تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

از بین بردن بوی سیگار در ماشین با 6 روش!

خودروسرویس و نگهداری

ممکن است در ماشین خود سیگار کشیده باشید یا فردی به انجام این کار در ماشین‌تان پرداخته باشد و بخواهید بوی بد آن را از ماشین خود بیرون کنید، اما نتوانسته‌اید. معمولاً این اتفاق بیشتر برای رانندگان خودروهایی پیش می‌‌آید که مسافرکشی می‌‌کنند. وجود بوی سیگار در ماشین، برخی اوقات بسیار آزاردهنده بوده و ممکن است اگر خودتان هم سیگار نکشیده باشید، محکوم به انجام این کار شوید. بعضی‌وقت‌ها از بین بردن بوی سیگار در ماشین کار بسیار دشواری بوده و هرچقدر هم که از اسپری‌ها و خوشبوکننده‌های ماشین استفاده کنید، این بو رفع نمی‌شود.

نکات کلیدی

  • اولین قدم برای از بین بردن بوی سیگار در ماشین، باز کردن پنجره خودرو است تا بوی سیگار در کابین ماندگار نشود.
  • بهترین روشی که می‌‌توانید برای از بین بردن بوی سیگار در ماشین از آن استفاده کنید، به‌کارگیری سرکه سفید است.
  • زغال با خاصیت جذب‌کنندگی بو، به‌راحتی می‌‌تواند بوی سیگار را هم به خود جذب کند.
  • بهترین روش برای از بین بردن بوی سیگار روکش ماشین، استفاده از جوش شیرین است.

بهترین ترفند برای خلاص شدن از بوی سیگار در ماشین

علاوه‌بر این‌که با بوی بد سیگار، خودتان و سرنشینان خودروتان اذیت می‌‌شوید، ممکن است پس از مدتی برای‌تان مشکلات جدی همچون: سرطان و مشکلات ریوی به‌وجود بیاید. شاید درک این موضوع کمی سخت باشد، اما مشکلات نامبرده‌شده حاصل از دود و بوی سیگار از نظر علمی ثابت شده‌اند.

استشمام بوی سیگار به مدت طولانی باعث به‌ خطر‌ افتادن سلول‌های بدن افراد می‌‌شود؛ دود یا بوی سیگار روی ماده ژنتیکی سلول‌ها اثر منفی گذاشته و امکان دارد که سمی مضر را در بدن ایجاد کند. در واقع از بین بردن بوی سیگار در ماشین مساوی با حفظ سلامتی راننده و سرنشینان است.

پس اگر شما فردی سیگاری هستید و نمی‌خواهید که آسیب‌های سیگار به فرزندان‌تان منتقل شود، بهتر است پیش از آن‌که آن‌ها سوار ماشین شوند، اثرات باقی‌مانده سیگار را در ماشین خود حذف کنید. اگر این کار را انجام ندهید، اجازه داده‌اید که کابین خودروی‌تان پر از مواد شیمیایی و مضر باشد.

بهترین روشی که می‌‌توانید برای از بین بردن بوی سیگار در ماشین از آن استفاده کنید، به‌کارگیری سرکه سفید است. ممکن است بپرسید نمی‌توان از سرکه‌های دیگر برای این کار بهره برد؟ در پاسخ باید بگوییم اثرات سرکه‌های دیگر همانند اثر سرکه سفید خالص و تند نیست.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

برای این‌که بتوانید با استفاده از سرکه سفید محیط غیرمتوازن شیمیایی کابین ماشین خود را عاری از هرگونه اثرات سیگار کنید، می‌‌توانید این کار را با 2 روش انجام دهید. در اولین شیوه لازم است محلولی از مقداری سرکه و 2 لیوان آب را درست کرده و درون یک اسپری بریزید.

حال نوبت آن است که با اسپری‌ کردن این محلول روی شیشه‌ها، قدمی بزرگ در جهت از بین بردن بوی سیگار در ماشین بردارید. اگر نگران باقی‌‌ماندن بوی سرکه روی شیشه‌ها هستید، کافی است مقداری به آن زمان بدهید تا خشک شود؛ پس از خشک‌ شدن شیشه‌ها بوی سرکه هم از بین می‌‌رود.

روش دیگری که می‌‌توان با استفاده از سرکه بوی سیگار در ماشین را رفع کرد، قرار‌ دادن مقداری از آن در ماشین است. برای این کار باید کمی از سرکه را درون یک ظرف کوچک بریزید و داخل خودروی‌تان بگذارید. برای از بین بردن بوی سیگار در ماشین با این ترفند، باید شب تا صبح به آن مهلت دهید. احتمال این‌که صبح روز بعد بوی سیگار رفع شده باشد، بسیار زیاد است.

رفع بوی سیگار ماشین

استفاده از خوش‌بوکننده‌ها و عوض‌ کردن فیلتر هوای اتومبیل

اگر قصد ندارید عادت سیگار کشیدن خود را ترک کنید، پس بهتر است برای از بین‌ بردن بوی آن راه چاره‌ای بیابید. بسیاری از افراد سیگاری برای این‌که بوی سیگار را از ماشین خود خارج کنند، اسپری‌ها یا عطرهای مختلفی را برای خودرو خود استفاده می‌‌کنند.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

شاید این کار برای چند ساعت اول کاری معقول به‌نظر برسد و بتوان بوی سیگار را رفع کرد؛ اما پس از گذشت ساعاتی می‌‌توانید دوباره بوی سیگار را در ماشین حس کنید. اولین قدم در جهت از بین بردن بوی سیگار در ماشین این است که هنگام سیگار کشیدن، پنجره خودرو را باز کنید تا بو در کابین ماندگار نشود.

به‌راحتی می‌‌توانیم بگوییم که استفاده از اسپری‌های خوش‌بوکننده هیچ تاثیری در رفع این مشکل ندارند؛ حتی افراد سیگاری گمان می‌‌کنند که با زدن عطر به خودشان می‌‌توانند بوی سیگار را دور کنند، اما بوی سیگار آن‌قدر قوی است که حتی اثر عطرهای گران‌قیمت را هم از بین می‌‌برد. بهتر است پس از کشیدن سیگار، ته‌مانده آن را درون ماشین قرار ندهید و قسمت جلویی شیشه خودروی‌تان را شسته یا با یک پارچه نم‌دار تمیز کنید.

از بین بردن بوی سیگار در ماشین با عوض‌ کردن فیلتر هوای آن هم امکان‌پذیر است. وقتی شما در ماشین سیگار می‌‌کشید، یکی از منابع اصلی بوی آن فیلتر هوا است؛ زیرا فیلتر به‌راحتی بوی سیگار را به خود جذب می‌‌کند. با عوض‌ کردن این بخش اتومبیل می‌‌توانید تا حدودی از شر بوی بد سیگار در امان بمانید.

از بین بردن بوی سیگار در خودرو

مواد طبیعی و خاصیت آن‌ها در از بین بردن بوی سیگار خودرو

بسیاری از مواد طبیعی می‌‌توانند به شما در از بین بردن بوی سیگار در ماشین کمک کنند. معمولاً این مواد در اکثر خانه‌ها یافت می‌‌شوند و نیازی نیست که حتماً برای تهیه آن‌ها هزینه زیادی کنید. در ادامه برخی از این مواد و خاصیت‌شان در رفع بوی سیگار را نام برده و توضیح می‌‌دهیم.

  • زغال

شاید بگویید این ماده چگونه می‌‌تواند بوی سیگار را از بین ببرد؟ زغال که بویی ندارد! این ماده با خاصیت جذب‌کنندگی بو، به‌راحتی می‌‌تواند بوی سیگار در خانه و خودرو را هم به خود جذب کند.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

شاید دیده باشید که برخی از افراد در یخچال خود تکه‌ای از زغال را قرار می‌‌‎دهند تا بوی اضافی مواد گرفته شود. برای از بین برن بوی سیگار در ماشین با استفاده از زغال باید مقدار متوسطی از آن را درون پاکت و در صندوق عقب یا روی صندلی پشت قرار دهید و به آن اجازه دهید که یک شبانه‌روز در خودرو بماند.

  • قهوه

قهوه بوداده برای این کار فوق‌العاده است. بوی خوش قهوه می‌‌تواند به‌آسانی جایگزین بوی سیگار شده و در ماشین غالب گردد.

اگر شما طرفدار قهوه هستید یا از بوی آن خوش‌تان می‌‌آید، می‌‌توانید برای از بین بردن بوی سیگار در ماشین، مقداری از دانه‌ها یا پودر قهوه را درون یک ظرف کوچک به‌مدت چندین ساعت یا در طول یک شب داخل خودروی‌تان قرار دهید.از بین بردن بوی سیگار خودرو

  • دارچین و عطر خوب آن

اگر آن دسته از افرادی هستید که بوی دارچین را دوست دارند، می‌‌توانید تکه‌ای از چوب دارچین یا پودر آن را درون کمی آب ریخته و بجوشانید. پس از به‌جوش‌آمدن باید فورا آن را به درون ماشین منتقل کنید تا با بخاری که از خود ساطع می‌‌کند، به از بین بردن بوی سیگار در ماشین کمک کند.

در روش‌هایی که ذکر کردیم نکته مهمی وجود دارد؛ لازم است هنگام انجام آن‌ها درب و پنجره‌های خودرو را کاملاً ببندید.

تمیز کردن بخش های داخلی ماشین و از بین بردن بوی سیگار

برای این‌که بتوانید ماشین‌تان را عاری از بوی سیگار کنید، باید پیش از اقدام به انجام شیوه‌های گفته‌شده، تمامی قسمت‌های داخلی کابین را تمیز کنید. برای انجام این کارها به ابزاری نیاز دارید که به شما در راحت‌تر شدن این فرآیند کمک کنند.

فرچه، جاروبرقی کوچک، جارو و یک اسپری هوا که برای رفع گردوخاک و از بین بردن بوی سیگار در ماشین احتیاج دارید، از وسایل موردنیاز برای شروع کار هستند. اگر نمی‌توانید یا وقت آن را ندارید که خودتان کابین داخلی ماشین را تمیز کنید، می‌‌توانید به یک کارواش رفته و خودرو خود را به افراد حاضر در آن‌جا بسپارید.

در مرحله اول بهتر است که زیرپایی‌ها را با استفاده از مواد شوینده خوش‌بو و فرچه بشویید و اجازه دهید که خشک شوند؛ پس از خشک‌ شدن دوباره آن‌ها را در جای خود قرار دهید.

اگر از جاسیگاری برای انداختن ته‌مانده سیگار خود در ماشین استفاده می‌‌کنید، باید برای از بین بردن بوی سیگار در ماشین، آن را زودبه‌زود تمیز کنید.

همچنین شما می‌‌توانید پس از شستن جاسیگاری، به آن عطر یا اسپری بزنید. برای این‌که بوی سیگار را به بهترین شکل از اتومبیل‌تان خارج کنید، باید پس از انجام تمامی کارها، درب‌ها را باز گذاشته و تهویه هوای گرم را روی حالت 30 دقیقه‌ای قرار دهید.

از بین بردن بوی سیگار روکش ماشین

از بین بردن بوی سیگار روکش ماشین

بهترین روش برای از بین بردن بوی سیگار روکش ماشین، استفاده از جوش شیرین است. این ماده هم یکی از مواد در دسترس عموم بوده که کاربردهای زیادی دارد.

برای از بین بردن بوی سیگار در ماشین و روکش صندلی‌های آن لازم است یک فرچه را بردارید و مقداری جوش شیرین روی آن بریزد.

سپس فرچه را روی روکش‌ها بکشید تا جوش شیرین کاملاً درون پارچه نفوذ کند. بهتر است 24 ساعت به آن فرصت دهید و پس از گذشت این مدت با یک جاروبرقی جوش شیرین اضافی را از روی روکش‌ها جمع کنید.

از بین بردن بوی سیگار ماشین

سخن پایانی

بسیاری از مواد طبیعی دارای خاصیت جذب‌کنندگی بالای بو هستند که می‌‌توان جوش شیرین و زغال را در این دسته قرار داد. برخی مواد هم با بوی خوبی که دارند، می‌‌توانند بوی کلی فضا را از بین ببرند. از بین بردن بوی سیگار در ماشین با استفاده از هر 2 نوع ماده امکان‌پذیر است.

پیش از آن‌که هرکدام از این ماده‌ها را برای بهتر کردن بوی ماشین خود استفاده کنید، ابتدا باید کل فضای داخلی کابین را به‌خوبی تمیز کنید تا بتوانید خاصیت شگفت‌انگیز آن‌ها را ببینید. ماندن بوی سیگار باعث ناراحتی شده و مشکلات جدی را برای سرنشینان ایجاد می‌‌کند. در نهایت فراموش نکنید که شما با استفاده از سرویس نظافت در محل آچاره، بوی بد منزل و خودروی خود را در زمان کوتاهی برطرف کنید.

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید