نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

از بین بردن حشرات گلدان به روش خانگی

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

آفت‌ها بدترین دشمن گیاهان هستند که وجود آن‌ها می‌تواند گیاه را به نابودی بکشاند. یکی از خطرناک‌ترین نوع آفت‌ها که علاوه بر گیاه برای سلامت انسان نیز مضر است و می‌تواند منتقل کننده ویروس‌های خطرناکی باشد، حشره گلدان آپارتمانی می‌باشد که بسیاری از گونه‌های گیاهان را مورد حمله قرار می‌دهد. اما حشرات ریز گلدان چه هستند و چگونه می‌توانیم برای از بین بردن حشرات گلدان اقدام نماییم؟

حشرات مضر برای گیاه

مگس سفيد يا سفيد بالك، آفت‌هایی به شکل پروانه با رنگ سفید و بدون بال می‌باشند که در نقاط گرمسیری و نیمه گرمسیری یافت می‌شوند و با تغذیه از شیره گیاه موجب ریزش برگ‌های آن می‌شوند. نکته‌ای در رابطه با این حشرات وجود دارد این است که مقاومت عجیبی در برابر برخی سموم شیمیایی دارند، بنابراین برای کشتن آن‌ها نباید از حشره کش‌ها استفاده کرد.

حشره را در زیر یا اطراف برگ‌ها می‌توان پیدا کرد و از آنجایی که این حشرات به سرعت تکثیر می‌شوند، در صورت مشاهده شدن فورا باید در جهت نابودیشان اقدام نمود. طول بدن این مگس‌ها ۱ تا ۱.۵ میلی متر و تخم آن‌ها به اندازه‌ای حدود ۳ میلی متر به رنگ زرد می‌باشند. مگس‌های از تخم درآمده بدنی پهن دارند و به رنگ سبز می‌باشند.

اولین نشانه حشره، لایه‌ چسبانک روی برگ‌های گیاه می‌باشد که به دلیل تغذیه مگس از گیاه روی آن ایجاد می‌شود. از دیگر  نشانه‌های آن می‌توان به زرد شدن و ریزش برگ درخت و همچنین توقف رشد گیاه اشاره کرد.
نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

چگونه حشره گیاهان آپارتمانی از‌بین ببریم؟

گیاهان ضعیف بیشتر در معرض آلوده شدن به حشره قرار دارند. با استفاده از اقدامات زیر می‌توان در صورت مشاهده شدن این آفت‌ها بر روی گیاه، آن را کنترل نمود:

1. جارو برقی

با استفاده از لوله خرطومی جارو برقی، بدون آنکه به گیاه صدمه‌ای وارد کنید مگس‌های سفید را از روی سطح برگ جارو کنید.

2. روغن چریش

روغن چریش حشره را به طور کلی از بین نمی‌برد اما خاصیت دفع کنندگی بالایی دارد که به کم شدن تعداد آن‌ها کمک بسیاری می‌کند.

روغن چریش

3. روغن نیم برای از بین بردن حشرات گلدان

این روغن از درخت چای هندی گرفته می‌شود ضمن کنترل جمعیت مگس‌ها برای گیاه نیز دارای خواص زیادی می‌باشد. اما این روغن نیز مانند روغن چریش مگس‌های سفید را به طور کلی ریشه کن نمی‌کند بلکه فقط به کم شدن تعداد آن‌ها کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی همه چیز درباره سانسوریا

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

4.  از بین بردن حشرات گلدان با استفاده از سرکه

یکی از روش‌های بی خطر که می‌توانید با استفاده از آن پشه‌های سفید را از بین ببرید استفاده از سرکه است. برای این کار راه‌های مختلفی وجود دارد که دو شیوه از مرسوم‌ترین آن‌ها را برای شما شرح خواهیم داد:

شیوه اول: یک کاسه را با مقداری سرکه پر کنید و درون آن یک طعمه شیرین مانند میوه قرار دهید و روی طرف را یک کاغذ کشیده و سوراخی رو آن ایجاد کنید مگس‌ها به راحتی به دام خواهند افتاد.

شیوه دوم: مقداری سرکه را با مایع طرفشویی ترکیب نمایید و روی گیاه اسپری کنید. ترکیب سرکه و مایع ظرفشویی باعث از بین رفتن سریع مگس‌ها می‌شود.

مطلب پیشنهادی گیاهان آپارتمانی گلدار

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

5. از بین بردن حشرات گلدان با سیب زمینی

یکی دیگر از روش‌های آسان برای از بین بردن حشرهه بدون نیاز به سمپاشی، استفاده از سیب زمینی است. با گذاشتن تکه‌های سیب زمینی در گلدان، مگس‌ها از به راحتی به دام خواهند افتاد.

6. از بین بردن حشرات گلدان با استفاده از  سیر

سیر نیز یکی دیگر از روش‌های فراری دادن حشره می‌باشد. مانند روش بالا یه حبه سیر را برش دهید و درون گلدان خود قرار دهید با استفاده این روش پشه‌ها به سرعت دور خواهند شد.

مطلب پیشنهادی گياهان مناسب سرويس بهداشتی

9 پشه کش با مواد طبیعی در خانه

7. استفاده از سم تیوسیکلام هیدروژن اکسالات

این سم یکی از موثر‌ترین سم‌ها برای از بین بردن حشره می‌باشد و با استفاده دو دوره از آن در فاصله زمانی یک هفته با مخلوط کردن دو گرم سم و اسپری آن بر روی گیاه، مگس‌‌ها به طور کلی ریشه کن شده و از بین می‌روند. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که این سم بسیار خطرناک می‌باشد و هنگام استفاده از آن حتما باید از ماسک و دستکش استفاده کنید و آن را به دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.

علاوه بر روش‌های بالا استفاده از گیاهانی مانند مریم گلی و بابونه نیز در از بین بردن مگس‌های سفید نقش مهمی ایفا خواهند.

مطلب پیشنهادی گیاهان مقاوم آپارتمانی

پیشگیری از به وجود آمدن حشره در گیاهان آپارتمانی

با استفاده از برخی اقدامات از بین بردن حشرات گلدان می‌توان از حمله مگس‌ها بر روی گیاه جلوگیری کرد:

  1. در صورت خرید گیاه جدید، حتما به آن آفت کش بزنید و چند روز آن از گیاهان دیگر جدا کنید.
  2. از کود ازت کمتر برای گیاه استفاده کنید.
  3. برای پنجره‌ها توری نصب کنید.
  4. از سطل‌های زباله در دار استفاده کنید.

جمع بندی

گل‌های آپارتمانی به خانه، روح و طراوت می‌بخشند اما گاهی تعداد بالای گلدان‌ها مشکلاتی برای نظافت منزل ایجاد می‌کند. به‌طور مثال جابه‌جایی آن‌ها گاهی سخت و زمان‌بر است و شاید از عهده افراد برنیاید و به این دلیل از داشتن گل و گیاه فراوان در خانه صرف نظر کنند که باید گفت راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها ارتباط با تیم آچاره است.

2.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید