انواع مدل های درب پارکینگ ساختمان

ساختمانتعمیرات ساختماندرب و پنجره

درب پارکینگ یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی نمای ساختمان است. درب پارکینگ علاوه بر زیبایی، باید کاربردی نیز باشد و متناسب با نوع ساختمان و نیاز ساکنین انتخاب شود. به همین جهت ما قصد داریم تا در این مقاله انواع درب پارکینگ ساختمان را به شما معرفی کنیم.

انواع درب پارکینگ ساختمان از نظر جنس

معمولاً، در بیشتر مواقع درب پارکینگ فلزی است، اما درب پارکینگ در جنس‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه انواع درب پارکینگ را معرفی خواهیم کرد.

1. انواع درب پارکینگ ساختمان آهنی

درب پارکینگ فلزی یا درب پارکینگ آهنی، از پرکاربردترین درب‌های پارکینگ است. درب فلزی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای نصب درب پارکینگ در ایران است. انواع درب پارکینگ ساختمان فلزی عبارت‌اند از:

  1. درب پارکینگ آهنی
  2. درب پارکینگ فولادی
  3. درب پارکینگ آلومینیومی

از مزایای درب پارکینگ فلزی، می‌توان به کیفیت، دوام و استحکام بی‌نظیر آن اشاره کرد. این نوع درب، از نظر قیمتی هم نسبت به درهای دیگر به‌صرفه‌تر است. انواع درب پارکینگ فلزی، با ضدزنگ و رنگ نقاشی می‌شود تا در برابر شرایط محیطی مقاوم شود و طول عمر بیشتری داشته باشد.

انواع درب پارکینگ ساختمان آهنی

2. درب پارکینگ ساختمان چوبی

درب‌های پارکینگ‌ چوبی، نسبت به سایر درب‌ها زیبایی چشمگیرتری دارند. نگهداری از انواع درب پارکینگ چوبی به‌ دلیل حساس‌تر بودن این نوع درب نسبت به دما و رطوبت، کمی سخت‌تر از سایر انواع درب پارکینگ است. در صورتی که از درب پارکینگ چوبی استفاده می‌کنید بهتر است هر چند سال یک‌بار آن‌ را رنگ آمیزی یا تعویض کنید.

مطلب پیشنهادی ترمیم فرورفتگی چوب

درب پارکینگ ساختمان چوبی

3. انواع درب پارکینگ ساختمان فایبرگلاس

درب پارکینگ ساختمان فایبرگلاس ترکیبی از قاب و درب آلومینیومی و فایبرگلاس است. فایبرگلاس وزن کمی دارد و شفاف و مقاوم است؛ اما نسبت به سایر درب‌های پارکینگ، ایمنی و استحکام بالایی ندارد. 

مطلب پیشنهادی نصب دستگیره درب ضد سرقت 

4. درب پارکینگ فرفورژه

یکی از انواع درب پارکینگ ساختمان، درب پارکینگ فرفورژه است. انواع درب پارکینگ فرفورژه ظاهر شیک و خاصی دارد و از مقاومت و استحکام خوبی هم برخوردار است. برای رنگ کردن انواع درب پارکینگ فرفورژه از رنگ کوره‌ای یا پلی اورتان استفاده می‌شود، به همین دلیل مشکل زنگ‌زدگی ندارند. معمولاً از انواع درب پارکینگ فرفورژه برای خانه‌های ویلایی استفاده می‌شود.

درب پارکینگ فرفورژه

انواع درب پارکینگ از نظر مدل

درب پارکینگ در مدل‌های مختلفی طراحی می‌شود و در مدل‌های اتومات و غیر اتومات وجود دارد. نحوه باز و بسته شدن این درها می‌تواند با هم متفاوت باشد. در ادامه انواع درب پارکینگ از نظر مدل را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. انواع درب پارکینگ تاشو

یکی از مدل‌های شناخته شده انواع درب پارکینگ ساختمان، مدل تاشو است. این مدل با انواع ساختمان‌ها هماهنگ است. انواع درب پارکینگ تاشو در دو مدل تک درب و دو درب طراحی و تولید می‌شود. مدل تک درب تاشو، به سمت بالا و مدل دو درب آن، به سمت چپ و راست باز می‌شود. معمولاً جنس انواع درب پارکینگ تاشو از آلومینیوم است و طی چند ثانیه باز و بسته می‌شود و از امنیت خوبی برخوردار است.

مطلب پیشنهادی لیست کامل ابعاد استاندارد درب ساختمان

انواع درب پارکینگ تاشو

2. انواع درب پارکینگ زیر سقفی

درب پارکینگ زیر سقفی یا درب گاراژی، به حالت کشویی و در موازات سقف، باز و بسته می‌شود. نصب این مدل فقط برای پارکینگ‌های مسقف توصیه می‌شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

درب پارکینگ

3. درب پارکینگ کرکره‌ای

درب پارکینگ کرکره‌ای به سمت بالا و رولی جمع می‌شود و معمولاً برای ورودی مغازه‌ها استفاده می‌شود. از مزایای این مدل، اشغال فضای کم و نصب ساده آن است. جنس درب پارکینگ کرکره‌ای معمولاً از استیل یا آلومینیوم است و می‌تواند نقش عایق صوتی یا حرارتی را نیز بازی کند. اگر در قسمت تاج درب ساختمان فضای کمی دارید، این مدل بهترین انتخاب برای شما است.

مطلب پیشنهادی مراحل رنگ آمیزی چوب

انواع درب پارکینگ کرکره‌ای

4. درب پارکینگ ریلی یا کشویی

اگر پارکینگ شما فضای زیادی ندارد و یا روی شیب قرار دارد، بهترین گزینه برای شما، درب پارکینگ ریلی است. درب پارکینگ ریلی، از چپ به راست یا برعکس باز و بسته می‌شود.

درب پارکینگ ریلی، به‌صورت کشویی روی یک ریل می‌لغزد. این درب‌ها در دسته انواع درب پارکینگ ساختمان ریموت‌دار، دسته‌بندی می‌شوند. از مزایای انواع درب پارکینگ ریلی می‌توان به کم صدا بودن، کم وزن بودن و قیمت مناسب آن اشاره کرد. درب پارکینگ ساختمان ریلی از امنیت، قیمت و تنوع خوبی برخوردار است. 

5. درب پارکینگ لولایی

امروزه معمولاً انواع درب پارکینگ لولایی به صورت اتوماتیک طراحی می‌شود و این درب‌ها بسیار پرکاربرد هم هستند. درب پارکینگ ساختمان لولایی، حول محور لولا می‌چرخد و به سمت بیرون یا داخل باز می‌شود. درب پارکینگ لولایی دو مدل تک لنگه و دو لنگه دارد. تک لنگه و یا دو لنگه بودن آن، به عرض درب بستگی دارد. انواع درب پارکینگ ساختمان لولایی در طرح و رنگ و جنس و قیمت متنوعی طراحی و تولید می‌شود.

مطلب پیشنهادی تاریخچه درب آکوستیک یا ضد

انواع جک برای انواع درب پارکینگ ساختمان

1. جک پیچی

جک پیچی از یک میله آهنی تشکیل شده است، کم صدا است و خیلی به مراقبت و نگهداری نیاز ندارد.

2. جک تسمه‌ای

جنس جک تسمه‌ای از پلاستیک است و به نرمی و بی‌صدا حرکت می‌کند و نسبت به جک پیچی به نگهداری بیشتری نیاز دارد.

3. جک مستقیم

معمولاً برای انواع درب پارکینگ ساختمان از جک مستقیم استفاده می‌شود. از مزایای این جک، بی‌صدا بودن و قطعات کم به کار برده شده در آن است.

4. جک زنجیری

 از جمله رایج‌ترین و ارزان‌ترین جک برای انواع درب پارکینگ، جک زنجیری است. جک زنجیری سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند.

در این مطلب در مورد انواع درب پارکینگ ساختمان صحبت کردیم. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا