تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

آموزش روش استفاده از یخساز ساید ال‌ جی

لوازم خانگییخچال و فریزر

چندین ساعت طول می‌کشد تا یخچال ال‌جی یخ بسازد. این زمان برای این است که یخچال به اندازه کافی خنک شود و بتواند آب یخساز را منجمد و یخ تولید کند. هنگام خرید یخچال نو به یاد داشته باشید که چند دسته اول یخ را دور بریزید زیرا ممکن است طعم عجیبی داشته باشند یا تمیز نباشند. پس از آن می‌توانید از یخ‌ها استفاده کنید. اگر در استفاده از یخساز ساید ال‌ جی مشکل داشتید در ادامه با ما همراه باشید.

زمان لازم برای یخ ساختن یخچال ساید ال‌جی

بین دو تا سه ساعت طول می‌کشد تا یخچال ال‌جی یخ بسازد. همچنین اگر یخچال نو باشد باید بیش از 24 ساعت کار کرده باشد تا به اندازه کافی سرد باشد و یخساز بتواند در حالت تولید یخ کار کند.استفاده از یخساز ساید ال‌ جی

تست یخساز یخچال ال جی

یخچال‌های ال‌جی که یخ گرد می‌سازند

یخچال ال‌جی با یخساز کرافت، تکه‌های یخ یا توپ‌های یخ گرد می‌سازد. یخساز Craft Ice در یخچال منتخب ال‌جی یخ گرد می‌سازد که به آرامی ذوب می‌شود.

از آنجایی که یخ توپی، یخ متداول و معمول یخساز یخچال شما نیست، بین 18 تا 30 ساعت طول می‌کشد تا یخساز یخ تولید کند؛ مانند تمام یخچال‌های ال‌جی دارای یخساز، یک یخچال نو با یخساز کرافت برای ساختن اولین دسته یخ به زمان بیشتری نیاز دارد. در برخی موارد، بیش از 24 ساعت برای این کار زمان لازم است. این زمان لازم برای این است که یخچال به اندازه کافی سرد شود تا آب یخساز منجمد شود.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

اولین دسته یخ کرافت ممکن است کوچک‌تر از حد معمول باشد و کاملاً گرد نباشد. خط وسط روی یخ تولید شده و همچنین فرورفتگی‌های پایین و بالا مشاهده شود اما این موضوع کاملاً عادی است.

پس از آماده شدن حدود 2 دسته یخ، یخساز، یخ‌های گردی تولید می‌کند که کاملاً به خوبی شکل گرفته است. علاوه بر این، سطل یخ در یک یخساز معمولی کرافت می‌تواند حدود 25 تکه یخ را قبل از اینکه یخساز تولید یخ را متوقف کند، در خود جای دهد، زیرا حسگر آن حس می‌کند که سطل پر است. دلیل این موضوع این است که یخ کرافت بزرگتر از تکه‌های یخی است که از یخساز داخلی دریافت می‌کنید؛ بنابراین، اگر به یخ بیشتری نیاز دارید، یخ‌های موجود در سطل یخ را کاهش دهید تا یخساز بتواند تولید یخ را از سر بگیرد. لازم به ذکر است اندازه توپ‌های یخ طوری است که افتادنشان در داخل سطل یخ را می‌شنوید. این کاملاً طبیعی است و جای هیچ نگرانی نیست.

طریقه آماده کردن یخچال ال‌جی برای ساخت یخ

یخساز یخچال ساید ال‌جی خود را روشن کنید. معمولاً یک سوئیچ در سمت چپ دستگاه برای روشن یا خاموش کردن یخساز ال جی وجود دارد. آن را روشن کنید و دمای فریزر را بررسی کنید. همچنین می‌توانید بازوی حسگر کنار یخساز را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پایین است. تنها در این صورت است که یخساز یخ می‌سازد.

دمای فریزر باید کمتر از 19 درجه باشد. به طور معمول، یک فریزر برای نگهداری مناسب مواد غذایی، باید بین 0 تا 5 درجه فارنهایت تنظیم شود؛ اما برای اینکه یخساز بتواند یخ را بهینه بسازد، آن را روی 4- درجه فارنهایت تنظیم کنید.

پس از این کار، منبع آب یخچال و یخساز را بررسی کنید. شیر آبی که از ساختمان به یخچال وصل می‌شود را روشن کنید. سپس، شیر ورودی آب را باز کنید. هر دو سوپاپ کاملاً باز باشد.طریقه آماده کردن یخچال ال‌جی برای ساخت یخ

شیر ورودی آب را از نظر پیچ‌خوردگی بررسی کنید. در صورت وجود هر نوع گره یا پیچیدگی، آن را باز و برطرف کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که یخچال یا هر چیز دیگری روی آن قرار نگرفته باشد. در غیر این صورت ممکن است آسیب ببیند و تنها راه حل، تعویض آن است.

علاوه بر این، مطمئن شوید که سطل یخ به طور کامل زیر دستگاه یخ قرار داده شده است. از باز کردن درب یخچال برای چند ساعت خودداری کنید تا یخساز بتواند یخ تولید کند. اگر همه این موارد را بررسی کرده‌اید اما یخچال یخ نمی‌سازد، دستگاه را ریست کنید. یک دکمه در زیر و سمت چپ دستگاه برای تست یخساز پیدا خواهید کرد. دکمه را فشار دهید و نگه دارید تا سینی شروع به چرخش کند. پس از این کار یخساز باید تولید یخ را شروع کند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

اگر مدل یخساز شما دکمه تست را ندارد، باید یک سوراخ کوچک در سمت چپ داشته باشد. یک تکه فلز کوچک، ترجیحاً یک گیره کاغذ، داخل سوراخ کوچک قرار دهید. به سوراخ فشار وارد کنید تا سینی شروع به چرخش کند.

یخچال ال‌جی چقدر یخ می‌سازد؟

در روش استفاده از یخساز ساید ال‌ جی، دانستن مقدار یخی که یخچال تولید می‌کند مهم است. یک یخچال ال‌جی هر نود دقیقه حدود 10 مکعب یخ درست می‌کند؛ بنابراین در مدت بیست و چهار ساعت، یخساز در یخچال حدود 120 تا 130 مکعب یخ تولید می‌کند. البته این رقم بسته به مدل و ظرفیت خنک‌کنندگی یخچال می‌تواند تغییر کند.

مطلب پیشنهادی : علت خارج نشدن یخ از یخساز سامسونگ

یخچال ال‌جی چقدر یخ می‌سازد؟

طریقه افزایش تولید یخ در یخچال ساید ال‌جی

در صورتی که یخساز یخچال ساید ال‌جی شما با سرعت پایینی یخ تولید می‌کند، اقدامات زیر را انجام دهید:

1. دما را به‌درستی تنظیم کنید

برای تولید سریع‌تر و بهتر یخ توسط یخساز یخچال ساید ال‌جی، دمای فریزر را روی -4 درجه فارنهایت تنظیم کنید. توصیه می‌شود که فریزرها زیر 19 درجه فارنهایت تنظیم شوند، اما برای نتیجه بهتر، باید در دمای 0 درجه باشد.

تنظیم دمای فریزر بین 4- تا 5 درجه باعث یخ زدن سریع‌تر می‌شود. در نتیجه یخساز آب را سریع‌تر منجمد می‌کند.

2. شیرهای آب را باز کنید

شیر اصلی آب که آب را از خانه به یخچال منتقل می‌کند را بررسی کنید. ممکن است به طور تصادفی بسته شده باشد. حتی اگر باز باشد، ممکن است فقط در نیمه راه باشد؛ بنابراین شیر را کاملاً باز کنید. سپس، دریچه ورودی آب در سمت راست و پایین پشت یخچال را بررسی کنید. ممکن است فقط کمی باز یا کاملاً بسته باشد.

3. شلنگ آب را بررسی کنید

اگر یخچال یا هر جسم سنگین دیگری روی شلنگ قرار گرفته باشد، ممکن است آب به صورت قطره‌ای به سمت یخساز جاری شود. در نتیجه متوجه خواهید شد که یخساز خیلی کند یخ تولید می‌کند.استفاده از یخساز ساید ال‌ جی

در همین راستا، اگر در شلنگ پیچ‌خوردگی وجود داشته باشد، آب آن‌طور که باید جاری نمی‌شود؛ بنابراین، شلنگ را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را صاف کنید. در صورتی که جسم سنگینی روی آن قرار گرفته باشد، همین امر صدق می‌کند.


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر انواع یخچال فریزر در منزل


4. فیلتر آب را عوض کنید

نشانگر چشمک‌زن فیلتر آب به شما هشدار می‌دهد که زمان تعویض فیلتر فرا رسیده است. حتماً کنترل پنل را برای این نشانگر بررسی کنید؛ اما اگر نشانگر چشمک نمی‌زند، باز هم باید فیلتر را بررسی کنید. اگر بیش‌تر از شش ماه از آن استفاده شده است، آن را تعویض کنید.

اگر به طور منظم از یخ و آب یخچال استفاده می‌کنید، اگر منبع اصلی تأمین آب شما خیلی تمیز نیست، یا اگر در یک منطقه پر از گردوغبار زندگی می‌کنید، ممکن است بیشتر از حد معمول به تعویض فیلتر نیاز داشته باشید. همین امر در صورتی که منطقه شما شاهد ساخت‌وسازهای زیادی باشد نیز صدق می‌کند. و هنگام خرید فیلتر جدید، فیلتری را تهیه کنید که با یخچال ساید ال‌جی شما سازگار باشد. همیشه از فیلترهای برند و معتبر استفاده کنید. قبل از نصب، فیلتر را از نظر هرگونه آسیب یا کثیفی بررسی کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که آن را به‌درستی نصب می‌کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله نحوه تعویض فیلتر یخچال را نیز مطالعه کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

5. Ice Plus یا Express Freeze را فعال کنید

در استفاده از یخساز ساید ال‌ جی، برای فعال کردن ویژگی Ice Plus، صفحه نمایش روی پنل را لمس کنید. سپس، صفحه نمایش را بکشید یا دوباره روی آن ضربه بزنید. چندین گزینه را مشاهده خواهید کرد که از جمله آن‌ها SETTING است. روی SETTING ضربه بزنید و Refrigerator Manager را در زیر آن لمس کنید. گزینه Ice Plus ظاهر می‌شود. یک بار آن را لمس کنید تا فعال شود. این عملکرد به مدت 24 ساعت قبل از خاموش شدن خودکار اجرا می‌شود.

مطلب پیشنهادی : علت آب شدن موادغذایی در فریزر

برای فعال کردن ویژگی انجماد سریع، کافی است دکمه‌ای را با عنوان Express Freeze فشار دهید و عملکرد آن شروع می‌شود. دقیقاً مانند ویژگی Ice Plus، Express Freeze نیز 24 ساعت قبل از خاموش شدن خودکار کار می کند.Express Freeze

ویژگی Ice Plus در یخچال ال‌جی شما زمان خنک شدن و یخ زدن یخچال را سرعت می‌بخشد و به طور کلی، ظرفیت یخسازی و انجماد دستگاه را بهبود می‌بخشد.

برای تعمیر یخچال و فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

اگر مقدار زیادی غذا یا نوشیدنی برای خنک کردن دارید یا می‌خواهید در مدت کوتاهی تکه‌های یخ زیادی داشته باشید، این ویژگی باعث می‌شود کمپرسور به مدت سه ساعت بدون توقف کار کند. در نتیجه هوای سرد، همه چیز از جمله سرعت یخساز را افزایش و خنک‌تر می‌کند. یخ از این طریق سریع‌تر تولید می‌شود. اگر ویژگی Express Freeze را فعال کنید نیز همین امر صدق می‌کند.

توجه: ویژگی Ice Plus فقط در یخچال‌های LG InstaView وجود دارد در حالی که ویژگی Express Freeze در اکثر یخچال‌های مدل جدید ال‌جی در دسترس است.

6. ماژول یخساز را جایگزین کنید

گاهی اوقات در هنگام استفاده از یخساز ساید ال‌ جی، ممکن است ماژول یخساز خراب باشد. در اینصورت دریچه ورودی آب در پر کردن یخساز با آب به‌درستی کار نمی‌کند؛ بنابراین ممکن است قالب یخ را خالی یا نیمه پر کند.اگر با رفع مشکل ماژول همچنان یخساز یخچال ال‌جی شما به‌درستی یخ تولید نمی‌کند، باید یخساز را برطرف کنید.

ماهرترین تعمیرکاران و سرویسکاران یخچال در اصفهان آمادگی انجام سفارشات تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان شما را دارند.

4.9/5 - (45 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید