از کجا بفهمیم دوربین مداربسته روشن است؟

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

این روزها، دوربین مدار بسته به یکی از ضروری‌ترین تجهیزات الکترونیکی هر خانه‌ای تبدیل شده است. وجود آن باعث افزایش سطح امنیت شده و از سرقت‌های احتمالی خانه جلوگیری می‌کند. این نوع دوربین کاربردهای بسیاری دارد، از این رو برای مکان‌های مختلفی قابل استفاده است.

به عنوان مثال با نصب آن در جاده‌ها و اطراف چراغ قرمز می‌توان از تخلفات و سرعت‌های غیر مجاز با خبر شد و با توقف و جریمه فرد، از تصادفات مرگبار جلوگیری کرد. مسلما برای استفاده از این سیستم، لازم است آن را روشن کنید تا دوربین محوطه را نشان داده و از آنجا فیلمبرداری کند. در ادامه راه‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که به واسطه آن بتوانید از روشن بودن دوربین مدار بسته مطمئن شوید.

نکات کلیدی

روش‌های تشخیص از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته خاموش است:

  • حرکت دوربین
  • نور قرمز
  • نمایش تصویر در مانیتور
  • استفاده از آشکارساز الکترونیکی
  • LED وضعیت

چطور بفهمیم دوربین مداربسته روشن است

دوربین‌های مدار بسته در انواع متنوعی تولید می‌شوند و لذا به طرق مختلفی می‌توان متوجه خاموش یا روشن بودن آن شد و به سوال مطرح شده از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته خاموش است پاسخ دهیم. به عنوان مثال یک دوربین امنیتی نوع شیب‌دار، هنگامی که روشن است به طور مداوم می‌چرخد. ممکن است یک وزوز مشخص نیز شنیده شود، این به معنای چرخش دوربین در لحظه است.

این حالت به این معنی است که دوربین در حال ضبط می‌باشد. دوربین‌های امنیتی مادون قرمز، نورهای قرمز کوچکی در اطراف لنز دوربین دارند. زمانی که هوا تاریک می‌شود، روشن بودن آن قابل مشاهده است. معنای این حالت دوربین این هست که دوربین دارای دید در شب می‌باشد.

یکی از حالت‌های دیگری که به واسطه آن می‌توانید متوجه روشن بودن دوربین مدار بسته شوید، نشان دادن محوطه در مانیتور است. پس مانیتور خود را روشن کرده و موارد ضبط شده را بر اساس تاریخ و زمان چک کنید، اگر دوربین به صورت زنده محوطه را نشان دهد یا فایل‌های ضبط شده چند لحظه قبل موجود باشد، یعنی دوربین مدار بسته شما روشن است.

بنابراین، اگر فیلم‌ها به درستی نمایش داده شوند، دوربین امنیتی روشن است. در غیر این صورت کابل یا دوربین مشکل دارد.

راه دیگر برای تشخیص روشن بودن این دستگاه، آشکار سازهای الکترونیکی است. دوربین‌های مدار بسته با استفاده از آشکارسازهای الکترونیکی سیگنال متعادلی تولید می‌کنند که به این معنی است که روشن یا فعال هستند. سیگنال متعادل به سیگنال ویدیویی اطلاق می‌شود که به همراه یک رسانه آماده انتقال است.

سایر دوربین‌های IP (تحت شبکه)، با سیم یا بدون سیم، دارای یک LED وضعیت هستند که به راحتی می‌تواند تشخیص دهد دوربین روشن است یا خیر. از این رو، با استفاده از LED می‌توان دریافت که دوربین به درستی کار می‌کند و یا به Wi-Fi متصل شده است.

در ضمن دوربین‌های مداربسته گردان یا اسپید دام‌ در صورت نداشتن برق، از حرکت می‌ایستند. بنابراین، اگر این دوربین‌ها در زمان حرکت سوژه در مقابل آن، حرکت نکنند، خاموش هستند.

خدمات پیشنهادی آچاره : نصب دوربین مداربسته


دوربین مدار بسته

نشانه‌های دوربین مداربسته تقلبی

با تشخیص واقعی یا تقلبی بودن دوربین مداربسته، متوجه خواهید شد که آیا دوربین مداربسته شما کار می‌کند یا خیر. اگر نام برندی برای شما ناآشناست، بهتر است قبل از خرید نام آن را در گوگل سرچ کنید تا از وجود چنین برندی مطمئن شوید. برای اینکه کیفیت را تشخیص بدهید باید ویژگی دوربین مداربسته بی سیم و معمولی را بدانید

  • دوربین‌های تقلبی دارای چراغ قرمز چشمک زن هستند که ممکن است شما اشتباها آن را نشانه روشن و سالم بودن آن تلقی کنید. در صورتی که دوربین‌های مدار بسته اورجینال چنین نیستند.
  • در دوربین‌های اصل، چراغ‌های LED برای شما خیلی روشن و قابل وضوح نمی‌باشد. از طرفی، روکش دوربین‌های تقلبی معمولاً به‌جای پوشش‌های پلاتین ضدآب، دارای یک روکش پلاستیکی ارزان هستند.
  • قیمت دوربین‌های مداربسته تقلبی و اصل، با توجه به عوامل دیگری مانند باد و باران تفاوت زیادی دارد. دوربین‌های اصلی این قابلیت را دارند تا در فضای باز از خود مقاومت نشان دهند. از این رو، با همه عوامل طبیعی احتمالی که ممکن است در روشن شدن و فعال شدن آن تداخل ایجاد کنند، مقابله خواهند کرد. داشتن حسگرهای حرکتی داخلی از ویژگی های برخی دوربین‌های تقلبی است.
  • سیم‌ها نشانه‌های خوبی برای تشخیص اصل یا غیر اصل بودن دوربین‌های مدار بسته هستند. اگر دوربین خانه شما تقلبی باشد، به راحتی می‌توانید سیم‌های آن را مشاهده کنید. یکی دیگر از راه‌های تشخیص اصل یا تقلبی بودن دوربین‌ها، مجهز بودن به مادون قرمز است. دوربین‌های اصل که دارای مادون قرمز هستند تنها با وجود نور کم یا تاریکی فعال می‌شوند، درحالی که دوربنی‌های تقلبی ممکن است در طول روز هم چراغ چشمک زنشان فعال باشد.

آخرین راه حلی که از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته خاموش است، تلفن‌های همراه هوشمند است. دوربین تلفن همراه را به سمت دوربین مداربسته قرار دهید. اگر می‌توانید نور روشنی را در دوربین تلفن همراه خود ببینید، پس دوربین مدار بسته شما روشن است.

مشاهده قیمت نصب دوربین مداربسته

چیزهایی که باید قبل از خرید دوربین مدار بسته به خاطر بسپارید

  1. با چشمک زدن چراغ قرمز گمراه نشوید. این آپشن همیشه به معنای اصل بودن دوربین مداربسته نیست. دوربین‌های امنیتی تنها زمانی چراغ قرمز آنها کار می‌کند که نور محیط اطراف بسیار ضعیف باشد.
  2. برخی از دوربین‌های مداربسته قدیمی دارای چراغ‌های نشانگر سبز (خاموش) و قرمز (روشن) هستند که در پشت آن قرار می‌گیرند. بنابراین این یکی از مواردی است که تشخیص روشن بودن دوربین مداربسته دشوارتر می‌شود.
    با تحولات سریع در حال تغییر در فناوری دوربین مداربسته، دوربین‌های پیچیده‌تر مادون قرمز مجهز به چراغ‌های LED مشکی هستند که چه روشن و چه خاموش، هیچ درخششی از خود نشان نمی‌دهند. این دوربین‌ها در حال حاضر به طور گسترده برای اهداف “جاسوسی” استفاده می‌شوند. پس سوال از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته خاموش است بی جواب می‌ماند.

نصب دوربین مداربسته با آچاره

شناخت انواع دوربین مثل دوربین مدار بسته لامپی می‌توانید راحت‌تر با این سوال که از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته خاموش است مواجه می‌شوید.

دوربین مدار بسته

کلام آخر

همان طور که گفتیم، وجود دوربین‌های مدار بسته در مکان‌های خصوصی و عمومی، امنیت جامعه را تضمین می‌کند. دوربین‌ها باعث شده تا اموال و جان افراد در برابر سارقان به میزان قابل توجهی افزایش یابد. اما همه این‌ها بسته به این دارد که دوربین شما اصل بوده و کیفیت لازم را داشته باشد. علاوه بر اینها شما باید از روشن بودن آن مطمئن شوید تا دوربین بتواند فعالیت خود را آغاز کند.

برای اطلاعات کامل‌تر مقاله راهنمای تنظیمات دوربین مداربسته مطالعه کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا