تعمیر پکیج تعمیرپکیج

لیست کامل کدهای خطای پکیج مگاترم

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

پکیج‌ها درواقع جایگزین موتورخانه‌هایی هستند که در گذشته از آن‌ها استفاده می‌شد اما این دستگاه‌ها نسبت به موتورخانه فضای بسیار کمتری را اشغال کرده و در بلندمدت به هزینه‌ی کمتری در راستای نگهداری صرف می‌کنند. با این وجود همیشه کار با پکیج آسان نبوده و آن‌ها نیز دچار مشکلاتی می‌شوند که برای حل این مشکلات باید با راهکارهای رفع آن‌ها آشنا باشید.

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کرده‌ایم تا تمام اطلاعات لازم در جهت رفع کدهای خطای پکیج مگاترم را در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که شما هم می‌خواهید با کدهای خطای و تعمیر پکیج خود بیشتر آشنا شوید، با ادامه‌ این مطلب همراه باشید.

نکات کلیدی

با توجه به اینکه دو مدل پکیج با نام‌های مرکوری و مگا پلاس در بازار موجود است پس ارور پکیج مگاترم انواع متنوعی دارد. کد خطای گروه مرکوری شامل: کد E0، کد خطای E1، ارور E2، کد E3، ارور E4، خطای E6، کد E7، ارور پکیج مگاترم با کد E8، خطای E9، کد خطای EF،  خطای EC و ارور EL در این مطلب آورده شده است. ارور پکیج مگاترم گروه مگاپلاس شامل: E1، E2، E3، E4، E6، E7، E9 و E10 دسته بندی می‌شود. توصیه می‌شود برای تعمیر پکیج مگاترم با متخصصین حرفه‌ای تماس بگیرید.

نحوه‌ی کار کردن پکیج

همان‌طور که اشاره کردیم قبلا برای گرم کردن منزل و آب مصرفی از موتورخانه استفاده می‌شد که برای استفاده از آن به فضا و هزینه‌ زیادی نیاز بود. امرزه پکیج‌ها جایگزینی برای موتورخانه محسوب می‌شوند که وظیفه‌ آن را به خوبی انجام داده و همچنین فضای بسیار کمتری نیز نسبت به موتورخانه اشغال می‌کنند. پکیج‌ برای کار کردن به انرژی احتیاج دارد و منبع سوخت پکیج‌های جدید از برق و گاز تامین می‌شود.

کدهای خطای پکیج مگاترم

انواع پکیج مگاترم

شما پکیج مگاترم را در دو نوع می‌توانید تهیه کنید: مرکوری و مگاپلاس.

گروه مرکوری تک‌ مبدله و گروه مگاپلاس دومبدله هستند اما در ساخت هر دو گروه از فن استفاده شده است.

در نتیجه می‌توان گفت که کدهای خطاهای هرکدام از این دو گروه باید به‌صورت جداگانه بررسی شوند. در ادامه ارور پکیج مگاترم هرکدام از پکیج‌ها را جداگانه توضیح خواهیم داد.

کدهای خطای گروه مرکوری

 کد خطای E0

این کد ارور پکیج مگاترم نشان‌دهنده‌ی افت فشار آب مدار گرمایش بوده و شما در راستای رفع ارور پکیج مگاترم باید این عامل را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید.

کد خطای E1

این کد خطا تشکیل نشدن شعله را نشان می‌دهد. بروز این مشکل می‌تواند 2 عامل داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نرسیدن گاز به مشعل
  • اختلال در عملکرد سنسور جرقه

در راستای رفع این مشکل ابتدا گاز ساختمان خود را چک کرده و در صورت عدم شناسایی مشکل، شرایط سنسور جرقه‌زن را بررسی کنید و در صورت نیاز اقدامات لازم در جهت رفع آن را در نظر بگیرید.

کد خطای  E2

این خطا به ‌وسیله‌ فیوز نشان داده شده و شما زمانی آن را مشاهده خواهید کرد که یا پمپ پکیج خراب باشد و یا مبدل ثانویه رسوب گرفته باشد. از عوامل دیگر بروز این کد خطا می‌توان به بسته بودن شیرهای رادیاتور و انسداد مسیر آن اشاره کرد. به منظور برطرف کردن این کد خطا هرکدام از این موارد را بررسی کرده و در صورت نیاز اصلاحات ضروری را اعمال کنید.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

کد خطای E3

زمانی این خطا را مشاهده خواهید کرد که مشکلی در عملکرد سوییچ ایمنی پکیج یا فن دستگاه وجود داشته باشد. جهت رفع این مشکل فشار هوا، فن و همین‌طور پروانه‌های پکیج را بررسی کنید.

کد خطای E4

اگر آب در دستگاه کم باشد پکیج این خطا را نمایش خواهد داد. ابتدا فشار دستگاه را بر روی یک و نیم بار (Bar) تنظیم کرده و در صورتی که مجددا با کد خطا مواجه شدید، احتمالا فشار سوییچ آب دستگاه خراب شده و شما باید نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید.

ارور پکیج مگاترم

کد خطای E6

اگر حسگر شعله دچار مشکل شود این خطا را می‌بینید که با تعویض حسگر مشکل حل خواهد شد.

کد خطای E7

این خطا خراب شدن سنسور رفت گرمایشی را نشان می‌دهد و شما به منظور رفع مشکل موجود در پکیج باید قطعه موردنظر را تعمیر و یا تعویض کنید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

کد خطای E8

زمانی که دمای مدار گردش به بیش از 85+ درجه سانتی‌گراد برسد، پکیج شما این کد خطا را نمایش می‌دهد.

کد خطای E9

مانند خطای قبل این ارور نیز به دلیل بالا رفتن دمای مدار گردش نمایش داده می‌شود، با این تفاوت که در این شرایط دما بالای 95+ درجه سانتی‌گراد رفته و کلید حرارتی دستگاه فعال شده است.

کد خطای EF

این کد خطا نشان‌دهنده‌ی بالا رفتن دمای آب گرم مصرفی و عبور آن از دمای 85+ درجه سانتی‌گراد است.

کد خطای EC

پکیج مگاترم وجود مشکل در عملکرد برد یا سوکت برد را با این کد خطا نمایش داده و در این شرایط شما باید مراحل عیب‌یابی برد دستگاه را پشت سر بگذارید. به دلیل این که کار با این قطعه به دقت و تخصص نیاز دارد، تعمیر پکیج را به افراد دارای صلاحیت سپرده و از انجام هرگونه اقدامی در این راستا بپرهیزید.

برای رفع مشکلات می‌توانید دلایل روشن ماندن فن پکیج را حل کنید.

کد خطای EL

در این شرایط حسگر آب سرد ورودی پکیج دچار ایراد شده و شما به منظور رفع کد خطا باید شرایط این بخش از پکیج را مورد بررسی قرار دهید.

 

ارور پکیج مگاترم و خروج دود از پکیج

کدهای خطای گروه مگاپلاس

پس از بررسی کدهای خطای گروه مرکوری، کدهای خطای گروه مگاپلاس را نیز به صورت خلاصه مرور خواهیم کرد. این گروه همانند گروه مرکوری، هنگام وجود مشکل کدهای خطایی را نمایش داده که برای درست کردن و رفع آن‌ها باید با معانی این کدهای خطا آشنا باشید. به طور کلی کدهای خطای پکیج مگاپلاس عبارتند از:

کد خطای E1

کد خطای E1 از کدهای خطای پکیج مگاترم، در این حالت شعله تشکیل یا تشخیص داده نشده است.

کد خطای E2

این خطا فعال شدن کلید حرارتی را نشان می‌دهد.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

کد خطای E3

خطا در فشار سوییچ دود یا نسداد دودکشبا این کد خطا نمایش داده می‌شود.

کد خطای E4

نمایش این کد خطا به دلیل افت فشار مدار گرمایش است.

کد خطای E6

این حالت مربوط به زمانی است که در NTC آب گرم مصرفی مشکلی پیش آمده و دمای آن مطلوب نیست.

کد خطای E7

در این شرایط حسگر رفت گرمایشی خراب شده و برای حل این مشکل باید سنسور شوفاژ را تعویض کنید.

کد خطای E9

اگر دستگاه دچار یخ‌زدگی شود این خطا را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید برای رفع آن از ضدیخ استفاده کنید.

کد خطای E10

با رسوب گرفتن مبدل، دستگاه این کد خطا را نمایش می‌دهد.

ارور پکیج مگاترم

در این مقاله از مجله‌ی آچاره تلاش کردیم تا با مرور کدهای خطای پکیج مگاترم به شما در روند رفع این کدهای خطا کمک کنیم. در صورتی که در رفع مشکل و عیب‌یابی پکیج خود به مشکل برخورد کردید، حتما ادامه این روند را به افراد متخصص واگذار کنید. همچنین شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات با کارشناسان کاربلد آچاره در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

برای اطلاعات کامل‌تر تعمیر فن و روغن کاری پکیج دیواری رامطالعه کنید.

2.7/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید