بهترین زمان هواگیری رادیاتور

سرمایش و گرمایشرادیاتور شوفاژگرمایش

آیا شما نیز به‌دنبال بهترین و مناسب‌ترین زمان هواگیری رادیاتور خود هستید؟ آیا می‌دانید که به‌شکل دستی نیز می‌توانید هوای اضافه موجود در رادیاتورهای خود را خارج کنید؟ از شما می‌خواهیم که مطالب پیش روی خود را تا آخر دنبال کرده و از این طریق جالب‌ترین اطلاعات را در خصوص این امر به دست آورید.

هواگرفتن شوفاژ چه مشکلی بوجود می‌آورد؟

وجود هوا در سیستم رادیاتور مشکلات زیادی به وجود می‌آورد که اگر حل نشود منجر به اختلال در سیستم می‌شود.

 

هواگیری رادیاتور چیست؟

هواگیری رادیاتور و شوفاژ یا همان Radiators Bleeding راهکار یکی از شایع‌ترین و رایج ترین مشکلات رادیاتور یعنی هوا گرفتن رادیاتور است که ممکن است سیستم گرمایشی ساختمان شما را با مشکلات بسیار زیادی مواجه سازد. حال سوال این است که در چه مواقعی بایستی هواگیری شوفاژ را انجام دهیم؟ در پاسخ به این سوال می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • شنیده شدن صدای شرشر آب از داخل رادیاتورها
  • سرد بودن یک طرف رادیاتور
  • کافی نبودن گرمای رادیاتور

با نزدیک شدن به فصل سرما، بسیاری از مردم به‌دنبال سرویس و تعمیر پکیج ها و تعمیر رادیاتور خود هستند تا از این طریق از بهترین گرمای پکیج لذت برده و فصل سرمای خوبی را پشت سر بگذراند. شما نیز می‌توانید قبل از هرکاری هواگیری رادیاتور ساختمان مسکونی و اداری خود را انجام داده و از این طریق بهترین هوای گرم را برای خود به ارمغان آورید.

رادیاتورها اصلی‌ترین منابع حرارتی هستند که به پکیج دیواری یا موتورخانه متصل بوده و آب گرم موردنیاز خود را از این 2 روش دریافت می‌کنند. البته در بسیاری از مواقع ممکن است وجود جریان های هوایی در لوله های رادیاتور، سیستم آب‌رسانی را با مشکل بسیار زیادی مواجه کرده است.

در نتیجه شما نمی‌توانید از سیستم گرمایشی خود نهایت بهره مندی را داشته باشید. در ادامه مقاله سعی بر آن را داریم تا در مورد علت و نحوه هواگیری رادیاتور و شوفاژها توضیحات بیشتری را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

علت هوا گرفتن رادیاتورها: هواگیری رادیاتور

همانطور که اشاره شد، رادیاتورها به وسیله هایی گفته می شود که با گردش آب داغ در داخل لوله های خود، موجب گرم شدن محیط می شود و اگر هوایی در داخل این لوله ها نفوذ کند، ممکن است جریان آب گرم به بهترین شکل ممکن صورت نگیرد.

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که سبب شده تا بسیاری از افراد به‌دنبال هواگیری رادیاتور باشند. شما نیز می‌توانید تا قبل از این‌که مشکل بزرگی به وجود آید، اقدامات لازم برای هواگیری رادیاتور را انجام دهید.

از مهمترین علت های هوا گرفتن رادیاتور و شوفاژ می‌توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  • هوایی که در داخل لوله های شوفاژ وجود دارد، ممکن است از راه‌های مختلف وارد این وسیله شده باشند؛ که از اصلی‌ترین این راه‌ها می‌توان به سیستم گرمایشی مرکزی اشاره کرد.
  • امکان سوراخ شدن رادیاتورها و ورود هوا از طریق همین سوراخ‌ها که منجر به گرم نشدن رادیاتور و شوفاژ می‌شود.
  • ممکن است که هوای موجود در رادیاتورها از طریق مخزن آب‌رسانی به سیستم گرمایشی وارد شده و از این طریق نیز به رادیاتورها راه پیدا کرده باشد.
  • در صورتی که لوله ها دچار رسوب و زنگ‌زدگی شوند، نیز ممکن است هوا وارد رادیاتور شود.

هر یک از این راه‌های گفته شده، از اصلی‌ترین مشکلات برای ورود هوا به داخل رادیاتورها است.

هواگیری رادیاتور پره ای


نحوه هواگیری رادیاتور به شکل دستی

هواگیری رادیاتور به روش دستی یکی از رایج ترین راه های هواگیری رادیاتور است که شما می‌توانید پیچ مخصوص و تعبیه شده در رادیاتور را به‌آرامی بچرخانید. البته قبل از هر چیز و برای یافتن بهترین زمان هواگیری رادیاتور و شوفاز، باید وجود نشتی در رادیاتور را مورد بررسی قرار دهید.

هواگیری رادیاتور به روش دستی بسیار آسان است و شما می‌توانید با باز کردن شیر خروجی شوفاژ، هوای اضافه داخل رادیاتورهای خود را تخلیه کنید که البته توجه نمایید آب از شوفاژ به بیرون انتشار پیدا نکند.

شما می توانید قبل از روشن کردن رادیاتورها، اقدامات مربوط به هواگیری شوفاژ های خود را انجام دهید و سپس با خیال راحت، رادیاتورهای خود را برای فصل سرد آماده کرده و از گرمای لذت‌بخش آن نیز نهایت بهره را ببرید.


نحوه هواگیری رادیاتور به شکل اتوماتیک

هواگیری رادیاتور به شکل اتوماتیک از دیگر راه های هواگیری شوفاژ است که در این روش شما می‌توانید از طریق سیستم مرکزی نسبت به هواگیری رادیاتور ساختمان خود اقدام کنید.

البته این مدل از هواگیری مربوط به پکیج‌های مدرن بوده و شما می‌توانید به این منظور، دکمه مربوط به هواگیری رادیاتور را پیدا کرده و آن را فشار دهید.

شما می‌توانید برای انجام این روش به دفترچه راهنمای استفاده از پکیج خود نیز مراجعه داشته باشید و امر هواگیری شوفاژ را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

هواگیری رادیاتور پره ای


مشکلات وجود هوا در رادیاتور شوفاژ

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین نگرانی که بسیاری از مردم قبل از هواگیری رادیاتور دارند، این است که اگر نتوانند هواگیری لازم را در زمان مناسبی انجام دهند، در این صورت چه مشکلات و اتفاق های ناگواری ممکن است به وجود آید؟

از مهمترین و اصلی ترین مشکلاتی که در صورت عدم هواگیری رادیاتور ممکن است مشاهده کنیم، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • وجود اکسیژن در داخل لوله های رادیاتور ممکن است به مرور زمان سبب ایجاد زنگ‌زدگی شود.
  • وجود هوا در داخل رادیاتور ممکن است سبب انسداد سیرکولاتور شده و در نتیجه سیستم گرمایشی نمی‌تواند وظیفه‌ی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.
  • ایجاد سر و صدای زیاد لوله های رادیاتور از دیگر مهمترین و اصلی‌ترین مواردی است که بسیاری از افراد با آن روبه‌رو هستند.
  • سرد شدن یک قسمت از رادیاتور از دیگر مهمترین آیتم‌هاست که در صورت نفوذ هوا به داخل رادیاتور می‌توان آن را مشاهده کرد.

شما همچنین برای دریافت بهترین خدمات در این زمینه با کمک متخصصین و استفاده از خدمات تعمیر رادیاتور آچاره، می‌توانید مشکلات این سیستم از جمله هوا گرفتن رادیاتور و تشخیص بهترین زمان هواگیری رادیاتور و شوفاژ را به‌راحتی به انجام برسانید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا