشود. برای اطمینان از نچرخیدن آب در رادیاتور ماشین این مراحل را دنبال کنید:
- وسیله نقلیه خود را پارک کنید و صبر کنید تا موتور خنک شود.
- درپوش فشار را از سیستم خنککننده جدا کنید و کنار بگذارید.
- بررسی کنید که آیا مایع خنککننده در حال گردش است یا نه.
- موتور را روشن کنید. زمانی که موتور گرم است، مایع خنککننده را در سیستم خنککننده نگاه کنید تا ببینید آیا در حال گردش است یا خیر.
- پمپ آب را بهصورت چشمی بررسی کنید. خرابی پمپ آب گاهی اوقات علائم نشتی مانند خیسی یا خطوط سفید یا سبز روی آن را نشان میدهد.
اکثر مشکلات سیستم خنککننده را میتوان با انجام یک یا چند مورد از این تستها شناسایی کرد. برخی مسائل به آزمایش بیشتر با سایر ابزارهای تشخیصی نیاز دارند.
جمعبندی
اکثر خودروها دارای سیستمهای خنککننده هستند که از مایع خنککننده استفاده میکنند. زمانی که مایع از موتور داغ عبور میکند، گرما را جذب کرده و در این فرآیند موتور خنک میشود. سپس مایع خنککننده از رادیاتور عبور میکند؛ جایی که با جریان هوا از طریق توری خنک میشود.
در این میان عدم گردش آب در رادیاتور ماشین میتواند مشکلات زیادی را برای خودروی شما ایجاد کند. این مشکل به دلایل مختلفی از جمله خرابی ترموستات، معیوب بودن پمپ آب، ایراد در درپوش فشار و نشتی رادیاتور ایجاد میشود.
در این مقاله سعی کردیم شما را با دلایل نچرخیدن آب در رادیاتور ماشین و روشهای حل این مشکل آشنا کنیم. با این حال بهتر است برای تعمیر رادیاتور یا ترموستات از تعمیرکار حرفهای کمک بگیرید. آچاره با بیش از 70000 کارشناس کاربلد، برای رفع مشکلات خودرو همراه شما خواهد بود.
سلام ماشین من پارس تی یو هست و الان که هوا سرد شده وقتی موتور در جا کار میکنه بخاری سرد میشه ولی دورو که رو 1.5نگه میدارم کاملا داغ میشه ولی آمپر آب هم تغییر نمیکنه و زمانی در جا کار میکنه شیلنگ پایین نصف بیشتر رادیاتور و سه راهی پشت واتر پمپ سرد سرد هست و تو تابستون هم مشکلی نداشت چون پارسال تعمیر کامل کردم مدل 93هست ماشین الان که دارم تست میکنم رو دور 1.5بخاری کاملا داغه و آمپر از یک چهارم اول یخورخورده بالاتره!
با سلام، رادیات بخاری کیپ شده است. به همین دلیل دور موتور بالا رفته و بخاری گرم میشود و نیاز به شستشو بخاری است.
سلام خودرو من ۴۰۵هست وقتی درجا کار میکنه امپر تا وسط بالا میاد ولی رادیات نصفش گرم نصف سرد هست فن هم شروع ب کار میکنه و رادیات فقط ورودی جنت بالا گرم گرم هست ترموستات هم عوض کردم ولی بازم مشکل رفع نشد
درود، رادیاتور نیاز به سیخ زدن دارد و یا باید تعویض شود.
اب رایدیاتور سرد سرد است اما آمپروموتور و امپر بالا میاید ولی رایات سرد است
باسلام و خسته نباشید
من به ۲۰۶ مدل ۸۱ دارم وقتی ماشین درجا کار میکنه جوش میاره بعضی وقتا هم تو حرکت جوش آمپر بالا میره ولی وقتی گاز میدم آمپر برمیگرده بردم نشون دادم گفتن از ترموستات یا واتر پمپشه جفتشو عوض کردم مشکل حل نشد ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام، به احتمال زیاد رادیاتور شما دچار انسداد شده است و کانالهای خنککاری کیپ شده است.آب و ضدیخ را عوض کنید بهتر میشود.
مشکل از ترموستات ماشین است،ترموستات خراب شده
ترموستات قفل کرده
سلام
من ۲۰۶ دارم
ماشین ک روشن میشود و دمای اب بالا میرود رادیات داغ و سرد میشود
یعنی ۲۰ثانیه داغ میشود و ۲۰ ثانیه کاملا سرد و این اتفاق پشت سر هم میفتد
سلام ماشین من پراید کاربراتور مدل ۸۲ هست واشر سر سیلندر واتر پمپ ترموستات رادیاتور بخاری عوض کردم ولی گردش اب ندارد وباری سرد است لطفا اگر امکان دارد مرا راهنمایی کنید
با سلام، داخل رادیاتور جرم گرفتگی داررد و باید شستشو شود.
ماشین من پارس دوگانه هست مدل 93
اب رادیات در چرخش هست و تمام عوامل ب درستی کار میکنند ولی بخاری ماشین باد سرد میده بیرون
رادیات بخاری هم تمیز کردم حل نشد
شیلنگهای بالا و پایین رادیات ماشین گرم و داغ میشن
ولی بخاری بازم بادش سرده
لطفا راهنمایی کنین
ممنون
سلام، مشخص است که شستشو جواب نداده، رادیاتور بخاری باید عوض شود.
با سلام، مشخصه که شستشو جواب نداده و رادیاتور بخاری باید عوض شود.
پژو ۴۰۵ مدل ۹۲ هستش رادیتور نصف بالا گرم و نصف پایین سرد بخاری هم سرده و گرم نمیشه
رادیات شما دچار انسداد شده و نیاز به شستشو دارد
سلام من جای تعمیرکار رفتم گفت هوا گرفته آب نمیچرخه باید هواگیری شه الان هواگیری کرد چند دقیقه خوب بود بعدش رفتم منطقه دیگه بازم کاربراتور ماشین ساساتش پایین نیامد گاز برمیداره ماشین شلنگ مانی فول هم گرم داغ نیس با اینکه شلنگ رادیاتور ماشین داغ میشه باید چیکار کنم نه تعمیر کار فهمید نه گازسوز خودرو دست شما دردنکنه راهنمایی کنین
با سلام، برای بهبود عملکرد خودرو این موارد را انجام دهید:
رادیاتور خودرو حتما باز شود و با نوشابه و یا مایع شستشوی سرویس بهداشتی شستشو دهید. دوم، بهتر است که واتر پمپ ماشین باز شود و پرهها بررسی شوند. در صورت از بین رفتن پره واتر پمپ تعویض شود. سوم، حتما از ضدیخ کاسپین استفاده کنید برای شستشوی داخل موتور بعد از 15 دقیقه کار کردن ماشین تمامی آب و ضدیخ را تخلیه کنید. سپس آب و ضدیخ جدید را اضافه کنید.
درود،به تازگی فهمیدم بخاطر نشتی رادیاتور خودروی سواری ۴۰۵ آب کم میکنه و به همین خاطر ترموستات عمل نمیکنه و آب توی رادیاتور نمیچرخه،برای تعویض رادیاتور تا مکانیکی خود ماشین و ببرم یا بهتره مکانیک بیارم
میتوانید رادیاتور پر کنید و به مکانیکی ببرید. از نظر زمانی بهتر است سریع روی چال عوض میشود.
سلام
من اردی مدل ۸۴ دارم واتر پمپ و ترموستات رو تازه عوض کردم کل شیلنگ رادیاتور و بخاری رو هم عوض کردم ولی ماشین موتور داغ و رادیات یخ دپسه روز درست میشه بعد دوباره همون اتفاق تکرار میشه لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم
سلام، رادیاتور خیلی جرم گرفتگی دارد و باید سیخ زده شود.
سلام ماشین بنده ال ۹۰ هست آمپر آب رفت بالا
ترموستات رو عوض کردیم درست نشد آب در مدار نمیچرخد و موتور ماشین بعد از چند دقیقه کار کردن جوش میاره و فن شروع به کار کردن میکنه
با سلام، در ال 90 به دلیل فلزی بودن پرههای پمپ سریعتر از بین میرود. تنها راه حل مشکل تعویض واتر پمپ است. حتما بعد از تعویض ضد یخ داخل ماشین بریزید.
سلام وقتی ماشین داغ است دست به شلنگ بالا می زنم داغ و شلنگ پایین رادیات سرد است
کاملا درست است.
سلام سوزوکی ویتارا دارم ، لوله های فرعی آب مسدود هست ، رادیات داغ نیست ولی موتور خیلی داغ میشه ، علتش به نظرتونعدم گردش آب هست ؟
با سلام، مسدود شدن بخاطر نداشتن ضدیخ و قفل شدن ترموستات و پوسیدگی خرابی پره های واتر پمپ میتوانند علل این مشکل باشند.
سلام میشه روش حذف موقت رادیاتور بخاری آردی انژکتوری را توضیح بدین. از کجا و چه شکلی لوله بخاری را کور کنم
درود، این روش غیر اصولی است. استفاده نکنید. ولی دو عدد لوله از داخل کابین به سمت موتور رفته که این 2 لوله چسبیدن بهم. دو لوله باز کنید به واسطه رابط شلنگ آب دو سر شنگ بهم متصل کنید.
درود
احتراما پراید۸۹صبا دارم
به تازگی واترپمپ و ترموستات را تعویض کردم
امروز جنت پایین رادیاتور هم باز کردم و حساب از ورودی بالا شستشو شد .
ولی کماکان آب گردش پیدا نمیکنه و رادیاتور سرد است و موتور داغ میشه و فن باد سرد میزند .
لطفا راهنمایی کنید
احتمال دارد به دلیل این باشد که خود مجراهای سیلندر گرفتگی داشته باشد
چون سه بار قبل تعویض واترپمپ از زرد چوبه جهت آب بند شدن واترپمپ معیوب استفاده کرده بودم &
با سلام، زرد چوبه ریختن با نوشابه گازدار کار اشتباهی است. میتوانید شستشو دهید. در رادیاتور بخاری 2 شلنگ خروجی آزاد کنید با فشار آب شستشو دهید.
سلام
ماشین من کوییک صفر هست،وقتی آمپر وسطه فن رادیاتور روشن میشه ولی خیلی طول میکشه خاموش بشه یا اصلا گاهی اوقات خاموش نمیشه
در ضمن در سرپایینی ها هم حتی با هوای خیلی سرد آمپر ماشین پایین نمیاد
همه چیزم عوض کردم از ترموستات تا فشنگی آب ولی هیچی
وقتی دکمه ACکولر میزنم بعد در عرض یک ثانیه خاموش میکنم فن رادیاتور خاموش میشه
ممنون میشم پاسخ بفرمایید
با سلام، احتمال قوی فن ماشین بهدرستی چرخش ندارد. متاسفانه گاهی حتی نمایندگی سیمها را برعکس وصل میکند و جهت باد عوض میشود و ماشین جوش میآورد. اتصال فن را چک کنید.
سلام،ماشین من پراید هست،اب کم میکرد شلنگ پایین رو عوض کردم درست شد ولی الان دیگه گردش نداره،اب رادیاتور گرم میشه ولی بنظر میاد اب گردش نداره،لااقل خودم اینجوری متوجه شدم،امپر هم در حالت پارک و روشن تا۴خونه بالا میاد،ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام مشکلی نداره عادیه ولی اگر نگران هستید میتونید واتر پمپ بازدید کنید اگر پره هاش از بین رفته بود تعویض بشه
چرا وقتی پخش ماشین روشن میشه بوی سوختگی میاد
با سلام، به دلیل اینگکه سیم کشی ضبط از جایی دچاره اتصالی شده است.
سلام وقت بخیر ماشین سمند ef7 هستش. من داخل رادیاتور ماشین یک مسواک افتاده الان، اگر چندروز کار کند همینطوری چی میشه؟؟
سلام، اتفاق خاصی نمیفتد. اما بهتر است رادیاتور باز شود.
سلام پراید بنده شنگ بلای رادیاتور باد میکن و فشار داره ولی آمپر ماشین بالا نیست درب رادیاتور باز میکنی مایع خیلی تحت فشارهای متوجه از واشر سر سیلندر باشه ؟ ممنون میشم راهنمایم کنید
سلام، بله واشر سرسیلندر سوزاندهاید.
سلام خیلی عالی بود بسیار امزنده بود ممنون از همه کسانیکه این مطالب رو جمع آوری کردند
یه سوال دارم اگر ممکنه جواب این رو برام ایمیل کنید یا همینجا پاسخ بدید
نوع اتومبیل پراید مدل ده سال قبل
مشکل اینکه آب رادیات به منبع ذخیره برمیگردد اما برگشت به رادیات ندارد
موارد تعمیراتی انجام شده ترموستات تعویض شده شستشو داده شده درب پلاستسکس رویه رادیات و درب روی رادیات تعویض شده اما همچنان مشکل برگشت اب از منبع ذخیره کناری به رادیات پا بر جاست
متشکرم
سلام خسته نباشی پراید 78دارم وقتی خاموشش کنم رادیات قلت میزنه علت چیست
سلام، به احتمال زیاد درب رادیاتور شما دچار مشکل شده و به خاطر نفوذ هوا این اتفاق رخ میدهد. اگر با تعویض درب رادیاتور مشکل حل نشد از نشانههای پوشیذگی واشر سرسیلندر است.
سلام و ارادت ماشین من 206 تیپ دو هستش تازگی تو جاده وقتی یه مسافت طولانی رانندگی میکنم آمپر بالا میره و فن کار میکنه خصوصا اگه یکم سر بالایی باشه بعد فن میره دور تند ماشین جوش میاره رادیات کاملا سرده و فن فقط باد سرد میزنه ترموستات واترپمپ هم عوض کردم اما باز همون داستانه رادیات رو باز کردم داخل فشار آب گرفتم از پایین آب تمیز میاد رادیات ساز هم گفت رادیاتت مشکلی نداره به نظرتون دیگه از چی میتونه باشه
سلام، متاسفانه این نشانه واشر زندگی است. فعلا مشکلی نیست ولی بعداً باید عوض شود.
سلام وقت بخیر من یک ساینا دارم هرچی فشنگی اب با درب رادیاتور عوض میکنم فایده نداره و اب پس میزنه علتش چیه هیچ علائمی هم از سوختن واشرسلندنداره ترمستات و… خراب نسیتن رادیاتورشم سالمه نشون هرکی میدیم متاسفانه نمیتونه عیب یابیش کنه کسی میدونه عیبش چیه!؟
سلام دوست عزیز
محل بسته شدن درب رادیات بیضی شده، باید پلاستیک بالا رادیاتور عوض شود یا رادیات کامل عوض شود. مشکل حل میشود.
سلام وقت بخیر من پراید صبا دارم وقتی یه سر بالایی جزئی میشه امپر بالا میاره بعضی وقتا هم درست کار میکنه و مشکلی نداره ترموستات و فشنگی اب هم عوض کردم ..شده همون مسیرو با کولر روشن رفتم ولی امپر بالا نرفته و همون مسیر بعضی وقتا امپر بالا میاره بدون کولر گرفتن دلیلش چی میتونه باشه ممنونم توضیح بدین
سلام، رادیاتور را شستشو دهید و فن رادیاتور را عوض کنید.
سلام ماشین پراید مدل ۹۰دارم نه آب کم میکنه از جایی هم نشتی نداره ولی جنت شلنگ رادیاتور تو فشاره میشه راهنمایی کنید ترموستات و دره رادیاتور و واتر پمپ هم عوض کردم
سلام، اگر منظور شما این است که لوله متورم شده است یعنی واشر سر سیلندر از سیلندر 2 و 3 دچار از بین رفتگی شده است. که سر سیلندر نیاز به تراشکاری دارد.
با سلام
من ماشین ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر دارم منبع انبساطش یکم ترک جزئی داشت تعویض کردم
ولی با اینکه تازه تعویض کرده بودم دوباره ترک خورده و از شیلنگ بالای منبع انبساطم ابی نمیره توی مخزن
سلام، به احتمال زیاد سیستم خنک کاری دچار گرفتگی شده است. احتمال دوم خودرگی پرههای واتر پمپ است.
سلام وقت بخیر
ماشینم پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هست و مشکلی که داره اینکه توی جاده امپرم یهو بالا رفت زدم کنار از قمقه دیدم اب پس داده ( البته میره بالا و اب پس میزنه باز امپر میاد پایین )
گفتن رادیات بخاری گرفته ، تعویض کردم گفتن ترموستات و فشنگی خرابه عوض کردم گفتن رایادتو هم تعویض شده
توی داخل شهر اصلا همچین نمیشه ولی توی جاده باز همینطور میشه ، علت چیه ؟؟؟؟
زمانی که آب رادیاتور را بیش از حد پر کنید ترموستات اضافه آب رادیاتور را از ماشین خارج میکند تا از ترکیدن سیستم خنک کاری ممانعت کند.
سلام خسته نباشید من ماشین پراید ۷۸ دارم وقتی خاموش میکنم قلت میزنه علت چیست
با سلام، درب رادیاتور شما ایراد دارد. اگر مشکل با تعویضض درب حل نشد باید پپلاستیک بالای رادیاتور تعویض شود.
با سلام.ممنون از کچراهنمایی های عالی شما.خدا خیرتان بدهد.بنده ماشین پراید 132 مدل 88 هستش دارم.امشب تو شهر دیدم از زیر ماشین سمت راننده داره آب میریزه از داخل قمقمه بغل کاپوت.بررسی کردم دیدم فن ماشین کار نمیکنه.فشنگی و ترموستات رو هم یه هفته پیش عوض کردم.
ممنون میشم راهنماییم کنین.
با سلام، ریزش آب تا حدی طبیعی بوده و نوعی سوپاپ اطمینان است. اما اتصالات فن و موتور فن نیاز به بررسی دارد.
سلام
من پارس سال مدل ۹۴ دارم امپر ماشین در عرض دو دقیقه میرسه وسط و بعد از خنک شدن ماشین مخزن رادیاتور خشک خشک میشه واشر سر سیلندر و ترموستاتم عوض کردم رادیاتورم شستم نشتی هم نداره ولی بازم امپر سریع میرسه وسط
با سلام، سیستم شما هواگرفته و نیاز به هواگیری اصولی دارد.
سلام پژو ۴۰۵ دارم بعداز ده دقیقه کار کردن فن ماشین روشن میشه دیگه خاموشم نمیشه ترموستاتم عوض کردم درست نشد .شلنگ بالاخیلی داغه ولی شلنگ پایین سرده ممنون میشم راهنمایی کنید ممنون خداحافظ
با سلام، احتمالا رادیاتور شما کاملا مسدود شده و باید تعویض شود.
باسلام تیبا ۹۲ دارم،تازه واشر سرسیلندر عوض کردم،ولی بازم مثل قبل،آب که میریزم واستارت میزنم هنوز گرم نشده،اولا شروع به سرریز کردن میکنه،حرکت هم که میکنم داغ که میشه،آمپر از خط سوم پایین نمیاد،رادیات سرد است،وذخیره آب هم پر میشود،البته نشتی هم دارد ولی در حد خیلی کم،لطفا راهنمایی کنید،ممنون از راهنماییهاتون.
با سلام، واتر پمپ شما از بین رفته ایست. نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
سلام ، سطح ضد یخ در منبع انبساط پراید کم نمیشه و پایین نمیاد اما آب رادیاتور کم میشه به طوری که هر ده روز بین نیم تا یک لیتر آب رادیاتور اضافه میکنم ، نشتی هم وجود نداره
با سلام، ممکن است زمان سوختن واشر خدروی شما نزدیک باشد.
سلام من پژو۴۰۵ دارم موقعی که باسرعت ۸۰به بالا برم ماشینم آمپردمایش میره بالا.اگه کولرروشن کنم زودترمیره
با سلام، احتمالا واترپمپ یا رادیاتور نیاز به تعویض دارد.
سلام ۴۰۵ تک دارم
درب رادیاتور هر چی میخرم اب میزنه بیرون
آمپر حتی به وسطم نمیرسه و ۱ لیتر آب کم میشه
واقعا موندم چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام، درب رادیاتور شما باید عوض شود و اگر مشکل حل نشد رادیاتور را تعویض کنید.
باسلام و عرض ارادت :
ماشین من آب قمقه را درفاصله 250کیلو متری خالی می کند و هیچ گونه نشتی هم نشان نمی دهد لطفا راهنمایی بفرمائید مشکل از کجاست ؟ باتشکر
با سلام، احتمالا نشتی دارد وگرنه حجم آب کاهش پیدا نمیکرد.
با سلام پراید مدل ۸۹ دارم که با پس زدم آب رادیاتور به به داخل قمقمه مواجه شدم و در روز نیم لیتر آب کم میکنه ماشین بلکه بیشتر دلیلش چی میتونه باشه
با سلام، ماشین شما دچار سوختگی واشر شده و باید سرسیلندر باز شود.
سلام خداقوت ماشین من 405 مدل 85
الان یک طرف رادیاتورم سرده یک طرفش گرم و هوا هم گرفته علتش چیه؟ واشر هم تازه عوض کردم با ترموستات، ممنون
سلام، رادیاتور شما به دلیل گرفتگی نیاز به سیخ زده و شستشو دارد.
سلام ماشین بنده تیبا 94هستش الان تقریبا یک هفته ای میشه که ماشین ریمپ کردم و دمای آب رو هم پایین آوردم
و از روزی که ماشین ریمپ شده موتور سریع داغ میکنه ژنت های ورودی و خروجی رادیات هم داغ میشن اما خود رادیات کاملا سرده اگه امکانش هست بنده رو راهنمایی کنید که باید چیکار کنم.
با سلام، باید از کسی که خودروی شما را ریمپ کرده تقاضا کنید که خودروی شما را بررسی کند. احتمالا ریمپ درست انجام نشده است.
سلام ماشین روآ۸۷دارم استارت میزنم روشن میشودبعدازده دقیقه حرکت کردن آمپرمیادبالاوچراغ دماواستپ روشن میشودوبعداز۵دقیقه ماشین رامیزنم کناریابادنده سنگین وسرعت کم حرکت میکنم آمپرمیادپایین رادیات راشستم وسیع زدم واترپلو بازکردم گفتندسالمه ولی آب درادیات گردش نداره وبافشارازدرب رادیات میزندبیرون لطفاراهنمایی فرماید
سلام، رادیاتور شما نیاز به شستشو و احتمالا تعویض دارد.