سمپاشی سمپاشی

کامل‌ترین راهنمای از بین بردن موش [با و بدون سمپاشی!]

باغبانی و سمپاشیسمپاشی

موش‌ها بسیار سازگار و چابک هستند. آن‌ها می‌توانند 30 سانتی‌متر یا بالاتر بپرند و حس بویایی و لامسه عالی دارند. با اینکه بینایی ضعیفی دارند، دید محیطی آنها در تشخیص حرکت قوی است و همین امر گرفتن آن‌ها را دشوار می کند. موش‌ها علاوه بر آسیب رساندن به خانه شما، ناقل بیماری هستند و می‌توانند سلامت خانواده شما را به خطر بیندازند. خوشبختانه، یادگیری نحوه از بین بردن موش در خانه آسان است.

ما در این مقاله، تعدادی از نکات خوب برای نابود کردن موش در خانه را به اشتراک می‌گذاریم و به شما کمک می‌کنیم تا بهترین راه حل حذف جوندگان مزاحم محیط زندگی‌تان را پیدا کنید.

موش‌ها چه چیزی می‌خورند؟

موش‌ها رژیم غذایی متنوعی دارند اما آن‌ها غلات و آجیل را ترجیح می‌دهند، اما هر چیزی را که در دسترس باشد، از جمله محصولات تولیدی و غذای حیوانات خانگی، می‌خورند. موش‌ها دندان‌های تیز و بادوامی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد بسته‌بندی‌های پلاستیکی و مواد لاستیکی را بجوند. این بدان معنی است که آن‌ها می‌توانند حتی به ظروف مهروموم شده دسترسی داشته باشند، به همین دلیل از بین بردن موش در خانه بسیار حائز اهمیت است.

غذای جذاب برای از بین بردن موش

چه چیزی موش‌ها را به خانه جذب می‌کند؟

سه دلیل اصلی وجود دارد که موش‌ها را به داخل خانه جذب می‌کند:

1. سرپناه

با سرد شدن هوا و فرا رسیدن زمستان، موش‌ها به دنبال سرپناه و گرما به داخل خانه می‌روند. به لطف جثه کوچکشان، می‌توانند در فضاهایی به کوچکی جای بگیرند.

2. غذا

موش‌ها برای زنده ماندن به منابع غذایی ثابت نیاز دارند. این بدان معناست که آن‌ها در هر مکانی که بتوانند غذای کافی برای نگهداری از آن‌ها پیدا کنند، زندگی خواهند کرد! پس یکی از روش‌ها برای از بین بردن موش، از بین بردن منبع غذایی است.

سمپاشی
سمپاشی

غذا برای در تله انداخت موش

3. مواد تودرتو

موش‌ها برای تولد لانه می‌سازند و بچه‌هایشان را بزرگ می‌کنند. آنها مواد نرم مانند کاغذ خرد شده و پنبه را ترجیح می‌دهند، اما از موهای حیوانات خانگی، عایق و هر چیز دیگری که بتوانند پنجه‌های خود را روی آن بگذارند نیز استفاده می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:کارهای لازم بعد از سمپاشی خانه

چگونه بفهمیم که موش وارد خانه شده است؟

موش‌ها موجودات کوچکی هستند اما سرنخ‌هایی که از خود به‌جای می‌گذارند قابل‌توجه است. به دنبال این نشانه‌های مطمئن هجوم جوندگان باشید:

وجود موش در خانه

  1. روی قفسه‌ها و اطراف بسته‌بندی مواد غذایی آثار خراش وجود دارد. همچنین ممکن است متوجه خراش‌های آشکار روی تخته‌های قرنیز یا اطراف تزئینات کف شوید.
  2. خرده‌ها یا زباله‌های غذا در قفسه‌ها، در انبار، یا مکان‌های غیرمعمول مانند وسط زمین.
  3. مدفوع موش که شبیه گلوله‌های کوچک و مستطیلی است در زیر سینک‌ها، در پشت کابینت‌ها یا در گوشه اتاق‌ها رایج هستند. از یک چراغ قوه برای تشخیص راحت‌تر مدفوع استفاده کنید. تا راحت‌تر بتوانید اقدام به سمپاشی خانه برای موش نمایید. در تصویر زیر شکل فضله موش را می‌بینید:
    فضله موش چه شکلی است
  4. لانه‌های ساخته شده از پارچه، کاغذ خرد شده، موهای حیوانات خانگی، نخ یا سایر مواد نرم و خرد شده.
  5. صداهایی مانند خراشیدن یا صدای جیر جیر در دیوارها در شب.
  6. رفتارهای عجیب حیوان خانگی مانند پارس کردن و خراشیدن یا پنجه زدن. این ممکن است نشان دهد که حیوانات خانگی شما از هجوم آفت آگاه هستند.

5 راه برای از بین بردن موش

برای از بین بردن موش در خانه می‌توانید روش‌هایی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت را امتحان کنید.

روشهای طبیعی برای از بین بردن موش در خانه

استعلام هزینه سمپاشی انواع حشرات موذی

1. برای از بین بردن موش، تمام منابع غذایی را حذف کنید

موش‌ها فقط به مقدار کمی غذا در روز نیاز دارند. برای خلاص شدن از شر آنها در خانه، چیزهایی را که دوست دارند بخورند حذف کنید. تمام غلات، غذای حیوانات خانگی و سایر کالاهای خشک را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی نگهداری کنید، زیرا مواد غذایی را ایمن نگه می‌دارد، زیرا موش‌ها نمی‌توانند آنها را بجوند.

خلاص شدن از شر موش

برای جلوگیری از جذب موش به ملک خود، تمام منابع غذایی بالقوه را در ظروف دربسته بگذارید، از بیرون گذاشتن غذای حیوانات خانگی برای مدت طولانی خودداری کنید، و همه کثیفی‌ها و زباله‌ها را به‌سرعت تمیز کنید.

2. اجازه ندهید لانه بسازند!

برای از بین بردن موش در خانه بدون نیاز به کشتن آنها، مطمئن شوید که موش‌ها مواد ساخت  لانه پیدا نکنند. به‌خاطر داشته باشید که موش‌ها مقوا، کاغذ یا پلاستیک سبک‌وزن را نیز برای ساختن لانه می‌جوند، بنابراین عاقلانه است که مواد بازیافتی خانه خود را به‌سرعت دور بریزید.

3. نقاط ورودی را مهر و موم کنید

با کاهش دما، موش‌ها سعی می‌کنند راه خود را به داخل باز کنند. ورود آن‌ها را با استفاده از درزگیری یا آب‌بندی برای بستن سوراخ‌های ریز در فونداسیون، سایدینگ و درگاه‌ها مسدود کنید. پشم شیشه را در منافذ دریچه بگذارید تا بدون محدود کردن جریان هوا از ورود آن جلوگیری کنید.

روش‌های از بین بردن موش

4. از دافع موش طبیعی استفاده کنید

موش‌ها حس بویایی قوی دارند، می‌توانید از آن برای از بین بردن موش در خانه استفاده کنید.

روغن معطر برای دفع موش: موش‌ها از عطر روغن نعناع، ​​فلفل و میخک متنفرند. تعدادی توپ پنبه‌ای را در این روغن‌ها آغشته کنید و آن‌ها را در هرجایی که با موش‌ها مشکل داشتید قرار دهید.

سرکه سیب برای دفع موش: مخلوطی از سرکه سیب و آب درست کنید. آن را در یک بطری اسپری قرار دهید و آن را در اطراف محیط خانه خود و همچنین در هر نقطه دسترسی داخلی اسپری کنید. حداقل یک‌بار در ماه از هرگونه بازدارنده طبیعی که به کار می‌برید دوباره استفاده کنید.

5. برای از بین بردن موش، تله‌ بگذارید

تله‌های زنده‌گیری می‌توانند بدون آسیب رساندن به حیوانات برای از بین بردن موش در خانه کمک کننده باشند. این تله‌ها موش‌ها را در جعبه‌ای بزرگ می‌گیرند که به آن‌ها اجازه می‌دهد وارد شوند اما خارج نشوند. هنگامی که یک موش را گرفتید، حتماً آن را حداقل یک مایل از خانه خود رها کنید. در غیر این صورت ممکن است دوباره برگردد.

بسته یا گلوله‌های حاوی پودر سم که برای کشتن موش‌ها طراحی شده‌اند. این بسته‌ها در پلاستیک، کاغذ، سلفون یا مواد دیگری مهروموم شده‌اند که موش‌ها به راحتی می‌توانند آن‌ها را بجوند. وقتی موش‌ها این طعمه را می‌خورند، می‌میرند.

مطلب پیشنهادی:سمپاشی آشپزخانه

ثبت سفارش سمپاشی خانه و محل کار

سمپاشی خانه برای موش

همان‌طور که گفته شد وجود موش در خانه تجربه خوشایندی نیست. حتی اگر موش‌ها بی‌گناه به نظر برسند، می‌توانند شرایط خطرناکی را در خانه شما ایجاد کنند. با این حال، از بین بردن موش در خانه لزوماً به معنای خرید تله موش و پنیر نیست.

سمپاشی خانه برای موش نیازمند استفاده از سموم خیلی قوی و آسیب‌رسان نیست زیرا استفاده از سموم قوی در محیط زندگی انسان خطرناک است و سموم قوی برای، از بین بردن موش در خانه برای محیط‌های مسکونی و آپارتمانی با فضای محدود ساخته نشده‌اند و استفاده از این سموم قوی توسط افراد غیرحرفه‌ای و به‌صورت غیراصولی سلامت افراد خانواده را به‌شدت به خطر می‌اندازد.

سمپاشی برای از بین بردن موش

گاهی برای از بین بردن موش در خانه نیازی به استفاده گسترده از سموم برای سمپاشی خانه برای موش نیست. اما اگر با نشانه‌هایی که اشاره کردیم متوجه حضور موش در خانه شدید، بهتر است به فکر چاره باشید و با یکی از شرکت‌های سمپاش منازل موش برای از بین بردن موش در خانه تماس بگیرید.

زیرا سمپاشی خانه برای موش برای از بین بردن اجتماع موش‌ها در محیط زندگی الزامی است و اگر ساکن مجتمع مسکونی و یا آپارتمان‌های چندطبقه هستید، بهتر است با همه ساکنین برای سمپاشی به صورت یکجا هماهنگ شوید. برای اینکه سمپاشی خانه برای موش به شکلی کاملاً اصولی و درست انجام شود حتماً با یک شرکت سمپاش منازل موش تماس بگیرید. تیم سمپاشی حرفه‌ای آچاره آماده ارائه خدمات اقتصادی سمپاشی موش و سمپاشی حشرات موذی به شما است و به‌صورت تضمینی شما را از شر این جوندگان خلاص می‌کند.

بهترین فصل مبارزه با موش کدام فصل است؟

موش‌ها اغلب در اوایل بهار و پاییز زاد و ولد می‌کنند و قاعدتاً بهترین زمان سمپاشی خانه برای موش در این فصول است. در صورتی که در این زمان اقدام از بین بردن موش در خانه نکنید، باید منتظر دو برابر شدن موش‌ها باشید!

4.6/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سمپاشی حشرات موذی
سمپاشی انواع حشرات موذی با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید