مکانیک سیار ماشین در محل تهران مکانیک سیار ماشین در محل تهران

راهنمای انتخاب بهترین لاستیک برای پراید!

تیونینگخودرو

پراید، چندین سال است که به یکی از پراستفاده‌ترین خودروها در ایران تبدیل شده است. شاید علت این مسئله این باشد که پراید نسبت به دیگر خودروها ارزان‌تر است و تمام لوازم جانبی آن به‌سادگی قابل تهیه هستند. ما در این مقاله می‌خواهیم درباره بهترین لاستیک برای پراید صحبت کنیم.

چون علی‌رغم سهولت تهیه لاستیک و دیگر لوازم برای این خودرو، باید بدانید که چه لاستیکی بیشترین کارایی را برای پراید دارد و امکان خراب شدن چه لاستیکی زیر این ماشین کمتر است. همراه ما باشید تا هر آنچه که لازم است در خصوص بهترین لاستیک برای پراید بشناسیم را مرور کنیم.

بهترین لاستیک ایرانی برای پراید چیست؟

خوب است پیش از آن‌که سراغ برندهای خارجی برویم، نگاهی بیندازیم به لاستیک‌سازان ایرانی که انتخاب اول خیلی از رانندگان پراید است.

برندهای ایرانی که خوب است بشناسید و برای تهیه لاستیک ماشین سراغ‌شان بروید، برندهای بارز، کویر تایر، یزد تایر، گلدستون و ایران‌تایر هستند.

قیمت لاستیک این برندها نسبت به نمونه‌های خارجی مناسب‌تر است و شما می‌توانید آن‌ها را با نرخ دولتی تهیه کنید. همچنین، به‌راحتی در بازار پیدا می‌شوند.

 

قیمت لاستیک مناسب پراید

بهترین لاستیک برای پراید (خارجی)

اگر ترجیح می‌دادید که لاستیک خارجی زیر ماشین خود بگذارید، می‌توانید سراغ برندهایی نظیر لاستیک تراینگل که یک برند چینی‌ست، لاستیک جی تی رادیال که برندی اندونزیایی‌ست، یا لاستیک نکسن که متعلق به کره جنوبی است بروید.

سایز لاستیک پراید

حال که با برندهای بهترین لاستیک برای پراید آشنا شدید، باید بهترین سایز برای لاستیک را هم بشناسید.

سایز استاندارد و بهترین لاستیک برای پراید 131 و دیگر پرایدهای موجود در بازار مثل صبا یا پراید نسیم، 165/65/13 است. اما بعضی از افراد لاستیک‌های پهن‌ترین را ترجیح می‌دهند و سراغ سایز 175/60/13 می‌روند.

مکانیک سیار ماشین در محل تهران
مکانیک سیار ماشین در محل تهران

مزایا و معایب استفاده از لاستیک پهن برای پراید

مزایا: لاستیک پهن به زیبایی خودرو اضافه می‌کند و حالت اسپرت به آن می‌دهد.
همچنین، قدرت ترمزگیری بهتر و بیشتر می‌شود و راننده روی مسیرهای پر پیچ‌وخم تسلط بیشتری بر خودرو خواهد داشت.

معایب: قیمت این لاستیک‌ها، چه ایرانی و چه خارجی، بیشتر از مدل استاندارد است.
همچنین، شتاب خودرو را کم می‌کنند و موجب مصرف بالای سوخت، و زیاد شدن هزینه‌های شما می‌شوند.
یک مشکل دیگر آن‌ها، استهلاک سریع سیستم تعلیق خودرو است.

مشاهده هزینه مکانیک سیار ماشین در محل!

خرید بهترین لاستیک برای پراید

معیار انتخاب لاستیک برای پراید

موقعی که برای تهیه‌ی لاستیک به لاستیک فروشی مراجعه کنید، با انواعی از لاستیک های برندهای مختلف روبه‌رو خواهید شد. هنگام انتخاب لاستیک به این موارد توجه کنید: پهنا، فاق و اندازه‌ی رینگ لاستیک‌ها، آج آن‌ها، تاریخ تولید لاستیک‌ها، میزان مقاومت‌شان نسبت به عوامل محیطی، و این‌که آیا لاستیک چهار فصل یا مختص فصول خاصی است یا خیر.

مکانیک سیار ماشین در محل تهران

همچنین، به آب‌وهوایی که در آن زندگی می‌کنید نیز توجه داشته باشید. ماشین را بیشتر در چه‌جور جاده‌هایی می‌رانید؟ نوع رانندگی‌تان چطور است؟ تمامی این‌ها مواردی‌اند که منجر به زود فرسوده شدن لاستیک پراید می‌شوند و شما باید هنگام انتخاب بهترین لاستیک برای پراید، به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

جمع‌بندی

با کمک نکاتی که در این مطلب مرور کردیم، امیدواریم که شما برای تهیه بهترین لاستیک برای پراید به مشکلی نخورید. به این منظور حتما به نوع رانندگی خود و این‌که جاده‌ها چطور هستند توجه کنید. همچنین، به تاریخ تولید لاستیک‌ها نیز توجه کنید.

متاسفانه برخی از لاستیک‌فروشان، لاستیک‌هایی که تاریخ مصرفشان گذشته یا نزدیک خراب شدنشان است را به مشتری می‌فروشند تا خود را از دست آن‌ها خلاص کنند. این مشکل، معمولا برای لاستیک‌های خارجی که کمی گران‌تر است پیش می‌آید.

البته، اگر ناگهان برای لاستیک خودروتان در حین رانندگی مشکلی پیش آمد و پنچر شد، در نظر داشته باشید که برای تعویض لاستیک در محل و مکانیکی خودرو، می‌توانید روی تیم مکانیک سیار آچاره حساب کنید.

در این شرایط تعمیرکاران آچاره به محل مراجعه کرده و خیلی سریع، لاستیک خودروتان را با یک لاستیک مناسب جابه‌جا می‌کنند. برای این‌که سفارش‌تان را به ثبت برسانید، می‌توانید به وب‌سایت آچاره رجوع کنید یا از طریق شماره‌ ۱۴۷۱ با ما در ارتباط باشید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا