نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان

نقاشی دیوار و هر آنچه که درباره آن باید بدانید

ساختمانتعمیرات ساختماننقاشی ساختمان

یکی از مهم ترین اجزای هر خانه، دیوار های داخلی و خارجی آن می باشند. افراد می توانند با استفاده از دیوار ها، خلاقیت و سلیقه ی خود را به نمایش بگذارند. به طور مثال می توان روی آن را نقاشی کرد. نقاشی دیوار از زمان های دور تا به امروز ادامه داشته است. زیرا می تواند به طور کلی نمای خانه را تغییر دهد و آن را نو کند.

در زمان های گذشته افراد خود و به وسیله ی قلم مو این کار را انجام می دادند، اما کم کم این هنر به سمت طراحان دکوراسیون کشیده شد و شکلی مدرن تر و شیک تر به خود گرفت. طراحان برای نقاشی دیوار، روانشناسی رنگ، سبک دکوراسیون، تاثیر رنگ و … را در نظر می گیرند.


رنگ مناسب برای نقاشی دیوار

زمانی که افراد تصمیم می گیرند که نقاشی دیوار را انجام دهند، باید رنگ مناسب انتخاب کنند. زیرا این انتخاب مهم ترین قسمت آن می باشد. برای انتخاب رنگ باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. مهم ترین این نکات شامل موارد زیر می باشد.

  • اگر دوست دارید تمام دیوار های منزل خود را رنگ کنید بهتر است یک (رنگ روغنی یا رنگ پلاستیک) را انتخاب کنید و آن را در حجم های مختلف استفاده کنید. در واقع آن یک رنگ را به صورت کمرنگ و پررنگ استفاده کنید.
  • برای انتخاب رنگ مناسب برای دیوار اتاق ها و سالن پذیرایی باید به وسایل خانه دقت کنید و رنگی را انتخاب کنید که با آن ها هماهنگی داشته باشد. البته می توانید شما از یک ترکیب رنگ استفاده کنید که باهم ست باشند.
  • اگر اتاق ها و سالن پذیرایی تان کوچک است بهتر است برای نقاشی دیوار از رنگ های روشن استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر و روشن تر به نظر آید.

انتخاب رنگ برای نقاشی دیوار

  • برخی از افراد دوست دارند برای هر کدام از اتاق ها و سالن پذیرایی رنگ متفاوتی را استفاده کنند. اگر سلیقه ی شما این چنین است مابین اتاق ها و راهرو ها را خاکستری رنگ کنید تا بتوانید تناسبی بین آن ها ایجاد کنید.
  • برخی از منازل دیوار های بلندی دارند و افراد دوست دارند که کوتاه تر نشان داده شود. به این منظور این افراد باید نقاشی دیوار را تا 30 سانتی‌متر مانده به سقف تمام کنند و ادامه ندهند. سقف ها را نیز می توانند تیره کنند. این کار دیوار ها را کوتاه تر نشان می دهد.
  • برخی از خانه ها دیوار های کوتاهی دارند، افراد می توانند برای بلند تر نشان دادن دیوار ها نقاشی دیوار را تا سقف ادامه دهند و از رنگ های روشن استفاده کنند.
  • برای نقاشی دیوار انواع رنگ خنثی وجود دارند که می توان به وسیله ی آن ها عیوب و مشکلات خانه را رفع کرد.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

ایده های نوین برای رنگ کردن دیوار

بسیاری از افراد زمانی که اسم از نقاشی دیوار به میان می آید رنگی یک دست و بدون هیچ خلاقیتی را در نظر می گیرند و به همین سبب ممکن است علاقه ای به آن نشان دهند. اما می توان با کمی خلاقیت رنگ دیوار را به صورت چشمگیری خاص و زیبا کرد. مهم ترین ایده های نوین برای نقاشی روی دیوار به صورت زیر می باشد.

  1. یکی از ایده های نقاشی دیوار، مدل گوله پارچه است. در این روش باید یک گوله پارچه را به رنگ آغشته کنید و به صورت ضربه ای به دیوار بزنید. این روش رنگ آمیزی کاملا خاص و شیک است که به آن رگ رولینگ نیز می گویند.
  2. رگه دادن به رنگ یکی دیگر از ایده های نقاشی دیوار می باشد. در این روش می توان با استفاده از جارو و یا هر چیزی به صورت افقی و عمودی رنگ را همراه با رگه هایی روی دیوار نقاشی کرد. این نمونه از نقاشی شبیه به پارچه های کبریتی و کتان می باشد. به این ایده، استری نیز می گویند.
  3. برای نقاشی دیوار می توان از ابر و یا اسفنج کمک گرفت. برای اجرای این ایده تنها کافی است یک تکه ابر را به رنگ بزنید و پش از آن به صورت ضربه ای به دیوار بزنید.
  4. یکی دیگر از ایده های نقاشی دیوار انجام آن به صورت خالخالی می باشد. این ایده بیشتر برای اتاق خواب ها مناسب است و زیبایی زیادی دارد و همچنین به سرعت انجام می شود.
  5. ایده ی شطرنجی رنگ کردن دیوار یکی از زیباترین وخاص ترین ایده ها می باشد. برای اجرای این ایده می توان از دو رنگ مختلف و ترجیحا سفید و مشکی استفاده کرد تا زیبایی خود را بیشتر به نمایش بگذارد.
  6. ایده ی دیگری نیز برای نقاشی دیوار وجود دارد که بسیار خاص است. این ایده به نام رنگ رفته شهرت دارد. این ایده می تواند فضا را قدیمی و خاص نشان دهد. برای اجرای آن باید ابتدا دیوار را رنگ مات بزنید و در انتها با یک قلم موی بزرگ رنگ براقی را روی رنگ مات قبلی بزنید.

رنگ برای نقاشی دیوار

مراحل نقاشی دیوار

برای نقاشی دیوار که بتواند ماندگاری بالایی داشته باشد باید ابتدا عمل زیرکاری انجام شود. زیر کاری به معنای آماده‌سازی و تمیز کردن دیوار برای رنگ می باشد. آماده‌سازی نیز به معنی  زدودن چربی ها، هموار کردن دیوار، رفع برجستگی ها و فرو رفتگی های دیوار، جدا کردن وسایلی که روی دیوار چسبیده و … است. با آماده‌سازی دیوار و زیرکاری، دیوار آماده نقاشی است.

ابتدا نقاش دیوار را با یک رنگ رقیق رنگ می کند تا آمادگی لازم را برای نقاشی اصلی داشته باشد. بعد از رنگ کردن تمام دیوار و خشک شدن آن، نقاشی به مرحله ی دوم خود و رنگ اصلی می رسد. در مرحله ی دوم نقاشی ، رنگ باید غلیظ باشد و بتواند یک دست روی دیوار خود را نشان دهد.

مرحله دوم که مرحله نهایی نقاشی است باید با دقت انجام شود و تمام نقاط دیوار را پوشش دهد. بعد از پایان کار باید بسیار مراقب باشید تا دیوار به خوبی خشک شود تا آسیبی به آن وارد نشود. در حد امکان دیوار را کمتر بشویید تا کیفیت کار پایین نیاید.

استعلام رایگان قیمت نقاشی ساختمان!

نقاش دیوار

انتخاب نقاش ماهر

با توجه به اهمیتی که نقاشی ساختمان دارد، حتما باید در انتخاب نقاش و تیم وی توجه و تحقیقات کافی داشت، چرا که هرگونه ضعف در عملکرد نقاش باعث می شود که نتیجه نهایی دارای خطا و ایراداتی بوده و رفع آن دردسرهای زیادی ایجاد کند، مثل استفاده از رنگ نامناسب و بی کیفیت، بی سلیقگی در انجام نقاشی، ترکیب رنگ های نامتناسب. اگر خانه شما نیاز به نقاشی دارد و دوست دارید از قیمت نقاشی ساختمان مطلع شوید کافی است به این صفحه مراجعه کنید.

درخواست نقاشی ساختمان

در همین راستا آچاره از زمان شروع فعالیت خود تا به امروز به این خدمت توجه ویژه ای داشته و این امکان را برای متقاضیان خدمات نقاشی ایجاد کرده است که در ابتدا هم قیمت ها را بتوانند مشاهده کنند و هم بتوانند نقاشانی که پیشنهاد انجام خدمت را می دهند با یکدیگر مقایسه کنند، از جمله رزومه، نمونه کار، نظر مابقی مشتریان و تعداد کارهایی که در آچاره انجام داده اند را ملاحظه و بررسی کنند و سپس نقاش مورد نظرشان را انتخاب نمایند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید