تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون

لوازم خانگیتلویزیون

ممکن است برای خیلی از شما پیش آمده باشد که هارد اکسترنال یا فلش مموری خودتان را به تلویزیون وصل کنید، اما با مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون مواجه شوید. امروزه خیلی از افراد برای تماشای برنامه‌های مورد علاقه خودشان از هارد اکسترنال استفاده می‌کنند زیرا حجم این نوع هارد خیلی بیشتر از CD و DVD است و از طرفی می‌توانید هر لحظه که دوست داشته باشید، به محتوای موردنظر خودتان دسترسی داشته باشید. با این وجود عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون مشکلی است که ممکن است برای همه افراد به وجود بیاید. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، تا انتها با ما همراه باشید تا روش‌های مختلف رفع این مشکل را با هم بررسی کنیم.

رفع مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون

گاهی وقت‌ها که هارد اکسترنال خودتان را به تلویزیون وصل می‌کنید، با پیغام Not Recognized یا عدم شناسایی هارد مواجه خواهید شد. برای رفع این مشکل راه حل های مختلفی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. خیلی از این روش‌ها بدون هیچگونه برنامه جانبی و فقط از طریق برنامه‌های نصب شده روی کامپیوتر قابل انجام هستند اما برای انجام برخی روش‌های دیگر به نرم افزارهایی مثل Partition Wizard نیاز خواهید داشت.

مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیو

اما قبل از اینکه به سراغ روش‌های رفع مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون برویم بهتر است از موارد زیر مطمئن شویم. خیلی از اوقات ممکن است مشکل از هارد اکسترنال شما نباشد و به دلایل دیگری هارد اکسترنال توسط تلویزیون شناخته نشود. این موارد به شرح زیر هستند:

  1. آیا تلویزیون شما از اتصال هارد اکسترنال و فلش مموری پشتیبانی می‌کند؟ این موضوع را می‌توانید با مطالعه دفترچه راهنمای تلویزیون متوجه شوید.
  2. برخی اوقات امکان ضبط از طریق USB 3.0 یا روی هارد SSD وجود ندارد.
  3. برخی از مدل‌های هارد مثل وسترن دیجیتال دارای قابلیت رمزنگاری هستند و در صورتی که این قابلیت فعال باشد، تلویزیون شما نمی‌تواند اطلاعات آن را بخواند. شما قبل از هرچیز باید این قابلیت را در کامپیوتر غیرفعال کنید.
  4. در صورتی که قابلیت YouView فعال باشد، نمی‌توانید برنامه‌ها را روی هارد ضبط کنید.

مطلب پیشنهادی اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

۱- مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال تلویزیون در اتصال به پورت USB 

برخی اوقات ممکن است هارد اکسترنال را به پورت مناسب وصل نکرده باشید. برای مثال در تلویزیون‌هایی که دارای چند پورت USB مختلف هستند، ممکن است یو اس بی تلویزیون کار نکند یا همه آن‌ها از امکان ضبط روی هارد پشتیبانی نکنند. در این شرایط باید هارد را به پورت‌های مختلفی وصل کنید. معمولا پورتی که امکان ضبط ویدیو را دارد با برچسب HDD REC مشخص شده است.

اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

۲- بررسی فضای موجود روی هارد دیسک

یکی دیگر از دلایل مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون ممکن است این باشد که فضای کافی روی هارد دیسک وجود نداشته باشد. در این شرایط با اینکه هارد توسط تلویزیون شناسایی می‌شود اما نمی‌توانید هیچ چیزی روی آن ضبط کنید. در این صورت از وجود فضای کافی روی هارد دیسک موردنظر اطمینان حاصل کنید.

در برخی از مدل‌های تلویزیون هم ممکن است محدودیت حجم برای ضبط از تلویزیون وجود داشته باشد. برای مثال برخی از مدل‌های قدیمی تلویزیون‌های Bravia و تلویزیون‌هایی که از سیستم FAT16 استفاده می‌کنند دارای محدودیت ۲ گیگابایت برای ضبط ویدیو هستند و در صورتی که حجم ویدیو موردنظر از این مقدار بیشتر شود، امکان ضبط فیلم توسط آن وجود نخواهد داشت.

مطلب پیشنهادی علت کار نکردن پورت USB در تلویزیون

هارد اکسترنال به تلویزیون

۳- حل مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون با تغییر MBR هارد دیسک

برای حل مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون می‌توانید MBR هارد دیسک را نیز تغییر دهید. برخی اوقات MBR هارد دیسک ممکن است روی حالت GPT تنظیم شده باشد اما خیلی از تلویزیون‌ها امکان پشتیبانی از این MBR را ندارند. در این حالت می‌توانید MBR هارد دیسک را به Basic تغییر دهید تا بتوانید از هارد اکسترنال خودتان روی تلویزیون نیز استفاده کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

۴- تغییر فرمت هارد دیسک

خیلی از تلویزیون‌ها نیز فقط از فرمت FAT32 پشتیبانی می‌کنند و به همین خاطر باید هارد خودتان را هم دقیقا با همین فرمت تنظیم کنید. برای تغییر فرمت هارد دیسک ابتدا اطلاعات موجود روی آن را به کامپیوتر خودتان منتقل کنید و سپس روی درایو مربوط به هارد اکسترنال کلیک راست کنید و گزینه Format را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی آموزش تعمیر کنترل تلویزیون

در پنجره باز شده یک گزینه تحت عنوان File System وجود دارد. از این منو گزینه FAT32 را انتخاب کنید و سپس روی کلید formatکلیک کنید. با توجه به نوع هارد دیسک و حجم آن، ممکن است انتقال اطلاعات چند دقیقه طول بکشد. پس از اتمام کار می‌توانید اطلاعات موردنظر خودتان را دوباره روی هارد اکسترنال کپی کنید و از آن‌ها استفاده نمایید.

نکته: توجه کنید که در این روش تمامی اطلاعات موجود روی هارد اکسترنال پاک خواهد شد و به همین دلیل بهتر است قبل از هرکاری اطلاعات خودتان را به یک مکان امن منتقل کنید.

تغییر فرمت هارد دیسک

5- رجیستر نبودن هارد اکسترنال در تلویزیون

در برخی از مدل‌های تلویزیون شما باید هارد اکسترنال را در تلویزیون رجیستر کنید. البته این روش باعث می‌شود که نتوانید از هارد اکسترنال در کامپیوتر استفاده کنید و فقط امکان استفاده از آن در تلویزیون وجود خواهد داشت. برای اینکه بتوانید روی کامپیوتر دوباره از هارد اکسترنال استفاده کنید، باید آن را فرمت کنید که باعث پاک شدن داده‌های ضروری شما می‌شود.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

مطلب پیشنهادی علت روشن نشدن تلویزیون و روش تعمیر

برای اینکه هارد اکسترنال را داخل تلویزیون رجیستر کنید، ابتدا آن را به تلویزیون خودتان وصل کنید. در تلویزیون‌های هوشمندی که دارای سیستم اندروید هستند به مسیر

Home > Settings > Recording HDD Setup > HDD Registration

مراجعه کنید. در تلویزیون‌های دیگر هم این مسیر به شکل زیر است:

Home > System Settings > Recording Setup > HDD Registration

سپس بسته به مدل تلویزیون خودتان، دستورالعمل‌هایی را که مشاهده می‌کنید دنبال کنید تا بتوانید هارد اکسترنال را داخل تلویزیون خودتان رجیستر کنید. در این روش معمولا می‌توانید تا ۸ هارد اکسترنال را رجیستر کنید.

لغو رجیستر هارد

برای لغو رجیستر هم می‌توانید همین مسیر را دنبال کنید و دستورالعمل‌های لازم برای لغو رجیستر را دنبال کنید. توجه داشته باشید که اگر رجیستر را لغو کنید، فایل‌های ضبط شده دیگر قابل پخش نخواهند بود.

مطلب پیشنهادی آب رفتن داخل کنترل تلویزیون

دیگر دلایل مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون

در صورتی که هارد اکسترنال شما توسط تلویزیون شناسایی نمی‌شود، ممکن است این موضوع به یکی از دلایل زیر هم باشد:

  1. عدم پشتیبانی تلویزیون از USB 3
  2. پسورد داشتن هارد اکسترنال یا فلش مموری: در این صورت باید پسورد هارد اکسترنال را بردارید تا تلویزیون بتواند آن را بخواند
  3. مشکلات مربوط به هارد درایو: هارد درایوهای دیگر را امتحان کنید
  4. خراب بودن کابل اتصال هارد
  5. خراب بودن کابل‌های تلویزیون
  6. غیرفعال بودن تایمر ضبط
  7. پر بودن فضای هارد دیسک یا تعداد زیاد فایل‌های روی آن

سخن نهایی

در این مقاله تلاش کردیم تمامی مشکلات مربوط به عدم شناسایی هارد اکسترنال توسط تلویزیون را بررسی کنیم. در صورتی که شما هم با مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون مواجه هستید، احتمالا با این روش‌ها می‌توانید آن را برطرف کنید. همچنین می‌‎توانید در صورت عدم رفع مشکل، از طریق بخش نظرات همین مطلب با کارشناسان تعمیر تلویزیون ما نیز در ارتباط باشید تا مشکل شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید