همه چیز درباره تعمیر توری پلیسه‌ای

تعمیرات ساختمانتوری درب و پنجرهساختمان

با فرا رسیدن فصل گرما و ضرورت خنک سازی محیط زندگی، بعضی افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده از وسایل خنک کننده برقی، از هوای طبیعی استفاده کنند. یکی از راه‌های استفاده از هوای طبیعی نصب توری پنجره است که اخیراً نوع پلیسه‌ای این توری‌ها، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این میان موضوع نصب و تعمیر توری پلیسه‌ای مطرح می‌شود که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

توری پلیسه‌ای نسبت به توری‌های معمولی مزایای بیشتری دارد و به همین دلیل بیشتر افراد تمایل دارند این نوع توری‌ها را برای در و پنجره‌های خانه خود نصب کنند. توری پلیسه‌ای روی انواع پنجره‌های چوبی، فلزی، آهنی، آلومینیومی و پی وی سی قابل نصب است و می‌توان آن را پرکاربردترین نوع توری پنجره دانست. از این رو شناخت روش‌های نصب و تعمیر توری پلیسه‌ای نقش مهمی در تأمین آسایش خانواده و همچنین افزایش طول عمر این وسیله خواهد داشت.

توری‌های پلیسه‌ای را بیشتر بشناسیم

قبل از پرداختن به موضوع مهم تعمیر توری پلیسه‌ای، بهتر است مشخصات این نوع توری را بیشتر بشناسیم. توری‌های پنجره یک راه مؤثر و ساده برای دور نگه داشتن حشرات و آفات از محیط خانه هستند در حالی که هوای تازه را نیز به داخل خانه دعوت می‌کنند. توری پنجره به عنوان وسیله‌ای ایمنی می‌تواند امنیت مؤثری را بدون از بین بردن جذابیت خانه ایجاد کند.

تعمیر توری پلیسه‌ای

توری پلیسه‌ای از یک توری فولادی ساخته شده که مقاومت بالایی در برابر فشار دارد. در این نوع توری‌ها پارچه پلیسه‌ای فولادی در یک قاب فلزی محکم نصب شده و قاب در هر چهار گوشه جوش داده می‌شود و با استفاده از پیچ روی پنجره نصب می‌گردد. یک طرف چهارچوب به صورت لولایی است که از داخل خانه باز می‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای توری‌های پلیسه‌ای قابلیت باز و بسته شدن آن‌ها است. این مدل توری‌ها را می‌توان در مواقعی که در و پنجره‌ها بسته هستند یا سیستم سرمایشی روشن است بسته نگه داشت. به این طریق از تابش خورشید و باد و باران حفاظت شده و دیرتر خراب می‌شوند. با این حال شناخت روش‌های تعمیر توری می‌تواند به حل مشکلات احتمالی کمک زیادی کند.

انواع

توری‌های پلیسه‌ای به دو شکل تک فریم و دبل فریم ساخته می‌شوند که نوع تک فریم این پرده‌ها متداول‌تر است. از جمله انواع توری پنجره می‌توان به توری طرح چوب، توری افقی، توری عمودی، توری جابجا شو و توری مگنتی اشاره کرد که هر یک کاربردهای خاص خود را دارند.

مزایای استفاده از توری پلیسه‌ای برای پنجره‌ها

امروزه استفاده از توری‌های پلیسه‌ای طرفداران زیادی پیدا کرده و با توجه به مزیت‌های بی‌شماری که نسبت به توری‌های معمولی دارند تقریباً در هر خانه‌ای می‌توان این توری‌ها را پیدا کرد. در ادامه به مزایای توری‌های پلیسه‌ای خواهیم پرداخت.

  • قابلیت باز و بسته شدن توری: بزرگ‌ترین مزیت توری پلیسه‌ای امکان باز و بسته کردن آن است. در مواقعی که می‌خواهید از وسایل سرمایشی استفاده کنید یا به دلیل سر و صدای بیرون پنجره را ببینید، می‌توانید این نوع پرده‌ها را به راحتی به حالت بسته نگه‌دارید.
  • کارآیی بالا با بیشترین کاربرد: این نوع پرده را می‌توان به راحتی برای تمام درهای ورودی و تراس و پنجره‌ها نصب کرد. در برابر نور مقاوم است و چهارچوب توری با گذشت زمان و در اثر باز و بسته شدن تغییر شکل نمی‌دهد.
  • ظاهری زیبا: از آنجایی که توری‌های پلیسه‌ای داخل قابل آلومینیومی قرار می‌گیرند و روی پنجره نصب می‌شوند ظاهری طبیعی دارند و در هر سایز و ابعادی قابل اجرا می‌باشند. علاوه بر این می‌توان رنگ این توری‌ها را به دلخواه افراد انتخاب کرده و هماهنگ با دکور خانه در نظر گرفت.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

تعمیر توری پلیسه‌ای

  • حفاظت مناسب از پنجره: پنجره‌ها از قدیم یکی از ضعیف‌ترین نقاط آسیب پذیر در برابر امنیت اموال داخلی خانه هستند.
  • یک عامل بازدارنده قوی: توری‌های امنیتی به عنوان شبکه‌های صنعتی مستحکم، ورود به ساختمان را از طریق پنجره‌ها تقریباً غیرممکن می‌کنند.
  • انعطاف پذیری: توری‌های پلیسه‌ای انعطاف پذیری زیادی در صفحه جمع شونده خود دارند. آن‌ها را می‌توان تا کرد و حتی می‌توان به طور موقت آن را پوشاند زمانی که بخواهید احساس آرامش بیشتری در اتاق ایجاد کنید.
  • توری‌های پلیسه‌ای پنجره‌ای به خوبی متناسب می‌شوند: این توری‌های امنیتی با در نظر گرفتن جذابیت زیبایی شناسی ساخته می‌شوند. آن‌ها اغلب در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند به صورتی که با دکوراسیون، مبلمان و مجموعه اطراف بهترین تناسب را داشته باشند. این توری‌ها چشم‌انداز جذابی را برای صاحبان خانه‌های لوکس و کسب‌وکارهایی که سعی در ساخت برندهای خود دارند ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری و گام به گام تمیز کردن توری پنجره

معایب توری پلیسه‌ای

حال که با مزایای استفاده از توری پلیسه‌ای آشنا شدیم بهتر است معایب آن را هم بشناسیم:

  • قیمت توری پلیسه‌ای: یکی از معایب این نوع توری‌ها قیمت بالای آن‌ها است که البته متناسب با ابعاد درب و پنجره تعیین می‌شود. نحوه محاسبه توری پلیسه به این صورت است که باید ابتدا ابعاد قاب و تعداد پنجره‌ها و درها و جنس و طرح توری‌ها مشخص باشد. حتی شهر محل خرید توری پلیسه‌ای هم روی قیمت آن تأثیر دارد.

  • آسیب پذیری توری پلیسه‌ای در برابر رطوبت: رطوبت باعث کاهش استقامت توری پلیسه‌ای می‌شود و برای شستشوی آن‌ها باید از بخار شو استفاده کنید.
  • حساسیت بالا هنگام نصب: توری‌های پلیسه‌ای باید توسط افراد متخصص نصب شوند چون ممکن است هنگام نصب، توری و ریل‌ها آسیب ببینند.
  • قابلیت بالای اشتعال: اگر در ساخت این توری‌ها از مواد پلیمری استفاده شود ممکن است به راحتی بسوزند.

بیشتر بخوانید شستن پرده توری با دست

با مراحل تعمیر توری پلیسه‌ای آشنا شویم

ابتدا با توجه به ابعاد پنجره، قاب و 4 پروفیل برش داده می‌شوند. پس از برش 4 پروفیل به دو صورت افقی و عمودی و یک پروفیل متحرک بازشو نوبت به برش پارچه توری می‌رسد. در مرحله بعد پس از جدا کردن روکش تسمه pvc آن را به ابتدا و انتهای توری می‌چسبانیم.

بیشتر بخوانید تفاوت پرده شید و زبرا 

تعمیر توری پلیسه‌ای

پس از آن نوبت به سوراخ کاری توری می‌رسد. تعداد سوراخ‌ها به ابعاد پنجره بستگی دارد. سپس قسمت‌های سوراخ شده را پرچ می‌کنیم تا باعث روان شدن حرکت نخ شود. روش نخ کشی توری پلیسه به این صورت است که نخ‌ها را با سوزن از داخل پرچ‌ها عبور داده و دو نخ را به سمت بالا و دو نخ را به سمت پایین می‌کشیم.

توری را وارد شیار پروفیل متحرک کرده و با کمک پیچ، آن را محکم می‌کنیم. قسمت آزاد دیگر توری را به پروفیل قاب پیچ کرده و آن را محکم می‌کنیم. نکته مهم این است که نصب پرده توری را باید به افراد متخصص آچاره بسپارید تا به طور دقیق و درست این کار را انجام دهند. در صورتی که نیاز به تعمیر توری پلیسه‌ای داشتید، می‌توانید از متخصصین آچاره کمک بخواهید.

بیشتر بخوانید تمیز کردن شیشه پنجره 

جمع‌بندی

توری پلیسه‌ای جدیدترین نوع پرده‌های توری است که به دلیل زیبایی و تنوع بالا طرفداران زیادی بین مردم دارد. این نوع پرده دارای مزایای بسیاری است که از آن جمله می‌توان به قابلیت باز و بسته شدن و ظاهر زیبای آن‌ها اشاره کرد. توری‌های پلیسه‌ای معمولأ به‌صورت نیمه آماده در بازار به فروش می‌رسند و فرد نصاب اجزاء از پیش ساخته شده را در زمان نصب روی هم مونتاژ می‌کند. از آنجایی که این نوع پرده از حساسیت بالایی برخوردار است پیشنهاد می‌کنیم در صورت نیاز، تعمیر پرده پلیسه‌ای را به فرد متخصص بسپارید. نحوه محاسبه توری پلیسه به عواملی همچون ابعاد پنجره و جنس قاب‌ها بستگی دارد و با این حال قیمت بالا را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین معایب این نوع توری‌ها دانست.

در این باره بیشتر بخوانید 

تعمیر و نوسازی سریع و آسان کابینت آشپزخانه

نقاشی ساختمان سه‌ بعدی

نحوه آماده سازی رنگ پلاستیک

آموزش ساخت بتونه

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا