تعمیر پکیج تعمیرپکیج

کدخطای پکیچ ایمرگاس + راه حل رفع آن‌ها

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

ایمرگاس (ایمرگاز)، یکی از معتبرترین تولیدکننده‌های پکیج در اروپا با 75 مدل مختلف است. پکیج ایمرگاس (Immergas) که ساخت کشور ایتالیاست، مجوز سازمان نظام مهندسی و سازمان استاندارد ایران را نیز جهت استفادۀ ایمن کاربران در ایران دارا می‌باشد. پکیج ایمرگاس، قابلیت ارتباط با ترموستات اتاق را دارا می‌باشد و دارای نشانگر دیجیتال و بخش تشخیص عیب خودکار الکترونیک است.

مثل هر دستگاه دیگری، پکیج ایمرگاس نیز ممکن است در حین فعالیت، دچار مشکل شود. خطاها و ارور پکیج ایمرگاس نشانگر خرابی دستگاه و نیاز به تعمیر با تعویض آن دارند. بعضاً پیش می‌آید که تمامی خطاهای موجود در کاتالوگ پکیج ایمرگاس ایتالیا، ذکر نشود به همین خاطر نیاز به دانستن تمامی آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد. برای برطرف کردن مشکلات و بازگشت دستگاه به شرایط طبیعی، نیاز است که به وضعیت کدهای خطای پکیج ایمرگاس مسلط باشیم یا برای سرویس پکیج بوتان به سایت آچاره مراجعه کنید.

انواع ارور پکیج ایمرگاس

پکیج، یک دستگاه گرمایشی جهت تامین گرمایش و آب گرم مصرفی خانه است که در دو الگوی کلی پکیج زمین و پکیج دیواری و در دو مدل فن‌دار و یا بدون فن تولید می‌شود. پکیج‌ها می‌توانند برحسب سوخت مصرفی آن‌ها گازسوز، گازوئیل‌ساز، برق و یا دوگانه‌ساز باشند.

برای به دست آوردن ظرفیت مناسب پکیج برای هر خانه، به صورت معمول در محیط‌های اداری، متراژ محیط را در 100 و در مسکونی‌ها، در 150 کیلوکاری ضرب می‌کنند.

انواع کد خطای پکیج ایمرگاس

موافق هستید که اشراف به اطلاعات خرابی دیگ بخار، می‌تواند بازیابی عملکرد آن را سرعت بخشد. به هر حال، تعیین دلیل خرابی، رفتن نیمی از راه تعمیر است! کدهای خطای پکیج ایمرگاس، همیشه به صورت اعداد روی صفحۀ آن، نمایش داده می‌شود و تنها نیاز به رمزگشایی آن‌ها وجود دارد. ولی این به معنای ساده‌انگاری نباید تلقی شود. صاحب دیگ بخار است که مسئول عملکرد ایمن، به موقع، کامل و دقیق آن است تا به رفع عیب پکیج ایمرگاس منجر شود.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

1. کد خطای 01

در بین کدهای خطای پکیج ایمرگاس، کدخطای 01 زمانی روی دستگاه ظاهر می‌شود که عملکرد سوخت دستگاه دچار مشکل شده باشد و یا شعله روشن نشود. این موضوع ممکن است به دو دلیل رخ دهد:

  • فشار گاز ورودی به دستگاه پایین باشد و به همین دلیل شعله به شکل مناسب تشکیل نمی‌شود.
  • جرقه‌زن دستگاه یا الکترود آن دچار خطا شده که نمی‌تواند اشتعال گاز ورودی را تامین کند.

برای رفع عیب پکیج ایمرگاس در این کدهای خطای باید مسیر ورود گاز را بررسی کرد. امکان بازیابی عملکرد دستگاه پس از مسدود شدن به دلیل عدم احتراق با فشار دادن یک دکمه وجود دارد اما این کار را نباید با عجله انجام داد، زیرا در ابتدا باید مطمئن شوید که بوی گاز وجود ندارد. پس در ابتدا اتاق را تهویه کنید و تنها پس از آن سعی کنید کار دیگ را از سر بگیرید. رفع ارور ۱۰ در پکیج ایمرگاس می‌توانید از تعمیرکاران پکیج آچاره کمک بخواهید.

پکیج ایمرگاس

2. کد خطای 02

در بین موارد ارور پکیج Immergas، زمانی که عدد 02 روی نمایشگر دستگاه ظاهر شود، خبر از خرابی ترموستات حد به ما می‌رسد. یکی از مهم‌ترین دلایل در علت‌ روشن‌نشدن پکیچ ایمرگاس می‌تواند همین موضوع باشد.

زمانی که ترموستات حد به درستی عمل نمی‌کند، و آب در مدار دستگاه به درستی چرخش پیدا نمی‌کند، این مشکل بروز می‌کند. علت این مشکل را می‌توان با بالاکشیدن کنتاکت‌ها و همچنین بررسی یکپارچگی سیم‌ها برطرف کرد. در بدترین حالت باید خود سنسور را تعویض کرد تا یه رفع عیب پکیج ایمرگاس ختم شود.

نحوه تنظیم فشار پکیج به کارایی بهتر دستگاه کمک می‌کند.

3. کد خطای 03 از سری کدهای خطای پکیج ایمرگاس

زمانی که حسگر دود در پکیج ایمرگاس فعال شود، کدخطای 03 روی دستگاه ظاهر می‌شود. در بین کدهای خطای پکیج ایمرگاس، وقوع این خطا، می‌تواند تنفس شما را نیز با آسیب روبرو کند. دلیل نمایش کد خطای 03 می‌تواند ناشی از انسداد دودکش پکیج و یا معیوب‌بودن سنسور ترموستات باشد.

این کدخطا در دو مدل فن‌دار و بدون فن به دو شکل مختلف بروز پیدا می‌کند. در پکیج بدون فن ایمرگاس، سنسور دود فعال خواهد شد در حالی که عدم فعال‌شدن پرشر سوئیچ دود، مورد متداول بروز در پکیج فن‌دار ایمرگاس است.

کد خطای پکیج ایمرگاس و سنسور ترموستات

4. کد خطای 04

ترموستات دود یا ترموستات حد اگر دچار مشکل شوند، کدخطای 04 بر روی نمایشگر پکیج ایمرگاس ظاهر می‌شود. این ارور پکیج ایمرگاس ممکن است ناشی از اشکال در اتصالات سنسور یا عدم وصل‌بودن دودکش باشد.

5. کد خطای 05

کد خطای05 پکیج ایمرگاس، می‌تواند ناشی از خرابی سنسور رفت شوفاژ باشد. در این حالت همچنین ممکن است خطای پکیج ایمرگاس ناشی از خرابی مدار شوفاژ یا اشکال در سیم‌کشی‌ها باشد.

6. کد خطای 06 از سری کدهای خطای پکیج ایمرگاس

در صورتی که سیم‌کشی خراب شود و سنسور آب گرم با مشکل مواجه شود، کد خطای06 در پکیچ ایمرگاس ظاهر می‌شود. برای رفع این مشکل، بایستی سیم‌کشی و سنسورهای شوفاژ مورد بررسی دقیق قرار گیرند. در کدهای خطای پکیج ایمرگاس این موضوع زمانی بیشتر رخ می‌دهد که دستگاه عمر زیادی کرده باشد.

سیم کشی و رفع عیب پکیج ایمرگاس

7. کد خطای 08

در صورتی که برای رفع عیب پکیج ایمرگاس، به دفعات زیاد، دستگاه را روشن و خاموش کرده باشید، کدخطای 08 پکیج ایمرگاس رخ می‌دهد. تعدد reset کردن دستگاه، سبب بروز این مشکل است. پس جز در مواقع ضروری، انتخاب اول خود را ریست‌کردن پکیج ایمرگاس قرار ندهید! این موضوع یکی از متداول‌ترین کدهای خطای پکیج ایمرگاس است.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

8. کد خطای 10

کمبود فشار آب در مدار گرمایش پکیج ایمرگاس، منجر به کد خطای10 می‌شود. برای رفع این ارور پکیج ایمرگاس  Immergas، پرشر سوئیچ آب بررسی شود. همچنین در صورتی که در یک ساختمان چندطبقه هستید که ممکن است فشار آب در طبقات بالا، پایین باشد، پمپ ورودی آب مجتمع را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تقویت کنید. این مورد از کدهای خطای پکیج ایمرگاس در شهرهایی مثل اهواز، که به طور کلی فشار آب بالا نیست بسیار رخ می‌دهد.

بررسی سویچ آب

9. کد خطای 11 از سری کدهای خطای پکیج ایمرگاس

در صورتی که پرشر سوئیچ اجازه راه‌اندازی ندهد و یا دیافراگم آن خراب باشد، یک خلل در تخلیه دود به وجود می‌آید. در این صورت کد خطای11 در پکیچ ایمرگاس شما رخ می‌دهد. در صورت بروز خطای کد خطای11 در پکیج ایمرگاس، مساله درستی نصب دودکش‌ها را هم بررسی کنید.

10. کد خطای 15

کدخطای15 پکیچ Immergas زمانی رخ می‌دهد که برد الکترونیکی دستگاه دچار مشکل شده باشد و یا اشکالی در اتصال کانکتورها به وجود آمده باشد. در این شرایط باید برد الکترونیکی را تعمیر و یا تعویض کرد.

11. کد خطای 16

خرابی فن پکیچ ایمرگاس، کد خطای016 را به وجود می‌آورد. در این صورت بایستی فن دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و در شرایط اضطرار، اقدام به تعویض آن نمایید.

برای اطلاعات بیشتر رسوب زدایی مبدل اصلی پکیج ایران رادیاتور و بوتان را از مجله آچاره مطالعه کنید.

12. کد خطای 17

سرعت کم فن موجب عدم کارایی لازم و مشکل در تامین هوای مناسب و فشار بالای فن، موجب ایجاد آلودگی صوتی و عدم آرامش می‌شود. اگر سرعت فن درست نباشد، کدخطای 17 در پکیج ایمرگاس شما رخ می‌دهد. فن، که وظیفۀ تعویض هوا را برعهده دارد همیشه باید در سرعت بهینه بچرخد. در بین کدهای خطای پکیج ایمرگاس ، این مورد می‌تواند علاوه بر مشکل برای شما، همسایگان‌تان را نیز دچار رنجش کند.کد خطای پکیج ایمرگاس

13. کد خطای 20

زمانی که سیستم شعله قابل تشخیص نباشد، کد خطای20 پکیج ایمرگاس رخ می‌دهد. این مشکل می‌تواند ناشی از خرابی الکترود یا برد الکترونیک باشد. یکی از دلایل بروز این خطا، نبودن شرایط مناسب برای احتراق مثل نرسیدن هوا به علت انسداد در فضای پیرامونی دستگاه باشد.

14. کد خطای 24

در میان کدهای خطای پکیج ایمرگاس، این مورد، خیلی ساده ولی پرتکرار است. اگر دکمه‌های کنترل پنل پکیج ایمرگاس را بیش از حد یا به شکل غیراصولی فشار دهید، در درازمدت آن‌ها خراب می‌شوند. در این صورت، کد ارور پکیج ایمرگاس 24 را شاهد خواهید بود.

15. کد خطای 27 از سری کدهای خطای پکیج ایمرگاس

میزان گردش کم آب، سبب کاهش کارایی پکیج ایمرگاس می‌شود و کد خطای27 را موجب می‌شود. بروز این مشکل می‌تواند ناشی از وجود هوا در مسیر انتقال آب و یا خرابی پمپ سیرکولاتور باشد. برای رفع این ارور پکیج ایمرگاس بایستی در صورت نیاز هواگیری پکیج ایمرگاس را نیز در دستور کار قرار دهید.هواگیری پکیج

16. کد خطای 28

در صورت نشتی مدار آب گرم مصرفی، کد خطای28 روی پکیج ایمرگاس ظاهر می‌شود. ارور28 پکیج ایمرگاس می‌تواند ناشی از نشتی اتصالات یا شیرآلات و یا بازبودن آب گرم مصرفی باشد.

17. کد خطای 31

زمان‌های پیش می‌آید که ترموستات اتاق دچار نقص شود و یا عملکرد آن از حالت استاندارد، انحراف پیدا کند. بروز ارور پکیج ایمرگاس در مدار و یا اشکال در ترموستات اتاق، سبب بروز کد خطای031 در پکیج ایمرگاس می‌شود. در این حالت باید بلافاصله ترموستات اتاقی را عوض کرد.

برندهای مختلف روش‌های متفاوتی برای رفع مشکل دارند. راهنمای جامع کدهای خطای پکیج بوش ، بوتان ایران رادیاتور و سایر برندها باهم متفاوت هستند.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

18. کد خطای 37 از مجموعه کدهای خطای پکیج ایمرگاس

اگر ولتاژ ورودی به دستگاه به کمتر از 180 ولت برسد، کد خطای37 پکیج ایمرگاس رخ می‌دهد. همیشه در مناطقی که به صورت پیوسته شاهد تناوب کیفیت برق و عدم پیوستگی آن هستند، باید مواظب بود که در مسیر ورودی پکیجImmergas، تنظیم‌کننده ولتاژ قرار داده شود که مثل محافظ دستگاه‌های برقی، نوسانات را کنترل کرده و همیشه شرایط پایدار ورودی برق به دستگاه را تامین کند.

19. کد خطای 38

اگر پکیج شما در جلوی پنجره قرار دارد یا جریان باد با سرعتی بیشتر از معمول در محل نصب پکیج جریان دارد، بعضاً ممکن است شعله پکیج ایمرگاس خاموش شود. در این صورت کد خطای38 روی دستگاه ظاهر می‌شود. برای رفع این مشکل، بهتر است در همان ابتدا و جانمایی دستگاه، ملاحظات لازم را اعمال کنیم. دیگر دلیل بروز این ارور پکیج ایمرگاس قطع و وصل‌شدن مرتب جریان گاز است. این مورد از کدهای خطای پکیج ایمرگاس، بعد از نصب دستگاه، سخت برطرف می‌شود.

20. کد خطای 43

اگر به دلیل بروز کد خطای38، به صورت غیرمعمول، دستگاه در یک بازۀ کوتاه‌مدت، خاموش شود، کد خطای43 پکیج ایمرگاس رخ می‌دهد.

چند نکته کاربردی برای برطرف‌کردن کدهای خطای پکیج ایمرگاس

1. هواگیری پکیچ ایمرگاس

اگر هوای سرد در لوله‌های پکیجی محبوس شود، نیاز به هواگیری دستگاه وجود دارد. برای هواگیری پکیج ایمرگاس، نیاز به یک آچار مخصوص هواگیری دارید. هنگامی که یک سیستم گرمایش روشن است، هوای بیشتری را وارد مدار می‌کند. پس حتماً کل سیستم گرمایش مرکزی را خاموش کرده و اجازه دهید تا هوای اضافی خارج شود.

هواگیری پکیج ایمرگاس

2. مراحل سرویس پکیج ایمرگاس

پیشگیری بهتر از درمان است، اینجا هم صادق است! بله، سرویس پکیج ایمرگاس، در بازه‌های زمانی مشخص، بروز بسیاری از کدهای خطا را منتفی می‌کند. یکی از مهم‌ترین گام‌ها در سرویس پکیج ایمرگاس، رسوب‌زدایی آن است.

اگر دستگاه برای مدت طولانی و به شکل پیوسته، به گرم‌کردن آب مشغول بوده یا شما در شهری زندگی می‌کنید که املاح آب بالاست و یا افت فشار، پدیده‌ای معمول در ساختمان و محله شماست، ایجاد رسوب در لوله‌ها و اتصالات دستگاه بعد از مدتی اجتناب‌ناپذیر است.

پس برای اینکه بروز کدهای خطای پکیج ایمرگاس را از خودتان دور کنید، همیشه سرویس و رسوب گیری مبدل پکیج دستگاه را گوشه‌ای ذهن خود داشته باشید!

راه‌هایی برای به تعویق‌انداختن بروز کدهای خطای پکیج ایمرگاس

  1. هنگام نصب پکیج پکیج را در ارتفاعی حداقل 120 سانتیمتری از سطح زمین قرار دهید.
  2. دو وسیله گرمازا را کنار هم قرار ندهید. پس اگر قصد دارید که پکیج ایمرگاس را در آشپزخانه قرار دهید، حتماً فاصلۀ لازم از گاز را در هنگام نصب لحاظ کنید.
  3. رنگ شعله پکیج ایمرگاس حتماً باید آبی باشد.
  4. فاصلۀ بین دودکش پکیج از وسایل گرمازای خانه، بیش از 50 سانتیمتر باید باشد.
  5. تنها اگر قطر دودکش خانه کمتر از 15 سانتیمتر است و یا فاصله دودکش تا پشت‌بام، حداکثر 4 متر است، پکیچ فن‌دار ایمرگاس را انتخاب کنید.
  6. سعی کنید پکیج را در محیط‌های باز نصب نکنید

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید