سرویس و تعمیر کولر آبی سرویس و تعمیر کولر آبی

نقشه سیم پیچی موتور کولر آبی

سرمایشسرمایش و گرمایشکولر آبی

نقشه سیم پیچی موتور کولر آبی یکی از مباحث مهمی است که در زمان تعمیر و سرویس این وسیله برقی باید با آن آشنایی کامل داشته باشید. به صورت کلی نقشه سیم پیچی کولرهای آبی دارای یک الگوی مشخص در تمامی مدل‌ها است. در این مقاله قصد داریم در مورد نقشه سیم پیچی موتور کولر آبی و نکات پیرامون آن صحبت کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

شما می‌توانید از خدمات سیم پیچی دینام کولر آبی برای تعمیر سیم پیچی کولر آبی خود استفاده کنید.

ساختار موتور تک فاز

همانطور که می‌دانید موتور کولر آبی یکی از قطعات گران‌قیمت این وسیله است و به همین خاطر خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به جای خرید موتور جدید، آن را تعمیر و سیم پیچی کنند. به همین خاطر در این مقاله نحوه سیم پیچی این موتور را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در نظر داشته باشید که موتورهای تک فاز در انواع مختلفی تولید می‌شوند و ممکن است نقشه سیم پیچی موتور کولر آبی شما کمی با چیزی که اینجا می‌بینید متفاوت باشد.

نقشه سیم پیچی موتور کولر آبی

قبل از اینکه در مورد نقشه سیم پیچی موتور کولر آبی صحبت کنیم، باید با ساختار کلی موتورهای تک فاز آشنا شویم. معمولا موتورهای تک فاز دارای دو عدد سیم پیچ هستند. سیم پیچ اصلی که مقاومت بیشتری دارد مسئول ایجاد میدان مغناطیسی است و سیم پیچ کمکی نیز جهت چرخش موتور را تغییر خواهد داد.

سرویس و تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی

همچنین یک خازن هم وجود دارد که معمولا روی موتور قرار می‌گیرد و ظرفیت آن بسته به نوع موتور متفاوت است. در برخی موتورها نیز ممکن است از دو عدد موتور استفاده شده باشد. در این صورت یکی از خازن‌ها که ظرفیت کمتری دارد همیشه متصل خواهد بود و خازن دیگر هم خازن راه انداز نام دارد و با کلید گریز از مرکز متصل خواهد شد.

در تصویر زیر نقشه مدار موتور الکتریکی تک فاز را مشاهده می‌کنید:

نقشه سیم پیچی موتور کولر آبی

استعلام قیمت تعمیر کولر آبی

ابزار و قطعات لازم برای سیم پیچی موتور کولر

برای سیم پیچی موتور کولر علاوه بر اینکه به نقشه سیم پیچی موتور کولر آبی نیاز دارید، باید ابزار و لوازم کافی را هم در اختیار داشته باشید تا بتوانید این کار را به سرعت انجام دهید. در غیر این صورت سیم پیچی به سختی انجام خواهد شد. وسایل مورد نیاز شما به شرح زیر هستند:

  • پیچ گوشتی، چکش، آچار و…
  • پولی برای یاتاقان‌ها
  • یک وسیله تیز برای بریدن سیم پیچی قدیمی
  • فندک یا مشعل
  • سیم مسی
  • کاغذ عایق سیم پیچی
  • اسپری روان‌کننده WD-40
  • لاک سیم

سرویس پیشنهادی آچاره : تعمیر کولر آبی


نقشه سیم پیچی موتور کولر آبی

در نظر داشته باشید که سیم پیچی موتور کار زمان بری است و برخی اوقات ممکن است حتی بیشتر از دو روز هم انجام آن طول بکشد. برای سیم کشی موتور کولر آبی باید تمامی قطعات قدیمی را تعویض کنید و آن‌ها را با قطعات جدید تعویض نمایید و در صوذرتی که کار به درستی انجام نشود با مشکلاتی مانند داغ کردن موتور کولر آبی مواجه خواهید شد.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر آبی

تعویض دینام کولر به صرفه‌تر است یا سیم پیچی موتور

در خیلی از شرایط توصیه می‌شود که از موتور نو به جای سیم پیچی استفاده شود زیرا عملکرد موتور نو به مراتب بهتر از موتور دست دومی است که سیم پیچی شده باشد. حواستان باشد که نصب موتور کولر آبی نیز قواعد خاص خود را دارد.

البته در صورتی که سیم پیچی کولر آبی هم به درستی انجام شود و از سیم‌های مناسب استفاده شود، موتور دست دو، تفاوت زیادی با موتور نو نخواهد داشت. به این ترتیب می‌توانید با هزینه خیلی کمتر، موتور کولر برقی خودتان را نو کنید.

سیم پیچی موتور الکتریکی

اگر هنوز هم شک دارید که تعویض موتور کولر بهتر است یا تعمیر کردن آن، می‌توانید به سوالات زیر پاسخ دهید تا بهترین تصمیم گیری کنید.

  • آیا به تعمیرکار مطمئن دسترسی دارید؟
  • آیا موتور کولر شما خیلی قدیمی نیست؟
  • آیا تعمیرکار موردنظر کیفیت کار خودش را تضمین می‌کند؟
  • تفاوت قیمت تعویض و تعمیر موتور کولر چقدر است؟

سیم‌بندی موتور کولر 3 سرعته

سخن نهایی

در این مطلب در مورد نقشه سیم پیچی موتور کولر صحبت کردیم. در صورتی که در این مورد یا تست سیم پیچ موتور کولر سوالی دارید از طریق قسمت نظرات همین مطلب با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهند داد.

3/5 - (17 امتیاز)

4 دیدگاه

  1. با سلام و ارادت
    تا جایی که من فهمیدم مقاومت سیم پیچ استارت بیشتره من اشتباه میکنم یا شما اشتباه تایپ کردید

  2. سلام وخسته نباشید نقشه قسمت سیمی که داخل سیم پیچی به صفحه داخل موتور وصل میشه ابی وزرد و قرمز هست رو میخوام مچکرم

  3. سلام یک موتور کولر 1/8 باز کردم سیم پیچ سالم هست.الان نمی‌دونم چطور سر سیم های لاکی را به هم متصل کنم.شش تا سر سیم دارد.نحوه وصل شدنش چگونه هست

    1. ترجیحا ببرید پیش یه سیم پیچی. یه دونه از سر سیم ها رو میکنن به اسم سیم کامان یا برق اصلی بعد 2 تا 2تا سیم ها رو شیر میکنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی با تعمیرکاران آچاره

 

کلیک کنید