سمپاشی سمپاشی

سمپاشی مگس به روش خانگی و شیمیایی

باغبانی و سمپاشیسمپاشی

مگس‌ها احتمالاً شایع‌ترین آفت تمام دوران هستند! هر جایی که انسان‌ها باشند، به نظر می‌رسد که آن‌ها نیز حضور داشته و تکثیر می‌شوند. مگس‌ها اگر ماده باشند، می‌توانند در یک دسته حداکثر 150 تخم بگذارند. مگس‌ها با فاصله چند روز می‌توانند حدود 5 تا 10 دسته تخم‌ریزی کنند. به این صورت که مگس ماده این تخم‌ها را روی هر چیزی رها می‌کند تا به مرور مگس‌های جدید متولد شوند.

این شامل زباله‌ها، محل‌های دفن زباله، کمپوست، مکان‌های استراحت حیوانات، آشپزخانه‌ها، زباله‌دان‌ها و هر جایی که مواد آلی یا مواد غذایی در فضای باز مانده و در حال فاسد شدن هستند، می‌شود.  پس از آن که حشره‌ها از تخم خارج شدند، به دنبال غذا می‌گردند. برخی از گونه‌ها فقط برای چند روز تغذیه می‌کنند و برخی دیگر، چند هفته پس از سیر شدن، به مکان‌های خشک و خنک مهاجرت کرده تا بتوانند در آن شفیره شوند.

پس از دو هفته، مگس‌ها تازه متولد شده، برای باروری آماده می‌شوند و این چرخه به این شکل ادامه پیدا می‌کند. مگس‌ها تا 20 نسل در شهرهایی که تابستان گرمی دارند، تولید مثل می‌کنند. در این میان مگس‌های بزرگسال حدود یک ماه عمر می‌کنند که در این مدت کاری جز تولید مثل و آزار مردم انجام نمی‌دهند. وجود این حشرات موزی باعث شده تا انسان‌ها از سال‌ها پیش به فکر حذف آنها از زندگی خود باشند.

سمپاشی مگس را می‌توان با روش‌های مختلفی مانند دستگاه‌های حشره‌کش، اسپری‌ها و … انجام داد که در ادامه این روش‌ها با هم بررسی خواهیم کرد.

سمپاشی مگس با روش‌های خانگی

برخی مردم به دلایل متعددی همچون حساسیت، ترجیح می‌دهند سمپاشی مگس را با مواد شیمیایی انجام ندهند. در چنین شرایطی باید گفت که می‌توانید عملیات خلاص شدن از شر مگس را به طور طبیعی و بدون آفت‌کش انجام دهید. برای سمپاشی مگس با مواد طبیعی می‌توانید به این طریق عمل کنید:

1. گیاهان و گل‌ها

گیاهان و گل‌ها را می‌توان هم در باغچه و هم در بیرون از خانه کاشت تا مگس‌ها را از خانه شما دور نگه دارند. گیاهان و گل هایی که می توانند مگس ها را دفع کنند عبارتند از:

  1. ریحان
  2. گل همیشه بهار
  3. اسطوخودوس
  4. برگ بو
  5. ماهی گربه ای

2. سرکه و صابون ظرفشویی

مخلوطی از سرکه و صابون ظرفشویی می‌تواند به شما در به دام انداختن مگس‌ها کمک کند. برای استفاده از این روش، حدود یک سوم استکان سرکه سیب و چند قطره صابون ظرفشویی را در یک لیوان بلند مخلوط کنید. روی شیشه را با پوشش پلاستیکی بپوشانید. پوشش پلاستیکی را با یک نوار لاستیکی محکم کنید و سوراخ‌های کوچکی در قسمت بالایی ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی از بین بردن مگس سفید گیاهان

مگس‌ها جذب سرکه درون لیوان شده و از سوراخ وارد لیوان می‌شوند. صابون درون ظرف باعث می‌شود که مگس‌ها به جای اینکه بتوانند روی سرکه فرود بیایند، غرق شوند.

سمپاشی مگس

3. فلفل کاین و آب

فلفل کاین می تواند به دفع مگس‌های خانگی کمک کند. آن را با آب مخلوط کنید و در اطراف خانه اسپری کنید تا از ورود مگس ها جلوگیری کنید.

سمپاشی سمپاشی

4. مگس بند ناهید

مگس خوار ناهید گیاه گوشتخواری است که حشرات را می‌خورد. اگر آن را در حیاط خانه بکارید یا گلدانش را در بالکن بگذارید، به طور طبیعی مگس‌ها را می‌خورد. وقتی مگسی در دام گیاه می‌افتد، گیاه دور مگس بسته می‌شود، سپس مایع گوارشی ترشح می‌کند تا حشره را حل کند. این کار باعث شده تا گیاه، حشره را طی 5 تا 12 روز تجزیه کند، سپس اسکلت بیرونی را تف می‌کند.

5. طعمه تله طبیعی

برای سمپاشی مگس شما همچنین می‌توانید از غذاها یا نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که مگس‌ها به سمت آنها جذب می‌شوند، سپس آن‌ها را در دام بیاندازید. تله‌هایی مثل:

  1. شکر (عسل یا ملاس)
  2. شربت
  3. میوه
  4. گوشت

مطلب پیشنهادی سمپاشی آشپزخانه

استعلام هزینه سمپاشی انواع حشرات موذی

سمپاشی مگس با استفاده از حشره‌کش‌ها

علاوه بر راه‌های طبیعی برای خلاص شدن از شر مگس‌های خانگی، می‌توانید از حشره‌کش‌ها و تله‌ها استفاده کنید. وقتی در فصل تابستان مگس‌های خانگی به خانه شما هجوم می‌آورند، سمپاشی مگس با استفاده از حشره‌کش‌ها می‌تواند مؤثر باشد زیرا این مواد شیمیایی به‌سرعت عمل می‌کنند. با این حال، سمپاشی مگس با حشره‌کش در دراز مدت مؤثر نیست، زیرا مگس‌ها چرخه زندگی کوتاهی دارند و بعد از مدتی نسبت به مواد سمی از خود مقاومت نشان می‌دهند. علاوه بر این، اثر حشره کش به‌سرعت از بین می‌رود.

استفاده از حشره کش

سمپاشی مگس با استفاده از تله نور

تله‌های نور مربوط به آن دسته از لامپ‌هایی هستند که نور  فرابنفش را از خود به اطراف می‌تابانند. این نور براي حشراتی مثل مگس‌ها و شب‌پره‌ها جذاب است. بدین واسطه، حشره به داخل تله کشیده شده و در اثر تخلیه الکتریکی و یا در اثر افتادن روی صفحه‌ای چسبناك، از بین می‌رود. در واقع، وقتی مگس‌ها سعی می‌کنند به نور برسند، بسته به نوع تله نوری که انتخاب می‌کنید، یا با یک ضربه الکتریکی کشته می‌شوند یا به دام می‌افتند. این تله‌های نوری دو نوع دارند که عبارتند از:

– سمپاشی مگس با تله نور تخلیه الکتریکی

–  سمپاشی مگس با تله چسبناک: تله‌های چسبناک نوارهایی از کاغذ چسبنده هستند که می‌توان آن‌ها را در سراسر خانه آویزان کرد یا گذاشت. آن‌ها به اندازه تله‌های دیگر مؤثر نیستند، اما می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

توجه: برای نصب تله‌های نور تخلیه الکتریکی، به منظور سمپاشی مگس باید این نکته را مد نظر قرار دهید که این لامپ‌ها باید دور از ورودی‌ها و پنجره‌ها قرار گیرند. این باعث می‌شود هم از ورود مگس‌ها به داخل جلوگیری شود و هم از مضررات احتمالی نور این لامپ‌ها در امان باشید.

ثبت سفارش سمپاشی خانه و محل کار

چه چیزی مگس‌های خانگی را به خانه شما جذب می‌کند؟

مگس‌های خانگی عمدتاً توسط موادی جذب می‌شوند که می‌توانند در آن تخم بگذارند. این چیز‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. مواد پوسیده، از جمله ضایعات غذا و سایر زباله ها
  2. مدفوع حیوانات
  3. کود کشاورزی

علاوه بر این‌ها، نورهای روشن در شب نیز می‌توانند مگس‌ها را جذب کنند.

مطلب پیشنهادی سمپاشی خانه برای رفع شپش

سمپاشی مگس

جلوگیری از هجوم مگس خانگی

بهترین راه مقابله با هجوم مگس خانگی در وهله اول پیشگیری از آن است. مطمئن شوید که آن‌ها مناطقی برای تخم‌گذاری ندارند و چیزهایی را که می‌توانند مگس‌ها را به خود جذب کنند، حذف کنید. اطمینان حاصل کنید که پنجره‌ها، درها و دریچه‌های خانه شما به‌درستی آب‌بندی شده و فاقد سوراخ یا آسیب‌های دیگر هستند. به غیر از این، شما می‌توانید از یک سطل زباله با درب محکم استفاده کنید و به محض پر شدن کیسه، آن را بیرون بیاورید. در ادامه چند مورد دیگر از روش‌های پیشگیری از ورود مگس به خانه را ذکر می‌کنیم:

  1. مواد غذایی را به‌درستی در ظروف در بسته نگهداری کنید.
  2. ظروف یا لیوان‌های کثیف را روی پیشخوان نگذارید.
  3. علف‌های هرس شده باغچه را در نزدیکی خانه خود رها نکنید.
  4. در صورت امکان چراغ‌های بیرون را در هنگام شب خاموش کنید. مگس‌ها به سرعت جذب نور می‌شوند.
  5. از استفاده از سم موش برای کشتن جوندگان خودداری کنید، زیرا لاشه آنها می‌تواند مگس‌ها را به خود جذب کند.
  6. اگر حیوان خانگی دارید، مدفوع حیوانات را فوراً تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی از بین بردن حشرات گلدان به روش خانگی

کلام آخر

ورود مگس به خانه‌ها به‌دلیل صدایی که دارند می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند. با تمیز نگه داشتن خانه می‌توانید تا حد زیادی از هجوم مگس خانگی جلوگیری کنید. اما اگر این راه چاره ساز نبود بهتر است حتما سمپاشی مگس را در برنامه خود قرار دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سمپاشی حشرات موذی
سمپاشی انواع حشرات موذی با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید