ترفندهای تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای و سفید

چوب و کابینتخانه‌داریکابینتنظافت و شستشو

تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای و سفید همواره یک چالش است؛ زیرا لکه‌های چربی و اثر انگشت روی این رنگ‌های کلاسیک پرطرفدار به وضوح دیده می‌شود و برای پاک کردن این لکه‌ها باید از پاک‌کننده‌های مناسبی استفاده شود.

در این مقاله به روش تمیز کردن کابینت ام دی اف خواهیم پرداخت و راهکارهای موثری را بیان خواهیم کرد.

اگر شما برای نظافت منزل و همچنین خدمات نظافت راه‌پله و مشاعات ساختمان خود نیاز به نظافتچی کاربلد آقا یا خانم دارید، به وبسایت آچاره مراجعه کنید و در بخش مربوطه درخواست خود را ثبت نمایید. به این ترتیب هزینه سفارش شما به‌صورت آنلاین محاسبه و به شما اعلام خواهد شد.

نکات کلیدی

  • بهترین ماده برای تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای و سفید محلول مایع ظرفشویی و آب است. این ماده سبک است و مانند مواد شیمیایی پاک‌کننده، آثار مخرب روی سطح کابینت ایجاد نمی‌کند.
  • اگر پاک کردن لکه‌ای سخت است، راه حل آن اسکراب کردن ملایم است. می‌توانید از یک مسواک برای تمیز کردن و اسکراب لکه‌های سرسخت استفاده کنید.
  • هیچ گاه شوینده را مستقیما روی کابینت اسپری نکنید. این کار موجب نفوذ مایع به بافت کابینت می‌شود و ممکن است به روکش آن آسیب بزند.

تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای و سفید

تخته فیبر با چگالی متوسط (Medium Density Fiberboard) که از آن با عنوان MDF یاد می‌شود، یکی از محبوبترین مواد برای ساخت کابینت است و طرفداران زیادی دارد.

از طرفی کابینت‌های ام دی اف تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند و در بیشتر مواقع اولین انتخاب افراد برای تجهیز و دکوراسیون آشپزخانه هستند.

از این رو دانستن نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف و نظافت وسایل چوبی برای خانم‌های خانه‌دار بسیار مهم است. کابینت‌های ام دی اف در رنگ‌های مختلفی ساخته شده‌اند. رنگ قهوه‌ای و سفید دو نمونه پرکاربرد در خانه‌های ایرانی است. در نتیجه در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای و سفید آشنا کنیم.

نحوه تميز كردن كابينت ام دي اف قهوه اي

طرز تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای و سفید

ساده‌ترین راه برای تمیز کردن کابینت ام دی اف و همچنین تمیز کردن هود استفاده از مخلوطی از مایع ظرفشویی و آب گرم است. این محلول برای از بین بردن چربی‌ها بسیار موثر است و آسیبی به روکش وینیل کابینت ام دی اف نمی‌رساند. برای اینکه چربی‌ها و لکه‌های روی سطح کابینت به سرعت پاک شوند طبق مراحل زیر عمل کنید:

1. تهیه محلول صابون ظرفشویی و آب

در گام نخست برای تمیز کردن کابینت‌های ام دی اف قهوه ای و سفید یا سایر رنگ‌های روشن و تیره، باید محلولی از صابون ظرفشویی و آب تهیه کنید. از صابون‌های ظرفشویی قوی استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است به روکش ام دی اف آسیب بزنند.

از یک صابون ظرفشویی ملایم استفاده کنید و محلولی متشکل از یک قسمت صابون (مایع ظرفشویی) و دو قسمت آب تهیه کنید.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

2. قرار دادن محلول روی پارچه میکروفیبر

پارچه میکروفیبر بهترین ابزار برای تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای و سفید و به طور کلی تمیز کردن آشپزخانه است. این نوع پارچه بسیار نرم است و بعد از استفاده، هیچ اثری از خود روی سطوح باقی نمی‌گذارد. پارچه میکروفیبر را به محلول آغشته کنید. پارچه را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

پارچه را به‌آرامی و با حرکات دایره‌ای ملایم در نواحی که دارای لک است، بکشید و حرکت دهید. با این کار لکه‌های روی کابینت‌های شما از بین می‌روند یا حداقل شل و ضعیف می‌شوند.

اگر روی کابینت شما لکه سرسختی وجود دارد، می‌توانید کمی پارچه را روی آن ناحیه فشار دهید. حال باید گرد و غبار روی سطح را از بین ببرید و سطح درب کابینت را برق بیندازید.

3. پاک کردن محلول با پارچه مرطوب و سپس پارچه خشک

در نهایت محلول را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. پس از پاک کردن، با یک پارچه میکروفیبر خشک، رطوبت کابینت را بگیرید.

4. تمیز کردن دستگیره‌ها

دستگیره‌های کابینت‌ها یکی از آلوده‌ترین قسمت‌ها هستند. دستگیره‌ها نقش و نگارهای زیادی دارند؛ به همین دلیل باید در تمیز کردن آنها دقت کنید.

با محلول پاک‌کننده و پارچه میکروفیبر تمام قسمت‌های دستگیره را تمیز کنید. همچنین می‌توانید از یک مسواک نیز برای تمیز کردن دستگیره کمک بگیرید. پس از تمیز کردن دستگیره، سطح آن را کاملا خشک کنید. کاربرد مسواک در تمیزکاری بسیار زیاد است و توصیه می‌کنیم برای سهولت در کار نظافت، از این وسیله استفاده کنید.

5. تمیز کردن لولاهای کابینت

لولاهای کابینت را با استفاده از یک پارچه خشک تمیز کنید. رطوبت و آب نباید با لولاها برخورد داشته باشد؛ زیرا باعث زنگ‌زدگی آنها خواهد شد.

6. تمیز کردن کشوها

تمام مراحل گفته شده را برای کشوها نیز تکرار کنید. قسمت داخلی کشوها را نیز با دستمال تمیز کنید.

روش تمیز کردن کابینت ام دی اف براق

اشتباهات رایج در تمیز کردن کابینت ام دی اف

اشتباهی که برخی افراد برای تمیز کردن کابینت MDF مرتکب می‌شوند، این است که محلول پاک‌کننده را به طور مستقیم روی درب کابینت می‌ریزند. با این کار رطوبت زیادی روی درب کابینت ایجاد می‌شود و ممکن است روی ساختار آن اثر بگذارد.

همچنین این کار باعث نفوذ آب به قسمت‌های آسیب دیده و ورود آن به لولاها می‌شود. این شرایط باعث زنگ‌زدگی و پوسیدگی فلز شده و وضعیت را وخیم‌تر می‌کند.

اگر پاک کردن لکه‌ای سخت است، راه حل آن اسکراب کردن ملایم است. می‌توانید از یک مسواک برای تمیز کردن و اسکراب لکه‌های سرسخت استفاده کنید. مقداری از محلول را روی مسواک بریزید. آب اضافه را بگیرید.

مسواک را روی محل لک شده به صورت دورانی حرکت دهید و اسکراب کنید. از مسواک‌های سخت و خشن استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است آثاری از خود روی درب کابینت باقی بگذارند. از مسواک‌های نرم برای این کار استفاده کنید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

تمیز کردن کابینت ام دی اف براق چگونه است؟

تمیز کردن کابینت براق نیز مانند دیگر انواع کابینت ام دی اف است. لکه‌های چربی و مواد غذایی روی این نوع کابینت را می‌توانید با پارچه میکروفیبر و محلول صابون ظرفشویی به همان روشی که در قسمت‌های قبل گفته شد، از بین ببرید.

توجه داشته باشید که از شیشه‌پاک‌کن‌ها یا مواد براق‌کننده روی سطح کابینت استفاده نکنید. این نوع کابینت نیز نسبت به پارچه‌های سخت، حساس و آسیب‌پذیر است. باید حتما از انواع پارچه‌های نرم برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

تمیز کردن کابینت ام دی اف مشکی

کابینت‌های MDF مشکی به دلیل رنگ خاص خود ظاهر ویژه‌ای به آشپزخانه می‌دهند. ممکن است فکر کنید رنگ تیره این نوع کابینت لکه‌ها را نشان نمی‌دهد؛ اما خوب است بدانید کابینت‌های مشکی نیز در صورت لک شدن کثیف به‌نظر می‌رسند و باید تمیز شوند.

شما می‌توانید به روشی که قبل‌تر بیان کردیم این کابینت‌ها را تمیز کنید؛ همچنین در نظر داشته باشید که این نوع کابینت باید بعد از تمیز شدن توسط واکس مخصوص براق شود تا همیشه نو به‌نظر برسد. اگر نظافت کابینت‌های مشکی را به صورت هفتگی انجام دهید، لکه‌های سرسخت روی آنها ایجاد نخواهند شد.

تمیز کردن کابینت ام دی اف چرب

تمیز کردن کابینت ام دی اف چرب به‌راحتی با مایع ظرفشویی امکان‌پذیر است. به همان روشی که در قسمت‌های قبل گفته شد، مایع ظرفشویی رقیق شده را روی پارچه میکروفیبر بریزید و محل لکه را با حرکات دورانی پارچه تمیز کنید.

اگر به صورت هفتگی چربی‌های روی کابینت را تمیز کنید، لکه‌های سرسخت روی آن ایجاد نخواهد شد.

تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای و سفید

بهترین ماده تمیز کننده کابینت ام دی اف چیست؟

پیشنهاد می‌کنیم از مواد شوینده سبک برای تمیز کردن کابینت‌های ام دی اف خود استفاده کنید. مایع ظرفشویی یا صابون ظرفشویی از بهترین مواد تمیز کننده کابینت ام دی اف هستند. سعی کنید از مواد شیمیایی قوی روی سطح کابینت استفاده نکنید.

تمیز کردن سطح MDF با مواد شیمیایی قوی موجب آسیب دیدن آن می‌شود. از سوی دیگر معمولا لکه‌های ایجاد شده روی کابینت از نوع چربی هستند و به‌راحتی با مایع ظرفشویی تمیز می‌شوند.

سوالات متداول

برای تمیز کردن کابینت MDF چه ابزاری کاربردی‌تر هستند؟

برای تمیز کردن کابینت MDF نیاز به یک پارچه میکروفیبر و مایع یا صابون ظرفشویی دارید. اگر لکه‌های روی کابینت شما سرسخت باشند، ممکن است به یک مسواک برای اسکراب لکه‌ها نیز نیاز پیدا کنید.

بهترین روش تمیز کردن کابینت ام دی اف کدام است؟

بهترین روش تمیز کردن کابینت های MDF تمیز کردن آنها با استفاده از یک پارچه میکروفیبر نرم و مایع ظرفشویی است.

در چه فواصل زمانی باید کابینت‌ها را تمیز کنم؟

برای جلوگیری از مقاوم شدن لکه‌ها روی سطح کابینت، بهتر است هر هفته یا هر دو هفته یک بار سطح آنها را تمیز کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا