تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

4 علت خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ

لوازم خانگیتلویزیون

یکی از بخش‌های مهم تلویزیون‌های امروزی که در تلویزیون‌های قدیمی وجود نداشت، بک‌لایت است. تلویزیون دارای مارک‌های مختلفی است، اما معمولاً بک‌لایت هر مارک از تلویزیون به یک شکل کار می‌کند. عوامل مختلفی هم می‌توانند علت خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ باشند.

پیش از این‌که به این موضوع بپردازیم بهتر است شما را با چگونگی کارکرد بک‌لایت آشنا کنیم و بگوییم اصلا این بخش چیست! بک‌لایت یکی از اصلی‌ترین قطعات تلویزیون‌های امروزی است که به‌صورت پنل درون تلویزیون قرار دارد. این پنل دارای تعداد زیادی لامپ است که یک منبع نوری را تشکیل می‌دهد تا تصویر برای‌تان مشخص شود. وقتی این لامپ‌های کوچک در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، مجموعه تصاویر را تشکیل می‌دهند.

علت خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ هرچه که باشد، سبب خاموشی صفحه تلویزیون شده و هیچ تصویری را نشان نمی‌دهد. سوختن این بخش یکی از مشکلات رایج در تمامی مارک‌های تلویزیون LED است. برای این‌که بتوانید مشکل را به‌درستی حل کنید، لازم است ابتدا آن را یافته و سپس راهکاری را برای حل آن ارائه دهید.

نکات کلیدی

  • بک‌لایت یکی از اصلی‌ترین قطعات تلویزیون‌ است که به‌صورت پنل درون تلویزیون قرار دارد.
  • بی‌کیفیتی لامپ‌های بک‌لایت، بالا بودن ولتاژ و وجود فاصله بین سینی خنک‌کننده و لامپ‌ها، دلایل میانی خرابی بک لایت انواع تلویزیون محسوب می‌شوند.
  • خاموشی یک بخش یا تمام صفحه و ایجاد نقاط نورانی یا تاریک، اصلی‌ترین علائم خرابی بک لایت تلویزیون به‌شمار می‌روند.

علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ

علت خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ ممکن است تمام شدن عمر مفید این قطعه باشد. هر وسیله برقی یا الکترونیکی دارای عمر مفیدی است که پس از گذشت آن باید تعویض یا تعمیر شود. شاید بگویید که تلویزیون‌تان هنوز سالم است و نخواهید برای تعویض بک‌لایت آن اقدام کنید؛ اما پس از گذشت چند وقت، مصرف انرژی بک‌لایت بالا رفته و به‌راحتی می‌سوزد. عوامل گوناگونی می‌توانند سبب خراب‌شدن و سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ شوند که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

1. روشن کردن تلویزیون در صورت بالا بودن ولتاژ

برخی مواقع علت خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ و سوختن آن به دلیل بالا‌بودن ولتاژ در زمانی است که تلویزیون را روشن کرده‌اید. تلویزیون برای روشن‌شدن به ولتاژ متناسب با خود نیاز دارد که وقتی این میزان از حد معمول بالا‌تر برود، امکان دارد که بخشی از دستگاه را خراب کند.

یکی از بخش‌های حساس در تلویزیون، بک‌لایت است که وقتی ولتاژ زیادی به آن برسد میزان نور آن به‌سرعت افزایش می‌یابد. وقتی بک‌لایت تمام توان خود را برای روشن‌ نگه‌داشتن لامپ‌ها بگذارد، به مرور زمان خراب می‌شود. در واقع هر بخش از یک دستگاه دارای توان و حداکثر خاصی است که رد‌شدن از این موضوع به خرابی یا سوختن آن منجر می‌شود.علت خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ

2. ایجاد فاصله میان لامپ‌ها و فلز خنک کننده

یکی دیگر از دلایل خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ می‌تواند فاصله‌افتادن میان لامپ‌های بک‌لایت با فلز خنک‌کننده باشد. زمانی که لامپ‌های بک‌لایت شروع به کار می‌کنند از خود گرما تولید کرده که این گرما باید به هر شکل ممکن از پنل بک‌لایت تلویزیون خارج شود. وقتی گرمای لامپ‌ها زیاد شود، آن‌ها استهلاک یافته و فرسوده و خراب می‌شوند.
تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

حال به همین منظور در پشت لامپ‌های درون تلویزیون بخشی به‌عنوان فلز هیت سینک قرار دارد که وظیفه خنک‌کردن لامپ‌ها به عهده آن است. چنان‌چه به هر دلیل میان لامپ‌های بک‌لایت با این بخش فاصله بیافتد، می‌تواند با خارج‌نکردن گرما از تلویزیون، علت خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ باشد.علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ

3. کیفیت پایین لامپ های بک لایت

شرکت سامسونگ یکی از شرکت‌های معتبری است که معمولاً هیچ محصول بی‌کیفیتی را به دست مشتری نمی‌رساند. چنان‌چه بک‌لایت تلویزیون شما لامپ‌های نا‌مرغوب داشته باشد، می‌تواند عامل اصلی سوختگی آن در نظر گرفته شود. انواع بک لایت تلویزیون

4. گرم بودن محیط اطراف تلویزیون

این‌که تلویزیون خود را در مکانی قرار دهید که نور خورشید به آن نتابد اهمیت بالایی دارد؛ چراکه ممکن است علت خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ همین موضوع باشد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

وقتی لامپ‌های بک‌لایت در‌ حال کار‌کردن هستند، از خود گرمای قابل‌توجهی را ایجاد می‌کنند. حال فرض کنید گرمای دیگری از جای دیگر به آن‌ها بتابد؛ در این صورت دمای لامپ‌ها افزایش می‌یابد. این موضوع نه‌تنها عاملی برای سوختن بک‌لایت است، بلکه ممکن است سبب خرابی دیگر بخش‌های تلویزیون هم شود.

برای تعمیر انواع تلویزیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون

از آن‌جایی که تلویزیون سامسونگ دارای انواع مختلفی است، امکان دارد علائم خرابی بک‌لایت هر‌کدام به شکل متفاوت ظاهر شود. شما باید تمامی این نشانه‌ها را به‌خوبی بشناسید و در‌صورت مشاهده هر‌کدام از آن‌ها علت خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ را جویا شده و برای حل مشکل اقدام کنید.

  • یکی از این نشانه‌ها زمانی است که صفحه تلویزیون‌تان خاموش شده اما هنوز صدای آن را می‌شنوید.
  • به‌وجود‌آمدن یک نقطه نورانی در صفحه نمایش تلویزیون
  • وقتی لوگوی اولیه تلویزیون پدیدار شده و سپس تصویر به‌صورت ناگهانی قطع می‌شود.
  • زمانی که بخشی از صفحه تلویزیون تاریک می‌شود؛ در این حالت تنها قسمتی از لامپ‌های بک‌لایت سوخته‌اند.
  • به‌وجود‌آمدن نقاط تاریک در صفحه نمایش
  • وقتی که تصویر به‌صورت متناوب قطع و وصل می‌شود.نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون

ولتاژ بک لایت تلویزیون سامسونگ

تمامی دستگاه‌های برقی برای کار‌کردن به اندازه مناسبی از ولتاژ نیاز دارند. دلیل خراب شدن بک لایت تلویزیون سامسونگ می‌تواند زیاد‌بودن ولتاژ ورودی به دستگاه باشد. برق شهری معمولاً 220 ولت است که این میزان برای تلویزیون بسیار زیاد بوده و ممکن است سبب خرابی بخش‌های مختلف آن شود. به همین منظور قطعه‌های کوچکی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را روی جریان ورودی برق به تلویزیون یا هر دستگاه دیگر قرار داد که بتواند میزان ولتاژ مصرفی دستگاه را به آن برساند.

این قطعات با سیستمی که دارند اجازه نمی‌دهند ولتاژ زیاد‌تر از حد معمول دستگاه وارد جریان سیم برق آن شود. وقتی علت خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ، رسیدن ولتاژ بیش از اندازه به بک‌لایت باشد، باید ابتدا بفهمید که هر لامپ به چه میزان ولتاژی نیاز دارد تا روشن شود؛ در این صورت است که می‌تواند جلوی به‌‎وجود‌آمدن مشکل را بگیرید. به‌طور معمول هر لامپ در بک‌لایت به 3 تا 6 ولت برق نیاز دارد. بسته به تعداد لامپ‌های موجود در پنل بک‌لایت باید به آن‌ها برق برسانید.ولتاژ بک لایت تلویزیون سامسونگ

علت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

وقتی علت خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ را پیدا نکنید، امکان دارد که عاملی برای خاموش شدن تلویزیون شود. این‌که دستگاه شما به‌صورت ناگهانی خاموش شده و دیگر روشن نشود، امری غیر‌طبیعی است که باید علت را جویا شوید. در ادامه برخی از این عوامل را ذکر می‌کنیم:

  • وجود مشکل در آی‌سی‌برد پاور
  • وجود نوسان در برق مصرفی دستگاه
  • قرار‌دادن کابل HDMI بی‌کیفیت برای تلویزیون
  • ویروسی شدن فلش مموری تلویزیون سامسونگ
  • خراب شدن مین برد تلویزیون
  • سوختن یا خراب‌‎شدن بخشی از بک‌لایت
  • فرسوده‌شدن برخی از قطعه‌های مین‌برد

چنان‌چه علت خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ و روشن‌نشدن آن در یک راستا باشند، یا باید لامپ‌های بک‌لایت را تعمیر کنید یا این‌که به تعویض کل پنل بپردازید. برای انجام این کار بهتر است آن را به یک تعمیر‌کار حرفه‌ای بسپارید. در‌صورت لزوم می‌توانید تلویزیون سامسونگ خود را به نمایندگی سپرده تا قسمت خراب‌شده را به‌صورت تخصصی تعمیر یا تعویض کنند.علت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون چقدر است؟

یکی از چیز‌هایی که امروزه برای تمامی افراد اهمیت دارد، بحث هزینه‌ای است که باید بابت تعمیر وسیله برقی خود بپردازند؛ که معمولاً این هزینه‌ها بسیار بالا است. لازم است بدانید که میزان هزینه تعمیر، پس از یافتن علت خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ مشخص می‌شود. میزان پولی که باید برای این کار بپردازید، ارتباط مستقیمی با چگونگی خراب‌شدن بک‌لایت دستگاه و همچنین دستمزدی که تعمیر‌کار می‌گیرد، دارد. معمولاً وقتی تعمیر‌کار مشکل را بررسی می‌کند، حدود قیمت را به شما می‌گوید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

اگر کل بک‌لایت تلویزیون شما سوخته باشد، قطعاً باید هزینه زیاد‌تری را بپردازید. باید دقت داشته باشید که نوع تلویزیون هم در این قیمت تاثیر‌گذار است. تلویزیون سامسونگ دارای قطعه‌هایی است که نسبت به قطعات دیگر تلویزیون‌ها قیمت بیش‌تری دارند. چنان‌چه تعمیر‌کار برای درست‌کردن دستگاه نیاز به قطعه یا وسیله خاصی داشته باشد، میزان هزینه نهایی افزایش پیدا می‌کند.

اگر فکر می‌کنید که خود‌تان می‌توانید علت خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ را یافته و آن را تعمیر کنید، بهتر است خود را در این مسیر قرار ندهید و ریسک نکنید. ممکن است خرابی بک‌لایت به‌صورتی باشد که نتوانید از پس آن بر بیایید؛ در این زمان دیگر پشیمانی سودی ندارد و ممکن است کار از کار گذشته باشد. باید این موضوع را هم در‌ نظر بگیرید که امکان دارد در زمان تعمیر بک‌لایت، ندانسته جای دیگر را هم خراب کنید. بهترین و عاقلانه‌ترین کار این است که کار را به کار‌دان بسپارید.

گاهی انجام یک عمل برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها ممکن است هزینه‌های بیش‌تری را با خود به‌همراه بیاورد. می‌توانید خود‌تان علت خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ را پیدا کرده و آن را به تکنسین گزارش دهید. معمولاً نرخ دستمزد تعمیر‌کار‌ها در یک حد معقول و متوسط است؛ برخی تعمیر‌کاران نرخ بیش‌تری می‌گیرند. این متوسط قیمت برای هزینه تعمیر توسط اتحادیه تعمیر‌کاران تعیین می‌شود و مسئله اصلی هزینه، نوع برند دستگاه و میزان خرابی آن است.

فراموش نکنید که آچاره با بیش از 70000 کارشناس خبره، آماده ارائه همه خدمات تخصصی نصب و تعمیر تلوزیون به شماست.

در نتیجه

یکی از مشکلات رایج در انواع تلویزیون‌ها خرابی بک‌لایت آن‌ها است؛ وجود این بخش در دستگاه اهمیت بسیاری دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. در اولین مرحله لازم است علت خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ را پیدا کنید تا بتوانید راه چاره‌ای برای تعمیر یا تعویض آن بیابید. عوامل مختلفی در ایجاد این مشکل دست دارند. می‌توانید این عوامل را شناخته و دقیقاً مطابق خلاف آن‌ها عمل کنید تا جلوی به‌وجود‌آمدن مشکل را بگیرید. دقت داشته باشید که اگر بک‌لایت تلویزیون نتواند وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد، تلویزیون در حالت روشن تصویر نخواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید