سمپاشی سمپاشی

نحو سمپاشی سوسک فاضلاب| درباره سوسک فاضلاب بیشتر بدانید

باغبانی و سمپاشیسمپاشی

سوسک فاضلاب باعث ایجاد ترس و وحشت برای اهالی خانه بخصوص بچه‌ها می‌شوند و یک مشکل جدی هستند. با ما در مجله آچاره همراه باشید تا درباره سمپاشی سوسک فاضلاب و بهترین روش برای از بین بردن سوسک فاضلاب صحبت کنیم.

سوسک‌های فاضلاب چه شکلی هستند؟

سوسک‌های فاضلاب معمولاً 3 تا 5 سانتی‌متر طول دارند و نسبتاً صاف هستند. رنگ بدن آن‌ها قهوه‌ای مایل به قرمز تا قهوه‌ای تیره است و شش پا و دو شاخک بلند دارند. این سوسک‌ها با سوسک ریز آشپزخانه فرق دارند.

سوسک‌های فاضلاب

پوسته بیرونی سخت آن‌ها له کردن آن‌ها را دشوار می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد به راحتی از شکاف‌های کوچک بلغزند. دارای یک جفت بال شفاف و بلند هستند. دونده‌های سریعی هستند و به طرز قابل توجهی در زنده ماندن در برابر روش‌هایی که مردم سعی می‌کنند آن‌ها را بکشند، خوب هستند.

سمپاشی
سمپاشی

آیا سوسک‌های فاضلاب پرواز می‌کنند؟

بله این موجودات ترسناک می‌توانند با بال‌های بلندشان پرواز کنند. اگرچه معمولاً هنگام دیدن شما فرار می‌کنند، اما این احتمال وجود دارد که مستقیماً به سمت شما پرواز کنند.

مطلب پیشنهادی سمپاشی آشپزخانه

بچه سوسک فاضلاب

اندازه کوچک بچه سوسک‌های فاضلاب آن‌ها را کم خطر نمی‌کند. طول بچه سوسک‌ها حدود 0.6 سانتیمتر است و معمولاً به رنگ سوسک‌های بالغ هستند. اگرچه ممکن است درست پس از پوست اندازی سفید یا خاکستری باشند. اگر سوسک‌های فاضلاب شروع به تولید مثل کرده‌اند، وقت آن است که سریع دست به کار شوید.

استعلام هزینه سمپاشی انواع حشرات موذی

سوسک‌های فاضلاب چرا و چگونه وارد خانه می‌شوند؟

زیستگاه ترجیحی سوسک‌های فاضلاب، در میان مواد مرطوب و پوسیده در کف جنگل‌ها و کوچه‌ها و فاضلاب است. متأسفانه، باران شدید یا یک خط فاضلاب می‌تواند باعث شود این حشرات از لوله‌های فاضلاب، لوله‌های تخلیه و از طریق سینک یا فاضلاب کف بالا بیایند.

آن‌ها در داخل خانه، به دنبال مناطق تاریک و مرطوب هستند، کابینت آشپزخانه، زیرزمین و غیره. از آنجایی که حمام مستقیماً به سیستم فاضلاب وصل است، اغلب صاحبان خانه ابتدا متوجه هجوم سوسک‌ها در حمام می‌شوند.

مطلب پیشنهادی جوش شیرین برای از بین بردن سوسک

سوسک‌های فاضلاب

اتاق‌های خالی همیشه در معرض خطر هستند، چون زمانی که آب مصرف نمی‌شود ولوله‌ها خشک می‌شوند، سوسک‌های فاضلاب به راحتی از طریق زه‌کشی می‌خزند و شروع به تخم‌گذاری در نزدیک‌ترین شکاف‌ها می‌کنند.

دلیل از بین بردن سوسک فاضلاب

دلیل اینکه سوسک‌های فاضلاب در فاضلاب زندگی می‌کنند همان دلیلی است که شما هرگز نمی‌خواهید آن‌ها در خانه شما بخزند: آن‌ها در فاضلاب غذا می‌خورند.

دلیل از بین بردن سوسک فاضلاب

وقتی وارد خانه شما می‌شوند، همه آن میکروب‌ها، باکتری‌ها و آلرژن های خطرناک را پشت سر نمی‌گذارند. آن‌ها همه آن را با خود به خانه شما می‌آورند و روی هر چیزی که لمس می‌کنند باقی می‌گذارند.

از بین بردن سوسک فاضلاب

اکنون که می‌دانید چگونه آن‌ها را شناسایی کنید و چرا آفتی نیستند که بخواهید در اطراف خود نگه‌دارید، چگونه می‌توانید برای همیشه از شر سوسک‌های فاضلاب خلاص شوید؟ خبر خوب این است که می‌توانید آن‌ها را از بین ببرید، اما به ابزارهای مناسب و کمی صبر نیاز دارید.

  1. به‌هم‌ریختگی، ریزه‌های چمن، برگ‌ها و بریده‌های شاخ و برگ حیاط را از خانه خارج و دور کنید.
  2. نشتی شیلنگ‌های باغ، خطوط آبپاش و شیلنگ‌ها را تعمیر کنید.
  3. هر نقطه ورودی مانند سوراخ یا ترک را با درزگیر ببندید اطراف لوله‌ها، قرنیزها، درها و پنجره‌ها را بررسی کنید.
  4. زباله‌های خود را زودبه‌زود بیرون ببرید.
  5. ظروف غذا ازجمله غذای حیوانات خانگی را در بسته نگه دارید.

ثبت سفارش سمپاشی خانه و محل کار

چگونه سوسک‌ها را از مجرای فاضلاب دور نگه‌دارید

سوسک‌ها می‌توانند غذا را آلوده کنند، میکروب‌های بیماری‌زا را پخش کنند و حتی حملات آسم را تحریک کنند. اگر حتی یک سوسک را در خانه خود مشاهده کردید، باید سریعاً برای از بین بردن آن اقدام کنید. خلاص شدن از شر سوسک‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، زیرا آن‌ها موجودات مقاومی هستند که می‌توانند تا یک ماه بدون غذا زندگی کنند.

  1. لوله‌های تخلیه را آب‌بندی کنید. از یک چراغ قوه برای پیدا کردن شکاف یا سوراخ در لوله‌های تخلیه استفاده کنید. اگر ترک یا سوراخ پیدا کردید، آن‌ها را با درزگیری مناسب ببندید.
  2. شکاف‌ها و سوراخ‌های اطراف لوله‌های تخلیه را ببندید. می‌توانید از چسب نواری به عنوان یک راه حل سریع برای بستن ترک‌ها و شکاف‌ها استفاده کنید. برای راه حل طولانی مدت، از درزگیر سیلیکونی، گچ یا سیمان استفاده کنید.
  3. به دنبال شکاف‌های اطراف لوله‌های زیر سینک خود باشید. این شکاف‌ها را با درزگیر سیلیکونی یا فوم یورتان پر کنید. می‌توانید سوراخ‌های بزرگ‌تر را با پشم فولادی یا توری مسی قبل از مهروموم پر کنید.

سم‌پاشی سوسک فاضلابی

چگونه از هجوم سوسک‌ها به مجرای فاضلاب جلوگیری کنیم

  • سطل‌های زباله را جابه‌جا یا خارج کنید. سطل‌های زباله زیر سینک آشپزخانه یا حمام شما می‌تواند سوسک‌ها را جذب کند.
  • زهکشی‌ها را در شب با یک درپوش بپوشانید. می‌توانید از روکش‌های لاستیکی فاضلاب یا صفحه‌های تخلیه فلزی استفاده کنید. سوسک‌ها شب زنده دار هستند، بنابراین جلوگیری از ورود آن‌ها در شب بسیار مهم است.
  • فاضلاب آشپزخانه خود را تمیز کنید. زهکشی آشپزخانه خود را با یک پاک کننده سینک آشپزخانه مناسب بشویید تا ذرات غذایی که سوسک‌ها را جذب می‌کنند را پاک کنید.
  • پیشخوان‌ها و لوازم‌خانگی را تمیز نگه‌دارید. غذا را روی پیشخوان یا در سینک آشپزخانه نگذارید، به خصوص در طول شب.

از بین بردن سوسک فاضلابی با روش‌های طبیعی

برای از بین‌بردن سوسک‌ها به روش خانگی بهتر است از مواد زیر استفاده کنید:

  • از شکر و جوش‌شیرین استفاده کنید
  • از آب صابون استفاده کنید
  • سطوح را با سرکه تمیز کنید
  • می‌توانید تله‌های مخصوص سوسک را در نقاط ورودی آن‌ها بچسبانید
  • می‌توانید از طعمه ژل برای کشتن کلنی سوسک فاضلاب استفاده کنید
  • آب جوش
  • جوش‌شیرین + نمک + سرکه
  • صابون + آب + شکر + سرکه
  • سرکه سیب

سم‌پاشی سوسک فاضلابی

سم‌پاشی سوسک فاضلابی

از آنجایی که سوسک‌های فاضلاب اغلب در داخل یا اطراف لوله‌های آب و فاضلاب خانه زندگی می‌کنند، استفاده از پاک‌کننده‌ها و سم‌پاشی‌های رایج برای پاک‌سازی زه‌کشی‌ها نیز می‌تواند به شما در خلاص شدن از شر سوسک‌های فاضلاب کمک کند. زمانی که از روش سم‌پاشی برای از بین بردن سوسک فاضلاب استفاده می‌کنید، حتماً دستورالعمل مربوطه را بخوانید و طبق آن عمل کنید.

مطلب پیشنهادی نحوه لوله‌ کشی فاضلاب برای تجهیزات مختلف آشپزخانه

بسیاری از کشنده‌های رایج کنترل آفات که معمولاً برای آفات میوه یا مگس‌ها استفاده می‌شوند، می‌توانند برای از بین بردن سوسک فاضلاب نیز استفاده شوند. از آنجایی که بسیاری از این مواد حاوی مواد شیمیایی سوزاننده هستند، بررسی کنید که آیا قابل استفاده در خانه هستند و یا نه و در مورد آسیب رساندن به فاضلاب هم مراقب باشید.

از بین بردن سوسک فاضلاب چه مدت طول می‌کشد؟

در اکثر مواقع هجوم سوسک‌های فاضلاب را می‌توان در کمتر از یک هفته با سم‌پاشی مداوم کنترل کرد. اگر با مشکل بزرگی در لوله‌های فاضلاب روبرو هستید، لازم است که با یک متخصص کنترل آفات و سم‌پاشی مشورت کنید تا ریشه مشکل به طور اصولی و کلی پیدا کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سمپاشی حشرات موذی
سمپاشی انواع حشرات موذی با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید