ویژگی بهترین کامپیوتر گیمینگ [راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ!]

کامپیوتر و لپ تاپلوازم دیجیتال

اگر قصد دارید یک سیستم گیمینگ راه‌اندازی کنید، به احتمال زیاد با چالش‌های فراوانی هم پیش روی خود مواجه می‌شوید؛ زیرا امروزه به دلیل نوسانات قیمت و بالا و پایین شدن لحظه‌ای قیمت قطعات کامپیوتر و چیزهای دیگر، قطعا کارتان دشوارتر از گذشته خواهد بود.

برای مثال شما می‌توانستید بهترین سیستم گیمینگ خانگی را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید اما امروز باید همان سیستم را با پول بیشتر اسمبل و راه‌اندازی کنید. با این حال، خرید و اسمبل سیستم گیمینگ می‌تواند در درازمدت یک انتخاب آینده‌نگرانه و مقرون‌به‌صرفه باشد.

با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین کامپیوتر گیمینگ بپردازیم و مشخصات کامپیوترهای مختلف را بررسی کنیم.

نکات کلیدی

  • کیس‌های مخصوص بازی قطعات مشترکی با کامپیوترهای معمولی دارند اما مشخصات و قدرت گرافیکی‌شان برای ران کردن بازی مناسب است.
  • اگر شما یک کارت گرافیک خیلی قوی را روی کیس گیمینگ معمولی نصب کنید، هرگز نمی‌توانید از تمام قدرتش استفاده کنید.
  • هنگام خرید سیستم گیمینگ شما نباید قطعات قوی و ضعیف را با هم ترکیب کنید تا گلوگاه ایجاد نشود.
  • کارت گرافیک حیاتی‌ترین قطعه سخت‌افزاری برای تجربه باکیفیت بصری از بازی است.
  • پردازنده مرکزی آن بخش از رایانه است که محاسبات، اقدامات و اجرای برنامه‌های مختلف را برعهده دارد.
  • توجه داشته باشید که سرعت سیستم شما با تهیه رم‌هایی با فرکانس بالا نمی‌تواند از حد معینی بالاتر برود.
  • تهیه یک پاور با توان کمتر از انرژی موردنیاز قطعات می‌تواند روی عملکرد قطعات تاثیر منفی بگذارد و باعث کاهش عمر مفید قطعات شود.

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ

قبل از خرید سیستم گیم باید راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ را داشته باشید تا بتوانید یک سیستم خوب را برای خودتان جمع کنید. شاید از خود بپرسید سیستم گیمینگ با یک سیستم معمولی چه تفاوتی دارد؟ کیس‌های مخصوص بازی قطعات مشترکی با کامپیوترهای معمولی دارند اما مشخصات و قدرت گرافیکی‌شان برای ران کردن بازی مناسب است.

کامپیوترهای گیمینگ باید خنک باشند تا توانایی این را داشته باشند که ساعت‌های زیادی را بدون مشکل روشن باشند. همچنین کامپیوترهای گیمینگ باید قطعات بی‌نظیر و درجه یک داشته باشند تا از خراب شدن زودهنگام در امان بمانند. چون گیم، فشار زیادی به قطعات می‌آورد و باعث افزایش دما و تولید گرما می‌شود؛ بنابراین اگر قطعات مصرفی در کامپیوتر، مرغوب نباشند کارتان سخت می‌شود.

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که قطعا در لیست راهنمای خرید سیستم گیمینگ خواهید یافت این است که کیس خیلی خوبی برای جا دادن قطعات تهیه کنید. کیسی که می‌خرید باید بزرگ و کاملا جادار باشد و به اندازه کافی فن داشته باشد. همچنین باید دارای کولر مناسب برای پردازنده، کارت گرافیک مجهز به کولر کارآمد و پاور مرغوب باشد.

مبحثی که اینجا خیلی مهم است، بحث بودجه شما و مقدار وجهی است که حاضرید برای خرید کامپیوتر گیمینگ بپردازید. قبل از هر چیز انتظارات خود را از سیستم گیمینگ بنویسید و اگر سبک بازی خاصی دارید، حتما آن را در خرید سیستم گیمینگ لحاظ کنید تا نتیجه به‌دست‌آمده برایتان غیرمنتظره نشود. تمام مواردی که می‌خواهید از جمله وضوح صفحه نمایش، سبک بازی، تنظیماتی که انتظار دارید، نرخ فریم‌دهی و موارد دیگر را بررسی کنید و با چشم باز خرید کنید.

در انتخاب قطعات کامپیوتر گیمینگ باید کارایی قطعه را بالاترین اولویت خود قرار دهید. به عبارت دیگر قدرت سخت‌افزاری اینجا فاکتور مهمی است و نسبت به باقی مسائل ارجحیت دارد. برای مثال شما باید سعی کنید قوی‌ترین CPU و قدرت‌مندترین کارت گرافیک را برای سیستم گیمینگ خود انتخاب کنید. اما در همین حین باید تعادل را هم رعایت کنید؛ زیرا ترکیب قطعات با اختلاف کارایی خیلی بالا، فقط باعث هدررفت بودجه و بروز پدیده موسوم به گلوگاه می‌شود.

مثلا اگر شما یک کارت گرافیک خیلی قوی را روی کیس گیمینگ معمولی نصب کنید، هرگز نمی‌توانید از تمام قدرتش استفاده کنید. در این صورت بخش خیلی زیادی از پول‌تان هدر می‌رود. به این ترتیب ضمن تلاش برای خرید قطعات قوی، باید قطعاتی را انتخاب کنید که در سطح باشند. به عبارت دیگر نباید قطعات قوی و ضعیف را با هم ترکیب کنید تا گلوگاه ایجاد نشود.

مشخصات کامپیوتر گیمینگ میان رده

در این بخش به بررسی مشخصات کامپیوتر گیمینگ میان‌رده و بررسی مشخصات قطعات مربوطه می‌پردازیم. با بررسی مشخصات قطعات سیستم گیمینگ می‌دانید که کدام قطعات برای اسمبل کامپیوتر گیمینگ میان رده مناسب است.

در ادامه به بررسی قطعاتی که برای اسمبل سیستم گیمینگ متوسط نیاز است می‌پردازیم. اما قیمت‌های آن ممکن است هر چندوقت یک بار تغییر کند؛ بنابراین باید مدام قیمت‌ها را چک کنید و در نظر داشته باشید.

  • مادربرد (Motherboard)

مادربرد یا برد اصلی، یک نوع تخته مداری الکتریکی است که در واقع به‌عنوان مرکز ارتباطات کامپیوتر شناخته می‌شود. بخش‌های مختلف یک کامپیوتر روی این قسمت تعبیه‌شده و مادربرد 2 وظیفه اتصال اجزا به هم و تامین انرژی الکتریکی آن‌ها را برعهده دارد. مادربرد مدل MSI Z370-A PRO، با بهره‌گیری از چیپست پرقدرت اینتل Z370، سوکت پردازنده LGA 1151 و 4 عدد اسلات رم، یکی از انتخاب‌های مناسب با قیمت خوب در سیستم گیمینگ میان رده است.

مدل MSI برخلاف سایر مادربردها با چیپست Z370 با حذف بعضی از ویژگی‌های مازاد گیمینگ دارای قیمت مناسبی است. با وجود این‌که Z370-A PRO در محصولات رده پایین چیپست Z370 محسوب می‌شود، MSI مدار رگولاتور مناسبی را به خدمت گرفته تا پردازنده قدرتمند i7-8700K حتی در حالت اورکلاک، با مشکل تامین انرژی مواجه نشود.

این مادربرد از حافظه‌های پرقدرت DDR4 تا فرکانس ۴۰۰۰ مگاهرتز در حالت XMP نیز پشتیبانی خواهد کرد.مادربرد لپ تاپ گیمینگ

  • کارت گرافیک (GPU)

GPU همان واحد پردازش گرافیک است که به‌عنوان یک ابزار برای رندر گرفتن تصاویر در سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌شود. کارت گرافیک حیاتی‌ترین قطعه سخت‌افزاری برای تجربه باکیفیت بصری از بازی است. اگر گیمر، استریمر، تولیدکننده محتوا یا فعال صنعت مدیا و ویرایش باشید، تهیه این قطعه برای شما در راس نیازهایتان قرار می‌گیرد.

چون‌که توانایی این قطعه عملکرد مستقیمی بر کل پردازش‌های گرافیک محور کامپیوتر شما خواهد داشت. کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G دارای چیپست انویدیا است که قیمت کنونی آن چیزی بین 17 تا 19 میلیون تومان متغیر است.

کارت گرافیک دیگری با عنوان ASUS ROG STRIX RTX 2060 O6G هم دارای چیپست انویدیا است که قیمت آن بین 11.500.000 تا 14.100.000 تومان متغیر است.

  • پردازنده مرکزی (CPU)

پردازنده مرکزی کامپیوتر عملکردی مانند مغز انسان دارد. در واقع پردازنده مرکزی آن بخش از رایانه است که محاسبات، اقدامات و اجرای برنامه‌های مختلف را برعهده دارد. پردازنده جزو قطعات مهم سیستم گیمینگ است که عملکرد و راندمان کلی سیستم را تعیین می‌کند.

طبق بودجه خودتان می‌توانید یکی از 4 موردی که نام می‌بریم را برای کامپیوتر گیمینگ میان رده خود انتخاب کنید:

  • Intel Core i5 12400F، دارای پلتفرم Intel است و قیمت آن بین 400.000 الی 5.600.000 است.
  • Intel Core i5 11400F، دارای پلتفرم Intel است و قیمت آن بین 300.000 الی 4.500.000 است.
  • Ryzen 5 3600، دارای پلتفرم AMD است و قیمت آن بین 300.000 الی 5.500.000 است.
  • Ryzen 5 5600X، دارای پلتفرم AMD است و قیمت آن بین 300.000 الی 7.500.000 است.cpu
  • حافظه SSD

یکی از گزینه‌های مناسب برای بهبود سرعت و خروجی کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها، درایورهای SSD هستند که با برخورداری از سرعت خواندن و نوشتن، به مراتب از هارد دیسک‌ها بالاتر هستند. نصب سیستم عامل یا بازی موردنظر روی حافظه SSD، سرعت لودینگ و اجرای آن‌ها را بالاتر می‌برد و بعضی اوقات هم باعث افزایش ریت جزیی هم می‌شود. برای یک سیستم میان رده گیمینگ، حافظه 250 گیگابایتی در صورت امکان، بیشتر کافی است.

SSDهای اینترنال XPG از جمله محصولات جدید ADATA هستند که کاربری بهتری از نظر سرعت خواندن و نوشتن داده‌ها دارند. این کارت حافظه قابلیت‌های خاص خودش مثل کنترل سیلیکون موشن و تراشه‌های جدید جدید که باعث می‌شود، سرعت خواندن و نوشتن بالایی را مشاهده کنیم.

SSD مدل XPG SPECTRIX S40G از برند XPG‌ای دیتا است که سرعت خواندن و نوشتن آن بین 3000 تا 3500 است و قیمت آن از 1.350.000 تا 1.500.000 متغیر است.

محاسبه رایگان هزینه مشاوره خرید موبایل و کامپیوتر!

  • حافظه موقت (RAM)

رم یا حافظه موقت یک حافظه پرسرعت است که امکان انتقال و آدرس‌دهی سریع را برای پردازنده‌ها به‌‌وجود می‌آورد. حافظه بالاتر پردازنده اجازه حل سریع‌تر فرایند محاسبات را می‌دهد. در نتیجه بالا بردن رم سرعت کامپیوتر شما را افزایش می‌دهد. قطعا سرعت رم بالاتر به معنی پردازش سریع‌تر و تجربه روان‌تر است.

اما سرعت سیستم شما با تهیه رم‌هایی با فرکانس بالا نمی‌تواند از حد معینی بالاتر برود. علت آن هم محدودیت پردازنده‌های شما در بررسی و پردازش این داده‌ها است. امروزه اکثر پردازنده‌ها فرکانس رم، 3000 تا ماکسیسمم 3600 مگاهرتز است که تمامی نیازهای شما را برطرف می‌کند.

  • AEGIS 2*8GB DDR4 3200 MHz از برند جی اسکیل که قیمت آن بین 950.000 الی 2.100.000 متغیر است.
  • T-Force Night Hawk 2*8GB 3200 MHz از برند تیم گروپ که قیمت آن بین 500.000 الی 3.700.000 متغیر است.
  • سیستم خنک‌کننده (cooling)

یکی از دلایل عمده فرسایش قطعات، گرما است. از این رو وجود سیستم خنک‌کننده برای سیستمی که قرار است پردازش سنگین مثل اجرای بازی انجام دهد کاملا ضروری است. انتخاب سیستم خنک‌کننده به دلیل تنوع زیادی که دارد، راحت است.

اما مقرون‌به‌صرفه‌ترین و کم‌ترین سیستم، قرار دادن دو فن ورودی هوایی و یک فن خروجی هوایی برای ایجاد فشار هوای مثبت داخل کیس است. این را هم در نظر داشته باشید که امروزه غالب پردازنده‌های موجود در بازار با یک فن هوایی عرضه می‌شوند.

قطعه خنک کننده Thermal Right True Sprite 120M در بازه قیمتی 3.200.000 تا 3.300.000 هم انتخاب مناسبی است.

  • هارد دیسک (HDD)

Hard Disk Drive که به اختصار HDD، یک حافظه دائمی است که برای ذخیره کردن داده‌های مورد پردازش کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حافظه به طور دیجیتالی رمزنگاری شده و اطلاعات را روی سطح مغناطیسی دیسک‌هایش ذخیره می‌کند.

با داشتن یک حافظه SSD با 250 گیگابایت حافظه و یک هارد دیسک پرسرعت یک ترابایت برای‌تان کافی است. با توجه به موجودی بازار هارد دیسک اینترنال آبی وسترن دیجیتال ظرفیت یک ترابایت، بهترین گزینه برای اسمبل یک کامپیوتر گیمینگ میان رده است.

  • Western Digital Blue WD10EZEX از برند وسترن دیجیتال است که سرعت چرخش آن 7200 دور در دقیقه است و قیمت آن بین 9500 تا 500.000 تومان متغیر است.
  • Seagate BarraCuda ST1000DM010 از برند سیگیت است که سرعت چرخش آن 7200 دور در دقیقه است و قیمت آن بین 050.000 تا 1.070.000 متغیر است.

 

  • منبع تغذیه (Power)

پاور قطعه‌ای است که وظیفه‌اش تامین انرژی موردنیاز قطعات است. تهیه یک پاور با توان کمتر از انرژی موردنیاز قطعات می‌تواند روی عملکرد قطعات تاثیر منفی بگذارد و باعث کاهش عمر مفید قطعات شود.

بنابراین باید هنگام خرید به میزان توان خروجی پاور که براساس وات معرفی می‌شود توجه کنید. لازم به ذکر است که عددی که به‌عنوان توان خروجی اعلام می‌شود؛ در واقع حداکثر توان آن و تنها در زمان پیک مصرف منبع است.

کامپیوتر گیمینگ میان رده

سیستم گیمینگ رده حرفه ای

تمام قطعات سیستم گیمینگ رده حرفه‌ای که در این بخش توضیح می‌دهیم را با دقت تمام مورد آزمایش قرار گرفته است تا از راندمان و عملکرد بالای دستگاه مطمئن شوید.

در اینجا بودجه بالا، نیاز به صرفه‌جویی در خرید بعضی قطعات را ناموجه می‌کند و بالاترین راندمان با استفاده از سریع‌ترین قطعات موجود در هر رده، مهم‌ترین اصل در سیستم‌های گیمینگ است.

سیستمی که معرفی می‌کنیم، همه منظوره است و بیش از نیازهای عادی و روزمره و حتی اجرای معمولی بازی‌ها را پاسخ‌گو است. قطعات اصلی آن از قابلیت اورکلاک و Tuning زیادی برخوردار هستند.

همچنین مجموعه سیستم به‌راحتی می‌تواند آخرین تنظیمات ممکن در بازی‌ها را در فریم‌های بالاتر از حد معمول و در رزولوشن‌های غیر متداول مثل 2560 در 1440 و رزولوشن 4k و نمایش متوسط 60 یا 100 فریم در ثانیه به بالا یا حالت‌های سه‌بعدی و هدست‌های واقعیت مجازی VR اجرا کند.

قیمت مدل نام قطعه
17.600.000

 

15.600.000

 

12.350.000

Intel Core i9 12900K

 

(AMD Ryzen 9 5900X)

 

(Intel Core i7 12700K)

CPU
7.550.000 Cooler Master MASTERLIQUID ML360 ILLUSION COOLING
11.500.000

 

11.300.000

 

6.500.000

 

7.400.000

ASUS STRIX Z690-F GAMING Wi-Fi

(ASUS STRIX Z690-A GAMING Wi-Fi D4)

(ASUS TUF X570-Plus Gaming AM4)

(MSI PRO Z690-A WIFI DDR4)

Motherboard
11.600.000

 

4.800.000

Corsair Dominator Platinum RGB 2*16GB DDR5 6000MHz CL36

(GSkill Trident Z 2*16GB DDR4 3600Mhz)

RAM
39.250.000

 

62.000.000

 

40.000.000

ASUS TUF RTX 3080 Ti O12G GAMING 12GB GDDR6X

(ASUS TUF RTX 3090 Ti OC 24G GAMING GDDR6X)

(ASUS TUF RX 6900 XT OC 16GB GDDR6)

VGA
4.450.000 WD Black 3.5″ 7200 RPM 2TB HDD
3.400.000 SAMSUNG 980 PRO 500GB

(WD Black SN850 1TB)

SSD
5.600.000

 

7.400.000

ASUS ROG STRIX 850G 80Plus Gold

(ASUS ROG STRIX 1000G 80Plus Gold)

Power
8.000.000 Cooler Master MasterCase H500M Case
112.950.000 قیمت کل

لیستی که برایتان آورده‌ایم یکی از بهترین قطعات سیستم گیمینگ رده حرفه‌ای را در خودش گنجانده است. در قسمت قبلی در مورد کاربرد و نحوه عملکرد تمام قطعاتی که داخل جدول وجود دارد، توضیح دادیم و گفتیم که قطعات موردنظر به چه دردی می‌خورند. سیستمی با این قطعات قطعا بهترین کامپیوتر گیمینگ و بهترین سیستم گیمینگ خانگی در سطح حرفه‌ای است.

بنابراین اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که سبک بازی کردنتان کمی متفاوت از بقیه است و به‌دنبال یک سیستم فوق‌العاده قوی می‌گردید که تمام نیازهای ریز و درشت شما را جواب بدهد، این سیستم یکی از بهترین سیستم‌های گیمینگ برایتان خواهد بود.

البته بحث بودجه آن هم مطرح است و قاعدتا برای این‌چنین سیستم قوی و قدرت‌مندی باید بهای زیادی را هم بپردازید.

قیمت سیستم گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ قطع به یقین به عوامل زیادی وابسته است. به‌صورت کلی نمی‌شود قیمت یکسان و مطلقی را برای آن تخمین زد؛ زیرا مدل و کارایی تمامی قطعات مصرفی کامپیوترهای گیم با هم بسیار متفاوت هستند.

برای مثال شما می‌توانید با 10 میلیون تومان هزینه اولیه یک کامپیوتر گیمینگ اسمبل کنید. بالاترین سطح قیمتی آن امروزه نیز از مرز 100 میلیون تومان فراتر رفته است. هرچه قیمت‌ها بالاتر برود به طبع، کامپیوتر هم قدرت‌مندتر می‌شود و می‌توان ادعا کرد که بهترین کامپیوتر گیمینگ است.

البته میزان حرفه‌ای بودن سیستم بسته به نیاز و هدف شما متفاوت خواهد بود. اگر برای بازی‌های معمولی آن را خریداری می‌کنید قطعا تا 20 میلیون هم می‌توانید سیستمی را جمع کنید که کاملا نیازهایتان را برطرف کند.

مشاوره خرید انواع موبایل و کامپویتر با تیم حرفه‌ای آچاره

سیستم گیمینگ ارزان قیمت

اگر نمی‌توانید برای اسمبل سیستم گیمینگ یک هزینه هنگفت بپردازید اصلا اشکالی ندارد! با حداقل هزینه ممکن هم می‌توانید یک سیستم خوب داشته باشید که به نیازهای شما پاسخ دهد.

در این بخش، چند سیستم گیمینگ پیشنهادی را ارائه می‌دهیم که با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

  • سیستم گیمینگ شماره 1 : HP Pavilion Gaming Desktop

امروزه کمپانی HP به دلیل ساخت و تولید کامپیوترهای پرقدرت که در زمینه بازی، حسابی معروف شده است. این کمپانی کامپیوترهای خود را با قیمت مناسب به بازار عرضه کرده و در این زمینه هم کاملا شناخته شده است؛ بنابراین تعجبی ندارد که سیستم با داشتن مشخصات فنی قدرت‌مند، تنها 740 دلار قیمت داشته باشد.

کامپیوتر HP Pavilion Gaming Desktop را می‌توانید همراه با یک پردازنده شش هسته‌ای Ryzen 5 4600G AMD تهیه کنید و در کنار آن، یک پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1650 Super نیز داشته باشید که بتواند بازی‌های شما را با کیفیت 1080p اجرا کند.

بدون شک این سیستم یک سیستم گیمینگ ارزان قیمت و به‌صرفه است که نیازهای شما را جواب خواهد داد. این کامپیوتر برای بازی‌های رقابتی مناسب است. شاید این کامپیوتر، بهترین کامپیوتر گیمینگ نباشد اما با توجه به مبلغی که بابت آن می‌پردازید، سرعت اجرای معقولی دارد.

  • سیستم گیمینگ شماره 2: CybrePower Gamer Xtreme

این سیستم هم یک سیستم گیمینگ ارزان قیمت است که در این جدول قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید که یک کامپیوتر ارزان قیمت برای تجربه بازی‌های خود داشته باشید، این کامپیوتر دقیقا همان گزینه‌ای است که می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای شما باشد.

این کامپیوتر از پردازنده Core i5-10400F استفاده می‌کند و 8 گیگابایت حافظه رم دارد تا بتواند در بهترین حالت ممکن، بازی‌های شما را اجرا کند. اما مهم‌ترین مشخصه هر کامپیوتر گیمینگ، پردازنده گرافیکی آن است که GeForce RTX 3060 برند انویدیا می‌تواند با سرعت تمام، بازی‌های مهم و گرافیکی شما را اجرا کند.

این کامپیوتر از توان کافی برای اجرای بازی‌های مختلف برخوردار است و می‌توانید کیفیت آن‌ها را روی 1080p و 1440p تنظیم کنید و بهترین لذت را از اجرای آن‌ها ببرید. مدیریت این سیستم راحت است و می‌توانید بدون این که فشاری روی آن بیاورید یک اجرای جذاب داشته باشید.سیستم گیمینگ پیشنهادی

  • سیستم گیمینگ شماره 3: INTEL

سیستمی که اینتل آن را طراحی کرده است، تا حدودی در لبه‌ تبدیل شدن به یک کامپیوتر گیمینگ گران قرار می‌گیرد. حافظه‌ رم و ذخیره‌سازی کاملا این پتانسیل را دارند که جایگاه این سیستم را به یکی از سیستم‌های گیمینگ با قیمت بالا تبدیل کنند.

درواقع، نه‌تنها الان از نظر مشخصات پیشنهادهای بهتری را نسبت به سیستم‌های گذشته در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند قابلیت تنظیم در رده‌های بالا را نیز داشته باشد؛ بنابراین شما می‌توانید قبل از روشن کردن آن، سیستم را طبق سلیقه خود ارتقا دهید. اما لازم به ذکر است هزینه این ارتقا دادن اصلا ارزان نخواهد بود.

تراشه نسل نهمی اینتل همراه با 64 گیگابایت حافظه و حداکثر 4 ترابایت فضای ذخیره‌سازی دوگانه در این سیستم به کار رفته است که یقینا کمتر کسی از آن‌ها گله‌مند خواهد شد. این پیکربندی در تنظیمات پایین صرفه اقتصادی دارد و از این پتانسیل برخوردار است که در تنظیمات بالاتر گرافیکی، پا به عرصه سیستم‌های گران‌قیمت بگذارد.

سیستم گیمینگ پیشنهادی

  • سیستم گیمینگ شماره 4: DELL

این سیستم هم یک سیستم گیمینگ پیشنهادی عالی است که کیس آن ویژگی‌های بسیار منحصربه‌فردی دارد و با از قیمت بسیار مناسبی هم برخوردار است. این سیستم توسط کمپانی Dell طراحی شده و یک رقیب خوب در بین بهترین سیستم‌های کامپیوتری مخصوص گیمینگ در بازار محسوب می‌شود.

این کیس دارای تراشه نسل نهم اینتل و همین‌طور پرقدرت‌ترین کارت گرافیک GTX و RTX  انویدیا است که همراه با پردازنده‌های i3 و GTX 1650 کار می‌کند.

علاوه بر این، این سیستم توانایی این را دارد که بسیاری از بازی‌های قوی را بدون نیاز به هزینه‌ زیاد از طرف شما اجرا کند. البته اگر فرصت بیشتری برای بازی کردن دارید، پیکربندی آماده VR این سیستم نیز در دسترس شما خواهد بود، هرچند که نسخه‌ مقرون به‌صرفه‌ آن در این سیستم استفاده شده است.

نتیجه‌گیری

سیستم‌های گیمینگ یکی از شگفت‌انگیزترین وسایل برای بازی هستند. البته هرچند که کنسول‌های بازی هم قدرت خیره‌کننده‌ای در اجرای بازی‌ها دارند اما همچنان برخی از افراد تمایل دارند با جمع کردن یک کامپیوتر قوی، بتوانند بازی کنند. کامپیوترهای گیمینگ گران‌قیمت برای انجام کارهای روزمره و اجرای هر بازی که مدنظرتان است عالی عمل می‌کند.

در این مقاله دانستیم که چه نوع قطعاتی را باید برای داشتن بهترین کامپیوتر گیمینگ تهیه کنیم. علاوه‌بر این با برخی از سیستم‌های ارزان قیمت گیمینگ ولی قدرت‌مند آشنا شدیم که با بودجه نه چندان بالا هم می‌توانیم آن را تهیه کنیم.

البته هزینه کردن برای اسمبل سیستم گیمینگ بستگی به بودجه و نیاز شما دارد که شما با استفاده از خدمات تعمیر کامپیوتر و مشاوره خرید کامپیوتر و موبایل آچاره، تخمین مناسبی از این هزینه به دست بیاورید. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

سوالات متداول

یک کامپیوتر گیمینگ خوب باید چه قطعاتی داشته باشد؟

کارت گرافیک برای انجام بازی، پردازنده سی پی یو، رم، حافظه داخلی و....

مهم‌ترین بخش‌های یک کامپیوتر گیمینگ چیست؟

کارت گرافیک و سی پی یو مهم‌ترین بخش‌های یک کامپیوتر گیمینگ هستند.

یک کامپیوتر گیمینگ به چقدر رم نیاز دارد؟

برای استفاده از چندین برنامه همزمان به 16 گیگ رم یا بیشتر نیاز خواهید داشت.

آیا رم 8 گیگ برای کامپیوتر گیمینگ مناسب است؟

برای کامپیوتر گیمینگ حداقل 8 گیگ رم نیاز است. کمتر از 8 گیگابایت رم باعث سرعت عملکرد پایین در سیستم شما خواهد شد.

مانیتور سیستم گیمینگ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

گیمر‌ها به مانیتوری نیاز دارند که بتواند نیاز‌های بازی‌های جدید را پاسخگو باشد. وضوح تصویر فول اچ‌دی، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز یا بیشتر و زاویه دید 178 درجه، مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که یک کامپیوتر گیمینگ باید از آن برخوردار باشد.

آیا هارد 1 ترابیتی برای بازی کافی است؟

بله. هارد 1 ترابایتی امکان نصب بازی سنگین را به شما می‌دهد.

3.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا