دستورالعمل رفع نشتی استخر و تمیز کردن فیلتر استخر

ساختماناستخرتعمیرات ساختمان

نشتی استخر می‌تواند امری ناخوشایند باشد به‌خصوص زمانی که نمی‌دانید نشتی از کجا است. نشتی استخر ممکن است در هر نقطه از استخرهای بزرگ و عمومی رخ دهد. حتی اگر برای نگهداری استخر تلاش زیادی شده باشد در نهایت باز هم ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد.
آیا جدیدا متوجه تغییراتی در سطح آب استخر شده‌اید؟ آیا کثیفی غیرمعمول در آب به‌وجود آمده؟ آیا زیر وسایل یا در حیاط شما آب جمع شده است؟ اگر چنین است به‌احتمال زیاد مشکل مربوط به نشتی استخر است.

کم شدن آب استخر تقریبا یک مشکل فراگیر بوده و بسیاری از افراد به وجود نشتی در استخر خود مشکوک هستند. ابعاد استخر باعث شده که در چنین شرایطی، تشخیص وجود نشتی در آن کمی دشوار باشد، در نتیجه این مشکل را می‌توان یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی در نظر گرفت که ذهن این افراد را به خود مشغول کرده است.
یک نشتی کوچک می‌تواند به سرعت به مشکلات مهم‌تری مانند رشد جلبک‌ها یا خرابی تجهیزات تبدیل شود. رفع مشکل نشتی استخر پرهزینه‌ است و اگر فوراً تعمیر نشود حتی می‌تواند خطرناک باشند. شاید بپرسید که احتمال ایجاد نشتی در کدام یک از قسمت‌های استخر وجود دارد؟

برطرف کردن نشتی‌های استخر اغلب کاری آسان و کم هزینه است؛ البته اگر به سرعت نسبت به آن اقدام کنید. در این مقاله با معرفی بهترین روشها برای تعمیر نشتی استخر با شما خواهیم بود. این روشها شامل رفع ترک خوردگی اسکیمر، اتصالات لولهها استخر و تعمیر ترکهای ساختار بتنی استخر میشود. 

چه چیزی باعث نشتی استخر می‌شود؟

معمولاً استخرهای شنا به‌مرور زمان دچار نشتی می‌شوند. برخی از موارد نشتی‌ استخر به‌راحتی برطرف می‌شوند و هزینه‌های تعمیر کمی دارند. در حالی که برخی دیگر ممکن است به تجهیزات خاصی نیاز داشته باشند و تعمیر آنها گران‌تر است. در هر صورت دانستن اینکه چه چیزی می‌تواند باعث نشتی استخر شود مفید است.

نشتی استخر می‌تواند به‌دلایل مختلفی رخ دهد از جمله:

  1. زمستانی کردن نامناسب استخر
  2. ته‌نشین شدن خاک در اطراف استخر
  3. تخریب لوله کشی استخر
  4. مشکلات مربوط به تجهیزات استخر

عوامل نشتی استخر

جستجو برای تشخیص محل نشتی استخر

علاوه بر افزایش مبلغ قبض آب، چند شاخص دیگر وجود دارد که نشان دهنده  نشتی استخر هستند. چنانچه نیاز است که استخر خود را بیشتر از قبل پر کنید یا محوطه اطراف استخر دائماً پر آب می‌شود، احتمالاً زمان آن رسیده که نشتی استخر را بررسی کنید. اگر به وجود نشتی استخر مشکوک هستید یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تأیید این مشکل احتمالی، انجام یک آزمایش سطلی است. برای تکمیل تست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. پمپ و پر کردن خودکار را خاموش کنید (اگر دارید).
  2. یک سطل 5 گالنی را روی یکی از پله‌های منتهی به استخر قرار دهید و سطل را با آب پر کنید تا به اندازه آب استخر پر شود.
  3. سطح آب سطل را با یک نشانگر یا نوار چسب علامت بزنید و سپس آن را به‌مدت 24 ساعت به حال خود رها کنید.
  4. پس از این مدت اگر سطح آب استخر کمتر از سطح آب سطل باشد مطمئن می‌شوید که استخر شما نشتی دارد. به‌خاطر داشته باشید که استخر معمولاً در روز نیم سانتی‌متر آب را بخاطر تبخیر از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: مراحل کاشی کاری استخر

آیا استخر نشتی دارد یا نه؟

برطرف کردن نشتی استخر به تنهایی خسته کننده است. گاهی اوقات این نشتی‌ها به‌راحتی قابل تشخیص هستند. در مواقع دیگر ممکن است در طول زمان ایجاد شوند و مبالغ بالای قبض آب و تعمیرات پرهزینه را برای شما به‌همراه داشته باشند. خوشبختانه نشانه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به‌دنبال آن باشید تا بدانید که آیا استخر شما نشتی دارد یا خیر.

  1. تغییرات در سطح آب
  2. نقاط مرطوب در حیاط شما
  3. افزایش غیر معمول مبلغ قبوض آب
  4. وجود ترک در کف استخر
  5. کاشی‌های استخر شل، ترک خورده یا جابجا می‌شوند
  6. رشد جلبک در استخر
  7. آب راکد در زیر تجهیزات استخر
  8. خورده شدگی لوله‌ها

اگر هر یک از این علائم آشنا به‌نظر می‌رسند فورا با واحد تعمیرات تماس بگیرید!

علائم وجود نشتی در استخر

اگر شما هم به صورت روزانه از استخر استفاده می‌کنید، احتمالا با کم شدن سطح آب موجود در آن مواجه شده‌اید. جالب است بدانید که کم شدن سطح آب استخر نشانه قطعی وجود نشتی محسوب نشده و در این شرایط شما باید با پشت سر گذاشتن یک روند شناسایی، از وجود نشتی استخر اطمینان حاصل کنید. به صورت کلی وجود نشتی در استخر با 2 علامت قابل مشاهده خواهد بود. اولین نشانه را می‌توان کاهش محسوس سطح آب در نظر گرفت. علامت دیگر وجود نشتی استخر، خیس شدن اطراف این محیط است.

اگر در بخشی از ساختار استخر شما یک نشتی ایجاد شده باشد، علاوه بر کم شدن سطح آب، احتمالا آب خارج شده از استخر به سطح دیگری نفوذ پیدا می‌کند بنابراین این موضوع را نیز می‌توان یکی از علائم نشتی استخر دانست. در صورتی که شما چنین علائمی را در استخر خود مشاهده می‌کنید، باید در طی یک روند منشا نشتی را شناسایی کنید. به این منظور شما می‌توانید این راهنمای قدم به قدم را دنبال کنید. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی هم به مقاله مراحل کاشی کاری استخر بیندازید.

نشتی استخر

چگونه از وجود نشتی در استخر مطمئن شویم؟

فرض کنید که سطح آب استخر نسبت به روز گذشته به صورت محسوسی کاهش پیدا کرده است. در این شرایط شما باید توجه داشته باشید که یکی از علل بروز این مشکل تبخیر آب است. این نکته بدین معناست که عامل تبخیر آب به تنهایی قادر است تا سطح آب موجود در استخر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بنابراین در این شرایط بهتر است با پشت سر گذاشتن یک آزمایش ساده، اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید. آزمایش سطل آب به شما کمک خواهد کرد تا از وجود نشتی در ساختار استخر مطمئن شوید. در این راستا شما به یک سطل آب و یک ماژیک برای علامت‌گذاری نیاز خواهید داشت. دقت داشته باشید که حجم سطل کمتر از پنج گالن نباشد.

  •  پس از تهیه این لوازم، سطل را با آب استخر پر کرده و در کنار آن قرار دهید. در این مرحله شما باید تمامی تجهیزاتی که پر و خالی شدن آب استخر با استفاده از آنها انجام می‌پذیرد را خاموش کنید تا در طول آزمایش هیچ آبی وارد استخر و یا خارج از آن نشود.
  • سپس سطح آب فعلی استخر و سطل را علامتگذاری کرده و تا 24 ساعت منتظر بمانید.
  • در صورتی که پس از گذشت این مدت زمان، سطح آب استخر و سطل به یک میزان کاهش پیدا کرده باشد، وجود نشتی در استخر منتفی است. اما اگر سطح آب استخر بیشتر از سطح آب سطل کاهش پیدا کرده باشد، استخر شما دارای نشتی است.

پس از این که از وجود نشتی در استخر اطمینان حاصل کردید، باید منشا آن را شناسایی کنید. این روند باید در چندین مرحله جداگانه انجام بپذیرد تا در سریعترین زمان ممکن، منشا نشت پیدا شود.

شناسایی منشا نشتی

حالا که وجود نشتی در استخر قطعی شده است، باید منشا نشتی شناسایی شود. همانطور که می‌دانید هر استخر از چندین بخش تشکیل شده که در ادامه از مهم‌ترین آنها نام خواهیم برد:

  1. بستر استخر
  2. سیستم مکش و دهش
  3. لوله‌ها
  4. اتصالات
  5. تجهیزات (لامپ و …)
  6. اسکیمرها و …

در هر کدام از بخش‌های ذکر شده امکان ایجاد نشتی وجود داشته و شما باید همه آنها را به منظور شناسایی منشا بررسی کنید. در این راستا شما باید در چند مرحله تعداد نقاط احتمالی نشت را محدودتر کنید. این روند به شما اجازه خواهد داد تا در زمانی کمتری به نتیجه دست پیدا کرده و نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

  • در قدم اول شما باید مجددا آزمایش سطل را با پمپ روشن انجام دهید.
  • به این منظور ابتدا سطح آب استخر و سطل را اندازهگیری کرده و سپس پمپ را روشن کنید.
  • 24 ساعت منتظر مانده و دوباره میزان کاهش سطح آب را محاسبه کنید.
  • در صورتی که میزان کاهش سطح آب نسبت به مرحله قبل افزایش پیدا کرده بود، احتمالا نشتی در قسمت لوله‌ها و یا اتصالات به وجود آمده اما اگر این میزان تغییری پیدا نکرده و یکسان بود، احتمالا نشتی در بستر استخر ایجاد شده است.

نشتی استخر

در مرحله بعد شما باید نشتی استخر خود را در حالت‌های دیگری نیز آزمایش کنید. در این شرایط بهتر است پس از خاموش کردن پمپ، آب موجود در استخر را تخلیه کنید. پس از خالی شدن کامل آب، استخر را مجددا تا نیمه پر کنید.

  • ابتدا میزان کاهش سطح آب را هنگام روشن بودن تمامی تجهیزات بررسی کنید.
  • سپس این آزمایش را هنگام خاموش بودن تمامی تجهیزات انجام دهید.
  • در قدم بعد تجهیزات را خاموش کنید اما خطوط را در حالت متصل رها کنید.
  • در نهایت همزمان با خاموش بودن تجهیزات، خطوط برق را متصل کنید.

بعد از اتمام این مراحل شما باید میزان کاهش آب در هر مرحله را اندازهگیری کرده و دایرهی جستجو را محدودتر کنید. حالا نقاطی که احتمال وجود نشتی در آنها بیشتر است را یادداشت کرده و نقاط مشکوکتر را از نظر ظاهری بررسی کنید. اگر منشا نشتی استخر در این مرحله قابل شناسایی بود، اقدامات لازم در جهت رفع آن را در نظر بگیرید اما اگر در این مرحله نیز موفق به شناسایی منشا نشتی نشدید، مراحل بعد را دنبال کنید.

در این مرحله شما باید آزمایش رنگ را به منظور شناسایی دقیق منشا نشتی انجام دهید. شما برای انجام این آزمایش به جوهر مخصوص شناسایی نشتی و یک سرنگ نیاز خواهید داشت. پس از تهیه این جوهر، مراحل ذیل را به ترتیب دنبال کنید:

  1. در قدم اول پمپ استخر را خاموش کرده و به آرامی وارد استخر شوید.
  2. حالا بدون این که سطح آب را متلاطم کنید، به نقطه مشکوک نزدیک شوید. توجه داشته باشید که حرکت زیاد آب، تشخیص منشا نشتی استخر را دشوارتر خواهد کرد بنابراین تا حد ممکن به آرامی جابه جا شوید.
  3. پس از رسیدن به نقطه مشکوک، منتظر بمانید تا آب اطراف شما از حرکت بایستد.
  4. در قدم بعد جوهر را با استفاده از سرنگ در اطراف نقطه مشکوک تخلیه کنید.

در صورت وجود نشتی در این ناحیه، جوهر به سمت منشا نشتی حرکت کرده و از طریق آن از استخر خارج می‌شود. در نتیجه اگر پس از گذشت چند دقیقه جوهر کاملا از استخر خارج شده بود، شما به درستی منشا را شناسایی کرده‌اید اما اگر جوهر در آب باقی ماند و به سمت خاصی حرکت نکرد، شما باید دیگر نقاط را با استفاده از همین روش بررسی کنید.

لازم به ذکر است که اگر منشا نشتی از سمت تجهیزات و اتصالات باشد، شما باید هر قسمت را به صورت جداگانه چک کرده و از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. دقت کنید که در بیشتر موارد منشا نشتی به صورت بصری نیز قابل شناسایی است.

مراحل تعمیر نشتی استخر

وقتی مطمئن شدید که استخر شما نشتی دارد اولین کار این است که خونسردی خود را حفظ کنید. خوشبختانه راه‌های مختلفی وجود دارد که تعمیر استخر را به یک فرآیند نسبتاً سریع و بدون دردسر تبدیل می‌کند.

در ادامه، مراحل اصلی که برای رفع نشتی استخر بتنی نیاز دارید را برایتان توضیح می‌دهیم.

مراحل تعمیر نشتی استخر

1. رفع نشتی در لوله کشی زیرزمینی استخر

به‌عنوان مالک استخر، این بدترین نگرانی است که متوجه شوید نشتی استخر شما از لوله کشی زیرزمینی است. البته نشتی به ندرت در این قسمت از استخر ایجاد می‌شود اما گاهی اوقات این اتفاق اجتناب ناپذیر است. چه نشتی از یک اتصال دهنده لوله در زیر استخر یا زیر اسکیمر باشد، رفع نشتی که از لوله کشی زیرزمینی می‌آید کار آسانی نیست. قبل از اینکه بتوانید نشتی‌ها را برطرف کنید، باید با بستن پمپ و وصل کردن تمام خطوط مشخص کنید که آیا نشتی از لوله‌‌ها است یا نه.

از طریق میله تست فشار، می‌توانید خطوط مجزای لوله‌کشی را بررسی کنید که آیا فشار آب در لوله‌ها حفظ می‌شود یا خیر. متخصصان به روشی دیگر هوا را به لوله وارد می‌کنند و به صدای خروج هوا از طریق یک “گوشی پزشکی” گوش می‌دهند. بنابراین می‌توانند منطقه‌ای که نیاز به تعمیر دارد را مشخص کنند.

نشتی در لوله کشی زیرزمینی

2. رفع نشتی در اسکیمر استخر

برای رفع نشتی در اسکیمر استخر ابتدا پمپ استخر را خاموش کرده و محل نشتی را در اطراف جعبه اسکیمر پیدا کنید. نکته مهم این است که سطح آب باید به اندازه کافی بالا باشد تا به محل جعبه اسکیمر برسد. بنابراین اگر نیاز بود آب اضافه کنید تا سطح آب به حدود 2 سانتی‌متر بالاتر از محل جعبه اسکیمر برسد.

در مرحله بعد باید پوشش اسکیمر را از محل خود بردارید. بعضی انواع جعبه‌ها دارای پیچ‌های بیشتری هستند که باید ابتدا آن‌ها را باز کنید. در عین حال اگر جعبه اسکیمر دارای دسته‌های پلاستیکی است آن‌ها را قبل از هر کاری جدا کنید. قبل از اینکه به تعمیر نشتی استخر بپردازید، اول از همه باید مطمئن شوید که منبع نشتی، اسکیمر است. برای آزمایش نشتی مقداری رنگ خوراکی قرمز را در اطراف محل جعبه اسکیمر بریزید و کمی صبر کنید.

اگر دیدید رنگ قرمز به سایر مناطق اسکیمر سرایت کرد نتیجه می‌گیریم که نشتی مربوط به اسکیمر است. رنگ قرمز از هر منطقه‌ای عبور کرد همان قسمت را باید تعمیر کنید. ابتدا باید بتونه مخصوص زیر آب را از فروشگاه‌ها تهیه کنید.

نشتی در کفگیر استخر

بتونه را با دستانتان ورز دهید و آن را روی محل ترک خوردگی در امتداد اسکیمر بکشید. سپس بتونه را صاف کنید و بعد از گذشت 30 دقیقه به رنگ سفید در می‌آید. وقتی بتونه سفید رنگ شد می‌توانید پمپ آب را دوباره روشن کنید. در آخرین مرحله، پوشش جعبه اسکیمر را سر جای خودش بگذارید.

مطلب پیشنهادی علت نشتی گاز یخچال

3. رفع نشتی در دیواره استخر بتنی

در یک استخر بتنی، نشت و ترک به طور طبیعی ممکن است با گذشت زمان در دیواره استخر ایجاد شود. اگر حتی متوجه شکاف یا سوراخ کوچکی در گچ شده‌اید بهتر است آن را بلافاصله تعمیر کنید قبل از اینکه نشتی استخر به مشکلات بزرگ‌تری منجر شود.

برای رفع نشتی در دیواره استخر دو گزینه اصلی وجود دارد: اپوکسی و پلی اورتان.

اپوکسی

اپوکسی معمولاً به‌صورت بتونه دو قسمتی در بازار موجود است. شما باید ابتدا آن را با هم ورز داده و پس از تمیز و خشک کردن ناحیه اطراف، آن را در شکاف فشار دهید. اپوکسی را می‌توان در زیر آب استفاده کرد و خیلی سریع خشک می‌شود.

البته توجه داشته باشید که اپوکسی انعطاف‌پذیر نیست. اگر بتن استخر به‌دلیل ناپایداری ساختاری مداوم یعنی جابجایی زمین ترک خورده باشد ممکن است در آینده دوباره ترک بخورد و نیاز به تعمیر و نگهداری مجدد داشته باشد.

فوم پلی اورتان

فوم پلی اورتان در فروشگاه‌های رنگ فروشی در کیت‌های تعمیر ترک به فروش می‌رسد و شامل یک تفنگ کارتریج خاص است که به شما کمک می‌کند آن را با فشار مناسب تزریق کنید. پس از تزریق، این ماده تا 25 برابر حجم اولیه خود منبسط می‌شود و ترک را پر می‌کند و به بتن اطراف می‌چسبد.

پلی اورتان به‌اندازه اپوکسی بادوام نیست، اما انعطاف پذیرتر است و بنابراین به نگهداری کمتری نیاز دارد. البته هر نشتی را نمی‌توان برطرف کرد. باید همیشه وضعیت را ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید از کجا باید شروع کرد. اگر آسیب ساختاری قابل توجهی به استخر بتنی شما وارد شود، ممکن است خدمات تعمیر حرفه‌ای لازم باشد.

راهکارهای رفع نشتی استخر

وقتی منشا دقیق نشتی استخر را پیدا کردید، زمان رفع کردن نشتی فرا رسیده است. وابسته به این که منشا نشتی در کدام یک از قسمتهای استخر باشد، روند رفع آن نیز متفاوت خواهد بود بنابراین در ادامه روش‌های موجود برای رفع نشتی در هر قسمت را ذکر میکنیم.

نشتی تجهیزات و اتصالات استخر

در صورتی که منشا نشتی در تجهیزات و یا اتصالات استخر باشد، باید نشتی قطعه یا قسمت مدنظر بسته به جنس آن انجام بپذیرد. بنابراین تصمیم‌گیری راجع به روش رفع نشتی تجهیزات و اتصالات کاملا به جنس قسمت مدنظر وابسته است. در این شرایط بهتر است از کمک افراد متخصص در جهت رفع مشکل این قسمت‌ها استفاده کنید. در بیشتر موارد شما باید این روند را برونسپاری کنید زیرا رفع نشتی بخش‌های ذکر شده به تخصص و تجربه نیازمند است.

رفع نشتی بستر بتنی استخر

پس از این که از وجود نشتی در بستر بتنی استخر با استفاده از آزمایش رنگ اطمینان حاصل کردید، باید نسبت به مقیاس ترکخوردگی روش رفع نشتی را انتخاب کنید. اگر ترکخوردگی این قسمت عمیق بود، شما میتوانید با استفاده از درزگیر سیلیکون و مخلوط گچ، نسبت به رفع نشتی اقدام کنید. اما اگر ترکخوردگی سطحی بود شما با استفاده از بتونه استخر و مخلوط گچ نیز می‌توانید این مشکل را کاملا برطرف کنید.پس از بستن ترک استخر با استفاده از مخلوط گچ یک لایه دوم بر روی ترکخورگی قرار دهید.

رفع نشتی بستر وینیل استخر

اگر در ساخت استخر شما از آستر وینیل استفاده شده است، شما میتوانید با استفاده از چند روش مختلف نشتی موجود در آن را رفع کنید. راهکارهایی که در این شرایط پیش روی قرار دارند، عبارتند از:

1. استفاده از وینیل پوست و چسب مخصوص: در این راستا کافیست که کاغد را در ناحیه مورد نظر قرار داده و آن را محکم فشار دهید.

2. استفاده از نوار ضدآب: نوار را به نحوی که تمام نشتی را بپوشاند، بر روی آستر قرار دهید. در نهایت از استحکام اتصال نوار اطمینان حاصل کنید.

3. استفاده از کیت پچ وینیل: به این منظور یک برش دایرهای شکل ایجاد کرده و با استفاده از چسب مخصوص وینیل آن را به نقطه مورد نظر بچسبانید.

تمیز کردن فیلتر استخر

فیلتر یکی از اجزای اصلی برای تمیز نگه داشتن استخر است بنابراین باید توجه خاصی را به آن داشت. اگر در زمینه نگهداری استخر تازه‌کار هستید یا به‌تازگی یک نوع فیلتر جدید خریداری نموده‌اید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

دانستن نحوه تمیز کردن فیلتر شنی استخر بخش مهمی از داشتن یک استخر خوب و زیبا است. تا زمانی که تجهیزات مناسب، زمان کافی و میل به شنا در یک استخر تمیز را داشته باشید تمیز کردن فیلتر استخر کاری ضروری برای شما خواهد بود.

نحوه تمیز کردن فیلتر شنی استخر

تمیز کردن فیلتر شنی کمی پر زحمت است اما اجازه ندهید سختی کار شما را به‌حدی بترساند که در انجام این کار کوتاهی کنید. حداقل یک بار در سال، باید فیلتر شنی استخر خود را به‌صورت شیمیایی تمیز کنید.

شما در اینجا دو گزینه دارید. می‌توانید فیلتر شنی را بشویید. این کار را هر زمان که به 10 psi بالاتر از سطح عملکرد معمولی رسید باید انجام دهید. همچنین اگر متوجه کدر شدن آب استخر شدید، احتمالا زمان تمیز کردن فیلتر رسیده است.

نحوه تمیز کردن فیلتر شنی استخر

برای انجام این کار، به چند وسیله نیاز دارید.

  • شلنگ بک واش
  • پاک کننده یا سیلیس فیلتر شنی
  • دفترچه راهنمای فیلتر شنی استخر
برای لوله کشی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید تمیز کردن فیلتر کارتریج کاری آسان است صبر کنید تا راحتی تمیز کردن فیلتر شنی را ببینید!

  1. فیلتر را به مدت 3 تا 5 دقیقه بشویید تا آلودگی‌ها پاک شوند.
  2. پمپ را خاموش کنید و شیر را روی فیلتر قرار دهید.
  3. درب صافی پمپ را بردارید.
  4. سیلیس فیلتر شنی را در سبد صافی بریزید و درب آن را تعویض کنید.
  5. پمپ را حدود 15 ثانیه روشن کنید، به‌اندازه‌ای که سیلیس از پمپ به فیلتر منتقل شود.
  6. پمپ را خاموش کنید و حداقل 8 ساعت یا یک شب آن را خاموش نگه دارید.
  7. فیلتر را مجدداً به مدت 3 تا 5 دقیقه بشویید تا کثیفی و زباله‌های خارج شده توسط پاک کننده سیلیس فیلتر پاک شود.
  8. سیستم فیلتر را دوباره روشن کنید.

مطلب پیشنهادی بررسی علل نشتی لوله آب خانه

ریختن سیلیس در فیلتر شنی

قبل از این که به‌نحوه ریختن سیلیس در فیلتر شنی بپردازیم ببینیم سیلیس استخر چیست. همانطور که احتمالا می‌دانید سیلیس ماده‌ای پرکاربرد در تصفیه آب استخر است. سیلیس یک ماه بیولوژیکی است که برای فیلتر کردن آب و رسیدن به شفافیت بالا استفاده می‌شود. این ماده را می‌توان در فیلتر سیلیسی، جایگزین شن و ماسه کرد. مکانیزم فیلتر سیلیسی به این صورت است که در تصفیه آب به‌جای شن از سیلیس استفاده می‌شود. در این پروسه به واسطه یک پمپ، آب با فشار زیاد از میان فیلتر سیلیسی عبور داده می‌شود تا به شفافیت و تمیزی برسد.

ریختن سیلیس در فیلتر شنی مزایای زیادی دارد که در ادامه به‌طور خلاصه آن‌ها را ذکر می‌کنیم. استفاده از فیلتر سیلیسی برای تصفیه آب استخر باعث افزایش شفافیت و کاهش مصرف انرژی می‌شود. علاوه بر این در مصرف مواد شیمیایی نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

جمع‌بندی

استخر مکانی مناسب برای کسب آرامش، ورزش و لذت بردن با دوستان و خانواده است. اما درست مانند یک ماشین، خانه یا قایق، افراد می‌توانند کیفیت و طول عمر استخر خود را با تعمیر و نگهداری و اقدامات پیشگیرانه مانند تشخیص نشتی استخر افزایش دهند. خبر خوب این است که نشتی استخر به معنای پایان عمر استخر شما نیست. با تشخیص زودهنگام نشتی می‌توانید از بدتر شدن آسیب و تعمیرات پرهزینه جلوگیری کنید. نکته کلیدی شناخت علائم اولیه تشخیص نشتی استخر است.

همچنین تمیز کردن فیلتر استخر نیز از جمله اقدامات لازم برای حفظ و نگهداری از این مکان آرامش بخش است. بسته به نوع استفاده، فیلتر شنی استخر می‌تواند سال‌ها بدون نیاز به تغییر باقی بماند. کارشناسان توصیه می‌کنند حداقل سه سال و حداکثر تا هفت سال فیلتر استخر خود را به‌طور کامل تعویض کنید. این کار نه تنها تضمین می‌کند که آب استخر شما به‌خوبی فیلتر شود، بلکه فشار روی کل سیستم استخر شما نیز کاهش می‌یابد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا