لیست کامل کدهای خطای پکیج گلدیران

قطع شدن آب گرم فارغ از این که شما در حمام و یا دیگر نقاط خانهتان باشید، شرایط چالشبرانگیزی را برای شما ایجاد میکند. عوامل مختلفی میتوانند عملکرد کلی پکیج را با اختلال مواجه کنند که معمولا نتیجه آن قطع آب گرم است اما چگونه باید ریشه بروز مشکل در عملکرد پکیج را شناسایی کرد؟
امروزه اکثر پکیجها مشکلات موجود در عملکرد خود را با نمایش یک کد خطا به شما اطلاع میدهند و پکیج گلدیران نیز این قاعده مستثنی نیست. البته در این راستا شما باید با معانی این کد خطای پکیج گلدیران آشنایی قبلی داشته باشید. به همین دلیل در این مقاله از مجله آچاره با مرور کدهای خطای پکیج گلدیران، اطلاعات لازم به منظور شناسایی علت تعمیرات پکیج و رفع مشکل به وجود آمده را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
پکیجهای گلدیران برای اطلاع کاربران از مشکلات موجود در عملکرد خود، از کد خطای پکیج گلدیران متفاوتی استفاده میکنند.
- کد خطای E1 نشاندهنده عدم تشکیل شعله در پکیج است.
- کد خطای E2 نشاندهنده بالا بودن دمای آب سیکل
- کد خطای E3 به اختلالات مرتبط با خروج دود از پکیج اشاره دارد.
- کد خطای E4 زمانی که فشار پکیج شما به عدد 0 بار میرسد.
- کد خطای E6 وجود اختلال در عملکرد سنسور تشخیص دمای آب مصرفی پکیج است.
- کد خطای E7 زمانی که سنسور تشخیص دمای آب مدار گرمایشی عملکرد خود را به صورت صحیح اجرا نکند، نمایش داده میشود
- کد خطای E9 زمانی که عملکرد ضد یخزدگی و یا آنتی فریز پکیج با اشکال روبهرو شود.
ساختار کدهای خطای پکیج گلدیران
پکیجهای هر برند به منظور مطلع کردن کاربران از مشکلات موجود در عملکرد خود، از کدهای خطای متفاوتی استفاده میکنند و معمولا ساختار این کدها در پکیجهای هر برند متفاوت است. ساختار کدهای خطای پکیج گلدیران شامل ترکیبی از حرف انگلیسی E است که در کنار آن یک عدد قرار میگیرد.
در نتیجه میتوان گفت که در واقع این عدد نمایش داده شده است که اطلاعات موردنیاز شما را در اختیارتان قرار میدهد. شما با مطالعه بخش بعد میتوانید از معانی این کدها مطلع شده و در مدت زمان کوتاهتری اقدامات لازم در جهت عیبیابی و تعمیر پکیج گلدیران خود را در نظر بگیرید.
لیست کدهای خطای پکیج گلدیران |
کد خطای E1 |
کد خطای E2 |
کد خطای E3 / کد خطای EAکد خطای E4 |
کد خطای E6 |
کد خطای E7 |
کد خطای E9 |
کدهای خطای پکیج گلدیران
1. کد خطای E1
اولین قدم در راستای گرم کردن آب، تشکیل شعله است. در صورتی که شعله پکیج شما در زمان موردنظر روشن نشود، شما با این کد خطای پکیج گلدیران روبهرو خواهید داشت. بروز این مشکل میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.
- قطع بودن گاز و یا انسداد مسیر عبور آن
- خرابی جرقهزن پکیج
- یونیزه نشدن جرقهزن
- وجود اختلال در عملکرد برد (Board)
- وجود نویز در محیط اطراف پکیج
همانطور که میبینید شما باید در راستای رفع این کد خطای پکیج گلدیران، ابتدا شرایط گاز آن را بررسی کرده و سپس شرایط عملکرد جرقهزن و قطعات مرتبط را چک کنید.
همچنین در صورتی که لوازمی همچون لامپ ال ای دی (LED) و یا لامپ کم مصرف در اطراف پکیج قرار دارد، با جابهجا کردن آنها از ایجاد نویز و بروز اختلال در عملکرد پکیج جلوگیری کنید. پس از این که این مراحل را پشت سر گذاشتید و بعد از خاموش و روشن کردن پکیج شرایط آن را مجددا چک کنید.
- نکته: برد پکیج قطعهای بسیار حساس بوده و صرفا افراد دارای صلاحیت مجاز به عیبیابی و تعمیر آن هستند. در نتیجه اگر قصد بررسی شرایط عملکرد این قطعه را دارید حتما از کمک افراد متخصص استفاده کنید.
2. کد خطای E2
این کد خطای پکیج گلدیران نشاندهنده بالا بودن دمای آب سیکل پکیج گلدیران بوده و با رفع این مشکل کد خطای موردنظر برطرف میشود. پکیجهای برند گلدیران مجهز به یک ترموستات هستند که در چنین شرایطی نسبت به بروز این مشکل واکنش نشان میدهد. توجه داشته باشید که ترموستات موجود در پکیج گلدیران به بازه دمایی 102+ تا 105+ درجه سانتیگراد حساس بوده و با کاهش دمای آب نسبت به این بازه، مشکل افزایش دمای آب سیکل رفع خواهد شد. از دلایلی که ممکن است باعث نمایش کد خطای E2 شوند میتوانیم به موارد ذیل اشاره کنیم:
- مسدود شدن مدار سیکل بر اثر ایجاد رسوب و رسوبگرفتگی در این قسمت میتواند باعث عدم تبادل حرارتی و در نتیجه نمایش این کد خطا شود.
- در بعضی از موارد سرعت پایین پمپ پکیج به نمایش این کد خطا منجر میشود.
- خرابی سنسور تشخیص دما نیز از دلایل میانی بالا بودن دمای آب سیکل پکیج گلدیران محسوب میشود. در واقع وجود ایراد در عملکرد این قطعه باعث تشخیص اشتباه دما شده که تاثیری مستقیم بر روی عملکرد شعله دستگاه دارد.
به منظور رفع این مشکل شما باید ابتدا پکیج خود را بر روی دمای پایینتری تنظیم کنید. 50+ درجه سانتیگراد یک دمای مناسب برای این شرایط در نظر گرفته میشود. در قدم بعد شما میتوانید شیر گاز دستگاه را تا نیمه ببندید تا در صورت بالا بودن فشار گاز شهری، اختلال به وجود آمده رفع شود. سپس فشار پکیج را تنظیم کرده و ترجیحا آن را بر روی 5/1 بار (Bar) قرار دهید. در نهایت برق دستگاه را قطع و مجددا وصل کنید.
بیشتر بخوانید : نشت آب پکیج
3. کد خطای E3 / کد خطای EA
اختلالات مرتبط با خروج دود از پکیج با این کد خطا به شما نمایش داده خواهد شد. مشکلاتی همچون خرابی سنسور دود پکیج و یا اختلال در عملکرد فن دستگاه، روند خروج دود از پکیج را مختل کرده و شما به منظور رفع آن باید شرایط بخشهای مرتبط را مورد بررسی قرار دهید.
البته در بعضی از موارد وجود مشکل در برد پکیج نیز میتواند در بروز این اختلال تاثیرگذار باشد. توجه داشته باشید که نوسانات جریان برق و افت ولتاژ گاها عملکرد بخشهایی مثل فن پکیج را مختل میکند بنابراین در این شرایط این عامل را چک کرده و در صورت نیاز اصلاحات لازم را اعمال کنید.
به منظور رفع این کد خطا ابتدا شرایط دودکش را بررسی و عدم انسداد و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. سپس در صورت عدم وجود مشکل در ولتاژ برق شهری و عملکرد سنسور دود و فن، دودکش دستگاه را خارج کرده و آن را مجددا نصب کنید. در قدم آخر برق دستگاه را قطع و دوباره وصل کنید تا کد خطای پکیج گلدیران شما رفع شود.
4. کد خطای E4
زمانی که فشار پکیج شما به عدد 0 بار (Bar) برسد، شما کد خطای E4 را در دستگاه خود مشاهده خواهید کرد. شما با پشت سر گذاشتن مراحل زیر میتوانید این کد خطا را رفع کنید.
- در قدم اول با باز کردن شیرپرکن پکیج در جهت خلاف عقربههای ساعت، فشار دستگاه را به 1 تا 5/1 بار برسانید. در صورت کم بدن فشار آب شهری، این روند ممکن است کمی به طول بیانجامد.
- در صورتی که موفق به افزایش فشار پکیج نشدید، دستگاه را بر روی حالت زمستانه قرار دهید و سپس نسبت به آبگیری آن در این حالت اقدام کنید.
اگر پس از طی کردن مراحل ذکر شده فشار پکیج افزایش پیدا نکرد، شما باید پس از بررسی شرایط شیر مدار گرمایشی، وجود نشتی در شبکه را مورد بررسی قرار دهید.
بیشتر بخوانید : نحوه تنظیم فشار پکیج
5. کد خطای E6
نمایش کد خطای E6 در پکیج گلدیران نشاندهنده وجود اختلال در عملکرد سنسور تشخیص دمای آب مصرفی پکیج است. البته در این شرایط امکان وجود مشکل در اتصالات برد دستگاه نیز وجود دارد و شما باید این عامل را نیز مدنظر خود داشته باشید. در این شرایط ابتدا برق دستگاه را قطع و مجددا وصل کنید.
اگر کد خطای پکیج گلدیران از بین نرفته بود، شما باید به منظور رفع اختلالات موجود از کمک افراد دارای صلاحیت استفاده کنید. فراموش نکنید که کارشناسان کاربلد آچاره در راستای عیبیابی و تعمیر پکیج گلدیران صرفا به میزان یک ثبت درخواست با شما فاصله دارند.
6. کد خطای E7
همانطور که شبکه آب مصرفی در پکیج به یک سنسور تشخیص دما مختص به خود مجهز است، مدار گرمایشی نیز دارای یک سنسور تشخیص دما است. زمانی که سنسور تشخیص دمای آب مدار گرمایشی عملکرد خود را به صورت صحیح اجرا نکند، شما با کد خطای E7 روبهرو خواهید شد.
در این شرایط شما باید علاوه بر بررسی شرایط این سنسور، اتصالات برد دستگاه را نیز مورد بررسی قرار دهید تا در صورت نیاز اصلاحات لازم در این بخش را اعمال کنید. پس از پشت سر گذاشتن این مراحل، برق دستگاه را قطع و وصل کنید. اگر کد خطا کماکان در نمایشگر نشان داد میشد، عیبیابی و تعمیر پکیج گلدیران خود را به یک فرد متخصص بسپارید.
7. کد خطای E9
شما این کد خطا را زمانی که عملکرد ضد یخزدگی و یا آنتی فریز پکیج با اشکال روبهرو شود، مشاهده خواهید کرد. در صورتی که این عملکرد پس از رسیدن دمای پکیج به 2+ درجه سانتیگراد فعال نشود، دستگاه وجود این مشکل را با کد خطای E9 به اطلاع شما خواهد رساند. به منظور پیشگیری از بروز این مشکل، اگر پکیج شما در فضای باز نصب شده است، تا حد ممکن برق آن را در فصول سرد سال قطع نکنید تا این عملکرد دستگاه مختل نشود.
کلام آخر
در این مقاله از مجله آچاره با بررسی کدهای خطای پکیج گلدیران تلاش کردیم تا به شما در روند رفع مشکلات مربوط به این دستگاه کمک کنیم. فراموش نکنید که در این روند رعایت نکات ایمنی اولویت اصلی بوده و شما تحت هیچ عنوانی نباید سلامت خود را در معرض خطر قرار دهید.
در صورتی که در هر مرحلهای از رفع کد خطای پکیج گلدیران با مشکل مواجه شدید، این روند را متوقف کرده و ادامه آن را به افراد دارای صلاحیت بسپارید. همچنین شما میتوانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات با کارشناسان آچاره در میان بگذارید و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید.