تعمیر پکیج تعمیرپکیج

5 علت برق دار شدن بدنه پکیج و رفع آن

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

علت برق دار شدن بدنه پکیج چیست؟ احتمالا برای شما پیش آمده که وقتی به پکیج محل زندگی یا محل کارتان دست می‌زنید، برق شما را بگیرد یا به عبارتی دچار برق گرفتگی خفیفی شوید.

برای حل این مشکل باید یک سری از موارد را رعایت کنید که دچار این معضل نشوید. در ادامه دلایلی که باعث برق دار شدن بدنه پکیج می‌شوند را ذکر کرده و راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از این مشکل به شما عزیزان بازگو می‌کنیم. برای حل مشکل برق دار شدن پکیج تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا در صورت نیاز برای تعمیر پکیج بوتان و دیگر برندها با تیم ما در ارتباط باشید.

علت برق دار شدن بدنه پکیج

به‌طور کلی برق دار شدن پکیج به دلایل زیر اتفاق می‌افتد که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت: 

1. اتصال میان اجزای داخلی پکیج و سوختن آن‌ها

اگر هر کدام از قطعات برقی داخل پکیج از جمله فن دستگاه یا پمپ بسوزد یا حتی نیم سوز شود، باعث اتصال در دستگاه و ایجاد اختلال در عملکرد پکیج خواهد شد.

در نتیجه برق دار شدن بدنه پکیج را به دنبال خواهد داشت. همچنین اتصالی که ایجاد شده با تولید گرما می‌تواند باعث آتش یا حتی انفجار در پکیج شود. 

2. اتصال فیوز پکیج یا سوختن آن

در میان اکثر لوازم الکتریکی از یک برد الکترونیکی استفاده می‌شود که کنترل دستگاه را در دست داشته یا به عبارتی مدیریت دستگاه را برعهده دارد همچنین این برد ورودی‌ها و خروجی‌های پکیج را بررسی می‌کند.

فیوز یکی از اصلی‌ترین قطعات الکترونیکی پیکج است که برق وروردی دستگاه را کنترل کرده و از اتصال‌های کوتاه جلوگیری می‌کند؛ به‌طوری که برق ورودی به برد را قطع کرده و مانع آتش‌سوزی و برق دار شدن بدنه پکیج خواهد شد،

اما اگر فیوز پکیج خراب شده و اتصالی ایجاد شود، نمی‌تواند آن را کنترل و همچنین برق ورودی را قطع کند که در این‌صورت باعث برق دار شدن بدنه پکیج می‌شود و تنها راه‌حل آن تعویض فیوز است؛ چراکه بعد از خرابی قابل تعمیر نیست. 

به‌طور کلی برای رفع انواع ارورهای پکیج بوتان می‌توانید اطلاعات کافی را از بلاگ آچاره دریافت کنید.

برق دار شدن بدنه پکیج

3. اتصال سیم کشی های رابط داخلی با بدنه پکیج

قطعاً برای راه‌اندازی جریان برق در پکیج؛ سیم‌های رابط داخلی در بدنه آن وجود دارد که باعث بر قراری جریان برق در قطعات الکترونیکی پکیج خواهد شد.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

اتصال سر سیم‌های داخلی با بدنه پکیج به دلایلی از جمله نصب اشتباه پکیج یا جابجایی آن باعث برق دار شدن بدنه پکیج خواهد شد. 

برق دار شدن بدنه پکیج

4. خراب شدن رفتن روکش سیم‌های رابط

یکی از علل همیشگی برق دار شدن بدنه پکیج از پارگی روکش سیم های رابط یا به عبارتی لخت شدن سیم‌های داخلی است که در این صورت با بدنه پکیج اتصال خواهد کرد. 

رفع مشکل برق دار شدن بدنه پکیج

5. عدم اتصال کابل ارت در پکیج

عدم اتصال کابل ارت پکیج یکی از اصلی ترین دلایل برق دار شدن پکیج ایران رادیاتور و بوتان است. در اکثر لوازم برقی مثل کولر و لباسشویی و ماشین ظرفشویی و … در کنار فاز و نول در سیم کشی‌های انجام شده در داخل وسایل برقی کابل ارت (ارث، earth) هم وجود دارد.

در واقع این سیم بار الکتریکی داخل وسایل الکترونیکی و پکیج را به زمین منتقل می‌کند و به عبارتی جلوی برق گرفتگی حاصله از اتصال وسایل را می‌گیرد.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

اما اگر در سیم کشی‌های داخل پکیج اتصال کند و نشتی جریان برق آن به بدنه پکیج منتقل شود، باعث برق دار شدن بدنه پکیج خواهد شد.

کابل ارت برق پکیج را به سطح زمین منتقل می‌کند اما اگر شما کابل ارت را نصب نکنید، در واقع زمینه برق دار شدن بدنه پکیج را فراهم خواهید کرد؛ چراکه تمامی بار الکترسیته در پکیج خواهد ماند.

قبل از بروز هرگونه مشک جدی نحوه‌ی نصب دودکش پکیج را بررسی کنید.

برق داشتن بدنه پکیج بوتان

رفع مشکل برق دار شدن بدنه پکیج ایران رادیاتور | بوتان | گلدیران | ایساتیس

در ادامه راه‌حل‌های برای جلوگیری از مواردی که باعث برق دار شدن پکیج خواهند شد (در بالا تمامی موارد ذکر شد است) را ذکر کرده‌ایم. 

1. سرویس منظم پکیج

سرویس دوره‌ای پکیج مهم‌ترین توصیه ما به شما عزیزان است. این کار را به‌طور مرتب انجام دهید؛ چراکه باعث پیشگیری تمامی خطرات احتمالی خواهد شد.

اگر عملکرد دستگاه شما ایراداتی داشته باشد، با سرویس دوره ای مشکلات دستگاه شما پیدا خواهند شد و شما می‌توانید آن را رفع کرده و حتی از به وجود آمدن ایرادات جدید جلوگیری کنید.

علت برق دار شدن بدنه پکیج ایران رادیاتور

2. چک کردن قطعات

اگر که متوجه برق دار شدن بدنه پکیج شدید، هرچه سریع‌تر تعمیرکار‌ پکیج بخواهید تا پکیج شما را بررسی کرده و ایرادات آن را پیدا و همچنین رفع کند.

تعمیرکار به‌منظور رفع مشکل برق دار بودن بدنه پکیج بوتان، ایران رادیاتور و … باید کابل ارت را چک کرده و در صورت نیاز آن را از پکیج جدا کند.

سپس تمامی قطعات را جداگانه چک کند تا اتصال ناشی از هر یک از آن را پیدا کرده و برای تعمیر پکیج دست به کار شود.

در راستای چک کردن قطعات بهتر است تست شیر برقی پکیج هم حین این کار انجام شود.

3. نصب اصولی پکیج

نصب پکیج ایران رادیاتور و … باید توسط افراد متخصص (نصاب و تعمیر کار پکیج) انجام شود تا دستگاه غیراصولی نصب نشده و سیم کشی داخلی آن اصولی انجام شود. همچنین اتصال کابل ارت به‌درستی انجام گیرد. 

علت برق دار شدن بدنه پکیج

4. حفر چاه ارت در ساختمان

اگر کابل ارت وجود نداشته باشد، شما می‌توانید در داخل ساختمان چاه ارت را حفر کنید. می‌توانید آن را سطحی یا حتی عمیق حفر کنید.

در حفر چاه عمیق یک سیم مسی را بر روی یک صفحه فلزی جوش می‌کنند و داخل چاه قرار داده می شود و اطراف آن را بتن می‌ریزند و سیم مسی را به بیرون چاه می‌آورند و دستگاه‌های الکتریکی را به آن وصل می‌کنند.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

5. محافظ برق برای پکیج

اگر بار الکتریکی اضافی وجود داشته باشد محافظ برق آن را شناسایی می‌کند، همچنین برق را قطع می‌کند تا زمانی که به حالت عادی برگردد. 

 برق دار شدن بدنه پکیج

جمع‌بندی

در این مقاله با بررسی علت برق دار شدن بدنه پکیج دیواری ایران رادیاتور، بوتان، ایساتیس و … تلاش کردیم تا همه اطلاعات موردنیاز شما برای رفع مشکل برق دار شدن پکیج را در اختیارتان قرار دهیم.
در صورتی که شما برای رفع مشکل برق داشتن بدنه پکیج و شناسایی علت برق دار شدن بدنه پکیج به کمک احتیاج داشتید، تعمیرکارهای آچاره در کنار شما خواهند بود.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید