آموزش نصب باند و اسپیکر های روی درب ماشین

خودروسیستم صوتی و پخش

شما هم در حین رانندگی باید حتماً آهنگ گوش کنید؟ موزیکی، یا پادکستی که در طی مسیر سرگرمتان کند و باعث شود مسیرهای طولانی را لذت‌بخش طی کنید؟ برای این که بتوانید به‌خوبی موسیقی گوش کنید و مسیر برایتان دلچسب شود، باید باندهای خودروتان باکیفیت باشد و صدا را با وضوح و کیفیت بالا به گوشتان برساند. اما برای داشتن بهترین سیستم صوتی و پخش خودرو چکار می‌توان کرد؟ در این مقاله قصد داریم تا با آموزش نصب باند و اسپیکرهای روی درب ماشین، بتوانید صدا را با کیفیتی بالا دریافت کنید و لذت رانندگی برایتان دوچندان شود. این مقاله را تا انتها با ما همراه باشید و در پایان هر سوالی برایتان پیش آمد، در قسمت نظرات مطرح بفرمایید.

آیا نیازی به تعویض باند و اسپیکرهای ماشین است؟

سیستم صوتی‌ای که به صورت فابریک از کارخانه روی خودروتان نصب شده، اغلب اوقات آنقدر بد و بی‌کیفیت است که اصلاً ارزش ارتقا دادن ندارند و با تعویض آن‌ها و جایگزینی محصول باکیفیت‌، در وقت و هزینه‌تان صرفه‌جویی می‌شود. این روزها اغلب تعمیرگاه‌ها، نیروهای متخصص خودرو در زمینه‌ی نصب باند و اسپیکرهای ماشین دارند و درصورتی که شما تصمیم به چنین کاری بگیرید، آن‌ها در کمترین زمان تغییرات لازم را در سیستم صوتی و پخش خودروتان اعمال می‌کنند. اما متأسفانه گاهی اوقات اسپیکرهای روی درب ماشین خراب شده و شاید آن موقع خودتان تصمیم بگیرید که دست به آچار شده و آن‌ها را تعمیر کنید. با آموزش نصب باند و اسپیکرهای ماشین، شما می‌توانید خودتان باندها را تعویض یا نصب کنید. این کار ساده‌تر از آن که فکر کنید به‌نظر می‌رسد و حتی اگر مهارت‌های مکانیکی کافی نداشته باشید هم از پسش برخواهید آمد.

ابزار مورد نیاز برای کار

  • پیچ گوشتی
  • آچار هکس
  • پیچ گوشتی تورکس یا ستاره‌ای
  • دو تا جعبه‌ی کوچک
  • دو اسپیکر جدید با اندازه‌ی دقیق

مطلب پیشنهادی آموزش تعویض دستی روغن گیربکس

آیا خودروتان در حال حاضر اسپیکرهای روی درب دارد؟

خیلی از ماشین‌ها به طور اورجینال و کارخانه‌ای مجهز به این اسپیکرها هستند. اگر اینطور باشد، کارتان ساده‌تر می‌شود چون سیم‌کشی‌ها و جای اسپیکرها مشخص است و فقط باید تعویض صورت بگیرد. حواستان باید به این نکته باشد که اگر هر یک از اسپیکرهایی که از قبل روی ماشین بوده‌اند، یک آمپلیفایر یا تفویت‌کننده درونی داشته باشد، باید این مورد را در نظر بگیرید که چطور می‌خواهید اسپیکرهای جدید تقویت بشوند. اگر اسپیکر بدون آمپلی فایر نصب کنید، صدا با آن کیفیتی که می‌خواهید به گوشتان نمی‌رسد.

اسپیکر های رودری

پیدا کردن باند و اسپیکرهای روی درب مناسب

این که چه اسپیکری مناسب خودرو شماست، تا حدودی بستگی به سلیقه‌ی موسیقیایی‌تان دارد. اگر طرفدار موسیقی جز هستید اسپیکری متفاوت از کسی که طرفدار موسیقی متال است به دردتان می‌خورد. همچنین میزان بودجه‌ای که می‌توانید صرف کنید، آمپلیفایری که استفاده می‌کنید و فضای روی در ماشین، به شما می‌گوید که چه اسپیکری به درد می‌خورد. در چنین مواقعی اگر خودتان مهارت کافی برای انتخاب اسپیکر را نداشتید حتماً با کسی که دستی در این زمینه دارد مشورت کنید.

مطلب پیشنهادی نشانه‌های خرابی کاسه نمد کمپرسور کولر خودرو

مراحل آموزش نصب باند و اسپیکرهای روی درب ماشین

اسپیکرهای جدید را که گرفتید، لازم است که اسپیکرهای قدیمی و همینطور پنل در ماشین را جدا کنید. این کار می‌تواند وقت‌گیر باشد اما معمولاً سخت نیست. تمام پیچ و مهره‌ها را با پیچ‌گوشتی‌هایتان باز کنید. از قبل بهتر است تمامی پیچ‌گوشتی‌های مورد نظر را داشته باشید که وسط کار گیر نکنید. جعبه‌های کوچک هم دم دستتان باشد که همه‌ی پیچ‌ و مهره‌ها را در آن ریخته تا در نهایت کار دوباره سرجایشان بگذارید. بعد از باز کردن کامل باندها، پنل در را باید باز کنید که کمی بدقلق است.

برای نصب اسپیکر و سرویس سیستم صوتی و پخش خودروتان از تعمیرکاران آچاره کمک بگیرید

یک سری گیره یا کلیپس پلاستیکی پنل‌های در را نگه داشته‌اند که باز و بستنشان خیلی راحت نیست. بین شش تا چهارده تا از این گیره‌ها در درب ماشینتان خواهد بود. اگر پس از پایان کار، تمام این گیره‌ها را سرجایشان نگذارید، در تمام مدتی که سعی دارید از صدای سیستم صوتی‌تان لذت ببرید، ویبره و نویز خواهید شنید. این نویز به این خاطر است که پنل را کامل نبسته‌اید.

پس از خلاصی از مرحله‌ی باز کردن پنل، می‌توانید به راحتی اسپیکرها را جدا کنید. نصب باند و اسپیکرهای رودری ماشین وقتی از قبل اسپیکری روی در نیست

مطلب پیشنهادی خرابی سنسور دمای آب ماشین

حتی اگر هم از قبل اسپیکری روی در نصب نباشد، زیر پنل درب خودرو، فضای مشخص شده برای این کار را می‌بینید، فقط کافی است که به اندازه‌ی آن فضا و اسپیکر، روی پنل را ببُرید. در این فضاها می‌توانید اسپیکرهایی که تهیه می‌کنید را نصب نمایید. معمولاً گیره‌ها و پیچ‌ومهره‌های لازم برای این کار، در جعبه‌ی اسپیکر قرار گرفته است.

برای تعمیر خودرو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نصب اسپیکر تازه روی درب خودرو

این کار برای بعضی‌ها خیلی ساده و برای بعضی‌ها سخت است. اگر به‌خوبی بتوانید طبق مراحل آموزش نصب باند و اسپیکرهای رودری ماشین پیش بروید، و کمی هم توانایی‌های مکانیکی داشته باشید، معمولاً به مشکل نخواهید خورد. اگر حس کردید این کار برایتان ساده نیست توصیه می‌کنیم که خودتان دست به کار نشوید و کار را به متخصص بسپارید.

در هر صورت، موقع گذاشتن اسپیکرها در جای خود، این مراحل را باید طی کنید:

  1. کابل‌ها را در جای مشخص شده بگذارید.
  2. اسپیکر را با پیچ محکم کنید.
  3. امتحان کنید تا اگر شل شده یا می‌لغزد، محکم شود.
  4. پنل در را سرجای اولیه‌ ببندید.

در این مرحله دیگر می‌توانید از سیستم صوتی و پخش خودروتان لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی فرآیند ریمپ ecu و بررسی نرم افزار

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا هر چیزی که درباره نصب باند و اسپیکرهای روی درب ماشین لازم است به شما بگوییم. این کار همانطور که متوجه شدید خیلی دشوار نیست و ابزار مورد نیازش تقریباً در تمام خانه‌ها پیدا می‌شود. سیستم صوتی برای خیلی از راننده‌ها مهم است، مخصوصاً اگر زمان زیادی را پشت فرمان بگذرانند و موسیقی بخش جداناپذیر زندگی‌شان باشد. اگر وقت کافی برای رسیدگی به باند خودروتان نداشتید یا تمایل نداشتید که خودتان روی آن وقت بگذارید، می‌توانید از تیم متخصصین آچاره کمک بگیرید. تعمیرکاران آچاره از بهترین و مرغوب‌ترین اجناس استفاده می‌کنند و می‌توانید با خیال راحت به آن‌ها اعتماد کنید. برای ثبت سفارشتان کافی است که با شماره ۱۴۷۱ تماس بگیرید یا این که به صورت آنلاین از طریق سایت و اپلیکیشن آچاره اقدام به ثبت درخواست کنید. ثبت سفارش شما رایگان است و می‌توانید از بهترین تعمیرکاران شهر خدمات دریافت کنید.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا