ویژگی‌های دوربین مداربسته دام (Dome) یا گنبدی

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

استفاده از دوربین مداربسته (CCTV)، برای افزایش امنیت، رشد روزافزونی داشته است. دوربین‌های مداربسته در دو مدل کلی «گلوله‌ای» (Bullet) و «گنبدی» (Dome) ساخته می‌شوند. دلیل نام‌گذاری دوربین مداربسته دام (گنبدی)، به خاطر شکل ظاهری و شباهت آن به یک گنبد است.

دوربین مداربسته این برند، به شکل معمول در سقف فضاهای سربسته (Indoor) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل دوربین در دو الگوی کلی آنالوگ و تحت شبکه تولید می‌شود. بستر کواکسیال، مسیر انتقال تصویر دوربین مداربسته دام است. جنس دوربین مداربسته، عموماً از پلاستیک است و به همین خاطر، مقاومت بالایی در برابر حوادث احتمالی ندارد. از این رو پیشنهاد می‌شود که دوربین مداربسته دام را در معرض آب و هوای بد و مکان‌هایی که شرایط محیطی متغیری دارد، نصب نکنید (برای افزایش قابلیت پایداری دوربین مداربسته دام می‌توان از مدل‌هایی استفاده کرد که یک طلق برای محافظت از آسیب‌های احتمالی بر روی آن نصب شده است).

در فضاهای داخلی فروشگاهی و لابی هتل و ادارات، یکی از بهترین انتخاب‌ها، دوربین مداربسته دام است. برای نصب آن بر روی دیوار، می‌توان از یک پایه کمکی نگهدارنده استفاده کرد.

انواع دوربین مداربسته دام

1. آنالوگ

دوربین مداربسته دام آنالوگ HD، در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌تر خود، کیفیت مناسب‌تری از تصویر را ارائه می‌دهند. کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته بعضاً تا 8 مگاپیکسل می‌رسد. یکی از مهم‌ترین مشخه دوربین آنالوگ، بهینه‌بودن آن در نسبت بین کیفیت و قیمت است.

2. تحت شبکه

اگر به دنبال امکانات متنوع‌تری مثل الگوریتم تشخیص گرمایی، تشخیص چهره و شمارش تعداد افراد هستید، دوربین تحت شبکه گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. دوربین مداربسته تحت شبکه برای راه‌اندازی به دو دسته کابل نیاز دارد که یکی برای تامین انرژی دستگاه و دیگری برای انتقال تصویر، به کار می‌رود. اگر تکنولوژی PEO (Performance Under Extreme Condition) بر روی دوربین مداربسته شما قرار داشته باشد، تغذیه از طریق این کابل انجام می‌شود و نیازی به اتصال به آداپتور نیست.

تحت شبکه

ویژگی‌های دوربین مداربسته دام

1. دید در شب

امروزه اکثر دوربین‌های مداربسته، توانایی دید در شب را همراه خود دارند. این توانایی به دوربین مداربسته اجازه می‌دهد در زمانی که نور ورودی به دستگاه از محیط بیرون کم است هم بتواند ضبط باکیفیتی از تصاویر را در اختیار شما قرار دهد. دوربین مداربسته، با قابلیت تکنولوژی Exir، که ظرفیتی چندین برابر ویژگی IR است، می‌تواند حتی در تاریکی کامل نیز تصاویری باکیفیت را ضبط کند. دید در شب دوربین‌ مداربسته دام با برد متوسط (بین 20 تا 30 متر) است. برای رسیدن به برد بیشتر، می‌توان از یک منبع نور کمکی در کنار دوربین مداربسته استفاده کرد.

2. لنز دوربین

لنز دوربین مداربسته دام به سه الگوی کلی ثابت و وریفوکال و موتورایز تقسیم‌بندی می‌شود. در دوربین مداربسته با لنز ثابت، امکان زوم وجود ندارد و فاصله کانونی بدون تغییر خواهد بود در حالی که لنز وریفوکال در دوربین مداربسته دام، با استفاده از دو فاصله کانونی، توانایی زوم را برای شما فراهم می‌سازند. لنز موتورایز، مجموعه‌ای از توانایی‌های لنز ثابت و وریفوکال را در زوم و واضح‌بودن تصاویر برای شما فراهم می‌کند.

برای نصب و تعمیر دوربین مداربسته از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

لنز دوربین

3. کیفیت تصویر

به طور معمول، دوربین مداربسته در کیفیتی بین 2 تا 12 مگاپیکسل تولید می‌شود. اگر مکانی که شما قصد نصب دوربین مداربسته را دارید، کوچک است (اتاق منازل و فضاهای اداری)، ظرفیت 2 مگاپیکسل هم کار شما را راه می‌اندازد ولی در مکان‌های بزرگتر، به سمت مگاپیکسل‌های بیشتر بروید!

4. تشخیص دمای محیط

این ویژگی دوربین مداربسته دام، این امکان را فراهم می‌آورد که در صورت تغییر دمای ناگهانی در محیط، یک پیام هشدار به شما مخابره شود تا از آتش‌سوزی و حوادث جبران‌ناپذیر بعدی جلوگیری شود.

5. تسلط بر سوژه

به دلیل وجود گنبد بر روی دوربین، برخلاف مدل بولت، کاربری که زیر دوربین قرار دارد نمی‌تواند جهت حرکت دوربین را تشخیص دهد. این حرکت 360 درجه‌ای، امکان تسلط بر سوژه را برای دوربین مقدور می‌سازد.

تسلط بر سوژه

6. ضدضربه بودن و مقاومت در برابر خرابکاری

در صورتی که قصد نصب این دستگاه در محلی را دارید که ممکن است با ضربه فیزیکی روبرو شود، مدل دام انتخاب مناسبی برای شماست. دوربین مداربسته در تطابق با استاندارد IK10 (بالاترین مقاومت دوربین مداربسته در برابر ضربه)، می‌تواند ظرفیت بالایی برای محافظت از آسیب برای شما فراهم آورد. هنگامی که این دوربین‌ها نصب شوند به علت محصور بودن، دستکاری در آن‌ها بسیار دشوار است.

دوربین مداربسته اسپید دام

دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome) با استفاده از تکنولوژی PTZ (Pan Tilt Zoom) برنامه‌ریزی جهت شیوه ضبط تصویر را فراهم می‌کند. عبارت Pan، به معنی چرخش کامل 360 درجه، Tilt برای حرکت بالا به پایین یا بالعکس و Zoom هم به توانایی تمرکز بر روی سوژه‌ها اشاره دارد. با استفاده از امکان Pattern در یک بازۀ وسیع از تصویر افقی یا عمودی حرکت کنید. توانایی Tracking Auto هم امکان ردیابی سوژه‌ها را فراهم می‌سازد. دوربین مداربسته اسپیددام، با استفاده از این توانایی‌ها می‌تواند نظارتی همه‌جانبه را برای شما امکان‌پذیر کند. قیمت آن بین 5 تا 15 میلیون تومان در تغییر است. برای کسب اطلاعات بیشتر تفاوت دوربین مداربسته دام و اسپید دام در چیست؟ را مطالعه کنید.

دوربین مداربسته اسپید دام

دوربین مداربسته دام تورت (Turret)

مدل تورت (Turret)، در مقایسه با دیگر مدل‌های دوربین مداربسته، فاقد حفاظ شیشه‌ای است. ولی از لحاظ کارایی، تفاوت چندانی با آن‌ها ندارد.

دوربین مداربسته دام تورت

قیمت

دوربین مداربسته بسته به توانایی لنز و کیفیت تصویر در قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود. به طورکلی، دوربین مداربسته Dome تحت شبکه، که از تکنولوژی پیشرفته‌تری استفاده می‌کنند، گران‌تر هستند. اگر مدل دوربین مداربسته آنالوگ هم مجهز به توانایی HDTVI و HDCVI باشد، شما هزینه بیشتری بایستی پرداخت کنید. اگر امکان دید در شب هم برای شما، مساله‌ای مهم و تعیین‌کننده است، برای خرید دوربین مداربسته دام، کمی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. به طور مثال دوربین مداربسته آنالوگ مدل داهوا، نزدیک به 600 هزار تا 1 میلیون تومان و دوربین مداربسته تحت شبکه موتوردار هایک‌ویژن نزدیک به 2 تا 8 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا