8 روش فوق العاده آسان برای ساخت لوله بازکن خانگی

ساختمانلوله کشی و تاسیسات

آیا با لوله باز کن خانگی آشنا هستید؟ همه ما علائم هشداردهنده انسداد لوله فاضلاب را می‌­دانیم. تخلیه سینک ظرفشویی کمی بیشتر طول می­‌کشد. در هنگام دوش گرفتن، استخر بزرگی از آب در اطراف پاهای خود مشاهده می‌­کنید؛ همچنین وجود بوهای عجیب و ناخوشایند! همه این‌ها علامت‌هایی هستند که نشان می‌­دهند به‌زودی با گرفتگی و مسدود شدن لوله فاضلاب مواجه خواهید شد.

سپس یک روز، لوله تخلیه شما کاملا مسدود شده است. این مسئله­ مهمی است که شما باید سریعا آن را برطرف کنید یا با ترکیدگی لوله آشپزخانه یا سرویس بهداشتی روبه‌رو شوید. ممکن است موهای زائد و تفنگی جمع شده در سطح لوله تخلیه را از بین ببرید، اما هیچ اتفاقی نمی‌­افتد. مقداری لوله بازکن مایع را امتحان می‌­کنید، همچنان بی فایده است.

در قدم بعد تلمبه را امتحان می‌­کنید، اما چه اتفاقی می‌­افتد که رفع انسداد لوله رخ نمی­‌دهد؟ در این مقاله، 10 روش کارآمد برای مقابله با انسداد لوله قبل از استفاده از لوله کشی گران قیمت اضطراری، به‌عنوان ساخت لوله بازکن خانگی آورده شده است.

اگر تا به حال با مشکل گرفتگی لوله آشپزخانه، حمام یا سرویس بهداشتی خود مواجه شده‌­اید، برای آشنایی با روش­‌های خانگی باز کردن لوله ساختمان، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

روش‌­های رفع انسداد لوله و استفاده از لوله بازکن خانگی

آویز سیم خم شده

این روش به اندازه کافی ساده، اما به‌طرز شگفت‌انگیزی موثر است و شما می‌توانید از این روش حتی برای باز کردن گرفتگی لوله سینک ظرفشویی هم استفاده کنید. یک آویز کت سیم دار معمولی را بردارید و تا جایی که می‌توانید آن را صاف کنید.

سپس، یک انتهای آن را خم کرده تا قلابی کوچک ایجاد کنید. به‌عنوان یک لوله بازکن خانگی آن را از پشت درب فاضلاب فشار داده و مانند حالت ماهیگیری، کار باز کردن لوله را شروع کنید.

شما باید بتوانید انواع موها و چیزهای تیز و زننده را از لوله تخلیه خارج کنید. به یاد داشته باشید، شما همیشه می­‌خواهید مواد اضافی را بیرون بکشید، نه اینکه آن را بیشتر به سمت داخل فشار دهید.

وقتی که مواد اضافی را خارج کردید، آب گرم را به داخل لوله وارد کنید تا محل موردنظر را به‌خوبی پاک کند.

لوله بازکنی خانگی سیم خم

جوش شیرین و سرکه؛ یک لوله بازکن خانگی فوق‌العاده

جوش شیرین و سرکه به‌عنوان لوله بازکن چاه فاضلاب، یک ترکیب بسیار عالی‌ست. بدین منظور، 1/3 فنجان جوش شیرین را با 1/3 فنجان سرکه در یک پیمانه اندازه‌گیری مخلوط کنید. محلول تهیه‌شده فورا شروع به جوشیدن و تولید گاز خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که شما نباید هرگز وقت را تلف کنید و باید سریعا ترکیب لوله بازکن خانگی را در لوله تخلیه مسدود شده بریزید. این عمل جوش زدن محلول به از بین بردن مواد اضافی گیر افتاده، مو و لکه ­هایی که در لوله جمع شده‌­اند، کمک خواهد کرد.

اگر می‌­توانید، اجازه دهید تا به مدت یک ساعت یا حتی یک شب به همین حالت باقی بماند. در نهایت، لوله را با آب گرم بشویید. متناوبا، ابتدا جوش شیرین خشک را روی سرکه بریزید و این عمل را تکرار کنید تا لوله گرفته شده از مواد اضافی، تخلیه و تمیز شود.

لوله بازکن با جوش شیرین و سرکه

خلا مرطوب و خشک

اگر خلا خشک و مرطوب داشته باشید، می­‌تواند به عنوان ابزار لوله بازکن خانگی عالی برای از بین بردن مواد زائد و زهکشی تبدیل شود. ابتدا آن را روی خلا تنظیم کنید.

برای جلوگیری از خراب شدن، دریچه را بپوشانید. سپس، محکم‌­ترین مهر و موم ممکن را روی تخلیه ایجاد کنید. ممکن است بخواهید خلاقیت به خرج دهید و یک سر پیست قدیمی را برای این منظور تطبیق دهید.

با روشن شدن خلا در بالاترین حالت، می‌­تواند به اندازه کافی قدرت داشته باشد تا لوله را به سمت بالا و داخل کیسه خلا بکشد.

محاسبه رایگان هزینه لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان!

آب جوش؛ بهترین لوله بازکن خانگی

استفاده از آب یکی از ساده‌­ترین روش‌­ها برای باز کردن گرفتگی لوله است. کتری را بگذارید (یا اگر کتری ندارید از اجاق گاز یا مایکروویو استفاده کنید) و به اندازه کافی مقداری از آب را بجوشانید.

اکنون به عنوان یک لوله بازکن، آن را در 2 تا 3 مرحله به‌آرامی در تخلیه ریخته و اجازه دهید تا آب داغ بین هر ریختن چند ثانیه کار کند. این روش معمولا ساده‌­ترین و سریع‌­ترین راه برای خارج شدن مواد زائد از محفظه تخلیه است.

لوله بازکن خانگی

سود سوز آور

سود سوز آور نیز یک لوله بازکن خانگی عالی برای تخلیه مواد گیر افتاده داخل سینک ظرفشویی یا چاه فاضلاب است. 3/4 گالن آب سرد را در یک سطل حلزونی بریزید و سپس 3 فنجان سود سوز آور اضافه کنید.

آن را با یک قاشق چوبی قدیمی خوب هم بزنید. ترکیب به دست آمده شروع به جوشیدن و تولید گاز می­‌کند. آن را در آبکش ریخته و بگذارید 20-30 دقیقه بماند، سپس آبکش را با آب جوش شستشو دهید.

در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. لازم به ذکر است که برای کار با این لوله بازکن قوی باید دستکش لاستیکی و محافظ چشم تهیه کنید. این مواد همچنین برای رفع گرفتگی چاه تخلیه لباسشویی هم کارایی دارد.

سود سوز آور (که به آن سدیم هیدروکسید نیز می­‌گویند) می­‌تواند باعث سوختگی شیمیایی ناخوشایند شود. شما می‌­توانید مواد موردنیاز را از فروشگاه سخت‌افزار محلی خود تهیه کنید، اما همیشه در کار با آن‌ها محتاط باشید.

لوله بازکن خانگی با سود سوزآور

نمک و جوش شیرین

نمک و جوش شیرین نیز یک لوله بازکن خانگی شگفت انگیز است. بدین منظور، 1/2 فنجان نمک را با 1/2 فنجان جوش شیرین مخلوط کرده و در داخل چاه مسدود شده، بریزید.

اجازه دهید تا به مدت 10-20 دقیقه بماند، سپس آب جوش را به داخل چاه بریزید. لوله بازکن خانگی نمک، جوش شیرین و آب جوش یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌­کنند که حل کننده‌­ی بدترین حالت انسدادهاست.

لوله بازکنی خانگی جوش شیرین و نمک

مواد شوینده ظرف

مواد شوینده ظرف و ظروف آشپزخانه نیز می­‌توانند به‌عنوان یک لوله بازکن خانگی مورد استفاده قرار گیرد. اگر توالت فرنگی شما مسدود است، 1/4 فنجان مواد شوینده ظروف را در داخل آن بریزید. سپس، مقداری آب را بجوشانید.

مایع تمیزکننده ظروف به‌عنوان روان‌کننده عمل کرده و به از بین بردن باقی مانده چربی کمک می‌­کند. سپس، آب داغ را به سمت پایین بریزید و برای پاکسازی کامل گرفتگی آماده شوید.

لوله بازکنی خانگی با مواد شوینده

جوش شیرین، سرکه، نیروی جاذبه و فشار؛ بهترین لوله بازکن خانگی

ترکیب جوش شیرین، سرکه، نیروی جاذبه و فشار یک لوله بازکن خانگی خارق­ العاده است. اگر لوله فاضلاب حمام شما مسدود شده است، مقداری از جوش شیرین و سرکه را مخلوط کنید.

این ترکیب می­‌تواند به‌عنوان یک لوله بازکن قدرتمند برای چاه فاضلاب حمام عمل کند. آن را در فاضلاب بریزید و سپس درپوش را روی آن قرار دهید.

بعد از 45-60 دقیقه، وان را با آب پر کنید. سپس درپوش را بردارید. فشار 40-60 گالن آب باید به اندازه کافی باشد تا انسداد ناشی از جوش شیرین و سرکه را از بین ببرد.

جمع‌بندی

در این مطلب 8 نکته سریع و آسان برای ساخت لوله بازکن خانگی ارائه شد که به شما کمک می‌­کنند با سرسخت‌ترین انسداد و گرفتگی­‌های لوله فاضلاب مقابله کنید.
در صورتی که شما برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب ساختمان به کمک احتیاج داشتید، تیم متخصصی آچاره به‌منظور ارائه خدمات لوله کشی ساختمان در کنار شما خواهند بود.

منبع:

https://www.wisebread.com/10-really-easy-ways-to-unclog-drains

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا