آشنایی با انواع سنگ مصنوعی کف ساختمان

ساختمانتعمیرات ساختمانکفپوش

افرادی که در حوزه ساخت ‎و‌ ساز فعال هستند، معمولاً از سنگ‌های مختلفی برای استفاده در قسمت‌های مختلف ساختمان کمک می‌گیرند. سنگ‌های مورداستفاده در ساختمان می‌تواند برای نما، کف، دیوار‌ها، دکوراسیون داخلی و مواردی از این قبیل کاربرد داشته باشند. در ادامه این مقاله درباره سنگ مصنوعی کف ساختمان صحبت می‌کنیم و با انواع این سنگ‌ها و همچنین با کاربرد هر یک از این سنگ‌ها نیز آشنا می‌شویم. اطلاعات این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا در‌صورت نیاز آگاهی کافی داشته باشید و بهترین را انتخاب کنید.

سنگ مصنوعی چیست؟

معمولاً سنگ‌های طبیعی را با مواد افزودنی ترکیب می‌کنند و سنگ مصنوعی تولید می‌شود. از سیمان و افزودنی‌های پلیمری برای تهیه مواد اولیه سنگ مصنوعی استفاده می‌کنند. البته مواد اولیه هر یک از انواع سنگ‌ مصنوعی با دیگری متفاوت است. در‌نتیجه وزن سنگ کاهش پیدا کرده و سرعت نصب آن بیشتر می‌شود. به دلیل خاصیت این سنگ‌ها برای شرایط آب و هوایی مختلف مناسب است. پس‌از‌آن‌که سنگ مصنوعی تولید شد، می‌توان بر روی آن طرح و رنگ مختلف را چاپ کرد.

مواد افزودنی در محتویات سنگ مصنوعی، دارای کیفیت‌های متفاوتی است. معمولاً قالب‌های مخصوص سنگ مصنوعی، همانند سنگ‌های طبیعی است. سنگ مصنوعی کاملاً شبیه سنگ‌های طبیعی است اما قیمت آن‌ها تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارد. به‌همین دلیل درصورت استفاده از سنگ مصنوعی کف ساختمان، نمی‌توان به‌راحتی تشخیص داد که این سنگ طبیعی است یا مصنوعی. این سنگ‌ها دارای انواع مختلفی هستند. حال که با مفهوم سنگ مصنوعی آشنا شدیم در ادامه درباره انواع آن نیز صحبت می کنیم.

انواع سنگ مصنوعی کف ساختمان

سنگ مصنوعی مورد استفاده در ساختمان دارای انواع مختلف است. از جمله:

  1. سنگ مصنوعی سمنت پلاست
  2. سنگ مرمر
  3. سنگ ستاید سورفیس کورین
  4. سنگ مصنوعی مشابه کورین
  5. سنگ مصنوعی اونیکس
  6. سنگ کوارتز
  7. سنگ مصنوعی مشابه کوارتز
  8. سنگ مصنوعی صنعتی_ پلیمری
  9. سنگ وکیوم لمینت

1. سنگ مصنوعی سمنت پلاست

این سنگ‌ها از مواد معدنی، مواد پلیمری، مواد نانو، کنترل‌کننده، سبکدانه طبیعی، پیگمنت معدنی و… تولید می‌شود. از این نوع سنگ‌ها برای استفاده در کفپوش و موزاییک‌های مدرن، نمای ساختمان در طرح و شکل‌های مختلف، ساخت نرده سنگی برای زیبا سازی فضای شهر، استفاده در پله و زیر پله  استفاده می‌شود.

 

2. سنگ مرمر

این سنگ مصنوعی به صورت روکشی است و در ساخت آن از مواد معدنی، رزین پلیمری و… استفاده می‌کنند. این نوع سنگ در برابر اسید و باز مقاومت زیادی دارد. اما به دلیل استفاده از فیلر قابلیت عبور نور در آن وجود ندارد. مر مر برای استفاده در سنگ کابینت، سنگ اوپن، تولید سینک سرویس بهداشتی، استفاده در ساخت نمای رومی و ستون‌های خاص کاربرد دارد.

 سنگ مصنوعی کف ساختمان

3. سنگ مصنوعی سالید سورفیس کورین

این نوع سنگ با استفاده از مواد معدنی بوکسیت، مواد آلومینیومی، رزین پلی متیل، پیگمنت های متنوع و… ساخته می‌شود. این سنگ خاصیت انعطاف‌پذیری زیادی دارد و به راحتی شکل می‌گیرد. این سنگ قابلیت عبور نور و مقاومت در برابر اسید‌ها را نیز دارد. برای ساخت سنگ کابینت و اوپن، ساخت بین کابینتی سنگی، ساخت سینک مخصوص روشویی سرویس بهداشتی و آشپزخانه می‌توان از این سنگ استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی : سنگ آنتیک پشت تلویزیون

 سنگ مصنوعی کف ساختمان

4. سنگ مصنوعی  مشابه کورین

در تولید این سنگ مصنوعی از مواد معدنی، گرانول‌ها، بوکسیت، رنگدانه‌های مختلف استفاده می‌شود. سنگ مصنوعی مشابه کورین برعکس سنگ مصنوعی سالید سورفیس کورین در برابر گرما مقاومت زیادی دارد و به راحتی شکل می‌گیرد و شبیه کورین اصلی است.

5. سنگ مصنوعی کف ساختمان مدل اونیکس

این نوع سنگ‌ها از تلفیق مواد سنگ مرمر و سالید سورفیس کورین ساخته می‌شود. این نوع سنگ مصنوعی برای ساخت دیوارپوش، سنگ مورد استفاده در سینک روشویی، ساخت پارتیشن‌های آنتیک و… استفاده می‌شود. سنگ مصنوعی اونیکس برای انجام نورپردازی و عبور نور مناسب است. برای سنگ مصنوعی کف ساختمان می‌توان از سنگ مصنوعی اونیکس استفاده کرد.

6. سنگ مصنوعی کوارتز

معمولاً در ساخت این نوع سنگ مصنوعی از انواع سنگدانه معدنی‌های خاص، سنگدانه کوارتز، مواد پلیمری، پرس، ویبره و پولیش استفاده می‌شود. میزان مقاومت خمشی و فشاری این سنگ بسیار زیاد است. جذب آب و رطوبت این سنگ بسیار کم است و در برابر اسید‌ها و باز‌ها مقاومت زیادی دارد. برای استفاده در ساخت سینک ظرفشویی، کابینت، کفپوش ساختمان، آسانسور کاربرد دارد.

7. سنگ مصنوعی مشابه کوارتز

این نوع سنگ مصنوعی از نظر ظاهر شباهت زیادی به سنگ کوارتز دارد، اما از نظر قیمت مقرون به صرفه است. به همین جهت تولید سنگ‌های مشابه کوارتز رواج پیدا کرده است. از این سنگ‌ها برای ساخت کابینت و اوپن یا سینک می‌توان استفاده کرد. در اجرای سنگ مصنوعی کف ساختمان، کف پوش قسمت‌های خارجی ساختمان، ادارات، ساختمان‌ها، فرودگاه‌ها، پله‌ها و زیر پله می‌توان از سنگ مشابه کوارتز استفاده کرد.

8. سنگ مصنوعی کف ساختمان مدل صنعتی-پلیمری

این نوع سنگ مصنوعی کف ساختمان بدون درز و یکپارچه است و می توان آن را در محل اجرا کرد. این سنگ به صورت تک رنگ یا چند رنگ تولید می‌شود می‌توان به صورت سنگ مرمر و گرانیت آن را طراحی کرد. این سنگ مصنوعی قابلیت ساب و پولیشینگ نیز دارد. این سنگ مصنوعی ضد اسیدی است و از نظر جذب آب و رطوبت بسیار مقاوم است. به دلیل یکپارچه بودن بافت آن، در درزهای سنگ خاک و آلودگی نفوذ نمی‌کند و آنتی  باکتریال است. معمولاً در مراکز بهداشتی، اتاق عمل‌ها، کارخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز صنعتی از این نوع سنگ مصنوعی کف ساختمان استفاده می‌کنند.

مطلب پیشنهادی : روش عالی برای از بین بردن جرم روی سنگ

9. سنگ وکیوم لمینت

این نوع سنگ مصنوعی به عنوان جدیدترین تکنولوژی ساخت سنگ است. سنگ وکیوم لمینت دارای سه بخش اصلی است که در ناحیه اول آن از بتن فرآوری شده استفاده کرده‌اند. در لایه دوم از صفحه نانو ژله‌ای استفاده کرده‌اند که از طریق تزریق رنگ میکروسکوپی و نانو شکل ‌بندی شده است. لایه سوم این سنگ زمینه شفاف و براق است. تمام سنگ‌های مصنوعی وکیوم لمینت به صورت نورگذر هستند. می‌توان برای کف پوش و دیوار پوش از این نوع سنگ مصنوعی استفاده کرد.

قیمت سنگ مصنوعی کف ساختمان

معمولاً در تعیین قیمت سنگ مصنوعی از عوامل مختلفی تأثیر‌گذار است. البته به دلیل نوسانات ارزی موجود در کشور ما، نمی‌توان قیمت ثابت برای این سنگ‌ها در نظر گرفت. چرا که مواد اولیه مورد استفاده در ساخت سنگ مصنوعی اکثر اوقات وارداتی هستند. قیمت این سنگ‌ها بر اساس یکپارچه یا تکه تکه بودن نیز متفاوت است. رنگ‌ بندی سنگ‌های مصنوعی مورد استفاده، محل استفاده سنگ‌های مصنوعی که می‌تواند به عنوان کفپوش، دیوارپوش، سنگ آشپزخانه و… ، نوع سنگ مورد استفاده، نقش موجود بر روی سنگ، ابعاد استفاده از سنگ، برند‌های مختلف تولید‌کننده سنگ مصنوعی، هزینه حمل و نقل و نصب سنگ مصنوعی بر قیمت کلی آن تأثیر خواهد بود.

عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی کف ساختمان

برای تعیین قیمت سنگ مصنوعی کف عوامل مختلفی را بررسی می‌کنند و بر اساس آن یک قیمت معین برای سنگ مصنوعی کف ساختمان تعیین می‌کند. نوع سنگ مصنوعی مورد استفاده بر اساس میزان مقاومت، زیبایی، میزان جذب آب و رطوبت دارای قیمت‌های مختلفی است. میزان ضخامت سنگ مورد نظر و ابعاد آن هر چه بیشتر شود، قیمت سنگ مصنوعی افزایش پیدا می‌کند. نحوه تولید سنگ و کیفیت مواد مورد استفاده در آن بر قیمت تمام شده تأثیر‌گذار است. سنگ مصنوعی کف ساختمان ممکن است به خاطر تردد زیاد، دچار خراشیدگی شود و در نتیجه هر سنگی که نسبت به سایش مقاومت بیشتری داشته باشد، قیمت بالاتری دارد. هر چقدر میزان جذب آب و رطوبت توسط سنگ پایین‌تر باشد، نشان دهنده کیفیت آن است و قیمت بالاتری دارد. همچنین میزان چسبندگی و مقاومت خمشی سنگ نیز بر قیمت آن تأثیر‌گذار است.

 سنگ مصنوعی کف ساختمان

سنگ مصنوعی مورد استفاده در نمای داخلی

پس از آن که با سنگ مصنوعی کف ساختمان و انواع آن آشنا شدیم، در ادامه با سنگ مصنوعی نمای داخلی ساختمان آشنا می‌شویم. به دلیل کیفیت زیاد سنگ‌های مصنوعی و قیمت کمتر آن‌ها، امروزه برای نمای داخلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل تمیز شدن راحت این سنگ‌ها، عدم نفوذ مایعات در آن، قیمت زیاد در برابر ضربه و خراش، برش بر اساس شکل دلخواه و… استفاده از آن‌ها در نمای داخلی ساختمان رواج پیدا کرده است. سنگ مصنوعی نمای داخلی ساختمان شامل انواع سنگ مصنوعی مرمر و گرانیت، مصنوعی تراورتن، سنگ مصنوعی سمنت پلاست، سنگین مصنوعی اونیکس است.

مطلب پیشنهادی : آموزش کامل چگونگی نصب لولای درب

برای بازسازی و دکوراسیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

 سنگ مصنوعی کف ساختمان

نتیجه‌گیری

در این مقاله درباره انواع سنگ مصنوعی کف ساختمان صحبت کردیم و با انواع آن آشنا شدیم. درباره سنگ مصنوعی مورد استفاده در نمای داخلی ساختمان صحبت کردیم. سنگ‌های مصنوعی به دلیل قیمت پایین‌تر و زیبایی بیشتر این روزه در اکثر فضای داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده قرار می‌گیرد.  همچنین درباره قیمت سنگ مصنوعی کف ساختمان و سنگ مصنوعی صحبت کردیم و عوامل مؤثر بر قیمت آن را بیان کردیم. با استفاده از مطالب مقاله می‌توانید اطلاعات جامع و کاملی درباره سنگ مصنوعی کف ساختمان داشته باشید و درباره انواع این سنگ‌ها و کاربرد‌های هر یک نیز بیشتر بدانید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا