کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه

لوازم خانگیهود و هواکش

خیلی از هودهای امروزی آشپزخانه، با صفحه لمسی کار می‌کنند. همانطور که دکمه‌های هود گاه و بی‌گاه ممکن بود که دچار مشکل شوند، صفحه لمسی هم ممکن است خراب شود و دردسر برایمان ایجاد کند. در این مقاله می‌خواهیم که کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه را بررسی کنیم تا اگر شما هم برایتان سوال پیش آمده که چرا صفحه لمسی هود کار نمی کند، با ما همراه باشید تا با دلایل آن و راهکارهایی برای رفع این مشکل آشنا شوید.

علت کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه

موقعی که حین آشپزی بخواهید هود را روشن کنید، درجه آن را تنظیم کنید یا کارهایی از این قبیل، ممکن است متوجه شوید که دکمه‌ها یا همان صفحه لمسی کار نمی‌کند و ندانید که این مشکل چرا ایجاد شده است.

کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه

کار نکردن صفحه لمسی یا تاچ پد برای خیلی از وسایلی که صفحه لمسی دارند مانند موبایل یا یخساز یخچال و … هم پیش می‌آید. این مورد می‌تواند به علت خراب بودن برد صفحه لمسی هود آشپزخانه باشد. به غیر از آن، اگر برد الکتریکی هم خراب شود، بر عملکرد صفحه تاچ اثر می‌گذارد. 

خراب شدن برد الکتریکی و تاثیر آن بر صفحه لمسی هود 

اگر برد الکتریکی خراب شود، اتصالات آن با تاچ بد از بین می‌رود و نمی‌تواند به صفحه لمسی فرمان دهد. در نتیجه این مشکل باعث کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه می‌شود. وقتی این اتفاق افتاد، بهتر است که برد الکترونیکی را عوض کنید، اما حواستان باشد که برای این کار حتما از هود را به دست متخصصین برقکار بسپارید و حتما توجه داشته باشید که از قطعات اصل و مطابق با هود منزلتان استفاده شود.

مطالعه بیشتر: آموزش تصویری تعویض فن هود خانگی

خراب بودن برد تاچ پد

در صورتی که برد تاچ پد خراب شود، کار نکردن صفحه لمسی هود اجتناب‌ناپذیر است. برد تاچ پد دستوراتی را به صفحه لمسی ارسال می‌کند و باعث کار کردن آن می‌شود. اگر برد خراب شده باشد، این اتفاق نمی‌افتد و شما نمی‌تواند از کلیدهای لمسی هود استفاده کنید. در این صورت هود را از برق بکشید و پنل هود را باز کنید. سپس به عیب یابی برد تاچ پد بپردازید. 

تعویض برد صفحه لمسی هود در ۶ مرحله

برای تعویض برد صفحه لمسی، اول از هر چیزی دستکش‌های ایمنی دستتان کنید. برای کار، نیاز به پیچ گوشتی، یک کهنه یا حوله قدیمی دارید که وقتی خواستید برد تاچ پد را در بیاورید، روی حوله قرار دهید.

مرحله اول: منبع برق را قطع کنید

برای این کار نباید فقط هود را خاموش کنید. بهتر این است که منبع برق خالی شود. اگر برق را کامل قطع نکنید، ممکن است صدمات بیشتری ببینید.

برای نصب و تعمیر هود از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مرحله دو: فیلترها و پنل پایینی را باز کنید

هر دو فیلتر هوا را باید در بیاورید. برای باز کردن فیلترها، زبانه‌ی فیلتر را با انگشت به پایین بکشید. زبانه که آزاد شد، فیلتر را بیرون بکشید. فیلترها که باز شدند با پیچ گوشتی پیچ‌ها را باز کنید و پنل پایینی را آزاد کنید. موقع باز کردن پیچ‌ها حواستان باشد که با دست پنل را نگه دارید وگرنه ممکن است یکباره پنل پایین بیوفتد.

نحوه باز کردن هود لمسی

مرحله سه: باز کردن پنل‌های کناری

برای باز کردن پنل‌های بغلی هود آشپزخانه، دستتان را ببرید پشت پنل بغلی و سیم برق را پیدا کنید. بعد از این‌که سیم‌ها را جدا کردید، پنل‌ها را باز کنید.

پنل های کناری هود چگونه باز میشوند

مرحله چهار: با پیچ گوشتی پیچ‌ها را شل کنید

 پیچ‌ها را آرام با کمک انگشت بیرون بکشید و کلاهک هود را بلند کنید. حواستان باشد که کلاهک هود سنگین خواهد بود. بهتر است از کسی برای این کار کمک بگیرید.

مرحله پنج: برد الکتریکی را باز کنید

برد الکتریکی در اکثر هودها کنار دریچه جلویی هود است. وقتی پیدایش کردید، با پیچ گوشتی پیچ ها را باز، و آن را بیرون بیاورید. برد جدیدی که تهیه کرده اید را بردارید و سر جای قبلی بگذارید. با احتیاط جاگذاری را انجام دهید و سپس پیچ‌هایش را ببندید.

نحوه تعمیر برد الکتریکی هود

مرحله شش: کلاهک هود را بگذارید و نصب کنید

کلاهک را بالا ببرید و وقتی در جای خود قرار گرفت، از شخصی بخواهید که پیچ‌ها را محکم کند. تمامی پنل‌ها را هم سر جای خود بگذارید و محکم کنید. پنل‌های زیری و کناری را در جای خود قرار دهید و فیلترها را نصب کنید. سپس برق را وصل، و هود را فعال کنید.

  • اگر موفق شدید صفحه لمس را فعال کنید اما هود کار نکرد، شاید موتور هود آشپزخانه نیم سوز شده است.
  • اگر فقط تعدادی از کلیدهای تاچ پد کار می‌کنند، پنل مشکل پیدا کرده است.
  • اگر هیچ یک از دکمه‌ای تاچ پد کارآیی ندارند، پس مشکل از برد فرمان است.

مطالعه بیشتر: مراحل نصب استاندارد هود آشپزخانه

کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه

پایان

توصیه می‌شود در صورت کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه از متخصصین هود کمک بگیرید. تعمیر هر بخشی از هود، نیاز به دانش فنی و تجربه کافی دارد و اگر تا به حال این کار را نکرده باشید، به مشکل می‌خورید و ممکن است نتوانید درست هود را تعمیر کنید. اگر برای تعمیر تاچ پد هود، به متخصصینی نیاز داشتید که به منزل مراجعه کنند و کار را به سادگی و در زمانی کوتاه انجام دهند، می‌توانید روی متخصصین آچاره حساب کنید. برای ارتباط با ما می‌توانید از طریق سایت و یا اپ آچاره اقدام و ثبت سفارش کنید، یا با شماره‌گیری ۱۴۷۱، با ما در ارتباط باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا