آموزش مراحل رنگ كردن ابرو با حنا و قهوه

زیبایی و سلامتمژه و ابرو

در حالت کلی، رنگ کردن ابروها تغییرات بزرگی را در چهره شما به وجود می‌آورد. از طرفی رنگ کردن ابروها به‌وسیله مواد شیمیایی، ممکن است در طولانی مدت باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیر به ابروهای شما شود، بر این اساس حنا و قهوه انتخاب مناسبی برای رنگ کردن آسان ابروها است. این ترکیب علاوه بر اینکه به ابروها درخشندگی و زیبایی می‌دهد؛ در طولانی مدت باعث پر و زیباتر شدن ابروها می‌شود. با توجه به مواردی که به آنها اشاره شد، اگر رنگ کردن ابرو با حنا و قهوه ذهن شما را به خود درگیر کرده است، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، تا نکات مهم رنگ کردن ابرو با حنا و قهوه را برای شما بیان کنیم.

مواد لازم برای رنگ کردن ابرو با حنا و قهوه

همانطور که می‌دانید، ابروها، تار موهای بسیار ظریف و حساسی دارند و خیلی زودتر از تار موی سر، دچار آسیب و تخریب خواهند شد. با توجه به این موضوع بهتر است، از مواد طبیعی برای از بین بردن سفیدی ابروها استفاده کنید که در نهایت به آسیب‌های بعدی دچار نشوید. البته امروزه توسط کمپانی‌های مختلف رنگ‌های مختلفی مناسب برای رنگ ابرو تولید شده‌اند که دارای میزان آمونیاک کمتری هستند.

در ادامه به بررسی مواد لازم برای رنگ کردن ابرو با حنا و قهوه برای سلامت بیشتر ابروهای شما می‌پردازیم.

  • پودر حنا: یک قاشق غذاخوری
  • پودر قهوه سیاه: یک قاشق غذاخوری
  • آب: یک لیوان بزرگ

گام اول؛ آماده کردن ابروها

در گام اول بهتر است، ابروهایتان را آماده رنگ شدن کنید. هماهنگی رنگ ابرو با رنگ مو بسیار مهم است. بدین معنی که اگر رنگ موهای شما روشن است، توصیه می‌کنیم از رنگ تیره‌تر برای ابروهای خود استفاده نمایید.

رنگ کردن ابرو با حنا و قهوه

برعکس، اگر موهای تیره دارید، رنگ ابروهای خود را کمی روشن‌تر در نظر بگیرید. به‌طور کلی، بهتر است میزان کنتراست رنگ ابرو و رنگ مو حدود دو درجه روشن‌تر یا تیره‌تر باشد. نکته دیگر که باید به آن توجه داشته باشید، تراکم ابروها است؛ اگر ابروهای شما از میزان تراکم بالایی برخوردار نیست و به‌اصطلاح محو است، توصیه می‌کنیم از رنگ تیره استفاده کنید. بر این اساس بهتر است، قبل از رنگ کردن ابروها با حنا و قهوه به مقداری که از این مواد برای ساختن رنگ مناسب برای ابروهایتان احتیاج دارید، توجه کنید.

گام دوم؛ پودر قهوه را بجوشانید

در ابتدا بهتر است، قهوه مورد نظر خود را بجوشانید. سعی کنید بعد از 5 الی 6 دقیقه شعله را خاموش کنید که در نهایت رنگ قهوه تیره نشود و به‌عبارتی نسوزد. در ادامه کمی صبر کنید که دمای قهوه از حالت اولیه خود کمتر شود و حرارت اولیه خود را از دست دهد.

مطلب پیشنهادی : آموزش استفاده از شابلون ابرو

رنگ کردن ابرو با حنا و قهوه

گام سوم؛ اضافه کردن حنا به قهوه

بعد از آنکه کمی از حرارت اولیه قهوه کاسته شد، بهتر است، حنا را به آن اضافه کنید و چند دقیقه، مخلوط به‌دست آمده را هم بزنید تا ترکیب مورد نظر به‌دست آید. در ادامه، موادی که آماده کرده‌اید را روی سطح تمیز ابروهای خود قرار دهید. بعد از 7 الی 10 دقیقه، موادی که روی ابروهایتان قرار دادید، خشک می‌شود. در این زمان، باید مواد را از روی ابروهایتان پاک کنید و شوینده مناسب، صورتتان را بشویید.


خدمات پیشنهادی آچاره : انجام کلی خدمات زیبایی در منزل


 

رنگ کردن ابرو با حنا و قهوه

نکات مهم رنگ کردن ابرو با حنا و قهوه که باید بدانید!

  1. توجه داشته باشید که این رنگ طبیعی بوده و به‌دلیل وجود حنا، یک رنگ دائمی محسوب می‌شود و تا زمانی که ابروها رشد نکنند و کوتاه نشوند، همچنان تیره باقی می‌ماند و ماندگاری بسیار خوبی دارد.
  2. حنا باعث تقویت و استحکام مو شده و از ریزش ابروها جلوگیری می‌کند.
  3. یک روش ساده و بدون زحمتی که برای رنگ کردن ابروها استفاده می‌شود، استفاده تفاله ابرو به‌عنوان رنگ طبیعی است. این روش ممکن است کمی زمان بر باشد و خیلی دیرتر از چیزی که فکر می‌کنید باعث رنگ گرفتن ابروها شود، اما رنگ قهوه‌ای بسیار خوش‌رنگ به ابروها می‌دهد که کاملاً بدون عوارض است.
  4. فقط کافی است که هر بار که قهوه درست می‌کنید، تفاله آن را نگه داشته و با یک گوش پاک کن، کمی از تفاله قهوه را به ابروها بمالید و اجازه بدهید چند دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد بشویید یا با دستمال خیس، ابروها را پاک کنید.
  5.  توجه داشته باشد که هر چه بیشتر رنگ کردن ابرو با قهوه را تکرار کنید، رنگ ابرو قهوه‌ای ترو خوشرنگتر خواهد شد و با تکرار می‌تونید به رنگ دلخواه برسید.
برای اصلاح ابرو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

چرا استفاده از حنا و قهوه برای رنگ ابرو مفید است؟

از آنجایی‌که ابروها تأثیر زیادی در زیبایی و جوانی دارد، رنگ کردن آن باعث شادابی و زیبایی هرچه‌بیشتر چهره شما می‌شود. بهتر است از رنگ‌های طبیعی برای زیبایی بیشتر چهره خود استفاده کنید. همانطور که میدانید، استفاده از رنگ‌های شیمیایی در طولانی مدت آسیب‌های جبران‌ناپذیری به ابروهای شما می‌شود. حنا یک گیاه طبیعی است و استفاده از آن خواص دارویی و حتی درمانی دارد. اگرچه ماندگاری آن زیاد نخواهد بود اما کاملاً بی‌ضرر است.

مطلب پیشنهادی :  آموزش خط انداختن ابرو با تیغ

سخن پایانی

قرن‌هاست که مردم از حنا و قهوه برای رنگ کردن موهای سرخود استفاده می‌کنند. جالب این است که می‌توان از حنا برای رنگ کردن ابروها نیز استفاده کرد. اما از آنجایی‌که حنا رنگ موها را به نارنجی و حنایی تبدیل می‌کند، بهتر است برای افرادی که دارای موهای مایل به قرمز و حنایی هستند مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله مراحل مهم رنگ کردن ابروها با حنا و قهوه، مانند، مشخص کردن، رنگ مناسب برای ابرو، جوشاندن پودر قهوه، اضافه کردن پودر حنا و در نهایت قرار دادن آن روی ابروها را برای شما بیان کردیم. امید است، این مقاله برای شما مفید و کاربردی باشد و اگر تجربه دیگری از مراحل رنگ کردن ابرو با حنا و قهوه دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

2.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا